Zamknięty przez: Fordon 2 Gru 2011, 22:14 |
[MK3] Elektrycznie otwierany bagażnik |
Autor |
Wiadomość |
Toooommmmi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 91
|
Wysłany: 13 Paź 2006, 00:04
|
|
|
Nie no, a zmianie kabelków raczej nie może byc mowy, bo po pierwsze trzy razy sprawdzałem, zanim połączyłem, a po drugie dwa razy udało mi sie otworzyć bagaznik, ale po kilkunastu próbach naciśnięcia guziczka A siłowniczek mam niemalże w idealnej lini zamontowany. Co do zamka, to fakt, ciężko troche chodzi z kluczyka. Może to tez być problem. Jutro może wyciągne ten zamek i go "przesmaruje" jakimś płynnym smarem Ale jestem tak wkurzony, bo już wszystko gotowe a tu kicha, nie działa :( No nic, dzięki za porady
[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 10:58 ]
hehe To trza sie kretynem urodzić Mieliście racje, miałem na odwrót podłączone kabelki i zamist ciągnąć, to mi pchał siłowniczek A to wszystko przez głupi zasilacz, na którym sprawdzałem :/ Ale teraz hula jak ta lala Otwiera sie za jednym naciśnięciem guziczka, jak za dotknięciem czarodziejskiej różczki Dzięki wszystkim za pomoc I do nastepnej przeróbki |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 14 Lut 2007, 23:30
|
|
|
Gdzie podpiąć kabelek do guziora na konsoli??? :-(
Plizzz help co i jak
super by było z fotkami ;-) |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
goofy [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 01:59
|
|
|
cium cium napisał/a: | 3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3 |
Wszystko ladnie pieknie, ale jest jeden maly szczegol. Przedstawie na swoim przykladzie. Pod 4 styk (pierwszy od prawej) mam podlaczona lampke bagaznika. Kazdy wie jak dziala ten styk , co powoduje, ze po otwarciu maski lampka swieci, czyli obwod jest zamkniety. Jesli zamkne klape to lampka gasnie-obwod zostaje przerwany-to tez jest oczywiste. Wobec tego jakim cudem przelacznik, ktory jest w stanie ROZLACZONYM przy zamknietej klapie przeniesie mi prad na nia? |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 02:32
|
|
|
troszke cie nie rozumiem ale to szczegol...
prad w klapie nie jest potrzebny gdy ona jest podniesiona.... to raz
dwa - przelacznik ten jakbys ogladal niema tylko 4 pinow od wewnatrz...
otoz kazdy wystajacy bolec przekazuje prad, ale jeszcze jest tam wlacznik w jednym w bolcow, ktory reaguje na to czy jest klapa zamknieta czy otwarta. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 07:49
|
|
|
goofy napisał/a: | cium cium napisał/a: | 3. siłownik elektromagnetyczny blokady tyłu nadwozia
Pierwszy bolec od prawe (tam gdzie lampka) dedykowany pod ten siłownik! owszem - MK3 |
Wszystko ladnie pieknie, ale jest jeden maly szczegol. Przedstawie na swoim przykladzie. Pod 4 styk (pierwszy od prawej) mam podlaczona lampke bagaznika. Kazdy wie jak dziala ten styk , co powoduje, ze po otwarciu maski lampka swieci, czyli obwod jest zamkniety. Jesli zamkne klape to lampka gasnie-obwod zostaje przerwany-to tez jest oczywiste. Wobec tego jakim cudem przelacznik, ktory jest w stanie ROZLACZONYM przy zamknietej klapie przeniesie mi prad na nia? | Ziomek - nie czytasz dokładnie! Parę postów wyżej masz to:
I jak widać ten czwarty styk jest dwufunkcyjny. Jak jest wciśnięty, to przekazuje tylko prąd na bolec, a jak podniesiony to działa jako włącznik i włącza podświetlenie bagażnika. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
goofy [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2007, 10:28
|
|
|
odyniec napisał/a: | prad w klapie nie jest potrzebny gdy ona jest podniesiona.... to raz |
To oczywiste, ale zastanawia mnie nadal fakt JAK to moze dzialag wg polaczenia, ktore podal garys w swoim pierwszym poscie:
garys napisał/a: | - plusik (u mnie wykorzystałem ten z lampki bagażnika) podpiąłem pod wolny styk w tej sprytnej kostce |
skoro obwod lampki, kiedy klapa jest zamknieta jest OTWARTY, wiec pradu ni ma-chyba, ze lampka jest sterowana masa...
jackrzec napisał/a: | Ziomek - nie czytasz dokładnie! Parę postów wyżej masz to:
I jak widać ten czwarty styk jest dwufunkcyjny. Jak jest wciśnięty, to przekazuje tylko prąd na bolec, a jak podniesiony to działa jako włącznik i włącza podświetlenie bagażnika. |
Dzieki bardzo za wyjasnienie-u mnie takowego przeniesienia nie bylo z prostej przyczyny-walniety styk.
