Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Swap 1,3 OHV --> 1,3 endura Mk3
Autor Wiadomość
Sobot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Cze 2006, 09:47   Swap 1,3 OHV --> 1,3 endura Mk3

Jak w temacie. Czy sie opłaca i jak wyglądają sprawy mocowanie silnika. Jednostka na pewno nowsza i (może) bardziej niezawodna. Jak to wygląda od strony mechanicznej, ile jest dłubania i wogóle.
Dodatkowo proszę o jakies informacje odnośnie silników endura (z uwzględnieniem 1,3 :) )
Czy endura ma plastikowy kolektor? Bo ja posiadam gaz w moim ohv i czy nie bedzie problemów z przełożeniem?
Pozdrawiam
_________________
..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 1 Cze 2006, 18:07   

Jak dla mnie to nie zbyt dobry pomysł.
Po pierwsze - Jeśli trafisz na linie silników na która ja trafiłem i parę znanych mi osób to przy przebiegu !!! 75.000 !!! czeka Cię wymiana wałka rozrządu, szklanek i popychaczy.
Po drugie - Jeśli trafisz na silnik Endura - "E" to pod maską będziesz miał silnik o pojemności 1.3 i mocy 50KM, choc to można zmienic... tanim i prostym sposobem poszukaj trochę bo to opisywałem.
Po trzecie - ja mam plastikowy kolektor.... nie wiem co Tobie się trafi...

Reasumując.... Szczerze to ja bym Tobie odradził zakup tego silnika.... Nie jestem ekspertem ale może zastanów się nad 1.25 16v ZETEC... ciut mniejsza pojemnośc i już nie 50KM a 75KM.... co mysłę ,że już w miarę przyjemnie będzie odpychac autko.... ino niech tu wpadnie Łokmen albo inny mądry człowiek i powie czy da się w miarę bezproblemowo wsadzic coś takiego do Twojego auta...
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 1 Cze 2006, 19:07   

wszystko sie da - chce to niech sie bawi i wkłada
_________________
 
 
 
MR. FAKEN
[Usunięty]

Wysłany: 3 Cze 2006, 15:18   

niema sensu strata kasy i nerwów nic niezyskasz 1.3endura to niewypał fordowski
wiem bo sam to mam ,60 koni i waga 900kg --padaka--
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Cze 2006, 18:12   

Zalezy co chcesz uzyskac. Duzo mocy czy po prostu jakikolwiek nowszy (inny) silnik.
Z tego co widze to chcesz zrobic to w miare tanio, wiec wsadz fordowski 1.4 CVH. Jest to stosunkowo oplacalny zabieg biorac pod uwage stosunek cena swapa/przyrost mocy. Jesli nie musisz sie ograniczac przyszlym spalaniem auta to masz jeszcze 1.6 CVH (ten co w XRkach).
 
 
 
xeper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2006, 12:57   

o tak 1.3 endura to paliwozerny muł
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Cze 2006, 07:07   

a ja widze z tego inne rozwiazanie... do starego 1.3 dokladamy kolektor od 1.3 Endura do tego wiazka i ECU jak wiadomo Endura jest juz na MPI* wiec zapewne auto bedzie bardzie zwawo chodzilo po obrotach... a niezeli na SPI*
*Multi Point Injection
*Single Point Injection dla mniej obeznanych... ;)
Jedyny minus tej zabawy to $$$$ ale Efekt moze byc wspolmierny co do wkladu kasy...
Lub tak jak Maerik Proponowal 1.4 bezyna ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Sobot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Cze 2006, 09:10   

@maerik
Myślałem o 1.4 ale to sie dodatkowo więże ze wzrpstem opłat i koniecznością zmiany w dowodzie (albo i nie ale wtedy na czarno:)) 1.6 juz odpada za duzo pije zupy a jak bym chciał Xrke to bym sobie kupił :P

@Fordon
Myślałem o kolektorze i ECU z 1.3 endura ale czy to na pewno bedzie działac :)

Zobaczymy czas i kas pokaże :D
_________________
..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.