[MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 18:58 [MK3] Po resecie kompa silnik wyje - 1.1
|
|
|
Oto jak zaczął sie mój problem :
Pewnego dnia wsiadłem do fiesty odpaliłem , a tu silnik zaczął przygasać , nawet zgasł (wcześniej wszystko było prawidłowo) .Troche mnie to zdenerwowało , chcialem go szybciej rozgrzać i go troche pożyłowałem. Przejchalem jakies 20 km i tu zaczęły sie problemy , silnik juz cieply zaczął przygasać , obroty spadaly ale tylko jak stalem , lub wrzucałem na luz. Z forum wyczytalem ze moze to byc silniczek krokowy lub CPP (wyciągnałem i sprawdzilem , wszytko wyglądało ok ) ,kupilem nawet nowe świece . Zrestartowalem kompa , a gdy wszystko ponownie podlaczylem silnik opdalil bez problemu ale na ssaniu miał chyba z jakies 3 ,4 tyś obr/min (nie mam obrotomierza) , przy wylaczonym ssaniu obroty troche spadają ale nie znacznie . Silnik caly czas wyje jak oszalaly , az mnie uszy zaczely bolec . Przejechalem juz jakies 15 km i caly czas to samo .
Proszę o pomoc . Co może byc przyczyną? . To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 31 Mar 2010, 00:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:02
|
|
|
a dobrze przeprowadziles ten reset? moze sprobuj jeszcze raz...
ogolnie b. wysokie obroty po odpaleniu to typowy objaw cpp - odlacz go i zobacz czy cos sie zmieni (tzn czy obroty opadna do normalnych) |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:02 Re: Po restarcie kompa , silnik wyje jak oszalały
|
|
|
remax napisał/a: |
To normalne, że po restarcie silnik chodzi caly czas na takich wysokich obrotach ? |
Nie normalne, jak dla mnie to coś popsułeś |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:27
|
|
|
Możliwe ,tylko zastanawiam się co właściwie mogłem zrobic źle montując spowrotem krokowca i cpp (rozbierająć krokowca kręcilem troche tym bolcem (może go za bardzo albo za mało wcisnąlem) ,czy to ma jakis wplyw ?
Zaraz pojde odłaczyc cpp i zobacze jak bedzie chodzić |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 20:40
|
|
|
krecenie bolcem nie ma wpływu, ale zwroc uwage czy dobrze zalozyles cpp. ta dzwigienka od niego musi sie opierac o przepustnice, a mozna na to nie zwrocic uwagi przy zakładaniu. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 21:44
|
|
|
Tak jak madek, mówi sprawdz cpp moze zle zalorzyles dzwigienka musi sie opierac o przepustnice,dobrze zrobiles reseta? |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 21:53
|
|
|
CPP odłączyłem i to samo . Z tą dźwignią moze macie racje , jutro rano zobacze bo dzis juz ciemno .
Reset zrobilem tak jak bylo opisane na forum :
-odlaczylem klemy na cieplym silniku
- zwarlem je na chwile
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika
-podlaczylem ponownie klemy |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 22:25
|
|
|
remax napisał/a: | -odlaczylem klemy na cieplym silniku
- zwarlem je na chwile
- odczekalem 2-3 godziny na ostygniecie silnika
-podlaczylem ponownie klemy |
no ale to nie koniec przeciez... potem musi pochodzic z 5 minut zeby sie zagrzał, no i warto sie przejechac kilka km
ale skoro po odpieciu cpp nie ma zmiany to na bank zle go zalozyles |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 22:28
|
|
|
czyżby bolec silnika krokowego za daleko sie wysówał?? |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Gru 2006, 23:34
|
|
|
tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2006, 21:41
|
|
|
Wszyscy macie racje , źle załozylem krokowca !
