|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Błąd 73 - elektrozawór oczyszczania pojemnika |
Autor |
Wiadomość |
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2006, 05:19 Błąd 73 - elektrozawór oczyszczania pojemnika
|
|
|
Co to jest i gdzie to jest - Elektrozawór oczyszczania pojemnika? - czy chodzi o pochłaniacz par paliwa - jest tam jakiś elektrozawór? W teście diagnostycznym na niepracującym silniku wyszedł nam błąd 73 - w książce od Fiesty kody kończą się na 70, a w kodach z Escorta to jest właśnie ten elektrozawór. Kody odczytane poprawnie, chociaż dziwne, bo po powtórzeniu testu znów wykazuje błąd 73 a przecież pierwszy test powinien skasować błędy i po powtórzeniu bez odpalania silnika nie powinno już być błędów.
Potrafi ktoś to wyjaśnić |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Lip 2006, 07:15
|
|
|
Tak! ,to jest elektrozawór. Z tyłu za filterm powietrza na tym wężyku co idzie do tego pochłaniacza jest taki jakby kondensator (z wyglądu)to jest włąśnie ten zawór i ma dwa przewody - sprawdź czy styki nie zaśniedziały i wogole wyczyść to dziadostwo. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2006, 07:30
|
|
|
oblukam co tam jest i jeszcze raz sprawdze kody błyskowe moze to coś da. dziwne tylko ze tego kodu błedu nie ma w w ksiazce serwisowej fiesty?! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 17 Lip 2006, 08:05
|
|
|
W tej książce połowy rzeczy nie ma. Sprawdź ten zawór miernikiem (oczywiście odpięty) powinien mieć od 50 do 120 omów oporności. Np przy silniku 1,4 kod tego zaworu to 37. Przy 1,1 i 1,3 wogole nie podają tego kodu nawet po zmianach po 94 roku. A zawór jest i ma swój kod błędu. Co prawda ten pochłaniacz można olać, bo to działą przy zimnym silniku i w sumie komp go przełącza krótkimi impulsami - niby po to żeby spełniać normy i żeby nieśmierdziało paliwem, co do samej jazdy to pochłaniacz niczemu nie służy. Ale wiem że jak jest błąd to człowieka wku..a, więc sprawdź kable i ten zawór i najwyzej go wymień, albo wstaw opornik taki ze 100 omów (5W żeby się nie spalił) zamiast niego i też będzie działać bez błędu. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2006, 14:29
|
|
|
Dzięki Jacek za szybką i konkretną odpowiedź!
Pozdro |
|
|
|
|
marfik [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 00:56
|
|
|
abla napisał/a: | W teście diagnostycznym na niepracującym silniku wyszedł nam błąd 73 - w książce od Fiesty kody kończą się na 70, a w kodach z Escorta to jest właśnie ten elektrozawór. |
W takim razie lista kodow w tej ksiazce jest niekompletna, kod 73 faktycznie wskazuje na elektrozawor filtra z weglem aktywnym (lub problem w jego obwodzie, wiec najpierw warto sprawdzic polaczenia).
abla napisał/a: | Kody odczytane poprawnie, chociaż dziwne, bo po powtórzeniu testu znów wykazuje błąd 73 a przecież pierwszy test powinien skasować błędy i po powtórzeniu bez odpalania silnika nie powinno już być błędów. |
Skad pomysl ze powtorny odczyt mialby nie pokazywac usterek? Gdyby tak bylo to strasznie utrudnialoby to diagnostyke. |
|
|
|
|
harek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 02:49
|
|
|
mam liste kodów - pełną do fiesty jak tylko dopadne skaner to napewno wrzuce - obiecuje |
|
|
|
|
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 15:44
|
|
|
marfik napisał/a: | ...
Skad pomysl ze powtorny odczyt mialby nie pokazywac usterek? Gdyby tak bylo to strasznie utrudnialoby to diagnostyke. |
Nie doczytałem jak przebiega test. Myślałem, że pokazuje tylko wcześniejsze błędy zapisane w pamięci kompa, natomiast test składa się z dwóch etapów (oddzielonych kodem 20). W pierwszej części testu wyświetlane są aktualne błędy czujników, jeśli występują, i te błędy oczywiście nie są kasowane, natomiast dopiero w drugiej części testu są pokazane błędy zapisane w pamięci kompa, które wystąpiły podczas iluś tam (bodajże 40-stu) wcześniejszch cykli pracy silnika i te błędy są kasowane z pamięci kompa po odczycie.
A tak w ogóle to właśnie się okazało, że błąd ten pojawia się dlatego, że w diagnozowanym aucie nie ma ani tego elektrozaworu, ani pochłaniacza par paliwa... przypuszczenie jest takie, że może kiedyś był, ale z jakiś przyczyn (np. dzwon) wyleciał |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Lip 2006, 15:59
|
|
|
abla napisał/a: | A tak w ogóle to właśnie się okazało, że błąd ten pojawia się dlatego, że w diagnozowanym aucie nie ma ani tego elektrozaworu, ani pochłaniacza par paliwa... przypuszczenie jest takie, że może kiedyś był, ale z jakiś przyczyn (np. dzwon) wyleciał | Tak jak pisałem wcześniej: Olej to! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|