Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
...Smarzenie kabli po podłaczeniu rozrusznika... |
Autor |
Wiadomość |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 16:34 ...Smarzenie kabli po podłaczeniu rozrusznika...
|
|
|
...Naprawiłem rozrusznik...wyciągłem pęknięty magnes ze stojanu...
...na sucho działa bez problemu...
...ale gdy zamontuje do samochodu i podłącze kable to zaczynają mi się smarzyć kable...
...a gdy zamontuje, ale nie podłacze kabli do rozrusznika jest wszystko oki...
...co robić???...jak to naprawić???... |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 16:49
|
|
|
...zostało jeszcze 5 innych...tak samo w benzynie kumpel zrobił i działał mu na 102%... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:21
|
|
|
Czegoś nie rozumiem napisz czy kable się smażą gdy tylko podłączysz je do rozrusznika czy jak próbujesz uruchomić auto i jakie kable te od rozrusznika? |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:23
|
|
|
...już tłumacze...jak podłączam kabel od aku i alternatora do rozrusznika, zakłądam koncówkę od stacyjki i podłączam akumulator tzn podłączam "-" i nagle smarzenie się kabli... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:28
|
|
|
A próbowałeś podłączyć tylko kabel od rozrusznika bez kabla od alternatora ? Może problem jest w alternatorze lub w przewodzie od niego Dalej nie wiem które kable |
Ostatnio zmieniony przez sawcio1234 30 Wrz 2006, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:31
|
|
|
...jeszcze nie próbowałem...
...tylko jak podłacze na sucho rozrusznik na długo, tzn przez dłuższy czas kręce nim to kable mi także pali... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:33
|
|
|
Napisz które kable a rozrusznikiem nie kręci się długo bo to jest silnik szeregowy i będzie się grzał |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:40
|
|
|
...Kabel masowy "-" i tak samo kabel od rozrusznika do alternatora... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:41
|
|
|
Mówisz o kablu Łączącym silnik z masą auta? |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:42
|
|
|
...tak, ten... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:44
|
|
|
Ale to grzanie masz bez uruchamiania silnika czy jak próbujesz uruchomić? |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:44
|
|
|
...bez uruchomienia... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:52
|
|
|
Bez uruchomienia prąd nie płynie na rozrusznik bo nie są zwarte styki automatu moje sugestie :
1 Podłącz bez przewodu alternatora
2 Żle założony automat ( odwrotnie) i masz prąd na styku automatu który jest połączony z masą (automat to zwykła cewka jeden styk jest zamknięty do masy drugim zamykasz obwód po przekręceniu kluczykiem) |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 17:58
|
|
|
...automat - czyli elektromagnes, tak???... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 18:00
|
|
|
Tak dokładnie |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 18:12
|
|
|
Nie krótka śruba jest od dołu to zrób tak odkręć ten przewód co łączy aytomat z rozrusznikiem i zobacz czy będzie smażenie jeżeli nie to dotknij plusowym przewodem od akumulatora do tego przewodu co odkręcisz od automatu i zobaczysz czy obraca się rozrusznik czy nadal jest zwarcie Bo to co jest u Ciebie to ja pierwszy raz się z tym spotykam Ale najpierw połącz bez alternatora |
|
|
|
 |
JanuszKu [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 18:16
|
|
|
...sprawdzałem tak...bez elektromagnesu i działa...tzn kręci...ale kabel tak jakby się grzał troche... |
|
|
|
 |
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrz 2006, 18:33
|
|
|
To odkręć ten dolny przewód i podłącz zasilanie do elektromagnesu i zobaczysz czy będzie zwarcie (bez tego dolnego przewodu) jak będzie to masz coś z elektromagnesem Na dzisiaj kończę bo lecę do roboty Powodzenia |
|
|
|
 |
silvercar

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Paź 2006, 18:01
|
|
|
Wymień elektromagnes. Nie ma prawa byż żadnego prądu w obwodzie rozrusznika, jeżeli elektromagnes jest rozłączony. Napięcie cewki elektromagnesu przechodzi między obudową a kabelkiem z wsuwką (od stacyjki). Elektromagnes ma powodować przejście między jedną a drógą śrubą i przy okazji docisnąć bendiks do wieńca, więc jeżeli nie masz przekręconego kluczyka a grzeją się kable to wina elektromagnesu. |
|
|
|
 |
|