Wybaczcie pytania dla Was nieco prozaiczne, ale dla mnie to czasami szczyt mozliwosci Jeszcze raz THX. |
|
|
|
|
tomek23
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 87 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 10:57
|
|
|
Witam Panowie:) Wlasnie sie przybieram do zrobienia elektrycznego bagaznika..tylko mam jeden malenki problem...co mam zrobic jesli blaszke mam a bolca nie mam na klapie...jakas srube wkrecic czy jak bo nie bardzo rozumiem... jakby tak mozna bylo lopatologicznie...z gory dziekuje...a...nie mam 3 bolca w klapie zeby byla jasnosc :yyy: |
_________________
byla
była http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/4565
jest niebieska ktora mam zamiar doprowadzic do normalnosci
+
TOYOTA CAMRY V6 3.0 |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 15:30
|
|
|
puścić kabel górą np. przez słonik co idzie w nim wężyk do spryskiwacza |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
tomek23
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 87 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 16:52
|
|
|
a do czego mam ten kabel przymocowac skoro nie ma bolca??
wyglada to tak:
:-( :-( |
_________________
byla
była http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/4565
jest niebieska ktora mam zamiar doprowadzic do normalnosci
+
TOYOTA CAMRY V6 3.0 |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 17:04
|
|
|
a widzisz ten "słonik" czarny koło lewego zawiasu??? tam idzie wężyk do spryskiwacza... jakoś przepchniesz kabelek... mase mozesz przyczepić koło wycieraczki a + przeciagasz przez ten słonik a dalej juz wedle uznania |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 18:42
|
|
|
tomek23 napisał/a: | a do czego mam ten kabel przymocowac skoro nie ma bolca??
wyglada to tak: |
Robi się to tak:
1. wsiadasz do auta;
2. odpalasz;
3. jedziesz na najbliższy szrot;
4. gasisz auto;
5. wysiadasz;
6. na szrocie szukasz wzrokiem byle jakiej fiesty posiadającej jeszcze klapę tylną;
7. podchodzisz ze śrubokrętem (krzyżak) w ręce;
8. za pomocą śrubokręta wymontowujesz z szrotwagena stycznik z bolcami (nieważne, że ma trzy);
9. idziesz do kasy;
10. płacisz;
11. wsiadasz do auta;
12. odpalasz;
13. wracasz do domu (jesteś podekscytowany więc uważaj na drodze);
14. gasisz auto;
15. wysiadasz;
16. ze śrubokrętem (krzyżak) w ręce podchodzisz od tylca do swojej Fiesty;
17. wymontowujesz stycznik z bolcami;
18. udajesz się do warsztatu;
19. rozmontowujesz z zakupionego stycznika bolec ze sprężynką i zawleczką;
20. montujesz w odwrotnej kolejności (sprężynka, bolec, zawleczka) do swojego stycznika;
21. wychodzisz z warsztatu;
22. podchodzisz do auta ze stycznikiem i śrubokrętem (krzyżak);
23. montujesz stycznik w klapę;
24. uśmiechasz się ( pod nosem albo szeroko );
I wszystko. Proste jak konstrukcja cepa.
Pzdr,
Parch'u. |
|
|
|
|
tomek23
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 87 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Cze 2007, 20:05
|
|
|
hehehehe:) no nie az tak lopatologicznie:) super;) Parch dziekowka:) juz wiem jak to wszystko zrobic:) ARKADIUS dziekuje:) |
_________________
byla
była http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/4565
jest niebieska ktora mam zamiar doprowadzic do normalnosci
+
TOYOTA CAMRY V6 3.0 |
|
|
|
|
osiolki13
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Bravo
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Sty 2008, 17:55
|
|
|
hej
jestem od niedawna na waszym forum i mam duze zaleglosci w tematach postach wiec czeka mnie dluga lektura ale potrzebuje informacji dotyczacej fabrycznego centralnego otwierania bagaznika w MK4 VAN a dokladniej czy mozna otworzyc bagaznik gdy jest wlaczony silnik??
gdy jetem na postoju silnik zgaszony magicznym dzwiekiem otwiera sie za pomoca wduszenia klawisza a gdy mam szybko cos wyjac z bagaznika to d... musze gasic silnik i albo kluczem otwierac lub tym przyciskiem. nie ukrywam ze sprawia mi to duzy problem taki charakter pracy
pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Sty 2008, 18:00
|
|
|
Fabryczny właśnie tak sie zachowuje, trzeba zmienic zasilanie na przycisku, albo odwrocić jakies kable, szukaj bo gdzies juz to ktos pisał. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
osiolki13
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Bravo
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Sty 2008, 18:15
|
|
|
dziekowac problem w tym ze elektryka to u mnie konczy sie na wyminaie zarowek |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
mateo_c1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 15:46
|
|
|
Witam wszystkich! Sorki za odgrzewanie tematu, lecz od kilku dni zmagam się ze zrobieniem elektrycznie otwieranej klapy bagażnika. Kupiłem siłownik w sklepie elektronicznym, który miał uciąg 3kg, po zmontowaniu wszystkiego siłownik nie ma siły otworzyć zamka - zaznaczam ze kabelki są odpowiednio podłączone. Po tym, zamówiłem na allegro siłownik o uciagu 6kg, zamontowałem i dalej lipa, jak badałem siłę uciągu to miał minimalnie większą niż ten 3 kg, jednak to ciągle za mało do mojego zamka... zaznaczam, że zamek się w miarę lekko otwiera. Proszę o wskazówki jak to ostatecznie zamontowac?;> |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 16:05
|
|
|
Ręką pociągnij za ten element który ciągnie siłownik - jak bez problemu otworzysz to i siłownik powinien dać radę,,, jak nie to coś nei tak z zamkiem, albo w złe miejsce podłączasz |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mateo_c1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 17:05
|
|
|
no to ręką bezproblemu otworzę, a podpinam narazie pod zasilacz stabilizowany 12V, wiec nie ma tu co pomylic... hm siłownik jest rownolegle praktycznie przykręcony... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Mar 2011, 18:05
|
|
|
Zasilaczem to sobie możesz,,, podłącz pod akumulator,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|