Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: Żółwik Tuptuś
27 Lut 2007, 22:24
Przeróbki silnika xr2i
Autor Wiadomość
rally_bb
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lut 2007, 21:08   Przeróbki silnika xr2i

Witam!

Chcialbym zapytac bardziej wtajemniczonych o przróbke silnika 1.6 efi 104KM bo sam zbyt wiele sie nie znam.
Co mozna zrobic w tym silniku by zyskac troche kucyków. Sam wiem ze na pewno przyda sie wypolerowac kanaly dolotowe i wylotowe, na pewno wałek inny(bylem u Irka ale niestety do tych nie robi :| a u swiatka w cenniku tez nie widzialem ;-( ). jak wyglada sprawa z komputerem? jest jakas mozliwosc przesterowania i ile to kosztuje. Jedyne co narazie posiadam to prawie przelot :)

sorry jezeli powtorzylem temat ale nie mam zbyt wiele czasu i nie zdazylem przeszukac forum.

dzieki wielkie za kazda informacje.
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 27 Lut 2007, 21:20   

to co we wszystkich wolnossacych benzynach.
dolot, przelot, wałek (kent robi. Qzyn na forum kiedyś sprzedawał) do którego potrzebujesz kompa, no i to co napisałeś.
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Lut 2007, 21:58   

ja do świątka kiedyś dzwoniłem to mówił że wałków nierobi ob popychacze nie wytrzumują. Jedyną normalną możliwością jest zakup całego kitu od kenta, albo zakup mechanicznych popychaczy (co jest nie osiągalne) ale kent takowe posiada. Komplet wałek plus kółko plus sprężynki koszt w granicach 2tyś zł.
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Lut 2007, 21:58   

REMONT .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 27 Lut 2007, 22:27   

A masz 8-10tyś na wsadzenie w sam silnik żeby uzyskać moc około 130KM i jakieś 150-160Nm?? jesli nie to tak jak wyżej kolega powiedział!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Lut 2007, 10:18   

Marcin z tymi 8 tyś przesadziłeś... 130ps, to szło by uzyskać mniejszym nakładem, tzn:
- przerzucić graty ze 110konnej xr2i -5km - 500zł
- kolektor rurowy z escorta RSi, bądź inny rurowy, przelot 2", dolot zimnego powietrza - 5-10km - 1000zł
ostry wałek kenta CVHHBM285C, mówię tutaj o całym kicie - 15km - 2000zł
planowanie głowicy, polerka kanalików, ogólna obróbka itd - 5km - 500zł
Co daje nam sumę w granicach 30-35km. Koszt 4000zł
Oczywiście wszystko przy założeniu że silnik jest w idealnym stanie :D , przed jakimikolwiek modyfikacjami pojedź na hamownie i sam zobaczysz ile kucyków uciekło. Jak coś to dochodzą koszty remontu silnika 1tyś-3tyś zł
Czyli całkowity koszt to tak od 4-7tyś zł według moich przeliczeń
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lut 2007, 10:41   

Piesek napisał/a:
Marcin z tymi 8 tyś przesadziłeś... 130ps, to szło by uzyskać mniejszym nakładem, tzn:
- przerzucić graty ze 110konnej xr2i -5km - 500zł
- kolektor rurowy z escorta RSi, bądź inny rurowy, przelot 2", dolot zimnego powietrza - 5-10km - 1000zł
ostry wałek kenta CVHHBM285C, mówię tutaj o całym kicie - 15km - 2000zł
planowanie głowicy, polerka kanalików, ogólna obróbka itd - 5km - 500zł
Co daje nam sumę w granicach 30-35km. Koszt 4000zł
Oczywiście wszystko przy założeniu że silnik jest w idealnym stanie :D , przed jakimikolwiek modyfikacjami pojedź na hamownie i sam zobaczysz ile kucyków uciekło. Jak coś to dochodzą koszty remontu silnika 1tyś-3tyś zł
Czyli całkowity koszt to tak od 4-7tyś zł według moich przeliczeń


czy aby napewno przesadziłęm??
- sam kolektor to koszt z 1000zł+
- wydech dalej to kolejny 1000zł ( na 2 tłumika przelotowych co by sie dało wysiedzieć w środku)
- wałek (cały kit 2000 - 2500zł)
- elektronika 1000-1500zł
- obróbka głowicy - 500zł
- jakaś wkładka K&N/ PiperCross/JR - 200zł
- Koło rególowane rozrządu - 500zł
- pare innych pierdół - 500zl

wychodzi nam jakieś 7tyś a do tego trzeba liczyć remont silnika jakaś 2500-3000zł i robocizne kogos kto bedzie to robił.

