[MK3] ZETEC na gaźnikach |
Autor |
Wiadomość |
przyczyn
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39 Dołączył: 14 Paź 2005 Posty: 18 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 10:43 [MK3] ZETEC na gaźnikach
|
|
|
nie wiecie moze czy ktos juz probował zrobic zeteka na gaznikach?? jak ruszyc zaplon zeby to chodzilo odpowiednio bez komputera jesli wogole sie da na jakims module czy cos?? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 20:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 11:30
|
|
|
W Zetecach moduł zapłonowy jest osobno, takie coś czarne małe montowane na ścianie grodziowej. Niestety w tej chwili nie jestem pewien, czy będzie chciało działac samo tylko po podłączeniu do czujnika położenia wału. Postaram się w tym tygodniu przejrzec elektrykę pod tym względem i Ci odpowiem.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
przyczyn
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39 Dołączył: 14 Paź 2005 Posty: 18 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Kwi 2006, 11:40
|
|
|
a jak jest z przyspieszeniem zaplonu wszytsko zalatwi czujnik obr. walu korbowego + moduł czy nie koniecznie?? |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 4 Kwi 2006, 09:01
|
|
|
No to właśnie chcę opatrzyc dla Ciebie, czy moduł tylko wytwarza iskrę, czy też odpowiada za przyśpieszenie, chociaż możliwe, że niestety nie :(
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
przyczyn
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39 Dołączył: 14 Paź 2005 Posty: 18 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 4 Kwi 2006, 18:41
|
|
|
No to w koncy jak jest bo moze jest cos na przykladzie naszego poczciwego maluha co w ostatnich modelach zrobili go na dwuelektrodowej cewce i module i czujniku obr walu korbowego.???
moze masz jakies fotki tego swojego zateca to bym sobie ten aparat zp;onowy obejzal albo cos?? |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 4 Kwi 2006, 23:35
|
|
|
Spoko jutro będę trochę dłubał przy aucie to i fotki modułu dla ciebie zrobię. Jak powiedziałem do końca tygodnia postaram się rozkminic temat jak moduł jest powiązany z kompem.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
GienekWichura
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Turbo
Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 309 Skąd: Puck
|
Wysłany: 5 Kwi 2006, 06:32
|
|
|
Moduł zapłonowy możesz podłączyć od CVH i rozdzielacz mechaniczny.
musiałbys to mechanicznie albo na jakimś pasku podłączyć do koła
jednego z wałków rozrządu. Nie wiem czy sobie poradzisz. W fiestach
z EFI te zadanie spełnia moduł zapłonowy EDIS podłączony do kompa i
czujnika położenia wału.
Ale walcz
Podziwiam Cię za samo wpadnięcie na pomysł
POZDRO |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 5 Kwi 2006, 18:30
|
|
|
Jedno pytanie - co chcesz w ten sposób osiągnąć ?
Zetec jest silnikiem przystosowanym pod względem kształtu kanałów , komór spalania oraz walków do wtrysku paliwa a nie do zasysania go z gaźnika ( wtryskdaje inne rozproszenie mieszanki niżzassanie z gaźnika przez co po zamianie W->G częśc paliwa będzie sie mieszała jeszcze w cylindrach i żeby uniknąć spalania stukowego będziesz go musiał albo mocno odprężycalbo cofnąćmocno zapłon co spowoduje że stanie sięmocno drewniany w pracy a i tak pod obciążeniem będzie dzwonił )
Poza tym musiał byśdaćdodatkowe koła do napędu aparatu zapłonowego z kołą rozrządu ( taj jak była napędzana pompa wtrysku w BMW 2002 ) a co za tym idzie musiał byś znajleźćmiejsce na aparat z przodu silnika a aparat zastosować mechaniczny , bezmodułowy ( porażka )
poza tym musiał bys rzeźbićkolektor ssacy a za wielką głowicą zeteca nie będzie miejsca ani na poziome ani na pionowe gaźniki .
