Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1
Autor Wiadomość
remax
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2006, 18:58   [MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1

Oto jak zaczął sie mój problem :

Pewnego dnia wsiadłem do fiesty odpaliłem , a tu silnik zaczął przygasać , nawet zgasł (wcześniej wszystko było prawidłowo) .Troche mnie to zdenerwowało , chcialem go szybciej rozgrzać i go troche pożyłowałem. Przejchalem jakies 20 km i tu zaczęły sie problemy , silnik juz cieply zaczął przygasać , obroty spadaly ale tylko jak stalem , lub wrzucałem na luz. Z forum wyczytalem ze moze to byc silniczek krokowy lub CPP (wyciągnałem i sprawdzilem , wszytko wyglądało ok ) ,kupilem nawet nowe świece . Zrestartowalem kompa , a gdy wszystko ponownie podlaczylem silnik opdalil bez problemu ale na ssaniu miał chyba z jakies 3 ,4 tyś obr/min (nie mam obrotomierza) , przy wylaczonym ssaniu obroty troche spadają ale nie znacznie . Silnik caly czas wyje jak oszalaly , az mnie uszy zaczely bolec . Przejechalem juz jakies 15 km i caly czas to samo .

Proszę o pomoc . Co może byc przyczyną? . To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2010, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:02   

a dobrze przeprowadziles ten reset? moze sprobuj jeszcze raz...
ogolnie b. wysokie obroty po odpaleniu to typowy objaw cpp - odlacz go i zobacz czy cos sie zmieni (tzn czy obroty opadna do normalnych)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:02   Re: Po restarcie kompa , silnik wyje jak oszalały

remax napisał/a:

To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ?


Nie normalne, jak dla mnie to coś popsułeś :D
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2006, 20:27   

Możliwe ,tylko zastanawiam się co właściwie mogłem zrobic źle montując spowrotem krokowca i cpp (rozbierająć krokowca kręcilem troche tym bolcem (może go za bardzo albo za mało wcisnąlem) ,czy to ma jakis wplyw ?

Zaraz pojde odłaczyc cpp i zobacze jak bedzie chodzić
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:40   

krecenie bolcem nie ma wpływu, ale zwroc uwage czy dobrze zalozyles cpp. ta dzwigienka od niego musi sie opierac o przepustnice, a mozna na to nie zwrocic uwagi przy zakładaniu.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 5 Gru 2006, 21:44   

Tak jak madek, mówi sprawdz cpp moze zle zalorzyles dzwigienka musi sie opierac o przepustnice,dobrze zrobiles reseta?
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2006, 21:53   

CPP odłączyłem i to samo . Z tą dźwignią moze macie racje , jutro rano zobacze bo dzis juz ciemno .

Reset zrobilem tak jak bylo opisane na forum :
-odlaczylem klemy na cieplym silniku
- zwarlem je na chwile
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika
-podlaczylem ponownie klemy
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Gru 2006, 22:25   

remax napisał/a:
-odlaczylem klemy na cieplym silniku
- zwarlem je na chwile
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika
-podlaczylem ponownie klemy

no ale to nie koniec przeciez... potem musi pochodzic z 5 minut zeby sie zagrzał, no i warto sie przejechac kilka km

ale skoro po odpieciu cpp nie ma zmiany to na bank zle go zalozyles
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
obal 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Gru 2006, 22:28   

czyżby bolec silnika krokowego za daleko sie wysówał??
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Gru 2006, 23:34   

tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2006, 21:41   

Wszyscy macie racje , źle załozylem krokowca !

Jednak teraz wrocilem do punktu wyjścia , czyli : silnik po odpaleniu pracuje normalnie ale czasem przygasa , obroty spadają ale nie falują !!! , na 100% nie jest to wina krokowca ani CPP , przyczyna musi leżeć gdzie indziej . Zauwazylem ze gdy wcisne gazu to obroty spadają prawie do zera , silnik przygasa , a czasem gaśnie nawet na rozgrzanym silniku
(wymienialem świece , robilem reset )
 
 
obal 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Gru 2006, 23:14   

marcus_87 napisał/a:
tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika
a konkretniej jakiej dzwigienki bo niebardzo rozumiem i jeśli można to troszke jasniej bo jestem zbyt tępy :P
 
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2006, 23:36   

trza poprostu nalozyc ten srebny cypelek od CPP na ten metalowy uchwyt od przepustnicy , ja musialem podwiazac nitką i wtedy przykrecic krokowca , zeby ten cypel dobrze opieral sie na tym haczyku od przepustnicy ,


zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany

pomóżcie !!!
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Gru 2006, 17:03   

remax napisał/a:
zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany

pomóżcie !!!

rozumiem ze wszystko inne jak filtr paliwa, powietrza, kable wn sa ok?
zainteresowal bym sie tez map sensorem, odepnij kostke od niego i odpal. sprawdz wezyki czy sa drożne i nie pozaginane.

w sumie nie wiem co wiecej... :he:
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 7 Gru 2006, 17:51   

Map sensor to jest ta czarna kostka jakby moduł przykrecony do scianki przy silniku ?
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Gru 2006, 18:19   

zgadza sie, zaznaczylem wtyczke na zdjeciu

_________________
była sobie RS`ka...
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2006, 01:22   

Dzięki za foto .
Odłączyłem tego map sensora , ale zadnej zmiany nie odoczułem(tak na marginesie do czego słuzy ma sensor ?)

Dziś sie dokładniej przyjzalem problemowi . Wygląda to dokładnie tak : odpalam silnik , wszystko ladnie chodzi , ssanie po chwili sie wyłacza , silnik dalej chodzi rowno , chodzi tak caly czas do czasu gdy nie dotkne pedału gazu , zauwazylem ze gdy dodam gazu nawet troszke silnik sie wkreca poczym obroty spadaja i silnik prawie przygasa , jest tak prawie co drugie wcisnie cie gazu , niewazne z jaką sila i jak bardzo , wciskam gaz, puszczam i silnik wtedy przygasa , czasami gasnie .

Nie mam pojecia co jest przyczyną , filtra paliwa nie wymienialem , ale mysle ze problem jest gdzie indziej ;/ ehh najezdzilem sie fiestą 2 miesiace i juz jakies problemy , szkoda , bo juz prawie sie przekonalem do tego auta
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 8 Gru 2006, 01:31   

nic nie powiem konkretnego ale skierowałby może uwage na serwo :?: (mi sie nigdny nic takiego nie zdazylo ale gdzies coś kiedyś chyba czytałem na forum).
Objawy były podobne i sie okazało ze serwo było nie szczelne i coś tam z ciśnieniem sobie nie mógł poradzić silnik........i cośtam cośtam..........
niestety nie znam sie wcale na tym ale może akurat kierunek poszukiwań podsune. dobry :fox:
_________________
 
 
 
orionek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2006, 14:31   

Sprawdź może jednak dobrze krokowca bo z tego co czytam to są to typowe objawy dla tego ustrojstwa, te typy tam mają :D Przerabiałem to już przy mojej FOFI :) W tej chwili odpukać zrobiłem 20kkm i nic sie nie dzieje. Wyczyść krokowca i po sprawie

Pozdrawiam
 
 
remax
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2006, 15:27   

Krokowiec i CPP to na 100% nie jest ,bo dziś odłaczylem krokowca i silnik zachowywal sie calkiem inaczej tzn jak trzymalem wcisniety gaz na luzie to obroty doslownie falowaly , jak go podlaczylem spowrtotem , to na luzie jak wcisne gaz i trzymam to chodzi rowno , przygasa tylko jak puszcze noge z gazu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.