Oczywiście ja mówie o rzeczach nowych lub robionych na zamówienai tak jak układ wydechowy. Bo znaleść rzeczy na rynku wturnym do tego silnika to graniczy z cudem

Poraz kolejny Piesek mówie, podnieść moc w silnik N/A to nie jest takie proste jak w doładowanym. Tu łatwo coś spieprzyć!! a wałek bez mapy mozna sobie w tyłek wsadzić bo nie bedzie to żaden zysk dla silnika
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Lut 2007, 11:10   

- kolektor rurowy od RSi już miałem okazje kupić za 200zł
- wydech przelotowy, 1metr rury 30zł, u mnie sprzedają minimum 3metry 90zł, kolanka po 25zł, 3-4 kolanka stykną, złączka elastyczna 70zł, tłumik końcowy powiedzmy 300zł, co daje nam 600zł
- dolot, 1metr rury aluminiowe fi 76mm 70zł, do tego jakieś zwężki, kolanka - 80zł, filtr na odmę bez firmowy 30zł, pipera 100zł, stożek kenta 200zł, kwota: 480zł
- co do wałka cały kit to cały kit! wałek, sprężynki, popychacze, i właśnie patrze w katalog piper camsa i koszt 263 funciaki razy 6to to wychodzi 1578zł, przesyłka ubezpieczona z UK, jakieś 200zł, 1800zł w przybliżeniu, dla porównania sam wałek pipera kosztuje 150 funciaków x 6, 900zł. Jest jeszcze wałek rally, jak i racing, ale te wogule nie nadają się do jazdy na codzień, koszt ten sam.
Co do elektroniki to przyda ona się dopiero przy jeszcze większej chęci mocy. Do 130ps szło by bez bawienia się w elektronikę. Dalej twierdze że jest koszt taki jak pisałem wyżej. Ale znająć życię właściciel tego auta przeraził się kosztów i podziękuje
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lut 2007, 12:17   

Piesek napisał/a:
- kolektor rurowy od RSi już miałem okazje kupić za 200zł


raz na 4 lata sie trafia w PL. wiec chyba nikt nie bedzie czekał na to??

Piesek napisał/a:
- - wydech przelotowy, 1metr rury 30zł, u mnie sprzedają minimum 3metry 90zł, kolanka po 25zł, 3-4 kolanka stykną, złączka elastyczna 70zł, tłumik końcowy powiedzmy 300zł, co daje nam 600zł


tłumik x2 wychodzi juz 900złChyba ze zależy nam na hałasie samym!! do tego robocizna kogoś kto to zrobi.

Piesek napisał/a:
- - dolot, 1metr rury aluminiowe fi 76mm 70zł, do tego jakieś zwężki, kolanka - 80zł, filtr na odmę bez firmowy 30zł, pipera 100zł, stożek kenta 200zł, kwota: 480zł


przy takim rozwiązaniu tu stracimy kilka KM. Dolot w N/A musi być policzony zeby coś dął!! Kiedyś juz Quzyn z Zółwiem dyskutowali na ten temat!!

Piesek napisał/a:
- co do wałka cały kit to cały kit! wałek, sprężynki, popychacze, i właśnie patrze w katalog piper camsa i koszt 263 funciaki razy 6to to wychodzi 1578zł, przesyłka ubezpieczona z UK, jakieś 200zł, 1800zł w przybliżeniu, dla porównania sam wałek pipera kosztuje 150 funciaków x 6, 900zł. Jest jeszcze wałek rally, jak i racing, ale te wogule nie nadają się do jazdy na codzień, koszt ten sam.


263 f. plus Vat angielski plus vat polski - jesli pomijasz polskiego dystrybutora to i tak wyjdzie wzasadzie ta sama kwota bo przelwy i przesyłka z UK pociągną tyle co polski Vat.

Piesek napisał/a:
Co do elektroniki to przyda ona się dopiero przy jeszcze większej chęci mocy. Do 130ps szło by bez bawienia się w elektronikę.


jesli zostawisz seryjna auto bedzie chodzić jak stara dziwka a na mocy wzasadzie nie zyska, a przynajmniej nie tyle ile moze, czyli wydanie 2000zł na wałek pójdzie na marne. Ostry wałek wymaga innego ustawienia zapłonu przedewszystkim.

Piesek napisał/a:
Do 130ps szło by bez bawienia się w elektronikę. Dalej twierdze że jest koszt taki jak pisałem wyżej. Ale znająć życię właściciel tego auta przeraził się kosztów i podziękuje


Piesek dla przykłądu:

Xr2i 103KM w bardzo dobrym stanie po zrobieniu elektroniki i kompletnym wydechu supersprinta ( od kolektora do końca) i jakimś tam sportowym filtrze ( nie wiem czy to był stożek czy wkładka) pokazała 110KM na hamowni!! Zakaładajac ze masz 110KM seria to wyjdzie pewnei z 116-117. A zakres prac obejmował wzasadzie połowe tego o czym dyskutujemy.

