Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
Obrotomierz przeklamuje... |
Autor |
Wiadomość |
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2005, 11:33 Obrotomierz przeklamuje...
|
|
|
Zamontowalem wczoraj nowe zegary ze "sprawnym" obrotomierzem - W moich byl w ogole spalony.
I coz to moze byc, jak silnik ma oborty tak na sluch okolo 800, to on pokazuje 1600, przy 3000, pokazuje 6000.... Jak jade okolo 80km/h na 4ce, to wskazowka wylazi poza skale... Ki siur? |
|
|
|
 |
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2005, 15:13
|
|
|
diodalodz napisał/a: | ... 1 i 2 cyl owijając drucikiem przewody zapłonowe starcza 3-4 oploty wokół przewodów . I wtedy poznasz prawde o obrotku .
Pozdro |
obrotek pewnie od innego silniczka - w 1.4 masz dawaną iskre bodajze jednoczesnie na dwa garnki, wiec sprawdz najpierw czy bedzie dobrze wskazywal po owinieciu przewodu sterujacego wokol tylko jednego kabla WN (obojetnie ktorego) |
|
|
|
 |
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Mar 2005, 15:26
|
|
|
Te przewodziki sterujace sa latwo rozpoznawalne? Mnie sie wydaje, ze mam bezposrednio do cewki jakos podlaczone, ale jeszcze to sprawdze...
Obejrzalem i nic tam nie widze.... W sumie nic do calego aparatu zaplonowego nie dochodzi... Zanczy jakies tam kabelki sa, ale nie wygladaja na te od obrotomierza... Hmm... Co mnie zastanawia, to taka mala fajeczka od frontu silnika po prawej stronie zaraz obok aparatu zaplonowego... z takim cienkim miedzianym kabelkiem.. Z drugie strony silnika, od tylu znaczy taka sama wisi sobie luzem....probowalem wypatrzec, czy jest gdzie ja wetknac, to nie bardzo... |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Mar 2005, 22:27
|
|
|
diodalodz napisał/a: | możliwości sa dwie albo ci padł kondziołek który tam siedzi albo kosteczka która tam jest . 8 pinów . Mechanika raczej moze zostać wykluczona w obrotku . Zobacz moze ktoś tam grzebał juz . Albo obrotek ma słaba mase moze . najlepiej go wyjmij i zobacz czy jest ok na sucho tzn podepnij plus minus i sygnał weź z 2 przewodów zapłonowych z 1 i 2 cyl owijając drucikiem przewody zapłonowe starcza 3-4 oploty wokół przewodów . I wtedy poznasz prawde o obrotku .
Pozdro |
Ludzie to jest MK3 a nie MK1/2, owinąc drucikiem to se może małego..... Kilka a nawet kilkadziesiąt razy było pisane gdzie co i jak podłączyć zegary w MK3 z obrotomierzem na przykładzie kolegi Trzeciego...Powótrze sie jeszcze raz n-ty - bierzmy kabelek jeden koniec lutujemy do ścieżki Nr10 przy liczniku a dugim końcem kabelka wpinamy w moduł zapłonu EDIS 2 drugi przewód od lewej o ile pamięć mnie nie myli - dla pewnośći prosze spytać sie Trzeciego... |
_________________
 |
|
|
|
 |
mtrus [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2005, 08:50
|
|
|
Obojętnie albo pierwszy albo drugi od prawej. Na jednym jest jedna para cylindrów na drugim drupa para. Ja podłączyłem do pierwszego z prawej i działa dobrze.
Jeśli chcesz tylko sprawdzić obrotomierz bez cięcia tych przewodów to jest na to sposób. Do przewodu przywiązujesz igłę i wciskasz ją we wtyczkę tuż przy jednym z tych przewodów. Jak będzie działało to można coś dalej kombinować. |
|
|
|
 |
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2005, 09:10
|
|
|
Napisalem juz w czym lezy problem w nowym watku "JakObrotomierz z silnika na wtrysku podlaczyc do gaznikowca?"
Silniki na gazniku maja iskre na dwa gary jednoczesnie, a te na wtrysku nie... i tu lezy problem, trzeba podlaczyc kabelek , zeby pobieral impulsy z jednego gara. I teraz: JAK TO ZROBIC? |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 3 Mar 2005, 20:37
|
|
|
hmmm wydaje mi sie ze nawet gaźnikowce w MK3 miały już moduł zapłonowy EDISA... |
_________________
 |
|
|
|
 |
zyga [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Mar 2005, 21:16
|
|
|
Okee, a jeszcze jak poznac ktory to jest kabelek sygnalowy od obrotka? |
|
|
|
 |
Scyhe [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Mar 2005, 18:20
|
|
|
hymm - a ile wam wskazuje jak depniecie "do dechy" na luzie ? bo mi wkreci sie tylko do ok 4500 rpm chyba troche za malo - zdejmowalem wskazowke takze juz niemoge jej ufac - no i opornik tez byl przelutowywany - macie jakis pomysl jak go wyskalowac ? ( na wolnych obrotach pokazuje dobrze ok 900rpm przy cieplym silniku) Jakby przeklawywal ze wzrostem obrotow...silnik 1.3 mono injection - kabel sygnalowy pprowadzony do drugiego od prawej pinu w module zaplonowym |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Mar 2005, 23:54
|
|
|
zyga napisał/a: | Okee, a jeszcze jak poznac ktory to jest kabelek sygnalowy od obrotka? |
jedna para to +12V i masa, pojawia się napięcie po właczneiu zapłonu... więc ten 3 to bedzie sygnałowy... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stasiek49
Gość
|
Wysłany: 2 Cze 2006, 19:44 obrotek
|
|
|
obrotek działa ok ale po włączeniu świateł pokazuje o 500 obr. więcej :?: |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 19:54
|
|
|
mi też... dla mnie to norma |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.