Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
Różne długości iskry świecach - fiesta nierówno pracuje |
Autor |
Wiadomość |
xv [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 20:49 Różne długości iskry świecach - fiesta nierówno pracuje
|
|
|
Witam,
Mój problem polega na tym że walczę z nierówną pracą mojej fiesty - 93r 1,1 gaźnik. Zauważyłem że jak zdejmuję kabelki ze świec to przy zbliżaniu ich do masy ma różne długości iskry. I tak odpowiednio przy 1 świecy iskra miała około 3cm, przy drugiej 1cm, przy trzeciej ledwo przeskoczyła a przy czwartej nic nie było widać, ale jak grzebałem przy kablu to mnie kopnął ;-) więc śladowe ilości iskry tam są. Co to może być ? cewka ??
Jeszcze jedna kwestia - jaki ja mam zapłon - mechaniczny czy elektroniczny. Mam Haynes manual ale mój zapłon nie pasuje do niczego co jest tam opisane.
pozdrawiam
Dariusz K,
P.S. Świece i kabeli WN - nowe
Dopisane:
Mam zapłon elektroniczy - takie fajny układ elektroniczny zalany w żelu i cewkę podłączoną do niego na 3 kablach. Sprawdziłem kable to niby są OK |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 08:17
|
|
|
Hmm... pierwsza sprawa - iskra ma być na bank z odległości 1mm (bo taką powinieneś mieć przerwę na świecach), z 3 cm, ani z 1 cm nie musi być (pełen podziw: 3cm!). Druga sprawa, to kable mogą być już do bani i mają różny opór - rada: wymień kable, jeśli nie pomoże, to napewno nie zaszkodzi!
xv napisał/a: | Mam Haynes manual ale mój zapłon nie pasuje do niczego co jest tam opisane | Pasuje napewno... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
xv [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 08:41
|
|
|
Witam, Chodziło o iskrę z kabla do masy - bez świecy.
Teraz juz wiem że mam zapłon elektroniczny z czujnikiem na kole zamachowym i elektroniką w jakimś żelu. Natomiast w Haynes manual w rozdziale o elektronicznym zapłonie jest pokazane coś zupełnie innego.
I jeszcze jedno pytanko, mam cewkę do której wchodzą z elektroniki 3 kable a wychodzą bezpośrednio 4 kable WN. Czy ta cewka ma gdzieś kontakt z masą silnika ?? Jeszcze jej nie zdejmowałem.
Pisałem wcześniej że kable WN są nowe i na starych było dokładnie to samo.
pozdrawiam
xv |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 02:00
|
|
|
ustaw zawory . O ile głowcica jeszcze jest sprawna i nie jest to wina układu dozowania mieszanki bedzie napewno lepiej . A ustawienie zaworów bedzie cie kosztować 5 zł bo to koszt uszczelki wiec warto to zrobić . |
|
|
|
 |
xv [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sie 2006, 10:20
|
|
|
Dziękuję za wszystkie rady,
Fiesta już jest zdrowa ;-) Wyjąłem wreszcie cewkę zapłonową i to było to. Rdzeń zżarty przez rdzę, cewka popękana itd. Aż się dziwię że to jeszcze jakoś jeździło. 150 zeta, 10 minut pracy (nie licząc wycinania starych śrub) i już jest OK.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Sie 2006, 12:18
|
|
|
powiem ci ze jak długo robie auta tak czegoś takiego jeszcze nie widziałem . Zapodaj zdjęcia jak ta korozja sobie poradziła . |
|
|
|
 |
xv [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Sie 2006, 12:47
|
|
|
OK, dzisiaj wyślę - mam zrobione ale chyba zrobię jeszcze raz po umyciu.
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 15:20 ]
Oto obiecana fotka mojaj zardzewiałej cewki zapłonowej,
W sklepie na Grunwaldzkiej w Bydgoszczy stwierdzili że te cewki tak czasami robią.
pozdrawiam
xv |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.