Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Duzy pobór prądu
Autor Wiadomość
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sty 2009, 23:08   [MK3] Duzy pobór prądu

Witam
Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie.
Moje wnioski takie:
+Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
+pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie
-Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
Maje pytanie do Formowiczów
1 Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?
2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?
3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 7 Sty 2009, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 10:10   

Barak napisał/a:
Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu.

Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2009, 11:05   

odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy .
 
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2009, 13:19   

Cytat:
Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?

Nie nie zapala sie swiatlo wstecznego.

A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:44   

A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2009, 13:48   

Cytat:
A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5?


4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 13:56   

No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim.
Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2009, 13:59   

Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2009, 15:24   

Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika.

Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)

Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2009, 17:10   

Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć.

Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2009, 17:40   

Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294 1 A)
Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2009, 18:24   

Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2009, 18:50   

poco robić lipe . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy .
 
 
 
Barak
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2009, 00:01   

Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy.
Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2009, 02:00   

w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.