[MK3] Stracił ssanie po wymianie CPP |
Autor |
Wiadomość |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 16:31 [MK3] Stracił ssanie po wymianie CPP
|
|
|
mialem problemy z zawieszajacymi sie obrotami, kupilem wiec uzywane cpp na allegro (sprzedawca twierdził ze 100% sprawne - z reszta na takie wyglada) i podmieniłem. zapaliłem silnik, zawył chyba na 5000obr. i po chwili opadł do normalnych. myslalem ze juz wszystko bedzie ok ale dodajac gazu strasznie sie dławił i az lekko "strzelal" z wydechu - dopiero po ok 1-2s załapywał, ciezko bylo w ogole ruszyc a w czasie jazdy totalny muł - wcisniecie gazu do oporu powodowało ze zwalniał a nie przyspieszał.
zrobiłem wiec reset kompa i tutaj zonk, zapalam i kompletny brak ssania. tylko dzieki temu ze byl jeszcze ciepły to nie gasł. nie mam obrotka ale kazde wrzucenie na luz powodowalo ze prawie gasł i dopiero po chwili podnosil obroty. w czasie jazdy dalej muł.
po zapaleniu silnika swieci sie cały czas kontrolka akumulatora, dopiero jak lekko wcisne gaz to kontrolka gasnie.
co sie tym razem zdupczyło? krokowiec na bank sprawny, czyzby jednak cpp uwalone? ehh albo cos w kabelkach nie kontaktuje banghead nie mam sił, ciągle coś nie tak :-(
ciekawe jak rano zapale... |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Kwi 2010, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:30
|
|
|
a z odpiętym cpp, jak chodzi? bo jeśli tak samo, to nie cpp. Kontrolka od aku się swieci, bo masz za małe obroty. Sprawdź czy czasem przez przypadek nie odłączyłeś wtyczki od czujnika temp. powietrza (tego wkręconego koło wtryskiwacza), bo może się lekko rozłączyło i komp głupieje |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:47
|
|
|
Jutro z rana bede to sprawdzal bo dzisiaj juz nie zdazylem. Jak bez cpp bedzie ok to chyba sie szarpne na ta nowke z allegro zeby miec spokoj :-/ |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Michael
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 54
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 00:16
|
|
|
jackrzec, co moze byc jeszcze powodem braku ssania? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 07:47
|
|
|
Michael napisał/a: | jackrzec, co moze byc jeszcze powodem braku ssania? | Za pracę silnika odpowiada:krokowiec, cpp, map sensor, czujnik. temp. powietrza, czujnik. temp. silnika, sonda lambda. Dochodzi do tego jeszcze serwo (ale to raczej nie wtym przypadku.
Te wszystkie elementy są wykorzystywane również podczas ssania. Generalnie ssanie, to podwyższone obroty (za to odp. krokowiec) poprzez większą dawkę paliwa (sonda lambda i czujnik temp. silnika dają odpowiednie wartości do kompa i on wydłuża czas otwarcia wtrysku)
Ja bym tu stawiał mimo wszystko na krokowiec i wszelkie połączenia wokół oraz poprawność montażu tego wszystkiego. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 14:54
|
|
|
No i problem na szczęście okazał sie śmieszny. Poodlaczalem wszystkie wtyczki, wyczyscilem dobrze i zaizolowalem lepiej kabelki od cpp w kilku miejscach. Poskładałem do kupy i auto zagadało jak powinno. Zrobiłem jazde próbną za miasto i jest idealnie, gaz w koncu reaguje tak jak powinien i nic sie nie dławi. Rozpedzil sie spokojnie do 130 takze jest ok.
To teraz byle do wiosny Obym musial otwierac maske tylko w celu sprawdzania oleju. Dzieki za odp. i pozdr. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Gru 2006, 22:17
|
|
|
swoja drogą ciekawe ile Ci on wytrzyma. ja juz przerobiłem dwa. po zalozeniu tego drugiego najpierw wszystko bylo ok. potem tak jak piszesz obroty bardzo nisko spadaly i po czasie wszystko wrociło do normy czyli znowu ciągnie obroty :lol: kolejny czujnik jest do kosza
Ha ha ha tak to juz jest ze wymieniamy stare .............. na stare! :lol: |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 19 Gru 2006, 23:37
|
|
|
Nawet mi nie mów, mam juz dosyc tej grzebaniny pod maską...a zimno sie robi
A swoja droga ten cały dopracowany :lol: monowtrysk powoduje ze mozna zatesknic za gaznikiem |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.