Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
Czujnik prędkośći pojazdu
Autor Wiadomość
dark57
[Usunięty]

Wysłany: 5 Paź 2006, 06:17   Czujnik prędkośći pojazdu

Witam
Przy diagnozie silnika diodą na niezapalonym silniku wyświetlił mi się błąd 45-czujnik prędkości pojazdu, przy zapalonym silniku błędy (przy kilku próbach): zbyt wczesne-lub zbyt póżne naciśnięcie pedału przuśpieszenia, za małe lub za duże obroty silnika.
Moja pytanie jest następujące:
→czy ten czujnik może powodować objawy:
°nierówna praca (falowanie, bardziej na zimnym silniku) na luzie,
°przypadkowe gaśnięcie silnika podczas jazdy, po naciśnięciu sprzęgła
→czujnik ten jest przy napędzie prędkościomierza, czy jego nazwa to czujnik prędkości pojazdu, czy czujnik prędkości obrotowej; literatura podaje te dwie nazwy do jednego czujnika?
→jak ga sprawdzić ? po rozpięciu tego trójkąnego gniazda pomiędzy trzema kablami omomierz pokazuje obwód otwarty.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Paź 2006, 17:01   

Nie sądzę aby ten czujnik miał jakieś większe znaczenie a tym bardziej powodował takie problemy. Swego czasu jeżdziłem bez tego czujnika i żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałem. Jedyne na co zwróciłem uwagę to to, że przy jeżdzie na luzie lub na wciśniętym sprzęgle jest brak lekko podwyższonych obrotów. Te lekko podwyższone obroty powodują lepsze działanie hamulca nożnego (tak mi się wydaje).
Co do nazwy to chyba raczej czujnik prędkości lub ruchu pojazdu (sprawdza czy pojazd jedzie czy stoi).
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2006, 21:00   

dark57 napisał/a:
przypadkowe gaśnięcie silnika podczas jazdy, po naciśnięciu sprzęgła
→czujnik ten jest przy napędzie prędkościomierza, czy jego nazwa to czujnik prędkości pojazdu, czy czujnik prędkości obrotowej; literatura podaje te dwie nazwy do jednego czujnika?
→jak ga sprawdzić ? po rozpięciu tego trójkąnego gniazda pomiędzy trzema kablami omomierz pokazuje obwód otwarty.

Jak najbardziej ma wpływ.
-gaśnie po naciśnięciu sprzęgła bo ten czujnik nie wysyła odpowiedniego sygnału do kompa, który z kolei podwyższa troszke obroty podczas toczenia się auta
-czujnik nazywa sie VSS z ang. czujnik predkości pojazdu
-sa trzy przewody - dwa to zasilanie (12V DC) a jeden sygnałowy na komp.
podnosisz auto i kręcisz kołem (powoli) i mierzysz napiecie na sygnałowym. Powinno się zmieniać 0V - 12V z czestotliwością zależną od predkości obracania koła. Na wyjściu sygnałowym powinien być przebieg prostokatny.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Paź 2006, 08:28   

ciaastus napisał/a:
dark57 napisał/a:
przypadkowe gaśnięcie silnika podczas jazdy, po naciśnięciu sprzęgła
→czujnik ten jest przy napędzie prędkościomierza, czy jego nazwa to czujnik prędkości pojazdu, czy czujnik prędkości obrotowej; literatura podaje te dwie nazwy do jednego czujnika?
→jak ga sprawdzić ? po rozpięciu tego trójkąnego gniazda pomiędzy trzema kablami omomierz pokazuje obwód otwarty.

Jak najbardziej ma wpływ.
-gaśnie po naciśnięciu sprzęgła bo ten czujnik nie wysyła odpowiedniego sygnału do kompa, który z kolei podwyższa troszke obroty podczas toczenia się auta
-czujnik nazywa sie VSS z ang. czujnik predkości pojazdu
-sa trzy przewody - dwa to zasilanie (12V DC) a jeden sygnałowy na komp.
podnosisz auto i kręcisz kołem (powoli) i mierzysz napiecie na sygnałowym. Powinno się zmieniać 0V - 12V z czestotliwością zależną od predkości obracania koła. Na wyjściu sygnałowym powinien być przebieg prostokatny.