A ja dalej twierdze ze nie zrobisz mondrych 130KM za kwote o której mówisz!! A cóż najwyraźniej sie nei zanm i nei mam pojecia o cenach cześci czy o cenei robocizny. A o silnikach nie wiem nic. Za mało czytam na forach internetowych!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Lut 2007, 13:01   

jak się dobrze szuka to się znajdzie... już nie raz to udowadniałem nie jednej osobie z forum, apropo załatwiania niby "nieosiągalnych" części...
Co do wydechu Marcin znowu wracamy do punktu wyjścia ostatniej naszej konwersacji na temat wydechów pełno przelotowych i dalej twierdzę że pełen przelot to dobre rozwiązanie dawałem Ci ostatnio kilkunastu szybkich samochodów N/A z trójmiasta.
Robocizny nie liczę bo przy założeniu osoby która mówi że chce "tuningować" to albo zna się na mechanice, albo ma pomoc. U mnie na razie robocizna w aucie wyszła zero złotych, nawet pospawanie wydechu wyjdzie mi tyle co zakup flaszki ;) Tylko strojenie silnika będzie mnie kosztować jakieś PLN, ale dopiero po wizycię w GTSie się dowiem jaki to będzie koszt i czy może dogadam się jakoś inaczej (może jako jeżdżąca reklama?)
Co do dolotu to jest wiadome że im więcej zimnego powietrza dostarczysz silnikowi tym więcej mocy, więc napewno nie stracimy na kucach jeśli dostarczymy zimnego powietrza do srożna (np w błotniku wlot od merca sprintera, albo w masce wytniemy wlot który będzie dmuchać na stożka.)
Co do wałka to pofatygowałem się i znalazłem polskiego dystrybutora pipercams i koszt samego wałka do fiesty xr2i, na stanie mają wałek CVHB320M, ale to raczej do typowej rajdówki nadaję się ten wałek i przy tym wałku musiał by być już jakiś SMT6 zapodany bo ten wałek może nawet kręcić silnik do 8tyś obrotów. Koszt jego w Polsce 985zł, więc prowizja ich wynosi 85zł, napewno mniej niż wyjdzie nam przesyłka z Angli od dystrybutora. Więc cały kit wyjdzie jakieś 1600-1700zł.
Co do elektroniki to zgadzam się z Tobą Marcin. Ale myślę że do tych 130km dało by radę bez elektroniki... jak sam napisałeś na samym wydechu i dolocie wyjdzie nam 117ps (przy gratach od 110 konnej fiesty) to nie wierze że 13km niedojdzie przy kolektorze rurowym i ostrym wałku. Ten kolektor idealnie jest wyliczony pod cvh. Zobacz np escorta RSi przez ten kolektor, zyskał 10km, bo seryjny RSi ma 115ps...(nie wiem może RSi ma też jakiś pół sportowy wałek, widziałem tylko raz w życiu na real ten silnik jednakże z założoną pokrywą motorsporta)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lut 2007, 13:12   

Piesek napisał/a:

Co do elektroniki to zgadzam się z Tobą Marcin. Ale myślę że do tych 130km dało by radę bez elektroniki... jak sam napisałeś na samym wydechu i dolocie wyjdzie nam 117ps (przy gratach od 110 konnej fiesty) to nie wierze że 13km niedojdzie przy kolektorze rurowym i ostrym wałku. Ten kolektor idealnie jest wyliczony pod cvh. Zobacz np escorta RSi przez ten kolektor, zyskał 10km, bo seryjny RSi ma 115ps...(nie wiem może RSi ma też jakiś pół sportowy wałek, widziałem tylko raz w życiu na real ten silnik jednakże z założoną pokrywą motorsporta)


Nie zrozumiałeś mnie:

110KM wyszło po:
-Chipie,
- baran ( kolektor rurowy)
- dalszy ciag wydechu
- jakiś filtr

Escort RS1600i ma inny wąłek, szklanki mechaniczne, kolektor i inne nastawy niż zwykłe xr3i które miało 105KM. A wszytko to na mechanicznym wtrysku. Wiec też inna mapa była.

