Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk3, temperatura silnika, termowlacznik, wentylator

[MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Cze 2010, 06:38   

szpachla napisał/a:
Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Zdjąć wtyczkę z czujnika i zewrzeć 2 przewody co sa we wtyczce,,,
szpachla napisał/a:
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
Czujnik kosztuje grosze, się nie sprawdza tylko w przypadku niepewności wymienia na nowy,,,
szpachla napisał/a:
Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy
Więc skoro tak to co się czepiasz że wentylator się nie włącza,,, z drugiej strony od temperatury jest jeden czujnik od wiatraka inny, a komputer ma jeszcze inny,,,
szpachla napisał/a:
Jeżeli chodzi o temperturę przy której włącza sie wentylator, to tak jak tu podano, ok. 100*C ?
I tak nie ma stopniowej skali w samochodzie, więc to to za znaczenie, wiatrak ma się włączyć tuż przed czerwonym polu na wskaźniku ( o ile ten jest sprawny)
Cytat:
Jest gdzieś opisane jak przemierzyć wszystkie czujniki?
Jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szpachla 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kato
Wysłany: 15 Cze 2010, 10:08   

Cytat:
Czujnik kosztuje grosze, się nie sprawdza tylko w przypadku niepewności wymienia na nowy,,,

Może i masz rację, chociaż po co wymieniać sprawny czujnik?

Cytat:
Więc skoro tak to co się czepiasz że wentylator się nie włącza,,, z drugiej strony od temperatury jest jeden czujnik od wiatraka inny, a komputer ma jeszcze inny,,,


Prawdopodobnie nie domaga ten czujnik koło termostatu. Czepiam się bo dziwnym wydaję się fakt że stoisz godzinę w korku przy 30 stopniowym upale a wskazówka temperatury jest na dolnej kresce normy. W dodatku po otwarciu maski nie widać żeby wentyl się kręcił.

Dziwne jest również to że wszystkie auta w koło się gotują a fiesta ma minimalną temperaturę bez załączania wentylatora :)

Nevermind, Dzięki za udzielone odpowiedzi.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Cze 2010, 10:53   

Cytat:
Może i masz rację, chociaż po co wymieniać sprawny czujnik?
Czujnika nie ma jak sprawdzić, skoro wentylator się nie załącza to można podejrzewać że jest uszkodzony,,, musiałbyś wyspawawszy sobie metalową puszkę, z gwintem na czujnik i termometrem i manometrem, wkręcasz czujnik, zalewasz do pełna płynem, wstawiasz na gaz, utrzymując we wnętrzu ciśnienie robocze układu,,, jak temperatura dojdzie do temp. zadziałania termo włącznika to powinien zacząć przewodzić i wytrzymywać obciążenie wentylatorem,,, lepiej wydać 28 zeta czy ile on tam kosztuje,,,
szpachla napisał/a:
Prawdopodobnie nie domaga ten czujnik koło termostatu. Czepiam się bo dziwnym wydaję się fakt że stoisz godzinę w korku przy 30 stopniowym upale a wskazówka temperatury jest na dolnej kresce normy. W dodatku po otwarciu maski nie widać żeby wentyl się kręcił.
Tylko że są 2 czujniki, jeden pod termostatem, mierzy temperatura i pokazuje na wskaźnik, drugi nad termostatem mierzy temperature i jak trzeba włącza wentylator,,, co ciekawe żaden nie pokazuje właściwej (prawdziwej) temperatury silnika,,,, więc skoro wskazówka była na dole a wentylator się nie kręcił to może nie było potrzeby albo walnięte sa oba czujniki,,, albo sam termostat wymaga wymiany,,,
Cytat:
Dziwne jest również to że wszystkie auta w koło się gotują a fiesta ma minimalną temperaturę bez załączania wentylatora
Mnie bardziej dziwi fakt ze w autach na około włączają się wentylatory na chłodnicy zimą na mrozie albo jeszcze w innych dziwnych okolicznościach,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bobas181 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Cze 2010, 22:51   

