Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Bicie kierownicy podczas hamowania
Autor Wiadomość
Radek
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lip 2006, 23:09   Bicie kierownicy podczas hamowania

Witam,
Już jakiś czas temu opisywałem na forum swój problem z Fiestą, po krótce - podczas hamowania z prędkości powyżej 80km\h kierownica drga i drgania przechodzą jakby na całą budę, poniżej 80km\h drgań nie ma. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem: Opony z przodu wymienione, nówki Nokian NRT2 165/70/13, koła wyważone, felgi proste, wymienione łożyska (SKF) w obydwu kołach, wymienione klocki i tarcze, zmierzone "bicie" boczne piast razem z tarczami: lewa 0,02mm, prawa 0,05mm (podobno wyniki w normie), wymieniony krzyżak kolumny kierowniczej, wymienione tuleje i sworznie w obydwu wahaczach...Pozostałe elmenty zawieszenia i układu kierowniczego nie wykazują żadnych luzów...Już nie mam pojęcia co to może być...
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 16 Lip 2006, 00:14   Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Radek napisał/a:
Witam,
Już jakiś czas temu opisywałem na forum swój problem z Fiestą, po krótce - podczas hamowania z prędkości powyżej 80km\h kierownica drga i drgania przechodzą jakby na całą budę, poniżej 80km\h drgań nie ma. Do tej pory sprawdziłem i wymieniłem: Opony z przodu wymienione, nówki Nokian NRT2 165/70/13, koła wyważone, felgi proste, wymienione łożyska (SKF) w obydwu kołach, wymienione klocki i tarcze, zmierzone "bicie" boczne piast razem z tarczami: lewa 0,02mm, prawa 0,05mm (podobno wyniki w normie), wymieniony krzyżak kolumny kierowniczej, wymienione tuleje i sworznie w obydwu wahaczach...Pozostałe elmenty zawieszenia i układu kierowniczego nie wykazują żadnych luzów...Już nie mam pojęcia co to może być...

w to Ci uwierze bo sam sie z tym mecze od początku jak mam fieste,tylko ze ja mysle ze orginalne tarce(niewentylowane) sa do ass i jak sie ostro jezdzic to szybko hamulec znika sie przapalają itd.. jak zmienie na wentyle to wtedy bede wiedzial... ;)
pozdro
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Lip 2006, 09:00   

Tak jak mówi Darek - Tarcze sączasami robione z materiału który się odkształca w chwili gdy się nagżeje - czyli przy pierwszym hamowaniu jest ok a przy ostrzejszym lub dłuższym zaczyna sie bicie . Po ostygnięciu szystko wraca do normy .

Drugą przyczyną mogą być nieumiejętnie założone tarcze .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 16 Lip 2006, 10:03   

amator - czyt. ja ostatnio zmienialem tarcze bo tak jak kolega mowi - bylo bicie. po zmianie tercz tego juz nie ma.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lip 2006, 02:35   

weż i zaślep przewody hamulcowe od tyłu tak zeby cały tył nie działał i zobacz czy nadal beda biły .
 
 
 
Radek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lip 2006, 16:45   

A można prosić o dokładniejsze wyjaśnienie co może mieć tył do przodu i do bicia kierownicy przy hamowaniu? Z góry dziękuję.
 
 
Chrise 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Krzyś
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 25 Lip 2006, 23:16   

Ja również mam podobny kłopot z przednimi hamulcami, tylko, że w moim przypadku bicie na kierownicy odczuwam gdy zaczynam hamować ze 130km/h tak mniej więcej do 100-90km/h w innych przypadkach przy hamowaniu podobnego bicia nie odczuwam. Tarcze z przodu mam wentylowane (tarcze ok.19mm, klocki ok.8mm). Słyszałem ale jeszcze tego nie sprawdziłem, że przyczyną takiego zachowania się hamulców może być długo nie wymieniany płyn hamulcowy który jest "higroskopijny" :D czyli pochłania wodę i to niby w jakis tam sposób wpływa na te hamulce :)
_________________
Nie ma głupich pytań, są Tylko głupie odpowiedzi :)
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lip 2006, 09:23   

