Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: licznik, zegary

Zamknięty przez: Marcin
8 Kwi 2012, 14:33
[MK4] Zegary
Autor Wiadomość
Cosworth
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lis 2006, 23:54   [MK4] Zegary

Zegary do MK4. Temat rzeka ale jednak jest kilka niejasności i chciałbym abysmy to podsumowali. Mam kilka pytań.

1. Mam zwykłe żałosne czarne zegary bez obrotka (MK4 99r 1.3 60 KM) chcialbym wymienić je na białe z obrotkiem. Z tego co czytałem prawdopodobieństwo tego że jest poprowadzony kabel do obrotka jest równe 0 wiec zakładam lepiej że go nie mam i bede musiał go przeciągnac - no podobno jest to mozliwe ale pojawiają sie problemy z odpowiednim nastawieniem tego zeby niebylo problemu z przeklamaniem wskazań na obrotku prawda ? ? jest na to jakiś juz sprawdzony sposób ? ?

No i same zegary - z tego co sie orietowałem to biale tarcze z obrotkiem byly montowane najczesciej do 1.25 Ghia, no i gdybym zakupil taki licznik to jakby wyglądało z obrotami ? ? Czy byl ( bo nie widzialem ) bialy licznik z obrotkiem do 1.3 ??

2. Często takie zegary mozna dorwac w Escorcie, no i jak to w końcu jest z tym zegarem od Esco ? ? pasuje czy trzeba coś przerabiać z uchwytami ? ? no i analogiczny problem jak taki zegar ma sie do obrotów bo tam byly wiadomo inne silniki ? ?

3. Albo inaczej, gdybym dorwał czarny zegar z obrotkiem do 1.3 ( bo taki podobno istnieje) i chcialbym zrobic takie podswietlenie jak ma Abla w swojej MK3 to czy tam są tarcze z pleksi i mozna to zrobić czy są metalowe i dupa z tego ? ?

Wytlumaczcie mi to chlopaki bo juz sie w tym pogubiłem, w poprzedniej MK3 dałem rade i decha wygladała fajnie a tu kompletnie sie zamotałem, dzieki z góry, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin 21 Mar 2011, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2006, 08:20   

były do 1.3 z obrotkiem, tarcze z pleksi, z escorta uchwyty pasują, ale co do silników to podobno nie, bo tam najczęsiej jest 16V.
ACha, w mk4 ja miałem pociagniety kabel, wiec tylko podłaczyłem zegary i hulało.
Pozdrawiam
KACPER
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lis 2006, 18:58   

1 Prosto z komputera 2 przewody, no chyba ze masz wiazke ze wszystkimi przewodami to bez przerubek
2 zegary sa identyczne i niczym sie nie roznia we wszystkich fiestach escortach i pumach bezynowych, nie ma rzadnych przeklaman, no chyba ze sam obrobek jest kiepski, ja mam od pumy 1.7
3 czarne sie da podswietlic i wygladaja nawet lepiej niz biale, moje zdanie :twisted:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Lis 2006, 20:08   

ElGrey napisał/a:
3 czarne sie da podswietlic

Jeśli chodzi o podświetlenie od spodu to tylko z escorta, w fiescie tylko prędkościomierz się da w ten sposób.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Cosworth
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2006, 23:00   

No skoro licznik jest ten sam w Esco i Fiestach to jak to możliwe że w da sie podświetlic tylko predkosciomierz ? ?

I czy dobrze kumam, jesli chodzi o obrotek to niezaleznie od jakiej benzynowej wresji kupie czy to 1.3 czy 1.7 czy Esco czy Puma to obrotek bedzie pokazywac prawidlowo to co jest u mnie ? ?
 
 
LukaszH
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 00:27   

Cosworth napisał/a:
1. Mam zwykłe żałosne czarne zegary bez obrotka (MK4 99r 1.3 60 KM) chcialbym wymienić je na białe z obrotkiem. Z tego co czytałem prawdopodobieństwo tego że jest poprowadzony kabel do obrotka jest równe 0 wiec zakładam lepiej że go nie mam i bede musiał go przeciągnac - no podobno jest to mozliwe ale pojawiają sie problemy z odpowiednim nastawieniem tego zeby niebylo problemu z przeklamaniem wskazań na obrotku prawda ? ? jest na to jakiś juz sprawdzony sposób ? ?


