Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cewka, mk3, swiece, zaplon

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:15
[MK3] Brak iskry na 2 cylindrach.
Autor Wiadomość
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 29 Mar 2006, 22:18   [MK3] Brak iskry na 2 cylindrach.

Witam :)
Sprawa byla by prosta , gdyby nie to ze nie jest :P
niestety moja fiesta kaprysi , od 3 dni jak tylkosie zagrzeje i przejedzie 2-3 min traci iskre na 1 i 4 cylindrze. Diagnoza cewka - wymienilem , nadal to samo.Diagnoa modol EDIS - wwymiana tez nic nie dala.chwila jazdy j jedziemy na dwoch tlokach... swiece wymienione na nowe NGK , kable raczej tez sprawne ale jutro zamienie na stare i zobacze...
MOZE to jeszcze cos innego ? ma ktos pojecie co jeszcze wymienic??
pomozcie...
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Mar 2011, 09:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Mar 2006, 22:40   

Mi by to wyglądało na cewkę lub kable, ale skoro twierdzisz że są ok, to w sumie już pojęcia nie mam. Możesz jeszcze sprawdzic czujnik położenia wału korbowego. No już nic więcej związanego z zapłonem w tym aucie niema.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 29 Mar 2006, 22:52   

nie wiem czy czujnik polozenia walu moze decydowac o iskrze czy nie ,ale wiem ze problem sie zaczol od pewnego cykniecia nieco glosniejszegow czasie pracy silnika...
popatrze jutro czy czujnik dziala, najwyzej go wymienie...musze skoczyc chyba do elektromechanika :/
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Mar 2006, 00:35   

hm zdejmij przewody z tej cewki co nie pali i wsadź kawałek przewodu . Możliwe żę jeden przewód WN dostaje przebicia i gasi iskre na obu cylindrach . Jeśli nie to zrób prowokacje i pociągnij od modułu Edis przewód do cewki która nie pali . co do czujnika to raczej mało prawdopodobne . Ale możesz go wyjąć i zobaczyć czy nie jest brudny . Jak dla mnie to masz wilgoć w przewodach Edis -> cewki .
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Mar 2006, 05:13   

kostka (3 kabelki) zasilająca cewkę musi być walnięta - może kable są przetarte lub złamane...
 
 
 
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 09:10   

kable i kostka wyglada ok. nie widze przetarc ani alaman,kable sie dobrze trzymaja kostki...
jesli chodzi o "prowokacje" ktory kabelek i gdzie pociagnac??
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Mar 2006, 12:33   

dwa z kostki przy cewkach ida do sterownika . Musisz je zastąpić nowymi przewodami (na krótko) narazie i jak zacznie palić na wszystkie to któryś przewód jest walnięty . Hm Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt . Z kąd sterownik wie która cewke ma odpalić . Albo jest jeden podwójny czujnik albo dwa oddzielne . Podmień sie z kimś na czujnik halla (nad rozrusznikiem) 5 min pracy a bedziesz mial pewność . Może mu impulsy wypadaja od 2 cewki .
Jak by ktoś zrobił foto koła zamhowego z mk3 to byśmy wiedzieli już wszystko .
 
 
 
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 30 Mar 2006, 18:33   

Co do kabelkow to podobno (elektryka zdaniem) albo dziala albo nie ...jesli chodzi o czujnik kola zamachowego , zmieniony tez nic nie dalo... po kilku probach nagla sie naprawil i starczylo do krakowa , teraz auto znow nawalilo i stoi w serwisie Bosha- beda go miernikiem sprawdzac...ale zastanawia mnie ten 3 kabelek - czujnik hala- moze to to??
Elektryk mowi ze cewka , EDIS i czujnik ten polozenia walu (przy kole zamoachowym) tylko decyduja...
A najsmieszniejsza jest prawidlowosc! Ciagle jak pada to 1 i 4 tlok... zbyt dziwne na zbieg okolocznosci... jutro Wam cos wiecej powiem.a w niedziele bede te kable na krotko sprawdzal..pozdrawiam i dzieki za pomoc na tym etapie :)
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Mar 2006, 18:34   

miałe ostatnio coś podobnego, tylko mi w czasie jazdy nagle przestawał palisc na 1 tłok oddałem do elektryka i diagnoza nastepujaca cewka i przewody!
Zabrałem auto do domu i zamieniłem przewody dalej to samo! Wieczorem patrze a tu coś z jedna swieca szwamkuje, co sie okazało świeca była lekko wygięta i kiepska iskara była (ale od czego sie ona wygieła tego nie potrafie powiedziec!)
Jak narazie wszytko działa!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Mar 2006, 18:46   