Witam!! Jestem nowym forumowiczem wiec proszę o wyrozumiałość.
Jestem posiadaczem Forda Fiesty Flair mk4 z 96 roku z silnikiem 1,3 endura-e od 2 lat.
Stopniowo sobie wszystko wymieniałem co jej dolegało i gdy już wszystko "niby" było dobrze zaprzyjaźniony mechanik stwierdził, że wentylator załącza się na "A" (wskażni: NORMAL) Stwierdził że we wszystkich fiestach jakie widział wentylator działał już jak wskazówka pokazywała "R". W sumie nigdy mnie to nie zastanawiało ale owy mechanik wspomniał ze Niemcy zmieniają sobie co pół roku czujnik aby w zimę wentylator działał później a latem szybciej. Zależy mi na wymianie tego czujnika, bo jestem po wymianie wszystkich możliwych uszczelek (wymieniałem uszczelniacze na zaworach), i nie chce aby silnik dostawał po 4 literach bo szkoda czasu i $ wożonych w remont na parę miesięcy, ale nie mam pojęcia gdzie go szukać...
Czujnik jest wkręcany i ma kolor zielony.
Bardzo proszę o pomoc!!
Z góry thx.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Cze 2010, 22:59   

Bobas181 napisał/a:
mechanik wspomniał ze Niemcy zmieniają sobie co pół roku czujnik aby w zimę wentylator działał później a latem szybciej
:hahaha: Pewnie tak,,, poza czujnikiem, zmieniają na zimę płyn chłodniczy, olej w silniku no i oczywiście opony,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Cze 2010, 06:26   

LOL, to on tych fiest dużo musiał widzieć :hahaha: zmień mechanika :rotfl:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bobas181 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Cze 2010, 10:50   

Jeżeli nie macie do powiedzenia nic co możne być choć trochę pomocne to po co coś piszecie?? Żeby sobie nabić licznik postów??
Albo pomagacie albo zachowajcie swoje uwagi dla siebie.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Cze 2010, 11:19   

Ja się podłącze. Otóż wentylator włącza mi się tylko gdy samochód zgaszę(po wcześniejszym nagrzaniu). Podczas jazdy w korku temperatura dochodziła spokojnie do litery N, a nawet przy czerwonym polu i wiatrak się nie włączał. Dzisiaj sprawdziłem czujnik który jest w obudowie termostatu( włącznik wentylatora do którego dochodzą dwa kable od góry) i po zwarciu spinaczem tych kabelków wiatrak się od razu załączył. W środku tego włącznika( jak spojrzałem od góry) woda zalana do połowy wystających pinów. Czy aby wymienić ten włącznik trzeba spuszczać płyn chłodniczy, czy wystarczy wykręcic ten włącznik z obudowy termostatu i wkręcić nowy??
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2010, 11:20   

Bobas181, Bo Ci jakiś bajek naopowiadał ten mechanik, nie pamiętam jaki jest układ napisu NORMAL na wskaźniku z mk4, ale chyba czerwone pole jest za L dopiero, więc jak wiatrak Ci się włącza w okolicach A to nie ma paniki, R to jest połowa skali NORMAL więc ja nie widzę powodów dlaczego wiatrak miałby się włączać skoro temperatura jest NORMALna,,,

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 12:27 ]
luk-90, Jak masz wentylator podłączony że działa niezależnie od stacyjki, czyli działa na wyłączonym silniku to bedzie Ci się włączał po zgaszeniu auta bo taka jest konstrukcja układu, wyłączony silnik to niepompująca pompa wody, czyli brak obiegu, woda w bloku stoi, i zaczyna się grzać od silnika, nagrzany płyn zgodnie z prawami fizyki zaczyna odpływać do góry, jak się go tam zgromadzi odpowiednia ilość to uchyla się termostat i gorący płyn napotyka się na termowłacznik, i jak jest odpowiednio ciepły to załącza wentylatora,,, w OHV w mk1 jest to jakieś 5 minut po skończeniu jazdy,,,

Co do wymiany termowłącznika, to potrzebny odpowiednio duży klucz, odłączasz przewody odkręcasz stary, czyścisz dziurę, przykręcasz nowy (powinien być z nowym pierścieniem aluminiowym) i podłączasz wtyczkę,,, tyle 3 minuty roboty pod blokiem, płyn nie powinien lecieć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Cze 2010, 11:32   

Dzięki bardzo, rozwiałeś moje wątpliwości, rzeczywiście wiatrak działa, załącza się ale około 5 minut po skończeniu jazdy i chodzi dopóki nie ostudzi wody, myślałem, że włącznik jest popsuty, bo nigdy chyba wiatrak nie załączył się podczas jazdy w korku, przeczyszcze tu i tam, dzięki bardzo
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2010, 11:42   

luk-90, Jak u ciebie to wskaźnik temperatury tuż przed czerwonym polem, na końcu pola NORM, to wtedy dopiero wentylator ruszy (przyjmując że wskaźnik dobrze działa)

