Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:23
[MK4] fiesta 1.7 project
Autor Wiadomość
baq
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sie 2006, 20:22   [MK4] fiesta 1.7 project

Witam
jakos dluzo czasu zlecialo zanim sie wzialem za opisanie modyfikacji no ale najwazniejsze ze wreszcie sie wzialem :)

wiec tak .. pewnego pieknego popoludnia stwierdzilem ze silnik 1.25 w mojej fiescie mimo ze byl calkiem zwawy juz mi nie wystarcza .. poczytalem troche o mozliwosciach wymiany silnika i doszedlem do wniosku ze chyba najlatwiejszym przeszczepem serducha dla mojej fiesty bedzie silnik 1.7 od pumy..

niestety znalezienie egzemplarza nie zajechanego zajelo mi prawie 5 miesiecy
i owszem silnik sie znalazl ... zgodnie z tym co mowil handlarz z Gubina silnik w stanie igielka, maly przebieg przeglady itd ( no wiec udalem sie w daleka podroz do Gubina)
na miejscu okazalo sie ze silnik owszem jest ale ma troche wiekszy przebieg niz na poczatku mowil sprzedawca ale wszystko gra
Kupilem wraz z silnikiem wiazke, komputer, przepustnice, oba kolektory w zasadzie chyba caly osprzet .no moze poza tym ze zapomnialem o przeplywomierzu ( emocje ah te emocje ) skrzynie biegow zostawilem seryjna wiedzac z doswiadczenia kolegow z UK ze bedzie pasowac ... oraz seryjne zostalo kolo zamachowe ... zostawilem je specjalnie
lzejsze kolo zamachowe (samochod straci troche stabilnosci na jalowym biegu ale bedzie sie szybciej wkrecal na obroty )

swap mial byc dosyc prosty i owszem obylo sie bez wiekszych problemow .. pewnie za sprawa zakladu w ktorego to rece zostawilem moje cudenko :)

w zasadzie wszystko przewidzialem moze procz immobilajzera ktory trzeba bylo przeprogramowac :) hehe o tym jakos niepomyslalem :)
bylo z tym troche problemow bo kilka minut po odpaleniu ecu zgubilo kod kluczyka i trzeba bylo jeszcze raz przechodzic cala procedure :)

jedynie problemow narobil seryjny przeplywomierz :) oraz sonda lambda ktora nie wiedziec czemu sie chwilke pozniej zepsula :)

po kolejnym podlaczeniu do kompa i wymianie/zmianie wadliwych urzadzen wyjechalem z zakladu :)

oczywiscie mocno spracowane seryjne zawieszenie nie dawalo rady
wiec zostalo zmienione na sprezyny eibacha - 40 i amortyzatory gazowe

w fiescie zrobilo sie potwornie twardo
ale na pewno bylo wiecej funu :)

potem przyszla kolej na oponki
wymiana seryjnego ogumienia 165/70/13
na yokohamy 185/50/14 + alufelgi ( wczesniej jezdzilem na stalowkach)
dlugozreszta zastanawialem sie nad rozmiarem i stwierdzilem ze nie ma sensu zakladac 195/45/15 od pumy bo sa to wielkie jak na fieste walce ktore tylko pogorsza osiagi auta i zwieksza spalanie :)
ktore teraz notabene wynosi okolo 9.5 /100

hamulce z escorta 1.6 wentylowane ...... nie daja rade wiec pewnie jakos niebawem bedzie swap na cos wiekszego i wymiana na tarcze z tylu zamiast seryjnych bebnow :) narazie w planach :)

kolejna zmiana dotyczyla bardziej wizualnej strony samochodu i mimo tego ze absolutnie mnie nie interesuje wyglad samochodu to mimo wszystko taka mala popierulka sprawi mi przyjemnosc :)
wiec lotka wraz z tylnim swiatlem stopu zawedrowala pod klape fiesty

potem wymienilem seryjne fotele bo troche nie bardzo trzymaly i czlowiek latal jak glupi w zakretach
najprostrzym rozwiazaniem okazaly sie fotele od pumy 1.7
ktore teraz goszcza w samochodzie :)

i tak sobie jezdzilem przez jakis czas ..
wiele razy stawalem na swiatlach z puma 1.7 i w sumie dzieki mniejszej masie bez problemu dawalem rady :)
fiesta wazyla wtedy 914 kilo i nie miala grama elektroniki zadnych podnoszonych szyb lusterek czy nawet wspomagania :)
no ale oczywiscie przyszedl taki dzien ze stwierdzilem ze albo zmieniam samochod na cos szybszego albo zrobie cos by fiesta bardziej dawala rade :)