siemka mam też bicie podczas chamowania niważne jakie koła założe jest zawsze mniejsze lub większe czy to są alusy 195/50 r15 czy stalówki (na stalówkach mniej odczuwalne) czuć aż nawet to bicie w pedale chamulca jak by był abs wymienione tarcze na brembo klocki też podejrzewam że może być to wina krzywej ośki przegóbu czy dobrze myśle?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2006, 01:45   

weź bebny na tokarnie i zobacz czy sie jajowate nie zrobiły . Tokarnia wykalibrować i przystawić czujnik zegarowy i bedziesz wiedział wszystko . Ale jak mowisz ze aż na pedale czuć to stawiam na tył i tylko na tył .
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2006, 09:41   

Podłączam się pod ten temat, żeby nie zaśmiecać. :lol:
Ja walczę z drganiami kierownicy ale nie przy hamowaniu, tylko przy prędkościach powyżej 60km/h. Różne rzeczy już wyprawiałem (koła, opony felgi itd, itp)
Odkryłem, że jak obracam kołem, to klocek zaciera o tarczę w jednym miejscu mocniej (choć nie bardzo mocno). Stwierdziłem, że jest krzywa, a że była juz cienka i klocki liche to wymieniłem wczoraj. Założyłem to i co?? 8| Jest to samo?? Tarczę założyłem równo i oczyściłem powierchnie piasty. Czy to może być krzywa piasta (czop piasty) ??? Czy to po prostu normalne. Jeszcze nie jeździłem, tylko założyłem kolo.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 29 Gru 2006, 10:09   

a jak wyglądał czop piasty? może jest uszkodzony? jeśli łozysko było zużyte od np. nietrzymającego amora.. kiedyś tak mi się zdarzyło
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Gru 2006, 10:54   

zobacz w jakim stanie jest podpora prawej półosi i czy kielich przeguba nie ma luzów w półosi .
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2006, 11:04   

Nie sprawdzałem jeszcze przegubu i półosi, ale czop wygląda dobrze i nie było luzów na łożysku. Drgania są zarówno na "luzie" jak i "na biegu", więc czy to może być od przegubu?? :-/

[ Dodano: Pią Gru 29, 2006 14:10 ]
Jak myślicie? Prędzej skrzywi się piasta, czy jej czop (tzn. to coś z przegubem na które się zakłada piastę i przykręca nakrętkę ???
Dioda, co do tych luzów to to jest akurat na lewej stronie. Żadnych podejrzanych luzów na półosi i przegubie nie wyczaiłem.
Efekt jest taki jakby tarcza obracała się krzywo wzgledem zacisku hamulca.
A muszę dodać, że jak ją zdjąłem (zaraz po montazu, bo mi się to nie podobało) i wyczyściłem ponownie piaste i tarcze i złożyłem to złapałem nakrętkami koła (bez koła) samą tarcze. W miejscu gdzie bardziej obcierała dokręciłem mocniej nakretkę i to pomagało. Niestety po założeniu koła trzeba było wszystkie nakretki dociągnąć i mocniejsze obcieranie w jednym miejscu powróciło.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Gru 2006, 15:39   

trzeba zdjąć tarcze wziąść czujnik zegarowy i zobaczyć czy piasta jest prosta wtedy wszystko sie wyjaśni .
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Gru 2006, 17:38   

sprawdz czy na zaciskach hamulcowych nie masz wybitych prowadnic klockow bo wtedy klocki beda mialy bicie podczas hamowania
_________________
daro
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2006, 19:13   

daro napisał/a:
sprawdz czy na zaciskach hamulcowych nie masz wybitych prowadnic klockow bo wtedy klocki beda mialy bicie podczas hamowania