Podsumujmy - musisz dorobićzasilanie paliwem , kołą rozrządu/napędu aparatu , kolektor ssący a w zamian uzyskujesz auto o mniejszej mocy , większym zurzyciu paliwa którym będzie musiało byc pb98 które będzie mniej dokładnie dawkowane i to w sposób niedostosowany do faz rozrządu . aha zapopmniałem o zmniejszonej trwałości spowodowanej notorycznie pojawiającym sie spalaniem stukowym ( zapomnij o założeniu podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu ) czyli dochodzi do tego efekt malucha czyli poczekasz jak naciśniesz zanim pojedziesz )
Jeżeli Cięnie zniechęćiłem to pytaj dalej
ps : wiem że w klubie krąży mk1 CVH z silnikiem który był na wielopunkcie a jest na gaźniku ale jest to CVH gdzie taki numer da siezrobićpoprzez przekładkę głowicy ewentualnie kolektora i wałka ( tylko niech ktośnie wyskoczy że sąidentyczne - Laskosz sieprzekonał ostatnio ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
NOWITEK
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 21 Cze 2004 Posty: 188 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 7 Kwi 2006, 22:58
|
|
|
Może Tu Ci chłopaki pomogą VIGA W zakładce Moto sport jest Cienki 1.2 16v robiony przez chłopaków na gaźnikach. Coś około 120 km
Żółwik straszny pesymista z Ciebie |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 7 Kwi 2006, 23:09
|
|
|
Paszczak nie pesymista tylko REALISTA . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
przyczyn
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 39 Dołączył: 14 Paź 2005 Posty: 18 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2006, 13:14
|
|
|
no ta.... mysle ze kolega dobrze gada. Ale mysle ze moze jakos by sie dalo to zestroica jak nie to trzeba swiarza cvh zapodac i nie zawracac sobie glowy. moze wiecie czy byly jakies cvh o wiekszej pojemnosci np 1,8 np w sierrze bo cos mi sie obilo o uszy?? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2006, 22:25
|
|
|
przyczyn napisał/a: | mysle ze moze jakos by sie dalo to zestroica ?? |
Ja nie mówieże to nie będzie działać . To będzie działaćtyle tylo że chu..wo .
A jeżeli będzie miało zacząćdziałać sensownie nakłądy finansowe przekroczą wszelkie granice ( o rozsadku nie piszę bo słowa rozsadek i tuning żadko sięłączą)
Skoro koniecznie chcesz gaźnik ( dobrze myśle? ) to zostaje ci CVH i kombinowanie z rozmnażaniem gaźników ( albo poszukiwania motory z XR3 81- 83 na twin-weberach )
Cvh zze sierry raczej odpada , a największe CVH to 1.9 z USA escorta tyle że jest na wielpounkcie i nijak nie pasuje do skrzyni z CVH 1.3,1.4,1.6 :(
Czemu nie chcesz Zeteca na wielopunkcie ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
noxx
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2005 Posty: 53 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14 Kwi 2006, 14:50
|
|
|
a ja przypne się pod inną teorie i powiem ze zetec na gaźnikach bardzodobrze śmiga widziałęm na oczy juz takiego 1.8 w UK jest to bardzo popularne i baardzo dobrze się sprawdza fakt troche to pali ale zato poweru ma więcej niż standardowo najlepiej zapodać dwa webery dcoe albo dellorto dhla 40 powinny wystarczyc choć jak się trafią 45' to osobiście też bym niepogardził. |
_________________ www.mrcleaner.pl
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Kwi 2006, 14:54
|
|
|
a możesz podać zakres przeróbek w tym twoim znajomym zetecu na gaźnikach ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
noxx
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36 Dołączył: 06 Paź 2005 Posty: 53 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14 Kwi 2006, 14:57
|
|
|
nienapisałem ze jest to moj znajomy zetec poprostu widziałem i tyle jest to praktycznie seryjny motor 1800 RQB plus te gaźniki , niedaleko mnie budował się też taki silnik ale czy im wyszło toniewiem bazować to miało na 2.0 zetecu. |
_________________ www.mrcleaner.pl
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Kwi 2006, 15:02
|
|
|
heh chodzi mi właśnie o tę" praktycznie " seryjność . parępostów wyzej napisałem o problemach które napotkasz przy takiej rzeźbie - przypuszczam że ta " praktycznie " seryjnośćje rozwiązuje - chciałbym wiedziećjak bo Zetec jest jednak dużo bardziej rozwojowym motorem niż CVH i zabawęmożna by posunącznacznie dalej .
ps : też znam jeden taki " prawie " wybudowany ale prawie jak wiadomo stanowi wielkąróżnicę ;-) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|