W takiej pozycji wskaźnika rusza wiatrak w mk1:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bobas181 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Cze 2010, 00:02   

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13062021
Tylko na tej aukcji znalazłem w miarę dobry widok. Chodzi mi o to ze temp nie wchodzi na czerwone pole ale tez znajduje się bardzo blisko tego pola, a we wszystkich autach jakimi jeździłem wiatrak działał w połowie skali, ta jest w Astrze, Vectrze, Polówce czy fieście mk4 ghia moich rodziców. Chciałbym aby wiatrak "chodził" na literce "R" żeby profilaktycznie zapobiec przegrzaniu silnika. A ze już takowy czujnik zakupiłem to chciałbym go wymienic...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2010, 06:45   

A no to dobrze mówiłem, jeśli wskazówka będzie na L nawet to jeśli chłodnica wyrabia to nie ma potrzeby wentylatora,,, może rodzice mają inna jednostkę pod maska dlatego wiatrak działa inaczej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Cze 2010, 07:24   

Bobas181, bajki opowiadasz... też jeździłem różnymi samochodami, w tym fiestą MK3 i MK5 i mówię Ci, że środek skali to idealna temperatura pracy silnika, wiatrak powinien się włączać właśnie przy podejściu pod czerwone pole.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Cze 2010, 07:35   

Cytat:
Bobas181, bajki opowiadasz... też jeździłem różnymi samochodami, w tym fiestą MK3 i MK5 i mówię Ci, że środek skali to idealna temperatura pracy silnika, wiatrak powinien się włączać właśnie przy podejściu pod czerwone pole.

Różnie to bywa u mnie wiatrak włącza się a wskazówka idealnie na środku.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Bobas181 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Cze 2010, 10:48   

U mnie idealna temp jest na "O" w napisie "NORMAL", ale śmigając po mieście ciężko o takową. Wiec chce aby wentylator działał na "R" aby otrzymać to idealne środowisko pracy silnika a nie żeby "trzymać" go na granicach wytrzymałości. Wiec ponawiam pytanie gdzie szukać tego czujnika??
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 25 Cze 2010, 11:30   

"idealne środowisko" to ~90st C, czyli sam środek skali... ale skoro się zawziąłeś, to rób jak sobie chcesz, zmienisz czujnik i będzie dokładnie to samo :rotfl:

BTW, ostatnio znajomy jeżdżący prawdopodobnie z uwalonym termostatem też nie dał sobie wytłumaczyć, że wskazówka ledwo wchodząca na skalę nie znaczy, że jest OK. A jak podeszła bliżej środka po dobrym pałowaniu to chciał się zatrzymywać żeby studzić silnik :yyy:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 25 Cze 2010, 16:24   

bidżej, odpuść - szkoda nerwów...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bobas181 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Cze 2010, 19:00   

Cytat:
"idealne środowisko" to ~90st C, czyli sam środek skali

To przecież tłumacze ze chce aby po przekroczeniu środka wentylator rozpoczynał prace a nie przy końcu tej skali. Nie chodzi mi o to zby wentylator działał od razu po odpaleniu silnika tylko żeby działał szybciej niż teraz czyli po przekroczeniu środka. A teraz mam wrażenie ze zaraz silni będzie przegrzany. Tylko i wyłącznie po to chce wymienić ten czujnik...
Lecz odpowiedzi na moje pytanie nie dostałem nadal...
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Cze 2010, 19:41   

Ja wczoraj wykręciłem termowłącznik wentylatora, wyczysciłem papierem ściernym jesgo podstawę, oczyściłem styki odpowiednim preparatem i dzisiaj w korku wentyl załączył się na końcu litery N od strony czerwonego pola, działa jak należy

[ Dodano: Pią Cze 25, 2010 20:42 ]
Bobas181 napisał/a:
Cytat:
"idealne środowisko" to ~90st C, czyli sam środek skali

To przecież tłumacze ze chce aby po przekroczeniu środka wentylator rozpoczynał prace a nie przy końcu tej skali. Nie chodzi mi o to zby wentylator działał od razu po odpaleniu silnika tylko żeby działał szybciej niż teraz czyli po przekroczeniu środka. A teraz mam wrażenie ze zaraz silni będzie przegrzany. Tylko i wyłącznie po to chce wymienić ten czujnik...
Lecz odpowiedzi na moje pytanie nie dostałem nadal...


Weź sobie zrób przycisk w kabinie do ręcznego włączania wentylatora i po problemie, włączysz keidy bedizesz chciał i wyłączysz też
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.