Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Silnik: Przegrzewa się
Autor Wiadomość
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2006, 17:42   Silnik: Przegrzewa się

Witam

Problem jaki mam to przegrzewajacy sie silniczek, ktory spowodowal juz 2 razy pekniecia wlotu chlodnicy.
Przy normalnej jezdzie temperatura jest kolo R, przy czestym startorwaniu, przy ciagnieciu biegow wskazowka temperatury zakrywa O. Jednak jak stoje w korkach, potrafi wskazowka zakryc N i isc wyzej, jak juz staje pionowo to znaczy ze cos peklo i cieczy chlodzacej nie ma.

Auto jest zagazowane, i wyregulowane wiec spaalnie stukowe itp odpada.
Problemy zaczely sie od awarii wentylatora jakies 2 lata temu i plyn mi wystrzelil spod korka zbiornika wyrownawczego. W niedlugim czasie musialem wymienic pierscienie na tlokach (bo pekl, podobno w wyniku przegrzania). Rok pozniej pekl mi waz od glowicy do chlodnicy (wstawilem nieorginalny) ktorego drgania pozniej zaowocowaly urwaniem wlotu do chlodnicy. Pospawalem plastim ( w zakladzie) i potem zaczela sie zima wiec nie bylo problemu temperatury. Dwa dni temu byl wypadek na obwodnicy i stojac w korku silniczek sie neizle zagrzal, potem jak juz wjechalem na parking temperatura zaczla jak szalona rosnac a wlot chlodnicy sie urwal. Dzis poskladalem wszytsko (chlodnica pospawana) narazie jest ok, ale w Krakowie wczesniej czy pozniej trafie na korek i sytuacja moze sie powtorzyc.
Wentylator z Golfa 3 zalaczany jest przez termostat od duzego fiata. Czyli pompujacy 2 razy wiecej wentylator zalaczany jest wczesniej niz orginalny.
Kolega zwrocil uwage ze moze to byc pompa cieczy chlodzacej, ze moze miec uszkodzone lopatki. Czy na przy pierwszym przegrzaniu 2 lata temu ulegly uszkodzeniu?

Dziekuje za kazda podpowiedz, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2006, 17:49   

pompa nie, bo by ci sie momentalnie zagrzał.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 17 Cze 2006, 19:08   

może ta chłodnica tyle razy spawana i sklejana nie odprowadza ciepła? i czy na pewno masz otwarty duży obieg cieczy chłodzącej? jak termostat.. puszcza?
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 18 Cze 2006, 01:09   

Gebal:
a jesli by lopatki byly tylko uszkodzone czesciowo, pompa by dalej dzialal tylko gorzej?

szynszyl:
chlodnica miala spawane plastiki, wiec nie mialo to wplywu na jej mozliwosci oddawania ciepla.
A przy zamknietym duzym obiegu to by sie weze nawet nie nagrzaly pewnie od chlodnicy, a ja mam bardzo gorace.
Co do puszczania termostatu, mozliwe zeby nie otwieral calkowicie obiegu? wymienialem ten od wentylatora, ale chyba jest jeszcze jakis?
Czy jest mozliwosc ze z innych powodow jak zepsuty termostat nie otwiera przeplywu calkiem?
Jak walnalem gafe to przepraszam.
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Cze 2006, 09:09   

może wytwarza Ci sie pod cisnienie w układzie chłodzącym... Zrób mała dziurke w korku od zbiorniczka wyrównawczego... Możesz równierz przeciścić cały układ.... Może jest zamulony... Pozdrawiam
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Cze 2006, 09:20   

Chlodnica moze byc zamulona czym poprostu... ostatnio kumplowi wymienialem chlodnice... test z zimnego silnika na odcinku 6 km wentylator wlaczyl sie 2 razy... :yyy: po wymianie wszystko doszlo do normy... ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 18 Cze 2006, 12:37   

Pawloplus:
Jest jakis srodek do czyszczenia? czy trzeba wszytsko rozbierac?

Fordon:
z wymiana chlodnicy zaczekam, bo wydatek i przerobke instalacji (bo mam z chlodnicy bezposrednio podlaczenie pod parownik) zostawie sobie na koniec.
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Cze 2006, 18:28   

do czyszczenia chłodnic masz srodek... Kup sobie dwie płukanki... Tylko spuść najpierw płyn a zalej go wodą... Pojeździj dzien na wodzie z płukanką i spuść...
Znowu wlej wode z płukanką pojeździj z dzien i spuść.. Wlej znowu wode... Pojedzij troszke dłużej około tygodnia i spuśc wode i znowu wlej i pojeździj sobie na wodzie przez lato... Na jesien zalej płynem i powinno pomóc... A jak Ci sie autko w środku grzeje szyblko czy wolno Ci sie nagrzewa?? Płukanka kosztuje około 8 zł