Owszem jest na to sposób. Moje boje z obrotomierzem zacząłem już jakiś czas temu - na Allegro znalazłem przeeepiękne białe zegary do Fiesty. Akurat tak się złożyło, że człowiek mieszkał w mieście gdzie niedaleko (zanim się nie przeniosłem) mieszkałem, a że jechałem do rodziców postanowiłem zaryzykować. W każdym bądź razie po prostu UMÓWIŁEM się, że jeśli nie będą pasowały to po prostu zwrócę je (dzięki wielkie temu człowiekowi - zgodził się na taki układ). Po dotarciu zakupiłem owe zegary. Nie patrzyłem zanadto na nie po czym pojechałem do garażu montować je. Okazało się (troszkę inaczej niż mówił Allegrowicz) że nie pasują do mojej Fiesty Mk4 '96 - były bowiem do modelu po 99 roku - elektronika na maxa. Jakiś czas dałem sobie odpocząć, aż ponownie zaryzykowałem po prostu kupując zegary również z Allegro bez żadnego umawiania. Powiedziałem sobie - raz kozie śmierć. Jakby co to może opchnę u siebie albo wystawię na Allegro. Tuż przed transakcją zadzwoniłem do serwisu Fiesty pytając czy jest jakaś szansa, żeby całość grała jak należy. Powiedzieli mi że całkiem duże prawdopodobieństwo istnieje. Może działać od razu a jak nie to po prostu trzeba troszkę ingerować w elektrykę ale wszystko w końcu powinno ruszyć. Więc kupiłem. Czekałem z NIECIERPLIWOŚCIĄ na paczuszkę. PRZYSZŁA! Raniutko nazajutrz (spóźniając się z wyjazdem po żonę do pracy) zacząłem demontaż wszystkiego no i zakładanie nowego nabytku. Nadeszła chwila prawdy....
Przekręciłem kluczyk w stacyjce... o dziwo wszystkie kontrolki (pomimo, że były w innym miejscu działały).... Kolejny najważniejszy krok.... Zapłon.... Chwilka zawahania (bo nie wystartował zaraz po przekręceniu kluczyka) POSZEDŁ!!! Kamień spadł mi z serca. Żadnych kombinacji, po prostu nałożyłem wtyczkę i poszło. Kilka (może kilkanaście) dni później namawiałem szwagra na założenie licznika w Fieście - model poprzedni Mk3 - powiedziałem mu, że jak nie spróbuje to po prostu nie będzie wiedział - zadziałało ale po małej kombinacji - podłączeniu kabelka tu i tam i zmiany rezystora - pisano o tym problemie na forum - ruszyło. Teraz obydwaj możemy się cieszyć z obrotomierza w Fieście. Może niedługo zakombinuję z podświetleniem, narazie napawam się skaczącą wskazówką na desce. Pozdrawiam i dodam jeszcze że dreszczyk emocji był naprawdę fascynujący. Oczywiście cieszę się, że nie było zawodu i wszystko gra. Panowie troszkę ryzyka - za 90 zł (może ciut więcej) można kupić na Allegro albo na szrotach obrotomierze (na szrocie o tyle jest dobrze że wszystko można przetestować). Więc do DZIEŁA...
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów no i właścicieli Fiest (świetny samochodzik).
3majcie się!
Ostatnio zmieniony przez LukaszH 5 Paź 2010, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Gru 2006, 11:31   

Cosworth napisał/a:
No skoro licznik jest ten sam w Esco i Fiestach to jak to możliwe że w da sie podświetlic tylko predkosciomierz ? ?

Są takie same, ale! tarczki przynajmniej u mnie sa wykonane z różnych materiałów, prędkościomierz jest z białej pleksi i można go podswietlić od środka, natomiast obrotomierz i wskazniki paliwa i temperatury są zrobione z czarnej pleksi i nie da sie ich podswietlic od srodka. Widzialem na jakiejś stronce jak w escorcie jakiś gość podświetlil od srodka calość, być moze raz robili tarczki na przezroczystej pleksi a raz na czarnej.

