Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Hamulce : Płyn hamulcowy - wymiana
Autor Wiadomość
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 27 Mar 2006, 15:53   [MK3] Hamulce : Płyn hamulcowy - wymiana

Pewnie zaraz ktoś mnie upomni, ale cóż...


do rzeczy,

chcę wymienić płyn hamulcowy, kupuję płyn DOT 4 EBC BF 307+, chcę wiedzieć tylko ile muszę go kupić, czy 1l wystarczy? Bo płyn ten do dość drogich się zalicza i szkoda żeby stał i się marnował, więc chcę kupić tyle żeby było akurat na wymianę.


z góry dzięki za odpowiedzi.


na swoje usprawiedliwienie, powiem, że szukałem i znalazłem...


dwa niedziałające linki
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Matis 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 89
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 27 Mar 2006, 15:58   

0,5 litra wystarczy.
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2006, 13:08   

castrol podobno jest super :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Mar 2006, 14:10   

Jak ja wymienialem caly plyn to 0,5l mi ciutke braklo ale z litra sporo zostalo :) Samego plynu nie znam - ja zdecydowlaem ze jezeli juz kupuje drozszy to od razu DOT 5.1
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 29 Mar 2006, 17:08   

a właśnie czym siędot 5.1 od DOT 4 różni??

bo na przsykład ten o którym pisałem powyżej ma punkt wrzenia 307 st. C, więc jest całkiem ok

a i jeszcze jedno

jaką metodą wyminialiście usiebie płyny, bo mechanik powiedział, żeby odessać to co w zbiorniczku i tam nalać, żeby nie spuszczać z całego układu, bo jest 90% szans na to, że pompa pójdzie się je...
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 29 Mar 2006, 17:23   

Rózni się temp. wrzenia. EBC jak najbardziej -markowy płyn. Mechanik bzdury opowiada. Z jakiego powodu by miał szlag trafić pompę?Jak go posłuchasz to dalej masz stary płyn w części układu, który się grzeje. Najlepiej rozebrać tłoczki w zaciskach i cylinderkach sprawdzić uszczelki i stan powierzchni metalowych czy nie są porysowane, nasmarować i wtedy masz na 100% pewne hamulce bez możliwości zagotowania.
 
 
pawliku 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomasz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 48
Skąd: chotomów
Wysłany: 29 Mar 2006, 20:18   

xr2fun napisał/a:
Mechanik bzdury opowiada. Z jakiego powodu by miał szlag trafić pompę?Jak go posłuchasz to dalej masz stary płyn w części układu, który się grzeje.


racja sam kiedys widzialem jak mechanik strzykawka wyciagnal plyn ze zbiorniczka i na tym u niego polegala wymiana
po wymianie chyba trzeba hamulce odpowietrzyc

pozdro
_________________
kiedyś:
mk3 '90 1.1/55KM+Lpg
mk4 '96 1.25/75KM
 
 
 
granadziarz
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2006, 22:00   

Ja też wysysam płyn ze zbiorniczka, ale to po to żeby mieć mniej do przepompowywania starego płynu. Zalewam nowy i odpowietrzam tak długo, aż będę miał z każdego koła czysty płyn.
Co do trafiania pompy - przy wymianie 100letniego płynu zdarza się że gładź cylingra pompy jest tak zasyfiona, że jak w czasie odpowietrzania uszczelki opjadą dalej niż zwykle przy hamowaniu, to się pouszkadzają. Z doświadczenia wiem, że zdarza się tak mniej więcej w 10% zapuszczonych samochodów.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Mar 2006, 09:51   

Ściągasz stary płyn ze zbiorniczka, nalewasz nowy. Następnie odkręcasz odpowietrznik przy kole (najdalsze od pompy) czekasz 15 min lub krócej zobaczysz jak leci już nowy płyn zakręcasz i po sprawie potem następne koła. I w ten prosty sposób robisz to nie odpowietrzając układu i nie narażając pompy na uszkodzenie. U mnie 0.5 litra wystarczyło.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 30 Mar 2006, 10:33   

Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 30 Mar 2006, 15:43   

xr2fun napisał/a:
Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
:he: :he: :he:

hmm...

a jak prawidłowo przeprowadzić wymianę płynu, ja nie chcę najtaniej, ja chcę dobrze, nie po to kupuję tarcze nacinane i klocki po prawie 200 pln za komplet, żeby na wymianie płynu oszczędzać
a i jeszcze jedno:


KUI3A napisał/a:
a właśnie czym siędot 5.1 od DOT 4 różni??
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 30 Mar 2006, 16:19   

Przeczytaj dokładnie cały wątek. Napisałem co należy rozebrać i sprawdzić oraz czym różnią się płyny.
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Mar 2006, 19:20   

a z ciekawości pytam ile taki płyn kosztuje? Bo na dniach mam zamiar wymienic klocki i tarcze wiec może za jedny razem zaraz płyn wymienie ??
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
łukasz-22
[Usunięty]

