Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: centralny zamek, elektryczne otwieranie bagaznika, faq, mk3

Zamknięty przez: Fordon
2 Gru 2011, 22:14
[MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik
Autor Wiadomość
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Wrz 2011, 18:23   

Hm, od siebie dodam tylko, że moim skromnym zdaniem o niebo łatwiej było by puścić kabel, tak, jak to zrobiliśmy, podłączając ustrojstwo u mnie, czyli wiązką od samego złącza wzdłuż bagażnika, a następnie za osłonkami i progiem aż do kierownicy. Dalej pod kierownicą (też jest tam wiązka, więc jest do czego podczepić i dalej to już zależy kto gdzie ma przycisk. Potrzeba tylko odpowiednio długiego kabla (w moim przypadku jest on "sztukowany", bo ten dołączony do siłownika okazał się za krótki - prawdopodobnie w tamtej fieście szedł on inną drogą) i kilometry taśmy izolacyjnej, żeby go do istniejącej wiązki porządnie przytwierdzić.
Co do przycisku, który działa co trzeci raz, u mnie było podobnie, a dokładniej przejścia wszędzie były, prąd pięknie płynął, siłownik podłączony "na krótko" działał idealnie, ale po zamontowaniu w klapę za cholerę nie, raz na kilkanaście naciśnięć coś mu się odwidziało i otworzył. Rozwiązanie okazało się banalnie proste, po wielu godzinach szukania natrafiliśmy na przyczynę - ukruszony kabelek w przycisku otwierania. Po usunięciu oryginalnej kostki, w którą wkładany był przycisk, problem zniknął, ale napsuł nam sporo krwi i przez to cały montaż trwał około 8 godzin... ;-|
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 19:17   

Kam'ol napisał/a:
Co ciekawe mój siłownik otwiera klapę co 3 pstryk heh
Źle podłączony zapewne,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Wrz 2011, 20:03   

oj nie zgodzę się, też myślałem, że źle podłączyłem ale to nie to heh
okazło się ze na bolcu zamka (tym dolnym, a nie tym w klapie) jest jakaś czarna okładzina/rurka/osłonka, okazała się porwana/zużyta i blokowała mechanizm, usterkę się zlikwidowało i działa jak złoto, fakt, czasu zuzyłem duzo ale jaka radość, że zrobione profesjonalnie, bezpiecznie i nikomu nie musiałem nic za to zapłacic old
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lis 2011, 16:56   

a teraz ja dodam swoje 3 grosze, bo napotkałem problem, a właściwie dwa podczas montażu.

siłownik oryginalny ładnie pasuje w dwie dziurki po środku klapy, masa podłączona pod masę wycieraczki, a plus pociągnięty do bolca. na dole do blaszki podciągnięty kabel.
poza tym nie zrobiłem nic i mam 2 pytania:

- czy da się oryginalne cięgno czymś zastąpić, bo nie mam w komplecie z siłownikiem.
- w którą stronę podłączyć przycisk. mam kwadratowy przycisk w konsolkę.
dodam, że na przycisku są 4 wyjścia oznaczone kolejno:
Lewy dół -1; Prawy Dół - 2; Lewa góra - 3; Prawa góra - 4;
Tylko z 1 i 2 wychodzą dwa biało czerwone kable, czyli tak jak powinno być.
podłączyć siłownik do 1, a + z zapalniczki do 2? czy na odwrót? i do czego są pozostałe bolce?


Dlaczego ten temat jest tutaj a nie w elektryce?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:01   

inno napisał/a:
i do czego są pozostałe bolce?
Podświetlanie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Kam'ol 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 44
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 129
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 16 Lis 2011, 17:52   

temat jest gdzie jest gdyż nie dotyczy ściśle elektryki/elektroniki
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lis 2011, 20:08   

z podłączeniem przycisku sobie poradzę. spróbuję 1 z zapalniczki i 2 do siłownika jak nie zadziała to na odwrót.

skąd puścić kable do podświetlenia? od zegarka by pasowało?

i co zrobić z tym cięgnem? może łatwiej będzie kupić jakiś chiński siłownik?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lis 2011, 00:55   

Dwie porady z "problematycznego" montażu w MK3
Po pierwsze, sprawdź dobrze przycisk. Mój napsuł nam sporo krwi, bo jak się okazało po kilku godzinach szukania przyczyny nie z tego końca auta, miał nadkruszone kable... prawie niewidocznie, więc od razu na to nie wpadliśmy, a starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła
Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało, coś jak by nie ten wymiar... cholera wie. Poza tym jakieś luźne było, jakby coś nie tego... w każdym razie samo zamontowanie go w zamku też sporo cierpliwości wymagało.
Reszta to pikuś. Pan pikuś :yes:
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lis 2011, 02:08   

Magda M. napisał/a:
starczyło na krótko na konektorki podłączyć i śmiga bez pudła

tak też będę robił u siebie.
Magda M. napisał/a:
Po drugie oryginalne cięgno, nie wiem, czemu, ale u mnie ledwo ledwo pasowało

Nie mam oryginalnego cięgła niestety. Muszę jakoś dorobić.