Skoro ten czujnik ma wpływ to dlaczego samochód mi nie gasł kiedy miałem go odłączonego :?: Dziwna sprawa :fox:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Paź 2006, 12:15   

ciaastus napisał/a:
sa trzy przewody - dwa to zasilanie (12V DC) a jeden sygnałowy na komp.
podnosisz auto i kręcisz kołem (powoli) i mierzysz napiecie na sygnałowym. Powinno się zmieniać 0V - 12V z czestotliwością zależną od predkości obracania koła. Na wyjściu sygnałowym powinien być przebieg prostokatny.
Nierawda! W mk3 jeden jest podlączony do masy (brązowy), jeden do +12V (czarny) a trzeci jest sygnalowy (brązowo-bialy) i daje na zmianę +12 - masa. W mk4 zreszta też tak jest! Co do kręcenia kołem, to chyba na biegu, bo VSS jest przy wyjściu na licznik i jest powiązany ze skrzynią a nie kołami. Z kolami może być związany ABS lub TCS/ESP, ale to i tak nie we fiescie mk3!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Paź 2006, 15:49   

Samo kręcenie kołami też powinno "ten czujnik wprawić w ruch" bo jak jedziesz na luzie to prędkościomierz przecież działa. Tylko nie wiem czy nie trzeba by było kręcić dwóch kół na raz, bo nie możemy też zapomnieć o mechanizmie różnicowym. Z tym mechanizmem to mogę się mylić w razie czego niech ktoś mnie poprawi.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2006, 18:24   

MARIUSZ.B napisał/a:
Skoro ten czujnik ma wpływ to dlaczego samochód mi nie gasł kiedy miałem go odłączonego Dziwna sprawa

Zupełnie normalna. Właśnie odłączenie VSS może być dorażnym rozwiązaniem problemu (gdy jest on walnięty) np. gdy auto podczas jazdy wyje i nie schodzi z obrotów
jackrzec napisał/a:
Nierawda! W mk3 jeden jest podlączony do masy (brązowy), jeden do +12V (czarny) a trzeci jest sygnalowy (brązowo-bialy) i daje na zmianę +12 - masa. W mk4 zreszta też tak jest

A co ja napisalem????? :-P
Napisałem,że dwa to zasilanie a trzeci to sygnał .
A na przemian +12 i masa to PRZEBIEG PROSTOKĄTNY. :D
Najpiew przeczytaj a potem mnie gań! ;-)
MARIUSZ.B napisał/a:
Samo kręcenie kołami też powinno "ten czujnik wprawić w ruch" bo jak jedziesz na luzie to prędkościomierz przecież działa. Tylko nie wiem czy nie trzeba by było kręcić dwóch kół na raz

Oczywiście, że tak. Masz rację!
Wydaje mi sie, że jednym kręciłem.

[ Dodano: Sro Paź 11, 2006 18:35 ]
A w ogóle to Derk57 ma objawy takie jakby miał coś z kablami od tego czujnika prędkości (VSS). old
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2006, 19:12   

mi wyskoczył ten bład po resecie kompa bo nigdzie nie jechałem i odrazu sprawdziłem błedy
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2007, 22:09   

Jaki wpływ na jazdę ma odłączenie tego czujnika?

Mi się on popsuł i auto kręciło wysokie obroty gdy samochód się toczył na luzie, po odłączeniu czujnika te objawy zniknęły.
Ale czy można jeździć bez niego bo mechanik mi powiedział że nowy kosztuje ok 400 zł i uznał ze nie ma sensu go kupować.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Kwi 2007, 22:27   

Jeździłem bez niego i żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2007, 10:45   

Jeżdżę z odłączonym czujnikiem już prawie dwa tygodnie i zaobserwowałem że autko zachowuje się ciut gorzej przy ruszaniu. Jeśli się trochę źle zgra sprzęgło i gaz przy ruszaniu to mu sie zdarza zgasnąć - trzeba go trochę dłużej przytrzymać na sprzęgle (2- 3 sekundy) i wtedy jest ok.
Prędzej chyba tak nie było. Poza tym nie zauważyłem żadnych innych problemów.
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2007, 21:05   

Marcin napisał/a:
jak Ci poduchy przy dzwonie nie wystrzela to wtedy zauwazysz roznice....

A jaki związek ma czujnik prędkości z poduchami?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Maj 2007, 21:31   

bodajze ponizej 30km/h nie wystrzelą, a wie o tym komp przez ten czujnik. jeszcze inna sprawa jest ze to ze prawdopodobnie masz komp wykrywa blad tego czujnika i silnik wcale sie idealnie nie zachowuje podczas jazdy -przynajmniej ja takie mialem odczucie jak u siebie takie rzeczy testowalem.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2007, 21:49   

No ja nie zaobserwowałem żeby silnik źle chodził.
Ale mogą być dwie przyczyny
1. mam silnik Endura (mniej zaawansowany technicznie) a Ty chyba Zetec z tego co widzę w opisie.
2. Z działającym czujnikiem jeździłem tylko jakieś dwa tygodnie bo sie popsuł krótko po kupnie autka więc może po prostu nie jestem w stanie tego dostrzec

Ale z poduchą to mnie zmartwiłeś - będzie trzeba zrobić ten czujnik.

