[MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się

Tematy z tego podforum będą przenoszone do nowych działów.

Moderator: Moderatorzy

obal
Posty: 60
Rejestracja: wt 04 kwie 2006, 15:22

[MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się

Post #1 autor: obal » pn 12 cze 2006, 16:00

witam mam takie pytanie co może być przyczyną nie włanczającego sie wentylatora chłodnicy oraz jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera
Ostatnio zmieniony pt 27 sie 2010, 10:47 przez obal, łącznie zmieniany 2 razy.

doogi

Post #2 autor: doogi » pn 12 cze 2006, 16:19

niewłączający sie wentylator to czujnik temp znajdujący się pod wężem idącym z chłodnicy do silnika (ten u gory).

picio_18
Posty: 173
Rejestracja: sob 28 sie 2004, 22:43

Post #3 autor: picio_18 » pn 12 cze 2006, 17:41

a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok!
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY

bartboro

Post #4 autor: bartboro » pn 12 cze 2006, 18:52

picio_18 pisze:a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok!


To chyba normalne, że jak stoisz w korku to ci się bardziej nagrzewa silnik. Po osiągnięciu pewnej temperatury włącza się wentylator i schładza silnik (male uproszczenie).
W escorcie twojego ojca może byc niesprawny czujnik od wskaxnika temperatury, albo wentylator włącza się przy nizszej temperaturze.

picio_18
Posty: 173
Rejestracja: sob 28 sie 2004, 22:43

Post #5 autor: picio_18 » pn 12 cze 2006, 19:21

ale może dlatego że ojciec ma eskorta 2000 silnik 1,6i!!
a 1,1 to stara konstrukcja, a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie?
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY



MOJE HOBBY

Awatar użytkownika
pawloplus
Posty: 297
Rejestracja: pn 24 kwie 2006, 01:16

Post #6 autor: pawloplus » pn 12 cze 2006, 22:38

te dwa kabelki sa od czunika który załańcza własnie wentylator
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54

Post #7 autor: jackrzec » wt 13 cze 2006, 00:52

picio_18 pisze: a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie?
Te dwa kabelki co idą od termostatu, to tak jak kolega wyżej napisał - to jest włącznik termiczny wentylatora. Po za tym, są jeszcze dwa czujniki temperatury -jeden lekko po prawej stronie pod termostatem jest wkręcony w blok silnika (on daje pomiar na wskaźnik temp na desce) i jego w sumie można olać, a drugi jest z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym koło filtra oleju i ten daje info do kompa jaką silnik ma temperaturę. I ten ostatni to nie jest wcale "tylko info dla kompa" a poważna sprawa - komp ustawia wg jego wskazań skład mieszanki im cieplej, tym bardziej uboga (takie jakby ssanie).
Obrazek

Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

picio_18
Posty: 173
Rejestracja: sob 28 sie 2004, 22:43

Post #8 autor: picio_18 » wt 13 cze 2006, 10:41

czyli jak rozumiem z ta temperatura już nic nie zrobie (jak już pisałem termostat i czujnik pod termostatem wymieniłem), a o tym czujniku z tyłu coś czyałem ale nie za dużo on jest chyba pod kolektorem dolotowym o ile sie nie mylę?!
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY



MOJE HOBBY

Awatar użytkownika
zokko
Posty: 33
Rejestracja: pn 12 cze 2006, 12:25

Post #9 autor: zokko » pn 19 cze 2006, 14:00

A gdzie można kupić tani i dobry czujnik temperatury? Mam analogiczny problem, ni cholery nie włącza mi sie wiatraczek przy chlodnicy, do tego co jakiś czas woda wycieka dołem jakoś, z okolic tegoż nieszczęsnego wiatraczka :/ Da sie coś z tym zrobić, czy musze na nówki powymieniać chłodnice i wiatrak? gimme some info please (;
pozdro, fiesta uber alles
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;

Awatar użytkownika
molu
Posty: 762
Rejestracja: pn 24 maja 2004, 14:32

Re: wentylator chłodnicy i przewód od wody

Post #10 autor: molu » pn 19 cze 2006, 14:04

obal pisze: jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera

wymien poduszke pod silnikiem i nic nie bedzie sie przecierac 8)

Awatar użytkownika
pawloplus
Posty: 297
Rejestracja: pn 24 kwie 2006, 01:16

Post #11 autor: pawloplus » pn 19 cze 2006, 21:40

Tani i dobry czujnik to jest firmy eppson czy cos takiego... Ja zapłaciłem około 20 zł... Co do czunika który daje sygnał do deski to uważaj bo są różne kolory... KaZdy wskazuje inaczej...