Jednak teraz wrocilem do punktu wyjścia , czyli : silnik po odpaleniu pracuje normalnie ale czasem przygasa , obroty spadają ale nie falują !!! , na 100% nie jest to wina krokowca ani CPP , przyczyna musi leżeć gdzie indziej . Zauwazylem ze gdy wcisne gazu to obroty spadają prawie do zera , silnik przygasa , a czasem gaśnie nawet na rozgrzanym silniku
(wymienialem świece , robilem reset ) |
|
|
|
 |
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 6 Gru 2006, 23:14
|
|
|
marcus_87 napisał/a: | tez mi sie wydaje ze przy zakladaniu krokowca dzwigienki nie zalozyles za przepustnice tylko jest przed, druga opcja to zawilgocone przewody, ja mialem 3000 obrotow po odpaleniu po myciu silnika | a konkretniej jakiej dzwigienki bo niebardzo rozumiem i jeśli można to troszke jasniej bo jestem zbyt tępy |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2006, 23:36
|
|
|
trza poprostu nalozyc ten srebny cypelek od CPP na ten metalowy uchwyt od przepustnicy , ja musialem podwiazac nitką i wtedy przykrecic krokowca , zeby ten cypel dobrze opieral sie na tym haczyku od przepustnicy ,
zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany
pomóżcie !!! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 7 Gru 2006, 17:03
|
|
|
remax napisał/a: | zaznaczam ze moj problem caly czas jest nie rozwiazany
pomóżcie !!! |
rozumiem ze wszystko inne jak filtr paliwa, powietrza, kable wn sa ok?
zainteresowal bym sie tez map sensorem, odepnij kostke od niego i odpal. sprawdz wezyki czy sa drożne i nie pozaginane.
w sumie nie wiem co wiecej... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Gru 2006, 17:51
|
|
|
Map sensor to jest ta czarna kostka jakby moduł przykrecony do scianki przy silniku ? |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 7 Gru 2006, 18:19
|
|
|
zgadza sie, zaznaczylem wtyczke na zdjeciu
 |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2006, 01:22
|
|
|
Dzięki za foto .
Odłączyłem tego map sensora , ale zadnej zmiany nie odoczułem(tak na marginesie do czego słuzy ma sensor ?)
Dziś sie dokładniej przyjzalem problemowi . Wygląda to dokładnie tak : odpalam silnik , wszystko ladnie chodzi , ssanie po chwili sie wyłacza , silnik dalej chodzi rowno , chodzi tak caly czas do czasu gdy nie dotkne pedału gazu , zauwazylem ze gdy dodam gazu nawet troszke silnik sie wkreca poczym obroty spadaja i silnik prawie przygasa , jest tak prawie co drugie wcisnie cie gazu , niewazne z jaką sila i jak bardzo , wciskam gaz, puszczam i silnik wtedy przygasa , czasami gasnie .
Nie mam pojecia co jest przyczyną , filtra paliwa nie wymienialem , ale mysle ze problem jest gdzie indziej ehh najezdzilem sie fiestą 2 miesiace i juz jakies problemy , szkoda , bo juz prawie sie przekonalem do tego auta |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 8 Gru 2006, 01:31
|
|
|
nic nie powiem konkretnego ale skierowałby może uwage na serwo (mi sie nigdny nic takiego nie zdazylo ale gdzies coś kiedyś chyba czytałem na forum).
Objawy były podobne i sie okazało ze serwo było nie szczelne i coś tam z ciśnieniem sobie nie mógł poradzić silnik........i cośtam cośtam..........
niestety nie znam sie wcale na tym ale może akurat kierunek poszukiwań podsune. dobry |
_________________
 |
|
|
|
 |
orionek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2006, 14:31
|
|
|
Sprawdź może jednak dobrze krokowca bo z tego co czytam to są to typowe objawy dla tego ustrojstwa, te typy tam mają Przerabiałem to już przy mojej FOFI W tej chwili odpukać zrobiłem 20kkm i nic sie nie dzieje. Wyczyść krokowca i po sprawie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
remax [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Gru 2006, 15:27
|
|
|
Krokowiec i CPP to na 100% nie jest ,bo dziś odłaczylem krokowca i silnik zachowywal sie calkiem inaczej tzn jak trzymalem wcisniety gaz na luzie to obroty doslownie falowaly , jak go podlaczylem spowrtotem , to na luzie jak wcisne gaz i trzymam to chodzi rowno , przygasa tylko jak puszcze noge z gazu |
|
|
|
 |
|