Na marginesie czy są znane jakieś przyczyny że te czujniki się psują?
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Cze 2007, 14:06   

Gdzie dokładnie jest ten czujnik?
Co to jest czujnik położenia wału ?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Cze 2007, 16:26   

FKP Piter napisał/a:
Gdzie dokładnie jest ten czujnik?

w skrzyni biegow idzie do niego linka od predkosciomierza.

FKP Piter napisał/a:
Co to jest czujnik położenia wału ?

czujnik ktory podaje impulsy czy walek sie kreci... tak w skrócie


jackrzec napisał/a:
dastur napisał/a:
Na marginesie czy są znane jakieś przyczyny że te czujniki się psują?
Owszem - zmęczenie materiału poprzez przebieg auta.


na fcp ostatnio doszukalem sie ze pada scalak w srodku, bede to sprawdzal u siebie bo tez mam prawdopodobnie go uwalonego.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2007, 22:04   

Cytat:
na fcp ostatnio doszukalem sie ze pada scalak w srodku, bede to sprawdzal u siebie bo tez mam prawdopodobnie go uwalonego.


Jak byś do czegoś doszedł to napisz - będę wdzięczny bo nie uśmiecha mi się płacić 400 zł za nowy czujnik
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Cze 2007, 00:29   

Tak się składa że w mk3 instalację mogę zrobić po ciemku i po pijanemu bo znam ją na pamięć. Faktycznie jest jedna nieścisłość, ale tylko w tym że czujnik działa również na luzie - źle się wyraziłem w tym że nie jest powiązany z kołami - jest, ale poprzez skrzynię a ni bezpośrednio, ale to i tak nic nie zmienia w sensie jego działania. Jak coś do mnie masz, to pisz od razu o co Ci chodzi, bo nie lubię niedomówień.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 6 Lip 2007, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 21 Lip 2007, 17:24   

Odgrzebie trochę ten temat, bo w końcu wziąłem się za dziada i dalej stoje w miejscu...
Swojego Vss rozebrałem (prawie) na części pierwsze i z oględzin wskazywało, że wszystko z nim ok, dzisiaj podpiąłem się diodą pod wyjście tego czujnika, na którym wychodzą impulsy do kompa i... jak samochód stoi to albo mamy 12V albo mase (w zależności w jakim akurat punkcie zatrzyma sie slimak linki, a tym samym trzpień czujnika) jak się ruszy zaczyna dioda migać, im szybciej jedziesz tym częstotliwość mrugania się zwiększa czyli wszystko tak jak powinno być, czyli czujnik działa ;/ tylko dlaczego komp podwyższa obroty do wartości ok 1,5t, czasami 2t a jeszcze kiedy indziej jeszcze wyżej - wszystko oczywiście podczas toczenia się samochodu na "luzie". Niech nikt mi nie wpiera, że jest to normalne, bo wcale tak nie jest!
Po jego odpięciu wiszące obroty znikają.
Wszystkie czujniki odpowiedzialne za obroty sprawdzone, albo nowe.
Ktoś może coś konkretnego w tej sprawie powiedzieć?
Musze jeszcze spróbować wsadzić inny czujnik od kogoś, może coś to wyjaśni.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lip 2007, 08:00   

Coś tam powinien podwyższać tak chyba do około 1,5tyś ale do 2tyś to rzeczywiście za dużo.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Sprawdzenie historii pojazdu online
https://www.historiapojazdu.gov.pl
vegetagt Ubezpieczenia i rejestracja aut 15 13 Mar 2016, 14:28
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy.
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 11 Lip 2017, 11:25
Finxer
Brak nowych postów Przyklejony: Rejestracja pojazdu nowego, używanego po zmianie właściciela
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 32 1 Paź 2014, 17:56
vito2m
Brak nowych postów [MK4] Czujnik prędkości pojazdu (VSS)
aleksanderursus Kupię 1 1 Cze 2020, 16:35
aleksanderursus
Brak nowych postów karta pojazdu
wdr Ubezpieczenia i rejestracja aut 9 20 Paź 2009, 15:08
arecki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.