Wysłany: 30 Mar 2006, 21:51   

ja tam zawsze sam wymieniam, tyle lat robie tak samo i zawsze mam chamulce żyletki, podłanczam sobie przewód na ostanim zaworku, wkładam go do słoika i pompuje chamulcem no i cały mi spływa, potem zalewam nowym w zbiornik i odpowietrzam i to cała filozofia proste jak dłubanie w nosie
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Mar 2006, 09:02   

Dokladnie - solidny DOT 5.1 ma miec wieksza temp wrzenia i tyle :) Nie wiem jak z jego wlasciwosciami mechanicznymi - lepkosc czy scisliwosc. Tak dalece zaawansowany nei jestem. Wiem tyle - jak zjezdzalem z Salmopolu (miejscowi wiedza co to - stroma kreta droga) To najpierw zagotowalo mi plyn i kloce poszly sie kochac. Wymienilem kloce na czerwone PAGID - zagotowal sie tylko plyn a kloce tylko lekko zaczey smierdziec. Po wymianie na DOT 5.1 jest gitara :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 31 Mar 2006, 10:25   

no tak tłumaczenie dość obrazowe :)
wiem co to Salmopol, mimo, że miejscowy nie jestem, wiem też co to kamoinki-lubachów... i pare innych też wiem :) , chyba zdecyduję sie na ten płyn EBC, drogi troche jest, ale 307 stoni wytrzymuje, co prawda nie wiem czy to duzo czy mało, ale chyba raczej to pierwsze, bo CASTROL SRF Racing (tak się chyba nazywa), który kosztuje po 200pln za litr ma temp. 320

czyli na helble jeszcze ze 300 pln musze wydać... ale nie ma nic za darmo
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 31 Mar 2006, 10:49   

Jakość niestety kosztuje. Wiadomo, że do "do normalnej jazdy" wystarczają rzeczy z półki na stacji benzynowej. Jak ktoś ma ochotę poszaleć bezpiecznie musi zainwestować w hamulce. Płynu EBC nie znam ale klocki (zielone) są bardzo dobre. Różnica pomiedzy zwykłymi jest b. duża ( subiektywnie ok. 20% ) na tych samych tarczach. Mam jeszcze klocki Ferodo ale nie założone. Jak sprawdzę podzielę się wrażeniami ( w testach wypadły dobrze)
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 31 Mar 2006, 13:16   

ja już zjeździłem jeden komplet zielonych EBC i jestem bardzo zadowolony, próbowałem dostać do siebie ferrodo DS performance (dawniej ds 2000) ale podobno nie mają w ofecie, więc z braku alternatyw montuję EBC, bo nie chce mi się szukać pagidów, poza tym nie znam ich, a mintexów C-tech nie mogę dostać nigdzie
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Matis 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 89
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 31 Mar 2006, 14:42   

xr2fun napisał/a:
Oszczędny naród. Widzę, że wielu lubi robić szybko i tanio a to wcale nie znaczy, że zawsze zgodnie ze sztuką czyli dobrze. Potem są pytania w stylu " ściąga mnie na jedną stronę" lub "coś mi słabo hamulce działają". Zastanówcie się dwa razy nad oszczędnościami np. 0,5l płynu i paru godzin pracy.
jak ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy w serwisie. Mechanik odessał stary płyn ze zbiorniczka jakąś tam maszyną później odkręcił odpowietrzniki i czekał aż stary płyn spłynie, później nalał świeży do zbiorniczka i też czekał aż ścieknie, po jakimś czasie zaczął odpowietrzać i płyn leciał czysty więc starego juz nie było. Zużył 0,5 l płynu hamulcowego i w zbiorniczku było pod MAX, to po co przepuszczać więcej.
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 31 Mar 2006, 21:37   

[/quote] jak ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy w serwisie. Mechanik odessał stary płyn ze zbiorniczka jakąś tam maszyną później odkręcił odpowietrzniki i czekał aż stary płyn spłynie, później nalał świeży do zbiorniczka i też czekał aż ścieknie, po jakimś czasie zaczął odpowietrzać i płyn leciał czysty więc starego juz nie było. Zużył 0,5 l płynu hamulcowego i w zbiorniczku było pod MAX, to po co przepuszczać więcej.[/quote]
A wiesz gdzie są odpowietrzenia? ( zawsze na górze ) wg Ciebie zrobił to dobrze a wręcz doskonale. Cały "syf" został na dole z częścią płynu. Jak powiedział Owsiak "Róbta co chceta" - jednak ja tak nie robię i nie mam problemów z hamulcami w żadnym aucie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.