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 20:42 ]
co do chłodnicy wymontuj i zlokalizuj wyciek... Daj do lutowania jeśli to mały ubytek.. Ja polecam jeszcze na krótkoi sprawdzić wiatrak czy działa.. Jak nie to albo wiatrak siadł albo gdzieś przewód przerwany po drodze. Jak działa na krótko to wina czujnika
Kochaj i nie słuchaj innych..

Umieraj szybko by inni nie cierpieli....



THE END

Awatar użytkownika
zokko
Posty: 33
Rejestracja: pn 12 cze 2006, 12:25

Post #12 autor: zokko » śr 21 cze 2006, 14:26

wentylator jednak działa, natomiast chłodnica.. CIEKNIE. dolałem wczoraj K2 Anty-Leak i ustąpiło, ale zrobiłem to bez włączenia nagrzewu gorącego powietrza i jak dziś dla testu spróbowałem ciepło włączyć to zaczęło kapać, więc może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..zaleje nowym uszczelniaczem, może do payday'u wystarczy :) trzymajcie kciuki :]
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;

Awatar użytkownika
jackrzec
Posty: 2600
Rejestracja: czw 30 cze 2005, 21:54

Post #13 autor: jackrzec » czw 22 cze 2006, 00:06

zokko pisze:może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..z
:yyy: :yyy: :yyy: :?: :?: :?:

Co do uszczelniaczy lanych do chłodnicy, to lepiej nie mów tego głośno... Zapewne zimą zadasz pytanie: Co się stało, bo fiesta nie grzeje?
Obrazek



Była Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM, jest --> Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM

Awatar użytkownika
szynszyl
EKSTERMINATOR
Posty: 3702
Rejestracja: sob 17 lip 2004, 20:04

Post #14 autor: szynszyl » czw 22 cze 2006, 09:09

ja poszedłem po rozum do głowy i od kolegi z forum zakupiłem chłodnice. w te uszczelniacze warto inwestować? na szrocie koło 100.. ja mam po 200 chłodnice. i mam raz na długi czas... zaleanie uszczelniaczem było milion (czyt.: 1 000 000) razy opisywane i najczęsciej sa problemy o których mówi jackrzec.

Awatar użytkownika
zokko
Posty: 33
Rejestracja: pn 12 cze 2006, 12:25

Post #15 autor: zokko » pt 23 cze 2006, 13:16

nie zadam takiego pytania, bo nie będe przecież jeździł samochodem za <5k dłużej niż 3-5 miesięcy :) nagrzewnica to kwestia 40zł, chłodnica około stówki.. Po paydayu wymienie i to i to :] a uszczelniacza wlać musiałem, żeby dalej jeździć :]
BTW, uszczelniacz K2 jest całkiem niezły, do kupienia np w leclercu za ~9zł. Trzeba tylko nim powstrząsać z 15min, i to tak PORZĄDNIE. :)
pozdro
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;

szpachla
Posty: 6
Rejestracja: pt 26 mar 2010, 22:33

Post #16 autor: szpachla » pn 14 cze 2010, 22:38

To ja odkopie.

Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

mk3 1.1 monowtrysk.

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #17 autor: MARIUSZ.B » pn 14 cze 2010, 22:39

szpachla pisze:Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

Zrób na nim zwarcie.
PBXSERWIS centrale telefoniczne

szpachla
Posty: 6
Rejestracja: pt 26 mar 2010, 22:33

Post #18 autor: szpachla » pn 14 cze 2010, 22:47

Ok sprawdze.
Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec.

Jeżeli chodzi o temperturę przy której włącza sie wentylator, to tak jak tu podano, ok. 100*C ?

Awatar użytkownika
MARIUSZ.B
Posty: 1989
Rejestracja: śr 02 lut 2005, 15:51

Post #19 autor: MARIUSZ.B » pn 14 cze 2010, 22:51

szpachla pisze:Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec.

Wymień termostat i czujnik temperatury a będzie git.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 22:51 ]
Wentylator rzadko załącza się w tych silnikach.
PBXSERWIS centrale telefoniczne

szpachla
Posty: 6
Rejestracja: pt 26 mar 2010, 22:33

Post #20 autor: szpachla » pn 14 cze 2010, 22:58

Tutaj wynika kolejny problem...
Nie chce już NIC inwestować w tą bryczke bo ja sprzedaje... więc sprawdze jedynie czy wentyl działa, żeby mi sie na trasie nie zagotował.

Jest gdzieś opisane jak przemierzyć wszystkie czujniki?

edit: dzięki za pomoc


Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika