Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Czy to tylko rorusznik???
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Maj 2006, 09:17   Czy to tylko rorusznik???

Hej. Otoz mam pewien brdzo denerwujacy problem. Kiedys tam padl mi niby rozrusznik - jak autko sie zagrzalo to nie umial obrocic. Wymienilem go na inny ale tez w kiepskim stanie i po jakims czasie (krotkim bardzo :) ) stalo sie to samo. Oddalem rozrusznik gosciowi i zrobil mi obydwa - wymienil tulejki i szczotki. Zalozylem zregenerowany rozrusznik i cholera dalej to samo. Jak jest auto zimne to kreci, no czasami sie troche zajaknie. A jak sie przejade to juz ni chu chu.
Jakies pomysly???
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 29 Maj 2006, 10:38   

a aku w jakim stanie ?? Może od temperatury pada?? W sumie miałem podobnie jak Ty. Zagrzanie, słuchanie radia na postoju, jazda na długich odpalaniem na pych. Wymieniłem rozrusznik (ale taki w dobrym stanie) i problem zniknął. Więc może, coś nie tak Ci koleś poskładał. Sprawdź jeszcze przewód minusowy.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 29 Maj 2006, 10:44   

ja bym obstawil na zjechane zeby w kole zamachowym :-)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Maj 2006, 10:52   

Aku kupilem nowy niedawno a minus tez sprawdzalem i jest podlaczony - tylko jeszcze moze obadam w jakim stanie. A moze kabel pradowy plusowy jest np w jakims kiepskim stanie i pod wplywem temperatury dostaje oporu.... Kurde czemu sie na tym tak bardzo nei znam :D
Zeby kola zamachowego raczej odpadaja - sa ok a pozatym przy pracy nie odksztalcaja sie na tyle zeby na zimnym motorze krecil dobrze a na cieplym zle... Tak mi sie przynajmniej wydaje
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Maj 2006, 11:31   

u mnie to spowodowane jest za wczesnym zapłonem i też czasem nie ma siły aby obrócić ciepłego silnika.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Maj 2006, 11:49   

Hmmm - a ty masz nieseryjny komputer?? Czy jak? bo ja mam dosc wczesny zaplon cholera....
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Maj 2006, 12:00   

ja mam gaźniczek :) i jest tak że jak dam wczesny zapłon to po odpaleniu autko mruczy świetnie i świetnie jeździ ale trudno odpala lub jak napisałeś wcale. Jeśli ustawie późniejszy zapłon to odpala normalnie ale pod górki robi się mułowaty.
Możesz mieć rozrusznik od autka o mniejszej pojemności i dlatego nie daje może rady, spróbuj podmienić jeszcze rozrusznik albo jak nie chce przekręcić to daj mu chwile luzu i później lekko naciśnij gaz i wtedy próbuj odpalać na lekko wciśniętym gazie bo jak ja lekko wcisne to odrazu jest lepiej.

Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Maj 2006, 12:00   

No ok - sprawdizlem i mam ustawione przy zaplonie wyprzedzneie 10 stopni czyli tak jak sam edis stroi jesli jest odlaczony od kompa. Za duzo??? Przy zaplonie powinno byc mniej?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 29 Maj 2006, 15:59   

a podaj jeszcze jakis numer seryjny tego rozrusznika, poszukamy popatrzymy, byc może laskosz dobrze gada z tym rozrusznikiem, że od słabszego modelu.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Maj 2006, 16:12   

Mam dwa rozruszniki i ten od slaszej wersji (0,8kW) i ten mocniejszy (1,1 bodajze). Przed ich remontem oba mialy identyczne objawy. Teraz wlozylem ten slabszy bo jest w lepszym stanie automat w nim. Moze ktos wie czy wyprzedzenie zaplonu przy rozruchu o 10 stopni jest normalne czy to za duzo?
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 02:02   

Hm jeśli na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie chce to możliwości jest kilka . Ale mowi to o jednym . Masz za ciasno spasowany bendiks . I teraz znowu sa dwie możliwości albo masz zły bendiks albo masz zły wieniec albo masz coś powalone z rozrusznikiem i za głęboko wsuwa bendiks w wieniec . rada jest tylko jedna jeśli nie dojdziesz z rozusznikiem do ładu weź i powieksz delikatnie powiększ otworki na śruby od rozrusznika i natnij delikatnie krawędz mocująco i odstaw go od silnika . Problem powinien ustąpić na zawsze . Ale najpierw zczytaj numer z bendiksu jest nabity na górnej krawędzi jeśli jest jeszcze boscha . trzeba sprawdzić w katalogu czy taki pownien byc bo może sie różnić modułem zęba i nie dojdziesz . ewntualnie możesz zrobić taki myk zeby wsadzić sobie cieniutkie podkładki odpowiednio nacięte między rozrusznik a skrzynie albo malutki kawałek tulejeczki ja wiem ze 3-4 mm na wałek rozusznika ponad bendiks . Powiem ci tak jeśli chodzi o rozruszniki nic już mnie nie jest w stanie zdziwić .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Maj 2006, 08:32   