LukaszH - to raczej pewne ze jeśłi bedzie sie chcialo założyc zamiast licznika z analogowym licznikiem km cyfrowy/elektroniczny że sie tego nie da zrobic.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Cosworth
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 16:04   

LukaszH napisał/a:


. Okazało się (troszkę inaczej niż mówił Allegrowicz) że nie pasują do mojej Fiesty Mk4 '96 - były bowiem do modelu po 99 roku - elektronika na maxa. !


Rozumiem że mówisz o tym zegarze co ma wyświetlacz elektroniczny od kilometrów tak ??

Mnie interesuje zwykly zegar bez wyswietlacza tylko ze bialy i z obrotkiem wiec nie powinno byc problemu - no a co z tymi obrotami jesli chodzi o wersje silnikowe czy modele - ma to jakies znaczenie ?? czy bedzie hasac
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Gru 2006, 17:10   

od mk5 (>99) był wyświetlacz od kilometrow.

Raczej wersje silnikowe nie powinny mieć wpływu na działanie.

Ostatnio na allegro byl licznik z anglika z białymi tarczami, ale predkosciomierz mial glowna skale w milach a nie kilometrach.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Danielo
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 19:16   Re: Zwgary do MK4

Cosworth napisał/a:

Często takie zegary mozna dorwac w Escorcie, no i jak to w końcu jest z tym zegarem od Esco ?

Ja za zegary od Esco dałem 30PLN + 20 za kostkę więc chyba warto.:) a obrotomierz pokazaywał tak jak powinnien dopiero po przelutowaniu oryginalnego POTENCJOMETRU na właściwy
 
 
Cosworth
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 20:14   

Coś więcej na temat tego POTENCJOMETRU poproszę
 
 
Danielo
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 20:18   

Oryginalny byl 0-60KOhm ja wstawiłem 0 -500 kOhm (bo mniejszegogo nie bylo akurat) i ustawiłem na mniej wiecej polowe. Zreszta wyprowadzilem go kabelkami na zewnatrz licznika tak ze moglem krecic i ustawic dobrze. Z tym ze ja mam MK3...
 
 
Cosworth
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2006, 18:23   

Mam pytanko ale do posiadaczy MK4, jak juz odkrce licznik tymi 4 srubami, odepne linke z tyłu i te 2 wtyczki - to pojawia sie problem z poprostu przelozeniem/wyjeciem go przez kierownice. probowalem na rozne sposoby i za cholere sie nie dalo. Probowalem odczepic najpierw tą czesc z szybą od zegarow i nawet w 2 czesciach nie moglem tego wyjac - albo jestem cholernie slaby manualnie albo rozumiem dobrze ze zachodzi koniecznosc zdjecia kierownicy. . . (oslone tam gdzie sa awaryjne i stacyjka tez odkreciłem ale mimo to nie moglem wyjac ) . No i mam 2 pyt

1. Czy dobrze mysle ze trzeba zdjąc kiere ( jesli tak to jak sie to robi (mam poduszke))
2. Czy jak rozczepie licznik na tą czesc z szybą i osobno tą czesc z zegerami to czy w tej czesci gdzie są zegary moge odkrecic sam czarny predkosciomierz i zamienic go na bialy z innego licznika - czy wiąze sie to z tą kalibracją itp ??
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 2 Gru 2006, 20:40   

Cosworth napisał/a:
Mam pytanko ale do posiadaczy MK4, jak juz odkrce licznik tymi 4 srubami, odepne linke z tyłu i te 2 wtyczki - to pojawia sie problem z poprostu przelozeniem/wyjeciem go przez kierownice. probowalem na rozne sposoby i za cholere sie nie dalo. Probowalem odczepic najpierw tą czesc z szybą od zegarow i nawet w 2 czesciach nie moglem tego wyjac - albo jestem cholernie slaby manualnie albo rozumiem dobrze ze zachodzi koniecznosc zdjecia kierownicy. . . (oslone tam gdzie sa awaryjne i stacyjka tez odkreciłem ale mimo to nie moglem wyjac ) . No i mam 2 pyt

