Poranne uruchamianie silnika |
Autor |
Wiadomość |
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 09:35 Poranne uruchamianie silnika
|
|
|
Witam.
Powiedzcie co moze byc przyczyna, ze jak sie uruchamia zimny silnik rano (szczegolnie w okresie zimowym jak juz teraz) przy pierwszym obrocie silnika (rozrusznikiem) nastepuje dosc glosny (slyszalny w kabinie) strzal. Wydaje mi sie, ze idzie on w wydech. Przy pozniejszych uruchomieniach tego dnia (no chyba, ze rano a potem wieczorem) juz ten strzal nie wystepuje.
Co sadzicie?
Forum przeszukane aczkolwiek moglem cos pominac bo czasem ciezko trafic na "slowo-klucz". Jesli juz bylo dokladnie to samo to nie chair tylko dajcie linka i ew. wtedy zadam dodatkowe pytania.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 10:42
|
|
|
masz LPG? |
|
|
|
|
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 10:51
|
|
|
semek711 napisał/a: | masz LPG? |
Nie. Tylko PB (zaraz uzupelnie podpis ) |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 10:56
|
|
|
zobacz jak wyglada sprawa z kablami WN oraz z swiecami. Podejrzewa ze sa do wymiany |
|
|
|
|
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 11:35
|
|
|
semek711 napisał/a: | zobacz jak wyglada sprawa z kablami WN oraz z swiecami. Podejrzewa ze sa do wymiany |
Swiece sa wzglednie nowe ale WN od nowosci raczej (orginalne) a jeden z nich jest poobwijany tasma izolacyjna...
Ale przy okazji mozesz (lub ktos inny) opisac jaki wplyw w/w elementow moze miec na powstawanie takich efektow?
WN NGK beda dobre (jakosciowo)? |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 11:52
|
|
|
na kable radzil bym ci wydac troche kasy, chyba ze chcesz kupowac co jakies pol roku nowy zestaw tych za 20zl
pawel_kaz napisał/a: | wplyw w/w elementow moze miec na powstawanie takich efektow? | jesli kabel WN ma przebicie to zamiast dac prad na swiece a ta wykonac zaplon to jest tak jakby odwortnie. Gdy paliwo zbierze sie cylindrze swieca ma za zadanie "podpalic" to ale jesli nie dostanie pradu to to paliwo zostanie i do tego w nastepnym cyklu obrotu silnika zostanie dostarczona nastepna dawka paliwa. Jak sie latwo domyslec masz wtedy dwie dawki paliwa w cylindrze i jesli swieca dostanie prad to wtedy nastepuje tzw. strzal. Poprostu jak sie nazbiera zaduzo paliwa to potem jebn*** z tlumnika az w uszach zalega
Widzialem kiedys jak jakis glupi koles mial zrobiony wlacznik zaplony w malcu. Wkrecal tego malucha na wysokie obroty, wylaczal zaplon, poczekal chwile i z powrotem wlaczal zaplon i wtedy byl slychac takie "jebut" Ale wszytsko ma swoj kres. Po kilku takich strzalach zostawil tumik na drodze wiec radze to jak najszybciej zrobic:hahaha:
Jesli sie myle to poprawic |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 13:35
|
|
|
pawel_kaz napisał/a: | N NGK beda dobre (jakosciowo)? | bedą.. champion tez nie nie są złe.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 15:48
|
|
|
semek711 napisał/a: | na kable radzil bym ci wydac troche kasy, chyba ze chcesz kupowac co jakies pol roku nowy zestaw tych za 20zl |
Dlatego pytalem o NGK.
semek711 napisał/a: | jesli kabel WN ma przebicie to zamiast dac prad na swiece a ta wykonac zaplon to jest tak jakby odwortnie. Poprostu jak sie nazbiera zaduzo paliwa to potem jebn*** z tlumnika az w uszach zalega |
Ale kiedy tam sie nazbiera skoro taki pojedynczy strzal powstaje tylko podczas uruchamiania zimnego silnika. Fakt, ze nie przy kazdym uruchomieniu ale zazwyczaj. Cos zostaje? |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 17:23
|
|
|
pawel_kaz napisał/a: | Cos zostaje? | no moze zostaje i podczas pierwszego obruty swieca nie daje iskry i przez to moze byc ten strzal.