Zgadza sie, ale to jest bez hamowania. Po załozeniu kręcę kołem i obciera mocniej w jednym miejscu. Druga strona chodzi równo.
Zrobiłbym jak mówi Dioda, ale kurcze nie mam dostępu do takiego sprzetu. :-/
A to jest zbyt mała powierzchnia, aby zmierzyć "na oko".
Jutro chyba rozbieram od nowa (trzeci raz) lewą stronę. Może coś nie dolega rzeczywiście.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Gru 2006, 00:03   

jest prymitywna metoda mało dostępna . zdejmujesz tarcze stawiasz ta strone na kołkach zaciągasz ręczny, przykręcasz zacisk i wrzucasz 2 bieg . opierasz śrubokręt na zacisku i dotykasz do piasty . starasz się trzymać srubokręt nieruchomo i powoli zbliżasz do piasty jak zacznie ocierać sie nie równo na którejś połówce krzywa piasta . koszt naprawy 60 zł o ile żyje łożysko .
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 30 Gru 2006, 16:16   

diodalodz napisał/a:
jest prymitywna metoda mało dostępna

Właśnie to dziś zrobiłem. :D
Tylko nie śrubokręt a głębokościomierz z suwmiarki dołożyłem. I co?? A no od spodu żarówa i patrzę i słucham. :D Zero bicia i ocierania dostrzeganego przez oko ludzkie.
Znów doczyściłem jak głupi (mechanik jakby tak czyscił to by na chleb nie zarobił). Wydmuchałem, wytarłem, a i tak leciutko trze w jednym miejscu. Tak na starej, jak i na nowej tarczy. Druga strona OK.
Skręciłem, przewiozłem się (czy się nic nie grzeje) i olałem :D . Mam jeszcze tył do roboty (przód był już krytyczny, zagrażał bezpieczeństwu) a "dudków" mało. :D Dlatego nie będę na razie zagłębiał się w piastę itd. itd.
Dzięki wszystkim!!
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Gru 2006, 23:21   

Bardzo wazne jesta żeby dokładnie oczyścić powieszchnie piasty byłem kiedyś na szkoleniu ATE i tam koleś pokazywał o co chodzi. Jest takie urządzenia bo badania bicia tarczy http://www.ate-info.de/pr...30072&artid=225 i koleś w jedny miejscu podkładał pod tarcze bilet aytobusowy i tarcza miała bicie dziesięciokrotnie przekraczające norme. To dowodzi jak niewiele potrzeba żeby potem tak to sie zachowywało. Cieżko jest oczyścić piaste tak dokladnie a zwłaszcza jeśli wystaja z niej szpilki tak jak w przypadku fordow sa do tego specjalne szczotki http://www.ate-info.de/pr...tNr=760110&tf=1 które zakłada sie na wiertarke ale to raczej drogi interes. Wogóle polecam przejzeć tą stronke ATE i sami zobaczycie ile jest przyżądów specjalnych do obsługi wydawało by sie prostych układów hamulcowych.
 
 
 
ciaastus
[Usunięty]

Wysłany: 2 Sty 2007, 19:24   

anjko napisał/a:
Bardzo wazne jesta żeby dokładnie oczyścić powieszchnie piasty

Masz rację, i to co piszesz ma sens i jest bardzo mądre. Tylko jedna sprawa: samochód jest to rzecz raczej mało "laboratoryjna" :D i pewnie widziałeś jak i na czym polega wymiana tarcz i klocków w warsztacie (nawet "takim dobrym"). Nie mówie juz o machanikach typu "pan Jurek". Widzisz, jedna strone czyścilem (piaste) 15 minut i jest O.K., a tą drugą 3 razy. Raz pół godziny, drugi raz porawka i przedmuchanie i trzeci porzadne czyszczenie znów pół godziny. I co ???? To samo.
A w warsztacie odbywa sie to tak: przejechane druciarą i .... naprzód! Klient zapłaci i odjedzie zadowowolony.
I jeszcze raz- tak jak piszesz powinno się to robić. Ale.... w Polsce to jeszcze...??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Bicie na kierownicy podczas hamowania
KUI3A Mechanika 18 8 Gru 2006, 14:43
Gość
Brak nowych postów Układ jezdny : bicie podczas hamowania
poldi76 Mechanika 8 9 Wrz 2005, 07:18
Gość
Brak nowych postów Bicie na kierownicy podczas jazdy po nierównościach
gruby907 Mechanika ogólna 2 7 Lip 2016, 12:44
gruby907
Brak nowych postów [MK3] Bicie na kierownicy
pablon Mechanika 3 29 Cze 2009, 21:26
JoeMix
Brak nowych postów [MK6] Bicie na kierownicy
balood Mechanika 14 10 Maj 2012, 20:33
balood


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.