Zrobione po ciemku z latarką rowerową i lampką lutownicy :) Nie obyło się bez przygód. Strzelony bezpiecznik od zapalniczki, a to dlatego, że się kable ucina z podłączonym aku :edi:

Jutro z rana kombinuje z cięgnem
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Lis 2011, 21:22   

heh, widzę to wszyscy lubią sobie życie utrudniać xD My podłączaliśmy też już w zasadzie po ciemku, zaczęliśmy koło 16, zeszło do północy chyba albo dłużej :D
Bezpiecznik hmm... przy tej okazji nam zdaje się nie strzelił, ale za to wyłączyliśmy sobie przypadkiem wyłącznik bezpieczeństwa i było potem kombinowanie, czemu auto odpalić nie chce xD Ale przy montażu dodatkowego gniazda zapalniczki to chyba ze 3 bezpieczniki załatwiliśmy, zanim się udało :D
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Lis 2011, 10:08   

ja to robiłem na parkingu pod blokiem. o takie dodatkowe utrudnienie. :) zajęło mi to w sumie 3h, ale jeszcze muszę to nieszczęsne cięgło dorobić do oryginalnego siłownika...
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 18 Lis 2011, 18:00   

Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie? Przestańcie wliczać czas poświęcony na wypicie zgrzewki piwa i napiszcie ile faktycznie montowaliście jeden siłownik i jeden przycisk :-P

A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 40
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Lis 2011, 22:24   

Faktyczny czas trwania montażu siłownika, przycisku, z ciągnięciem kabla przez całe auto i reanimacją i wymianą złącza 4-pinowego ok 6 - 7 godzin minus czas na zjedzenie obiadu. Piwa nie piliśmy. Tyle czasu nam zeszło na szukanie przyczyny, czemu gnojek nie chce działać włożony do klapy, ale wyjęty z niej i podłączony "na krótko" działa... Szukanie miernikiem przejścia na każdym połączeniu kabli... w końcu namierzenie przyczyny - kable ukruszone w przekaźniku. No i usunięcie jej. Długo, ale w zasadzie nigdzie się nie spieszyliśmy, wszystko robione na ulicy przed domem.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2011, 23:42   

Maciek_B napisał/a:
Ja zupełnie nie wiem skąd Wy takie czasy bierzecie?

ja licze czas z zebraniem wszystkich potrzebnych narzędzi; wykręceniem silniczka wycieraczki, bo chciałem mieć więcej miejsca; przykręceniem siłownika; polutowaniem kabli przy kostkach w klapie z bolcami i na dole z blaszkami; przeciągnięciem kabla przez cały samochód pod plastikami; rozkręceniem środkowej konsoli, bo za nic w świecie nie mogłem wydostać samej zapalniczki, a przy okazji zmieniłem sobie konsolkę na tą od Ciebie; polutowaniem kabli do zapalniczki i przycisku (tutaj przy ucinaniu kabli strzelił bezpiecznik i dopiero wtedy odłączyłem aku; no i sprawdzeniem z 5 razy w między czasie w faq czy czegoś nie naknociłem; uporządkowanie kabli od radia, głośników, zapalniczki i wszystkich innych co tam są w środku; na koniec poskręcanie wszystkiego do kupy. faktycznie przykręcenie siłownika zajęło poniżej minuty, a włożenie przycisku na miejsce to sekunda albo dwie :rotfl: moje dłubanie tak długo trwało bo robiłem to po ciemku pod blokiem z lampką rowerową w ręcę. :2xf:
Maciek_B napisał/a:
A cięgno jak już Ci pisałem zrób ze szprychy od roweru/motoru

zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić.
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 20 Lis 2011, 08:53   

Cytat:
zrobić cięgło to nie problem, gorzej z jego przymocowaniem do oryginalnego cięgła od zamka. z tym nie wiem jak sobie poradzić.


W zamku masz miejsca na dwa cięgna :) Trzeba wyjąc zamek z klapy
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2011, 15:17   

zrobione i działa, a ja głupi tych dziurek szukałem przy wkładce, a nie przy zamku :hahaha:
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Lis 2011, 19:27   

witam, zamówilem ten zestaw
http://allegro.pl/promocj...1946802363.html
i jeden siłownik chce podłączyc pod bagaznik i bedzie sterowany z pilota i moje pytanie jest nastepujace czy potrzebuje jakiegos przekaźnika bo gdzies wyczytalem ze moze sie spalić centralka, pozdrawiam
 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:14   

Błąd 404: strona nie została znaleziona...
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:23   

Chyba o to chodzi
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Albercik 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lis 2011, 20:54   

Zależy jaki siłownik dasz i jak mocno będzie obciążony. ale zaleca się dodanie przekaźnika (nawet najgłupszego od świateł od Forda), żeby zabezpieczyć centralkę.

A przy okazji tematu - mam w tunelu przy lewarku zmiany biegów kwadratową dziurę. Chciałbym tam umieścić przycisk od tylnej klapy, bo trochę lipa jest z nieotwierającą się pokrywą... Z tego tematu wywnioskowałem, że tam był w MK3 oryginalnie przycisk od tylnej klapy. Mógłby dać ktoś foto takiego przełącznika, bo jakoś nie mogę tego ogarnąć na allegro?

Dzięki!
_________________
Pomóżcie w odbudowie ruiny :!:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.