1. Czy dobrze mysle ze trzeba zdjąc kiere ( jesli tak to jak sie to robi (mam poduszke))
2. Czy jak rozczepie licznik na tą czesc z szybą i osobno tą czesc z zegerami to czy w tej czesci gdzie są zegary moge odkrecic sam czarny predkosciomierz i zamienic go na bialy z innego licznika - czy wiąze sie to z tą kalibracją itp ??


e ja cały wyjełem i włozyłem... kwestia pokombinowania. a jak rozlozysz na czesci, co potem robilem bo juz nie mialem ochoty wyciagac zegary godzine, to bez problemow najpierw szyba a potem reszta...ogolnie bardzo nie lubilem wyciagania zegarów w Fiescie :-(
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Gru 2006, 22:50   

Kacper napisał/a:
bez problemow najpierw szyba a potem reszta

dokładnie tak, ja sobie z całym złożonym nie poradziłem :-P

Prędkościomierza nie wykalibrujesz, wszedzie jest taki sam.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Cosworth
Gość
Wysłany: 4 Gru 2006, 00:14   

Chłopaki mam nadzieje ze mowimy o tym samym, najpierw sciagam tą obudowe od licznika i nawiewow, potem 4 sruby od licznika, potem linka i kostki, potem rozczepienie licznika na obudowe z szybą i zegary i te 2 czesci wyjmuje na zewnatrz tak ? ?. Problem w tym ze jak probowalem wytargac tą obudowe z szyba to za cholere bylo za malo miejsca pomiedzy deska a kierą i zawsze gdzie mi sie zachaczała a nie chcialem robic nic na sile. Jaki jest na to sposób ?
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Gru 2006, 08:49   

Cosworth napisał/a:
Chłopaki mam nadzieje ze mowimy o tym samym, najpierw sciagam tą obudowe od licznika i nawiewow, potem 4 sruby od licznika, potem linka i kostki, potem rozczepienie licznika na obudowe z szybą i zegary i te 2 czesci wyjmuje na zewnatrz tak ? ?. Problem w tym ze jak probowalem wytargac tą obudowe z szyba to za cholere bylo za malo miejsca pomiedzy deska a kierą i zawsze gdzie mi sie zachaczała a nie chcialem robic nic na sile. Jaki jest na to sposób ?


CAły licznik składa się z częsci czarnej i białej, trzyma sie to na 4 zatrzaskach, dwa z góry i dwa z dołu, po rozłączeniu tego spokojnie wyjmiesz w fragmentach - acha, zanim rozłaczysz to wyjmij zarówki, bo one tez trzymają te dwa elementy razem :D
Dasz rade
Pozdrawiam
Kacper
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 14:58   

Koledzy po odkręceniu tych 4 śrub jakoś trzeba od zegarów odczepić linkę prędkościomierza i kostkę ...jak to zrobić jak tam ręki nie można włożyć nie mówiąc o odkręcaniu czegokolwiek ......
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwi 2012, 17:53   

Trzeba łapę wsadzić i odpiąć linkę prędkościomierza nie ma innej drogi ;-|
Robiłem to kilka razy i zawsze było ciężko. ale spoko gorzej złożyć to do kupy :twisted:
Pamiętaj ze trzeba zdjąć osłonę górna kolumny kierownicy, inaczej niczego nie wyjmiesz.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Roni71 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Warszafka
Wysłany: 6 Kwi 2012, 18:04   

w tym sęk że nie mogę tam wsadzić ręki ani od boku ani inaczej ......można te zegary jakoś mozniej przechylić czy coś żeby dostęp był lepszy ?
_________________
Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Zegary
opis kostek
afi Elektryka 2 9 Kwi 2010, 19:58
afi
Brak nowych postów Zegary w MK4
Czy zegary w MK4 da sie też tak rozbebeszyć jak w MK3 by wyjąć to korytko z zieloną listwą...
AeRJot Elektryka 6 8 Lis 2006, 22:45
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.