ZÓłwik zamknij ten temt bo nic on juz nie wniesie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Lut 2007, 13:52   

Warto by stworzyć kolejny temat... i przykleić go... apropo tuningu silnika CVH... bo za dużo "nowych" powoduje zamieszanie... sumując moją i twoją wypowiedź tuning silnik nie jest to tania rzecz, i żadne czipy za 20zł nie dają 20km ;) sportowy filtry kolejne 10km, strumienica 15km, dolot 10km i sportowy tlumik kolejnych 10km. Bo jakby tak było to mało kto by jeździł seryjnym samochodem. I jeszcze jedno nie oszukując się zakup fiesty jest dużo tańszy a niżeli podciąganie jej mocy. Koniec kropka. Wnioski co do tuningu CVH możecie wywnioskować po naszych wypowiedziach.
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 28 Lut 2007, 20:31   

PumaRST napisał/a:
A masz 8-10tyś na wsadzenie w sam silnik żeby uzyskać moc około 130KM i jakieś 150-160Nm?? jesli nie to tak jak wyżej kolega powiedział!!

Temat po roku zbierania gratów praktycznie na ukończeniu - tylko ja poszedłem w gaźniki.
A kwota podana przez PUMĘ jest jak najbardziej realna.
Tego typu rzeczy robią tylko szaleńcy bat - realistą nie polecam!!!
 
 
baracuda
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2007, 20:30   

Witam. chciał bym rzucić tu ciekawostkę (jeżeli już taki temat był to usuńcie mój post

Kiedyś tam przeczytałem na temat przeróbki silnika 1,6 cvh (który był też montowany w sierrach.) Na taki silnik można wrzucić głowice z modelu 16v przy przeróbkach na TURBO w NIEODPRĘŻONYM SILNIKU!!! Ciśnienie doładowania ustawione na 0.2-0.3 Bara. Można uzyskać moc w granicach ~130km wiem że taki silnik tylko oryginał zetec jeździ w escorcie nie wiem jaką moc wykazał na hamowni ale wiem że bardzo ładnie ciągnął. Jak znajdę jeszcze informacje to napisze tu ale pamiętam że było też coś wspominane o silniku CVH 1.8 z którego można zbudować 2.1L i położyć głowicę 16v . Ale powiem tyle że gość który to opisywał jest jednym z najbardziej genialnych ludzi tuningujących silniki forda.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Mar 2007, 20:54   

baracuda napisał/a:
Witam. chciał bym rzucić tu ciekawostkę (jeżeli już taki temat był to usuńcie mój post

Kiedyś tam przeczytałem na temat przeróbki silnika 1,6 cvh (który był też montowany w sierrach.) Na taki silnik można wrzucić głowice z modelu 16v przy przeróbkach na TURBO w NIEODPRĘŻONYM SILNIKU!!! Ciśnienie doładowania ustawione na 0.2-0.3 Bara. Można uzyskać moc w granicach ~130km wiem że taki silnik tylko oryginał zetec jeździ w escorcie nie wiem jaką moc wykazał na hamowni ale wiem że bardzo ładnie ciągnął. Jak znajdę jeszcze informacje to napisze tu ale pamiętam że było też coś wspominane o silniku CVH 1.8 z którego można zbudować 2.1L i położyć głowicę 16v . Ale powiem tyle że gość który to opisywał jest jednym z najbardziej genialnych ludzi tuningujących silniki forda.


Tak mówił o ZVH (tu była literówka wcześniej) i wzasadzie jest to na odwrót czyli dół od 2,0 zetec a głowica od 1,6 CVH. jeszcze tłoki od Celiki Turbo i mamy 2,1 ( lub kute), w wypadku 1,8 dajemy tłoki z Calibry Turbo i mamy 1,9.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 2 Mar 2007, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 2 Mar 2007, 18:41   Re: Przeróbki silnika xr2i

rally_bb napisał/a:
Witam!


sorry jezeli powtorzylem temat ale nie mam zbyt wiele czasu i nie zdazylem przeszukac forum.

.


jak niemasz czasu to sie lepiej za tuning silnika nie bierz -bo tam dopiero duuuzo czasu bedzie Ci potrzebne....
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Mar 2007, 19:07   

POLECAM lekturę
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 3 Mar 2007, 07:00   

Wojtass napisał/a:
POLECAM lekturę
http://www.pumaracing.co.uk/CVH.htm


krotki poscik, ale bardzo wiele mowiacy :brawo:

niech sobie czytaja, a i tak jak znam zycie to moze 5/100 cos takiego zrobi.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Centralny - przeróbki
Martinez Elektryka 4 27 Wrz 2005, 12:55
Gość
Brak nowych postów Dzrzwi Gienka Wichury = przeróbki
GienekWichura Tuning stylistyczny 11 4 Mar 2005, 06:29
GienekWichura
Brak nowych postów Przeróbki w Spadku tuż przed zlotem
trzeci Tuning stylistyczny 43 9 Maj 2007, 14:48
Piter
Brak nowych postów Wiązka silnika xr2i
Motorkaput Kupię 5 19 Paź 2018, 20:12
Motorkaput


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.