wiec ... WRESZCIE
- wymiana przeplywomierza na mondeo 2.0
- dolot -- zestaw 57i k&n
- wymiana wydechu na custom made 57 mm z nierdzewki
- kolektor wydechowy 4-2-1 pro-tech'a
- a nastepnie kilka dni temu usunalem ograniczenie mocy na 1 biegu do 100km ktory seryjnie posiada puma 1.7 i w zasadzie macie obraz co do tej pory zostalo zrobione w fiescie :) ahh zapomnialbym dodac totalnie wybebeszony tyl samochodu :) zreszta beda zdjecia

w zasadzie wiekszosc zmian tych co chcialem juz jest

w planach na niedaleka przyszlosc wymiana walkow na jakies takie 285 kenta badz pipera
i strojenie
to w zasadzie bylo by wszystko co chcialem zrobic z fiesta
nie zamierzam ingerowac w silnik, zadnych planowan glowicy albo cos takiego ... aczkolwiek nie zaprzeczam ze moze mi strzelic do glowy kolektor ssacy od pumy racing + throttle bodies(szczegolnie ze ostatnimi czasy sporo sie na ten temat naczytalem)

w zalozeniu byl to projekt samochodu drogowego ktorym bez problemu bede sie poruszal po bulki i spalanie nie bedzie mnie jakos szczegolnie meczyc finansowo >10l/100km

no i jak narazie tak jest :)
na deser polecam kilka zdjatek
wygladem nie poraza ale nie to bylo sensem przerobek :)

fiesta1
fiesta2
fiesta3
fiesta4
fiesta5
fiesta6
fiesta7
fiesta8
fiesta9
fiesta10
fiesta11
fiesta12
fiesta13
Ostatnio zmieniony przez LOY 22 Lip 2008, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Sie 2006, 20:33   

ładnie ładnie :) ciekawe co Ci strzeli do głowy :D
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Bad_Boy__Zabrze 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adrian
Wiek: 38
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 81
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Sie 2006, 20:44   

swietnie :!: :ok: jak z osiagami ? ile do setki, v-max ? i jesli moge, to ile Cie to kosztowalo ? bo musze wiedziec ile zbierac :P
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42523 Ford Fiesta mk4 1.4 Zetec-S (była)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43628 VW Polo Classic 1.6 (jest)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Sie 2006, 21:22   

Wreszcie :D

Brawo Baqu :brawo: :brawo:

a teraz kilka pytań:

1) Jakie hamulce masz??
2) z tego co sie zoriętowałem masz skrzynie od 1,25, cyz bedzie ta z 1,7?? i jak sie mają one wzgledem siebie przełożenia i przełożenie główne??
3) Co miał zmienić przpływomierz od Mondeo?? większa średnic??

Co do planów to bym polecął zrobienie głowicy:
spasoanie kolektorów i dolizanie kanałów oraz odrobine splanować tym bardziej jesli bedą wałki ostre i co za tym idzie koła również.

Pozdrawiam i gratuluje projektu: Według mnie zasługuje na Aleje zasłużonyc".

Życze Pumy Racying w nadwoźiu MK4 :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 15 Sie 2006, 21:28   

Fajne :) Ja bym się jeszcze pokusił o wywalenie aka do bagażnika :)

Ile wyszło Ciebie zrobienie wydechu?

P.S. Delikatnie drażni mnie to totalnie skorodowane uszko od końcowego tłumika :D
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Sie 2006, 21:34   

Baq - gratulacje ( lepiej późno niż wcale ) trafiasz do Aleii Zasłużonych ale warunkowo . Musisz zacząć uczestniczyć w życiu Klubu . Pojaw sie na paru spotach ( jak to w ZG 2006 powiedział Dioda " my nie gryziemy , conajwyżej nieco śmierdzimy ale nie gryziemy " ) więc zapraszamy :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
baq
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sie 2006, 09:05   

moze zaczne od pytan Pumy :0
1. hamulce sa od escorta no i pumy czyli zadna rewelacja wentylowane 240 mm srednicy 20mm grubosci
a tyl bebny od fiesty 1.25
wiec absolutnie zadna rewelacja i to jest pierwsza rzecz jaka chcialbym zmienic jak macie jakies pomysly to bardzo chetnie ich wyslucham :) tylko prosze pamietac ze to nie jest mk3 :)

