
|
[MK3] Chłodzenie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Lukas [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sie 2006, 22:40 [MK3] Chłodzenie silnika
|
|
|
Witam.
problem jest tego typu
1. wskaźnik temp. padł, nic nie wskazuje.
2. wentylator chłodnicy po zrobieniu ok 20 km się nie włącza.
3. płyn w zbiorniczku jest zimny, 2 rurki które do niego dochodzą też.
4. 1 rurka od góry chłodnicy która idzie do głowicy(chyba) tam gdzie jest czujnik temp. jest dosyć gorąca.
To tyle i nie mam pojęcia co padło, czy tylko czujnik, czy coś więcej.
Czekam na rady i sugestie
Pozdro. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 15:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
xv [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Sie 2006, 23:13
|
|
|
Witam,
Było o tym na forum, ale niedawno sam dłubałem w układzie chłodzenia i mam ten sam silnik to mogę conieco napisać.
Upewnij się że masz dość płynu chłodzącego - bo z opisu to właśnie wynika... lub masz kilka usterek na raz.
Jeżeli płynu jest dość - spuść płyn chłodzący - nie musi byc cały (ewentualnie nic nie spuszczaj to trochę się wyleje i później to uzupełnisz nowym) - wykręć włącznik wentylatora. Jest z lewej strony silnika wkręcony w pokrywę termostatu. Podłączona jest do niego złączka 2 pinowa. Żeby go sprawdzić zagotuj w wodzie i sprawdź czy zaczął przewodzić (miernikiem albo przez baterię i żarówkę, albo jak Ci się uda to jak podłącz pod instalację samochodu). Potem zdejmujesz pokrywę termostatu, wyjmujesz termostat i znowu w garnek - zagotowany się otworzy, jak nie to niesprawny. W tym miejscu masz jeszcze czujnik temperatury. Też nie zaszkodzi obadać, ewentualnie zagotować i zmierzyć. Jak po tym wszystkim nic się nie zmieni to albo Ci pompa wody nie działa (jest na pasku klinowym alternatora) albo masz max zator w układzie chłodzenia. To mniej więcej na tyle ... jest jeszcze możliwe że część instalacji elektrycznej Ci padła (włącznik wentylatora i czujnik temperatury to jedna wiązka) lub jakiś bezpiecznik. Bezpiecznik nr 13 jest od wentylatora chłodnicy.
Jeszcze jeden drobiazg. Wentylator działa tylko jak jest stacyjka włączona i u mnie włącza się dopiero jak stoję w korku na słońcu ;-)
pozdrawiam
xv |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Sie 2006, 02:11
|
|
|
jeśli górny wąż chłodnicy jest gorący wszystko jest w porządku i tak ma być . Co do pompy wody popsuć jej sie nie da , co najwyżej może sobie z niej ciec albo może być głośna . Działa zawsze .
Zator mało prawdopodobne . Wentylator przy takiej temperaturze działać nie musi bo może nie być potrzeby .
Pod dolnym wężem chłodnicy jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej . Wyciągnij z niego przewód i dotknij do masy na chwile . jeśli wskazówka pójdzie do góry znaczy ze instalacja samochodu jest dobra tylko padl czuknik albo jest zły styk .
Dopuki silnik nie gotuje wody nie ma sie specjalnie czym przejmować . W momencie kiedy sie zagotuje trzeba przerwać jazde i szukać usterek. Tak wiec najpierw napraw czujnik a potem zaczynaj myśleć nad tym czy rzeczywiście w ukł chłodzenia jest coś źle czy nie . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|