A mnie tak - bo np wg mnie bendix nie ma zebatki a ty piszesz ze moze miec zly modul zeba :D U nas bendix to popularne okreslenie tego automatu ktory wypycha zebatke :) . Po drugie przed regeneracja rozrusznika jak juz pisalem mialem dwa rozruszniki i efekt byl identyczny przy obu i cholera dlatego nei wiem co robic. Najpierw po prostu zmienie kat wyprzedzenia zaplonu z 10 stpni na np 2 albo na tyle zeby tylko zapalil potem go rozgrzeje i sie zobaczy. Mam u siebie na kompie mapy jednej porszawki 911 napedzanej megasquitrem i ona ma ustawione wyprzedzenie przy zapalaniu ok 2 stponi. Fiat tomka Ceocota ma 6 albo 8. A ja mam 10 :/
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 14:15   

hm ale to tylko na wolnych obrotach :) jak obroty ida w góre wyprzedzenie jest jeszcze większe . hm powiedz mi jeszcze raz ciepły silnik kręcisz rozrusznik pracuje normalnie aż nagle zwalnia i sie prawie zatrzymuje i znowu przyspiesza czy cały czas nie ma siły kręcić . Jeszcze możesz dodatkowa mase robić bo warto mieć dwie masy . Robie tak we wszystkich autach odrazu 2 przewody masowe
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Maj 2006, 16:24   

No to jeszcze raz. Zimny motor - kreci raczej normalnie i zapala. Czasami przydusi pierwszy obrot ale potem i tak odpali. Cieply silnik - 99,% nie ma sily obrocic nawet raz albo obraca tak ledwo ledwo ze przy kazdym tak jakby zaplonie sie zatrzymuje. Wiec nie ma wogole sily obrocic. Nie sa to tulejki ani szczotki w rozruszniku bo te sa nowe.
Co do wyprzedzenia zaplonu to wiem ze to chodzi o wolne obroty a nawet nie wolne. W moim kompie jest mapa zaplonowa gdzie ustala sie wyprzedzenie dla wolnych obrotow i calej reszty na wykresie obroty/cisnienie w ukladzie dolotwym. Natomiast dla fazy rozruchu podaje sie wyprzedzenie osobno i tam mam wlasnie ustawione 10 stopni. Moze to za duzo... Moj komp rozroznia faze rozruchu jako obroty ponizej 400.
Pozdro.
P.S.
Mase mam chyba ok i jest podpieta w dwoch miejscach silnika. Tzn mam 2 kable masowe.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 18:36   

hm zobacze w knidze ile mniej wiecej jest dla CVH i ci napisze . Ale jak mowisz ze w GMP ma najciężej to raczej zapłon . Jak rozrusznik działa tak że nie ma siły obracać silnikiem wogóle i położenie tłoków nie gra roli to wtedy wina zebatek i ich ustawinia .
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Maj 2006, 19:20   

Hej!
Podepne się pod wasz temat - mam to samo co Qzyn - zimny silnik pali ładnie, nagrzeje się - słychać tylko pompe paliwa i cisza po przekręceniu kluczyka... jak poczekam chwile to zacznie powoooooooooooli kręcić i jakoś zaskakuje.
Wkurzające na maxa.
Pytanko, czy to może być przez wałek od XRki? Przez ten wałek mam inny problem chyba - jak zresetuje kompa to auto gaśnie dopóki się nie "nauczy" dawkować paliwa (przynajmniej tak sobie to tłumacze) :) .
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Maj 2006, 21:00   

Maerik raczej nie z powodu walka - normalnie sprawa wyglada tak ze w 90% przypadkow sa to wyrabane tulejki rozrusznika. Ja mam po regeneracji i jest dokladnie tak jak bylo. Sprobuje jak tylko dopadne laptopa zmienic kat wyprzedzenia tego zaplonu przy rozruchu i dam wam znac co i jak.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2006, 21:38   

Jak po przekręceniu masz cisze i po chwili łapie to trzeba odkręcić elektrowłacznik i wyczyścić tuleje . Przy okazji sprawdzić konektorka który idzie sobie właśnie do elektrowłącznika one uwielbiaja sobie zaśniedzieć . Ale to co piszesz maerik to typowa usterka włacznika i tyle . Odkręcasz go płaskim albo krzyżowym śrubokrętem (3 śruby ) Ważne albo wcześniej je dość solidnie opukać przez śrubokręt młotkiem . Wtedy jest 99 % szansy ze wszystkie sie odkręca .
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 31 Maj 2006, 07:51   

A ja tak z innej beczki. W jakim stanie są tłoki i głowica. Mój kolega miał ten sam problem i okazało się, że zapiekły mu sie pierścienie na dwóch tłokach (ciekawe) i na zimnym silniku odpalał bez problemu a po kilku kilometrach jak sie zagrzał (a ponoć grzał sie szybciej niż powinien) i zgasł to nie chciał odpalić. Kręcił jak na słabym akumulatorze lub wogóle nie obrócił. Jak elektryka jest wporządku to może mechanicznie coś nie gra. Proponuje na rozgrzanym silniku spróbować kluczem obrócić wałem. Może tu jest problem.

Pozdrawiam
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Maj 2006, 08:05   

Nawet mnie nie denerwuj :P Glowica jest zrobiona na nowo i sa nowe pierscienie zalozone w listopadzie :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6?
Pytanie...co lepiej pojedzie
Bongo Tuning mechaniczny 16 14 Cze 2014, 13:03
wolverinexxx
Brak nowych postów [MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6?
Pytanie...co lepiej pojedzie
Bongo Tuning mechaniczny 0 5 Cze 2014, 21:01
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.