2. jesli chodzi o skrzynie biegow to obie maja oznaczenie ib5 roznia sie tak jak napisalem przelozeniami ktorych rzecz jasna nie pamietam ae jak wroce do domu sprawdze w microcacie i napisze :)

3. jesli chodzi o przeplywomierz od fiesty mial stanowczo za mala srednice jesli to Cie interesuje moge walnac fotki jednego i drugiego :) roznica ktora bez hamowni jest absolutnie widoczna to duuza roznica przy pracy podczas duzego obciazenia .. to jest praca przy wiekszych predkosciach... samochod stanowczo latwiej przyspiesza :)

natomiast nie wiem czy sie wogle brac za modyfikacje silnika w sumie nie mam narazie nawet zakladu do ktorego mialbym na tyle zaufania zeby bez problemu i obawy oddal fiescinke w jego rece
no zreszta zobacze moze dam sie namowic :)

jesli chodzi o skorodowane uszko no coz pewnie jakbym to wlasnorecznie robil to bym chociaz przeczyscil :)
jeslli chodzi o wydech to komplet z kolektorem + montaz to koszt okolo 3000 - 3200 zl

natomiast jesli chodzi o spoty to juz wielokrotnie sie wybieralem heh :) moze w koncu sie zmobilizuje :) w kazdym razie obiecuje poprawe :) hehe a wogle to
tak sobie z kumplem jezdzilismy po miescie i on krecil to aparatem ... a potem zrobil mi mila niespodzianke i heh zaraz wystawie filmik :)

prosze bardzo o to filmik :) oczywiscie kumpel ma fantazje i heh oczywiscie na maxa pojechal :) filmik zajmuje 56 megasow wiec jest co sciagac :) hue hue
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Sie 2006, 14:20   

<brawo> niezly wymiatacz ;) a najbardziej zazdroszcze ci tego wydechu ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Sie 2006, 17:02   

Dzieki za szczegółową odpowiedź :D

jesli chodzi o przepływke to tak sie domyślałem,

Hamulce to ci polecam RS2000 bez problemu sie spasuje ( mówie o przodzie) tył tym bardziej.


Natomisat na przeróbke i modyfikacje silnika zapraszam do OBR-u, taka mała reklama :jupi:



Teraz małe OT za co przepraszam.

Daras damy rade z wydechem u ciebie;)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Sie 2006, 20:38   

PUMA napisał/a:




Teraz małe OT za co przepraszam.

Daras damy rade z wydechem u ciebie;)

żółw mnie chyba zabije:P heh Marcin ale z tego co wiem to Daras nie chciał miec głośno :P hahah
pozdro i sorki za OT ;)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 16 Sie 2006, 21:30   

swietnie ze juz baq Twoj temat zostal podwieszony.
nalezy Ci sie :) )
ja poki co walcze ze swoim 1,25 :) i nie bede go jak narazie zmienial

pozdrawiam
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Sie 2006, 21:59   

Ehh jak by tu... moze od tego ze widac ogrom pracy i czasu, do tego dobieranie odpowiednich komponentow ktore daja efekty... co widac na filmiku... i jednym i drugim...
efekt bardzo ladny i zaslugujacy na uznanie za co wilekie :brawo: :brawo: :brawo:
Teraz to proponowal bym hamownie zeby obalic mity itd... :)
No i mam pytanko od jakiej predkosci do tych 170km/h "wierciles" bo szybko to to szlo... :devil:

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
djpleban
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sie 2006, 22:07   

:ok:
ej ziom :!: wpadaj na spota :ok:
zrobisz sobie ustawkę z seryjnym rs1800 :ok:
 
 
baq
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sie 2006, 07:07   

Hej dzieki wszystkim
i teraz powoli...
Zefir naskrobalem ci kilka dni temu na prv :) bo mam kilka patentow na 1.25
Fordon zaczalem o ile sie nie mylie cos od 45-50 i doszlo do rowniusio 170 ale licznikowego wiec kto tam wie :)
mam filmik bez kompresji gdzie dokladnie wszystki widac jak bedziesz chcial to ci moge na majla heh tyle tylko to 100 mb :)
natomiast jesli chodzi o hamownie to nastepny raz odwiedze dopiero po walkach i strojeniu :) heh i nie wtedy kiedy bedzie 35 stopni ciepla :) swoja droga nie ma zadnych mitow nie twierdze ze fiesta ma 170 km i 3.5 sec do setki nawet jak dla mnie nie jest wystarczajaco szybka wiec :P tych konikow stanowczo jest za malo :)
no i fakt na spota kurcze musze konecznie wpasc :) i dac sie zloic seryjnej rs1800 :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Sie 2006, 08:28   