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 17:30 ]
jeszcze może być jeden patent że masz zamałą chłodnice do tego auta..... Orginalna jest???
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2006, 18:34   

Poszukaj na forum bo sporo było o płukankach ( i o tym jak je wykonać ) . Na mk1/2 jest nawet dokłądny opis .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 19 Cze 2006, 07:40   

Chlodnica orginalna.
Szybkosc nagrzewania zalerzy jka pojade, jak szybko i wysoko obroty to sie szybko nagrzeje:)
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Cze 2006, 09:28   

Po tej płukance to jak stara nagrzewnica i chłodnica na pewno zacznie coś cieknąć. Ja płukałem samą wodą i chłodnice wypłukałem :lol: .
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 19 Cze 2006, 16:37   

No wolabym uniknac wyciekow, suto narazie jezdzi na samej wodzie.

A na wskazniku temp ktorej literki wam wskazowka nie przekracza?
Czy mozliwe jest zeby np to byla wina termostatu bo calkiem nie otwiera obiegu? bo w ksiazce jaka mam o fiescie jest to strasznie lakonicznie napisane.
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 40
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Cze 2006, 21:36   

umnie w korkach dochodzi do ostatniej kreski białej za N i wyżej nie idzie... Na czerwone nie wejdzie. Przeważnie mam przed N... Kup sobie jedna płukanke i poprostu wlej o 1/3 mniej niż pisze na opakowaniu...
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2006, 07:48   

No to jak u mnie jest na N to ja mam reke na kluczyku, i oczy w wskazniku:)) juz mi sie zdarzylo ze wyzej poszlo i nigdy nie oznaczalo to nic dobrego:)

Pod koniec tyg. plukanko bedzie robione:))
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 21 Cze 2006, 08:32   

yulko uwazaj jak pluczesz zeby nie wyplukało kamienia który ci zablokował dziure w chłodnicy :D
we fiacie tak mialem tylko ja pukalem octem :D
i dziury sie porobiły :p
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Cze 2006, 08:54   

Czy wam jużkompletnie poodbijało ? Octem ukłąd odkamieniać? może zamiast kwasu octowego nalejcie od razu siarkowego albo Wody Królewskiej .

Ludzie przecieżukłąd to aluminium/miedź , Aluminium , żeliwo i trochę stali , gumy i innych uszczelek awszystkie te elementy sąpodatne na korozjelub zniszczenie pod wpływem działania kwasu banghead
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2006, 14:58   

Fiesta może jest i przestarzała, ale to nie "junkers" w którym się wężownice odkamienia kwasem... :hahaha: :hahaha: :hahaha: Zaj..ta teoria - pierwszy raz słyszę! :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2006, 16:49   

Hm co do odkamieniania układu chłodzenia to ta opowieść można sobie między bajki włożyc . Chemicznie odkamienianie chłodnicy jest nie wykonalne bo zawsze zaczynaja lecieć na łącznieniach . Profesjonalnie w zakładach naprawczych robia to tak ze zdjemuja plastikowe boki i maja specjalne prowadniczki z wiertłem i udrażniaja magistrale . Jak jest kaszana to wymieniaja wkłady i zakładaja do tego plastiki .
Jak wszystko jest kaszana to wkładaja cała nowa chłodnice . Gadałem z kolesiem od chłodnicy (robi głównie do ciężarówek i do klimatyzaji samochodowych ) i powiedział ze to jedyna dobra metoda .
Robia jeszcze ultradźwiękowo ale mowi ze też nie ma gwarancji ze chłodnica to zniesie .
Ja osobiście robiłem plukanki i po plukankach wywaliłem pompe wody chłodnice nagrzewnice , węże i termostat i można powiedzieć ze układ kamienia już nie ma bo jest nowy . Nikt mnie już na to nie namówi . Na twoim miejscu to wywalił bym termostat wogóle i zobaczył jak bedzie . jesteś pewny ze termostat otwiera sie do końca ?? Zrobiłeś mu test w garnku z termometrem czy tak na oko mowisz ze jest ok .
 
 
 
Erwin
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2006, 14:17   

Sprawa sie skończyla, płukanie pomogło. Urzylem środka do płukania chłodnic K2. Przepłukałem cały układ, silnik chłodzilem koło 2 godzin:))
Nic nie przecieka, a temperatura trzyma sie na M, a w korku podchodzi kolo R.
Rozmawiałem z jednym kolesiem z hurotwni powiedział że Dynagel na którym jeździłem zostawia wiele w układzie. Teraz na wodzie śmigam.
Dziękuje wszystkim za pomoc, oraz odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Przegrzewa się
Polarny Mechanika 2 19 Lut 2010, 07:53
luk-90


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.