[MK3] Zawory uderzają o tłoki |
Autor |
Wiadomość |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 11:47 [MK3] Zawory uderzają o tłoki
|
|
|
mam pytanie bo dzwoniłem do firmy regenerującej głowice i powiedzieli ze jak zawory biją o tłoki, to jest to napewno rozrząd. Tylko ze rozrząd był ustawiany cacy przez mojego mechanika, i tutaj jest pies pogrzebany.
niewiem co moze być innego nie tak...
pomocy... |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2010, 00:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 12:15
|
|
|
ale jak zawory moga bić o tłoki . Hm normalnie ci bija jak ruszasz wał kluczem ?? Hm jeśli koła sa na odpowiednich znakach to raczej jest to praktycznie nie możliwe chyba że masz zamiast paska rozrządu gume Turbo i zmienia kształty . Chyba że staja ci zawory w prowadnicach co jest tak żadkie że praktycznie nie spotykane . Chyba że masz wałek nie z tej bajki |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 12:17
|
|
|
tzn sa zawory odbite na 4 tlokach od gory...
myśle ze przy probie rozruchu biły o tłoki...
paser rozrządu jest nowy... |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 13:11
|
|
|
o ile sie nie myle to tłoki w 1,6 mają podcięcia na zawory - ale skoro sie upierasz że rozrząd masz dobrze złożony i że te odciśniecia na tłokach są od zaworów to oznacza jedno - za mocno splanowana głowica+za cienka uszczelka pod głowicę... |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 14:01
|
|
|
głowica nigdy nie była planowana, a uszczelka była dobra bo przez wypadkiem wszystko działało jak najlepiej...
chyba ze odciśniecia sa od czegoś innego ??
moze zmienie mechanika... |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 14:12
|
|
|
Musisz miec rozrzad zle. Kurde nei widze innej mozliwosci. Ja mam splanowana glowice mocno i walek z wzniosem zaworow o 1,5mm wyzszym niz seria i przy "nominalnym" ustawieniu rozrzadu nic nie bije. Łokmen tloki w cvh maja z jednej strony takie jakby wybrzuszenie a w srodku chyba sa nizsze - nie jest to moze typowe podciecie pod zawory ale nie sa tez proste.
Moja rada jest jedna - trzeba sprawdzic cechy na kolach rozrzadu i nie gdybac na zapas.
Pozdro |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 15:17
|
|
|
a mogly sie one zrobić gdy za wysoko wykręciłem silnik ?? |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 16:26
|
|
|
[quote="diodalodz"]Chyba że staja ci zawory w prowadnicach co jest tak żadkie że praktycznie nie spotykane . Chyba że masz wałek nie z tej bajki [quote]
Niespotykane?? to moze dlatego nikt mi nie potrafił pomóc?? silnik juz działa niestety nie obyło sie bez mechanika, ktory po znajomosci nie wział odemnie kasy wogole. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 18:35
|
|
|
zawory staneły w prowadnicach ?? OO
przecież to można sprawdzić praktycznie odrazu , bo kompresja spada a potem rośnie
Walnij miksolu w dolot i troche do paliwa i zapomnisz o sprawie za chwile .
Hehe takie akcej to w polonezie sie zdarzaja jak go na 2 lata postawisz ale żeby w zachodnich autach gdzie ty ja trzymałeś w rzece ?? |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Maj 2006, 23:57
|
|
|
Gebal napisał/a: | głowica nigdy nie była planowana, a uszczelka była dobra bo przez wypadkiem wszystko działało jak najlepiej...
chyba ze odciśniecia sa od czegoś innego ??
moze zmienie mechanika... |
M<am takie małe pytanie:
czy ty zmieniłeś uszczelne na nową po zdjeciu głowicy??
czy głowica była splanowana, w sensie wyrównana?? Nie dopreżona??
Z tej wypowiedzi wynika że nie
a to jest tłok od 1,6 cvh:
A jesli chodzi o twoje pytanie, to ja bym stawiał na rozrząd. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Maj 2006, 00:15
|
|
|
moze to popychaze hydrauliczne w TDi potrafia sie pablokować (od ciśnienia jak sie bardzo katuje TDi) i nie powrócić na swoją górną pozycje ale to nie TDi |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Maj 2006, 17:12
|
|
|
PUMA napisał/a: |
czy ty zmieniłeś uszczelne na nową po zdjeciu głowicy??
|
chyba chodzi o uszczelke, wiec powiem ze nie zmieniałem, bo auto nie bylo odpalane po wypadku. poprostu zdjeta głowica. mozliwe ze to uszczelka...
hmm o tym nie pomyślałem...
ale to niemozliwe zeby kompresji nie łapał przez uszczelke, pozatym wydawała sie dobra...
PUMA napisał/a: |
czy głowica była splanowana, w sensie wyrównana?? Nie dopreżona??
|
nigdy nie byla planowana... wyrownana byla puki nie doszlo do wypadku, tyle wiem...
PUMA napisał/a: |
A jesli chodzi o twoje pytanie, to ja bym stawiał na rozrząd.
|
rozrząd tez napewno nie bo był ustawiany dokladnie przez 2 rozne osoby...
odstawiam jutro glowice do fachowca (podobno najlepszy w krakowie) i moze coś poradzi. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Maj 2006, 21:07
|
|
|
Ale jeżeli odbicie jest na wszystkich tłokach to może coś z hydraulika? ( może zawór odcinający pompy nie odbija i na kasowacze poszło duże ciśnienie oleju przy pałowaniu )
a nie masz czasem mocnow wyrobionych otworów na kasowacze ( jak będą sprawdzac głowicę niech sprawdzą owalizację tulei kasowaczy ) jakby byłyu megaluźne to kasowacz móhłby się przyblokować ( jeden ale nie wszystkie :? ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 01:02
|
|
|
Teoria za wysokiego ciśnienia oleju dobra . Może być i tak . ile auto stało ?? |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 23:35
|
|
|
auto nie stało.
jeździło caly czas.
nastąpiło wkrecenie auta na wysokie obroty. i proba odpalenia tuz po wypadku...
tyle z mechaniki.
potem silnik został rozebrany i zobaczylem te tloki. |
|
|
|
 |
Intruder [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Maj 2006, 23:51
|
|
|
Gebal a sprawdzales wał korbowy i panewki ?? moze gdzies Ci sie pokrzywil wał i od tego te odbicia bo za wysoko ida tloki. Ja mialem u Siebie taki numer ze skrzywil mi sie wal korbowy i tloki napieprzaly w glowice... co prawda bylo to niewielkie skrzywienie i nie uszkodzilo glowicy ale odcisk na tlokach byl. |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Maj 2006, 11:16
|
|
|
cały blok sprawdzony, korbowody, wał również... |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Maj 2006, 18:17
|
|
|
Gebal napisał/a: | cały blok sprawdzony, korbowody, wał również... |
a pompa i zawór odcinający ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|