Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: skrzynia biegow

[MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6
Autor Wiadomość
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 22 Lip 2006, 19:03   [MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6

Witam mam pytanie mam fiestkę 1.1 która już prawie umarła(kompresja 6.5 najwięcej ehh)postanowiłem wrzucić do niej silnik 1.6 cvh który za groszę wziołem od znajomego za groszę bo swoją fiestkę musiał pociąć.I mam w związku z tym pytanie ponieważ pewien mechanior który rzekomo zna się na fiestach powiedział żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło i kawałek wydechu...oczywiśćie wiadomo że zawieszenie robię na twardsze i hamulce jeszcze...ale skrzynia podobno na bank pasuje....na pewno znacie ten silnik i wiecie co i jak tam jest...a i jeszcze jedno gdzie znajdę jakieś info na temat tego motoru może wiecie... :D
_________________
order
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Wrz 2010, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lip 2006, 19:18   Re: Czy skrzynia pasuje??

order napisał/a:
żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło


TArcza + docisk od 1.6 CVH . łożysko może zostać Twoje ( choć jak bedziesz miał na wierzchu to warto wymienić kpl.

order napisał/a:

i kawałek wydechu.


Cały wydech - inna średnica rur ( pogadaj ze znajomkiem moze ma wydech kompletny )

order napisał/a:
skrzynia podobno na bank pasuje
jeżeli chodzi o złożenie do qpy to pasuje będziesz miał nieco kródsze trzy ( ? ) pierwsze biegi ( nie pamiętam jak to jest w mk3 niech mię ktoś poprawi ) .Oczywiście jezeli skrzynia i przeniesienie napędu pozostanie od 1.1 jego żywotnośćnieco sie skróci .

pojęcie " wrzucania " nazywamy swapem poczytaj o tym bo jak wziąłęś golasa to będzie kiepsko .

ps : a teraz marsz do HP się przywitać bo Ciocia Charpia będzie smutna
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Lip 2006, 19:49   

do silnika kolega bedzie potrzebowal jeszcze wiazke elektryki... + dobry hebel z XR2i przod oraz tyl ,korektor sily hamowania... no i duzo szczescia zeby niebiescy nie patrzyli na silnik podczas kontroli ;) polecam opcje szukaj... wpisz SWAP tam jest tego mega duzo... :D od bezyny az po diesla
a skrzynie 1.1 zabijesz w szybkim tepie...
Pozdrawiam
_________________

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Lip 2006, 21:04   

Zasadniczo mam pytanie, ile biegów ma twoja skrzynia jesli 5 to bedzie tak jak Żółw napisał, 3 pierwsze biegi strasznie krótkie = dobre przyspieszenie lub brak trakcji wzależności od twoich umiejętności. Ale jesli masz 4 biegi to bym jej napewno nie zostawiał.

Jak masz 5-cio biegową to napoczątek mozesz zostawić ale nie pochodzi ona długo bo sie rozsypie stosunkowo szybko. Ale żeby rozdzielić wydatgki możesz chwile pojeździć na tej co masz.

Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 22 Lip 2006, 23:32   

[hebel to znaczy co??

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:34 ]
jest 5 biegów ale domyślałem się pochodzi pewnie krótko.tEŻ Z XR2i kołować skrzynię ??

[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:38 ]
HP??? hmmm nie kumam...jest tam wszystko alternator i inner bajery oprucz skrzyni....
_________________
order
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2006, 00:05   

heble to chamulce

od kołowania skrzyni lepszy będzie jej zakup

skoro są inne bajery oprócz skrzyni a na dodatek alternator to wszystko ok .

ps : opisz najtrudniejszą rzecz jaką wykonałeś przy aucie sam
ps2 : poszukaj w archiwum bo o takim swapie jest sporooooooo
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 23 Lip 2006, 01:23   

HP=hyde Park :)

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 23 Lip 2006, 09:52   

[wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh
_________________
order
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Lip 2006, 21:50   

order napisał/a:
[wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh


urzywana coś koło 80-100zł nową penie kupisz w granicach 200zł. Ona nie musi być od xr2i tylko od wielopunktowego wtrysku. Zapytaj kolego RKRa czy nie ma takiej bo chyba coś takiego bedzie miał, jak również Fordon jeszcze powinien mieć jesli była w Escorcie zatopiona w baku.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
virus2 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Lip 2006, 22:22   

Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac,
_________________
Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi :) ))
http://streetracers.krakow.pl/
 
 
 
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 23 Lip 2006, 22:43   

[ok dzięki ,jeszcze mam pytanie bo mam do wzięcia skrzynię od kolegi ale od 1.8 RS jaka tam jest różnica w skrzyni między 1.6 cvh jestem laikem i nie wiem czy warto to brać bo cena atrakcyjna jak by nie patrzeć...

[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 22:44 ]
virus2 napisał/a:
Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac,

więcej przerubek niż myślałem.
_________________
order
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 21:15   

jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Lip 2006, 21:48   

adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u


dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta ;) czyli sportu w twoim przypadku
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 22:17   

PUMA napisał/a:
adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u


dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta ;) czyli sportu w twoim przypadku


liczyłes zęby na przełożeniu głównym? pytam bo ja tego osobiście nie robiłem a jak kiedyś szukałem ingo na temat fordowskich skrzyń to rózne źródła różnie podają (np ksiązki napraw i materiały dla rzeczoznawców tech motor. dosyć znacząco sie różnią) jako ciekawostke moge powiedzieć że autoryzowane serwisy forda gów*o na ten temat wiedzą...oni tam potrafią tylko wymieniać całe podzespoły na nowe :D pozdrawiam
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 24 Lip 2006, 22:31   

masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??

Zembów nie liczyłem
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 22:48   

PUMA napisał/a:
masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??

Zembów nie liczyłem

Jedynie sprawdzałem takim troche śmiesznym ale w miare skutecznym sposobem a mianowicie policzyłem całkowite przełożenie skrzyni na 1-szym biegu, podniosłem samochód, wykręciłem świece i na zapiętej jedynce obracełem wałem obserwując ruch koła... Wyszło że mam 4,06:)

PS. tak na marginesie -> skrzynia z XR2 ma lepiej dobrane poszczególne przełożenia (chodzi mi o odstępy pomiędzy poszczególnymi biegami) tak mi wyszło z obliczeń i moich testów drogowych :D pozdrawiam
 
 
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 24 Lip 2006, 23:04   

adi08 napisał/a:
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u

A ile Ci pali??
_________________
order
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2006, 23:36   

ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 :ra: 3 :ra: 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...

PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" :hahaha: :hahaha: :hahaha:
 
 
order 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 22
Skąd: Łódź Widzew
Wysłany: 25 Lip 2006, 08:49   

adi08 napisał/a:
ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 :ra: 3 :ra: 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...

PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" :hahaha: :hahaha: :hahaha:

możesz mi napisać coś na temat osiągów na tym motorze??
_________________
order
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lip 2006, 12:56   

niestety nie moge bo nie mierzyłem przyspieszenia 0-100km/h...jedyne co wiem to to że na tej skrzyni prędkość max wynosi około 160km/h przy około 6000obr/min...
szczerze to nie wiem nawet z jakimi prędkościami jade na jakiś rally sprincie bo nie ma czasu gapić sie na licznik... dla mnie najistotniejsze są obroty... jak kiedyś sprawdze przyspieszenia to oczywiście napisze na forum...pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.