zakladaj kabel i pisz czy sie cos zmieni |
|
|
|
|
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 09:32
|
|
|
semek711 napisał/a: | zakladaj kabel i pisz czy sie cos zmieni |
Jak zaloze to i napisze... |
|
|
|
|
k1o1l [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2006, 20:45
|
|
|
Mam podobna sytuacje tylko ze u mnie nie ma strzalu tylko jest takie hmm chwilowe tarcie jak by pasek sie slizgnol od wilgoci albo hmm jakies lozysko sie otarlo zle przy pierwszym obrocie. ktos ma jakis inny pomysl ? i tak samo jak u kolegi tylko jak jest ziomny rano lub wieczorem po odstaniu calego dnia. |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 6 Lis 2006, 20:56
|
|
|
k1o1l, naciagnij pasek ktory napedza alternator i pompe wodna i zobaczy czy wtedy tez tak sie bedzie dzialo |
|
|
|
|
k1o1l [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2006, 23:43
|
|
|
semek mozliwe ze to pasek bo po uruchomieniu jesli nie wcisne gazu to caly czas swieci mi sie akumulator a sprawdzalem linke mam na maxa podciagnieta... |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 08:17
|
|
|
k1o1l napisał/a: | sprawdzalem linke mam na maxa podciagnieta... | jaka linke?
podejrzewam ze chodzi ci o pasek jesli masz na maksa naciagniety pasek to w takim razie ten pasek ma juz tak zjechane boki ze nie napedza kola pasowego wlasnie tymi bokami tylko ten pasek "chodzi po dnie" kola pasowego i ma wtedy mniejsza przyczepnosc
wymien pasek |
|
|
|
|
k1o1l [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 10:27
|
|
|
qrcze zapomnialem napisac... chodzilo o linke gazu Ale jak wlasnie to sprawdzalem z kolesiem to mowil mi ze pasek nie mam idealnie nadciagnietego... I wymienie go Tylko pytanko jaki polecacie najlepszy, tzn jakiej firmy ? |
|
|
|
|
semek711
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 230 Skąd: xxx
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 12:46
|
|
|
Gets albo Gates jakos tak sie pisze. Dobra cena i dobra jakosc. Zapradzam do robienia zakupow w naszym klubowym sklepie |
|
|
|
|
pawel_kaz [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 14:29
|
|
|
Przewody WN NGK dostalem za 68 zl.
Musza do mnie dotrzec a potem do samochodu wiec troszke to zajmie...
[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 11:17 ]
Jest drugi dzien po wymianie przewodow WN na wspomniane wczesniej NGK i jak do tej pory zjawisko opisane na poczatku zniknelo... Samocho nie jest specjalnie co godzine odpalany ale normalnie uzytkowany i jak na razie nic.
Wiec na obecna chwile dziekuje za porady. Gdyby cos jeszcze wystapilo to napisze w tym watku. |
|
|
|
|
jac1ek [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 17:12
|
|
|
Witam,
Odkad temperatury spadają poniżej zera mam problem z uruchamianiem diesla.
Muszę się niezle nakręcić zanim silnik zaskoczy. W wyższych temperaturach i po rozgrzaniu silnika wszystko uruchamia się i chodzi bez zarzutów.
Czy możecie podpowiedzieć jak zlikwidować ten problem z "porannym rozruchem" w zimę?
Z góry dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 17:27
|
|
|
ten typ tak niestey ma... Jedyne co mozesz zrobić. Sprawdź śiwece żarowe, kompresje silnika i czy paliwo Ci sie nie cofa. Przedewszystkim sprawdz rozrusznik i aku. Diesel potrzebuje duzego kopa |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Lis 2008, 19:02
|
|
|
a trzymasz świeczki żeby się dłużej przygrzały ?
mój brat ma mondka 1.8TD i w nim zimą rano jak odpalam to czekam ździebko dłużej niż tylko zniknie kontrolka świec |
|
|
|
|
|