Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Stracił ssanie po wymianie CPP
Autor Wiadomość
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11 Gru 2006, 16:31   [MK3] Stracił ssanie po wymianie CPP

mialem problemy z zawieszajacymi sie obrotami, kupilem wiec uzywane cpp na allegro (sprzedawca twierdził ze 100% sprawne - z reszta na takie wyglada) i podmieniłem. zapaliłem silnik, zawył chyba na 5000obr. i po chwili opadł do normalnych. myslalem ze juz wszystko bedzie ok ale dodajac gazu strasznie sie dławił i az lekko "strzelal" z wydechu - dopiero po ok 1-2s załapywał, ciezko bylo w ogole ruszyc a w czasie jazdy totalny muł - wcisniecie gazu do oporu powodowało ze zwalniał a nie przyspieszał.

zrobiłem wiec reset kompa i tutaj zonk, zapalam i kompletny brak ssania. tylko dzieki temu ze byl jeszcze ciepły to nie gasł. nie mam obrotka ale kazde wrzucenie na luz powodowalo ze prawie gasł i dopiero po chwili podnosil obroty. w czasie jazdy dalej muł.

po zapaleniu silnika swieci sie cały czas kontrolka akumulatora, dopiero jak lekko wcisne gaz to kontrolka gasnie.

co sie tym razem zdupczyło? krokowiec na bank sprawny, czyzby jednak cpp uwalone? ehh albo cos w kabelkach nie kontaktuje banghead nie mam sił, ciągle coś nie tak :-(

ciekawe jak rano zapale...
_________________
była sobie RS`ka...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:30   

a z odpiętym cpp, jak chodzi? bo jeśli tak samo, to nie cpp. Kontrolka od aku się swieci, bo masz za małe obroty. Sprawdź czy czasem przez przypadek nie odłączyłeś wtyczki od czujnika temp. powietrza (tego wkręconego koło wtryskiwacza), bo może się lekko rozłączyło i komp głupieje
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:47   

Jutro z rana bede to sprawdzal bo dzisiaj juz nie zdazylem. Jak bez cpp bedzie ok to chyba sie szarpne na ta nowke z allegro zeby miec spokoj :-/
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Michael 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 54
Wysłany: 12 Gru 2006, 00:16   

jackrzec, co moze byc jeszcze powodem braku ssania?
_________________


 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Gru 2006, 07:47   

Michael napisał/a:
jackrzec, co moze byc jeszcze powodem braku ssania?
Za pracę silnika odpowiada:krokowiec, cpp, map sensor, czujnik. temp. powietrza, czujnik. temp. silnika, sonda lambda. Dochodzi do tego jeszcze serwo (ale to raczej nie wtym przypadku.
Te wszystkie elementy są wykorzystywane również podczas ssania. Generalnie ssanie, to podwyższone obroty (za to odp. krokowiec) poprzez większą dawkę paliwa (sonda lambda i czujnik temp. silnika dają odpowiednie wartości do kompa i on wydłuża czas otwarcia wtrysku)
Ja bym tu stawiał mimo wszystko na krokowiec i wszelkie połączenia wokół oraz poprawność montażu tego wszystkiego.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12 Gru 2006, 14:54   

No i problem na szczęście okazał sie śmieszny. Poodlaczalem wszystkie wtyczki, wyczyscilem dobrze i zaizolowalem lepiej kabelki od cpp w kilku miejscach. Poskładałem do kupy i auto zagadało jak powinno. Zrobiłem jazde próbną za miasto i jest idealnie, gaz w koncu reaguje tak jak powinien i nic sie nie dławi. Rozpedzil sie spokojnie do 130 takze jest ok.
To teraz byle do wiosny ;) Obym musial otwierac maske tylko w celu sprawdzania oleju. Dzieki za odp. i pozdr.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Gru 2006, 22:17   

swoja drogą ciekawe ile Ci on wytrzyma. ja juz przerobiłem dwa. po zalozeniu tego drugiego najpierw wszystko bylo ok. potem tak jak piszesz obroty bardzo nisko spadaly i po czasie wszystko wrociło do normy czyli znowu ciągnie obroty :lol: kolejny czujnik jest do kosza :D
Ha ha ha tak to juz jest ze wymieniamy stare .............. na stare! :lol:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19 Gru 2006, 23:37   

Nawet mi nie mów, mam juz dosyc tej grzebaniny pod maską...a zimno sie robi :-P

A swoja droga ten cały dopracowany :lol: monowtrysk powoduje ze mozna zatesknic za gaznikiem :P
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.