Chłopaki żaden OT - wszystko co traktuje o TM jest na wagę złota ( nawet jak jest okraszone pewna dawką ożywczego spamu ) :)

Baq przyznam że miło widzieć jak sie rozkrecasz , a po Twoich postach widzęże najprawdpopdobniej jak pojawisz sie na spocie znajdziemy tzw wspólny język .
Muszęsie publicznie przyznać iżod dawna sceptycznie podchodziłem do Twojej fiesty ( uważałem ja raczej za swego rodzaju miejską legendę ) ale ostatnie dni pokazały iż sie myliłem co z przyjemnością przynaję .

Trzymaj tak dalej :brawo:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
baq
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sie 2006, 09:10   

hej
no wiec bez czczego gadania postaram sie opisac co i jak z tym limiterem mocy na jedynce
otoz tak jak pisalem juz wczesniej ma on sluzyc ochronie skrzyni biegow ktora ponoc jest dosyc wrazliwa
( moje subiektywne wrazenie jest nieco inne po tym jak przy 130 zamiast 4 wbilem 2 - owszem bylo to chyba najszybsze hamowanie w moim zyciu ale poza tym i przekreceniem sie obrotomierza nic sie nie stalo :P )

no dobra ale do rzeczy

wiec zacznijmy od tego ze trzeba znalezc wtyczke ktora jest schowana prosze spojrzec na zdjecia - UWAGA zdjecia nie sa mojego autorstwa zostaly sciagniete z forum /www.zsoc.com









najlepiej zdemontowac akumulator i obudowe - to kilka srobek a wtedy dostep do wtyczki bedzie bardzo wygodny :)
kablem ida 3 przewody zolty brazowy oraz czarno-brazowy :)
nas interesuje kabelek czarno brazowy :)
mozna go poprostu przeciac i zabezpieczyc ewentualnie tak jak naprzyklad w moim przypadku wlutowac w nie wlacznik :) i sobie zamontowac przy pulpicie :)
u mnie wyglada to tak jak na filmiku
w zasadzie to cala filozofia
ot i tyle .. wrazenia po zdjeciu ogranicznika sa mile .. :) samochod wyraznie jest zwawszy na jedynce ale ciezko znaezc trakcje w okolicach 4000obr poza tym zbyt szybko sie wkreca ( ehh ta krotka skrzynia i lekki zamach)i lapie odcinke :) a ja musze zmieniac w okolicach 6200 a 6500 odcinka wiec :P
oki to tyle jakby ktos chcial jeszcze jakies info to prosze prv :)
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 17 Sie 2006, 10:24   

wlasnie wylazlem spod swojego auta chyba czeka mnie podobna robota ;)
ale znajac mnie moge sie mylic i cos zle wylukalem ;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Sie 2006, 13:55   

filmik wypas idzie to pieknie ;) mam nadzieje ze pojawisz sie na przyslzorocznym ogolnopolskim zlocie Fiesty ;) chcialbym zobaczyc jak pojdzie z Si 16 V na kresce ;)

Puma mam nadzieje ze damy ;) bo moj czas sie powoli zbliza ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Sie 2006, 21:51   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Baq - gratulacje ( lepiej późno niż wcale ) trafiasz do Aleii Zasłużonych ale warunkowo . Musisz zacząć uczestniczyć w życiu Klubu . Pojaw sie na paru spotach ( jak to w ZG 2006 powiedział Dioda " my nie gryziemy , conajwyżej nieco śmierdzimy ale nie gryziemy " ) więc zapraszamy :)


znam baq'a osobiscie ;P z Toya users :P
drania spotkac mozna na jakis nocnych "legalnych" czwartkowych imprazach
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Papa
[Usunięty]

Wysłany: 17 Sie 2006, 22:27   

Dobra robota.
Wiecie, ponieważ bardzo lubię moja fiestę MK4 to zawsze mnie korciło by do niej włożyć 2.0T z Eclipsea, tylko najlepiej z całym napędem 4x4, bo jak sobie wyobrażę 300 a nawe 400KM na ośce to chyba nie ma to sensu. Kliperek ma ten minus że waży ze 300Kg więcej, a taka fiesta to dobiero był by cichociemny.
Na razie pozostawię to w sferze fantazji a gratulacje należą się tylko tym co się zdecydowali i wytrfali przekładkę do końca :brawo:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.