Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
obrotek |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 16:03 obrotek
|
|
|
czy obrotomierz z auta 8 zaworowego bedzi enormalnie hulał w 16V ??
sory za laickie pytanie al ena elektryce totalnie sie nieznam |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 17:52
|
|
|
Chyba nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi na tak lub na nie, bo praktycznie może działać a może nie działać.
Z tego co się orientuję, to do zetecków powinny być liczniki z symbolem 2E (1.6 i 1.8 16V), lub EFI (1.6 16V), ewentualnie zupełnie nie naznaczone.
Ja bym postawił, że nie będzie działał, ale mimo tego sprawdziłbym empirycznie. A nuż jak podłączysz to będzie wszystko ładnie śmigać.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 18:56
|
|
|
Wg mnie to ilość zaworów ma się nijak do obrotów - reszta układu jest przecież identyczna! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Paź 2006, 23:57
|
|
|
identyczna to moze nie jest, ale podobnie jak w 8V EFi w zetecu masz sterownik wtrysku EEC IV i modul zalonu EDIS ktory to wlasnie wylicza predkosc obrotowa na podstawie czujnika polozenia walu i przekazuje go do EEC i do obrotka |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 08:27
|
|
|
squadak napisał/a: | identyczna to moze nie jest, ale podobnie jak w 8V EFi w zetecu masz sterownik wtrysku EEC IV i modul zalonu EDIS ktory to wlasnie wylicza predkosc obrotowa na podstawie czujnika polozenia walu i przekazuje go do EEC i do obrotka | Tak to jest nawet w 1,1... a obrotek jest inny. Chodzi mi o to że ilość zaworów nie ma wpływy na obrotomierz. EDIS tak, ale czy się bardzo różni pomiędzy 8V a 16V to nie wiem - w końcu napewno nie robili tylu rodzajów obrotka co silnika! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 15:36
|
|
|
no wlasdnie czyli stoimy w pkt. wyjscia |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 16:27
|
|
|
jackrzec napisał/a: | w końcu napewno nie robili tylu rodzajów obrotka co silnika! |
Jest co najmniej sześć różnych rodzajów obrotomierzy |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Paź 2006, 19:48
|
|
|
Parch napisał/a: | Jest co najmniej sześć różnych rodzajów obrotomierzy | A silników 11... czyli po dwa na jeden |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 8 Paź 2006, 23:37
|
|
|
z 16V do mojej 1.1i spasowal bez problemu. bez zadnych zmian!! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|