tak jak mowiłem . zdejmijcie przwód z 1 a jeśli to nic nie da to wsadzcie na 1 i zdejmijcie z 4 . Może faktycznie świeca mieć przebicie . Nie macie kopułki a wiec odrazu wyleci na 2 garnkach.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Mar 2006, 22:22   

diodalodz napisał/a:
Hm Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt . Z kąd sterownik wie która cewke ma odpalić . Albo jest jeden podwójny czujnik albo dwa oddzielne .
Czujnik jest pojedynczy i po prostu za każdym obrotem wału podaje iskrę na zmianę raz w jedna cewkę, raz w drugą Taki czujnik można by przyrównać do zwykłego przełącznika"prawo-lewo" z tym że czujnik podaje impuls, a za pzrełącznik robi moduł zapłonu, A skąd wie że akurat na ten cylinder? proste, bo czujnik jest ustawiony względem pierwszego tłoka i od tego miejsca zaczyna odliczanie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 31 Mar 2006, 09:00   

Zdejmowalem po kolei z kazdej swiecy fajke, za kazdym razem jest to sam nie ma iskry na 1 i 4 nie wazne co zdejme. Zastanawia mnie to - jak moglem dojechac do krakowa skoro jest jaka awaria , ktora raz jest raz nie ma... czemu raz dziala raz nie?wczoraj bylo sucho ...
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Mar 2006, 13:34   

hm czyli czujniki sa dwa :) Jeden informuje od kiedy odliczać a drugi po kolei podaje impulsy . Hm ale ten trop raczej ślepy . Ja bym zrobił obejścia przewodów cewka komp . żadne koszty a bedziemy wiedzieć napewno co sie dzieje .
 
 
 
RzEzNiK 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 81
Skąd: Kielce-Kraków
Wysłany: 31 Mar 2006, 15:39   

No i sukces!!!
Panowie , zaden czujnik HALA - takiego nie ma :)
Czujniki wszystkie sprawne. Zastanawiala tylko prawidlowosc ze nie dzialaly ciagle te same swiece - okazuje sie ze jeden obwod nie dostawal iskry na cewke... DIODA MIALES RACJE :)gratuluje przeczucia :)
Dzieki za pomsyl..niestety zanim go zastosowalem wpadli na to jako jedyny ludzie od serwisu BOSH'a kolo gieldy RTV w krakowie( ale reklama ) bo u mnie w kielcach zaden cwaniak nie dal sobie rady ...
Niestety koszta podpiecia wozu na oscyloskop wyniosly 50zl ale przynajmniej woz na chodzi caly i szczesliwy , a ja TYM BARDZIEJ :)
Dziekuje wszystkim za pomoc .wspolnymi silami dalismy znow rade!!!
Pozdrawiam
_________________
Co mozna zrobic z grapefruta,kota i noża?
---==::: RzEzNiK i jego śmigająca kanapa:::==---
Kielce - Kraków
2.0 16v + LPG
.: frakcja małopolska :. - AKTYWNIE
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Mar 2006, 21:57   

Hm bo ludzie z serwisu szukaja ale nie wiedza czego szukaja :) Niestety to polskie realia . A elektronika w mk3 jest tak prosta że odnalezienie takiej usterki to pryszcz . Spróbuj to zrobić w japońcu :) A czujnik halla jest bo do koła zamachowego sa przyczepione magnesy i po tym sterownik wie kiedy dać zapłon . tylko że czujnik halla jest zabudowany razem ze wzmacniaczem sygnału . Ja dzisiaj rozprułem wszystkie wiązki u siebie bo mi światło cofania zgineło i też znalazłem pęknięty odcinek przewodu . Powiem tak starość nie radość . Ciesz sie że nie masz francuza (307 206 itp ) z nimi sobie rady nie daje :)
Pozdrawiam
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Mar 2011, 18:58   

Witam, mam podobny problem. Od pewnego czasu nie miałem iskry na kablach (lub była bardzo słaba na 4 cylindrze licząc od paska napędu). Wymieniłem świece na nowe, dziś wymieniłem wszystkie kable i było dalej to samo, większy problem się zrobił, jak po przejechaniu 500 metrów fiesta zaczęła dziwnie chodzić, zaczęła gasnąć, po długim kręceniu rozrusznikiem i naciskaniem pedału gazu odpaliła i trzeba dużo ssania dawać, żeby nie zgasła, ale po ruszeniu gaśnie.
Po zepchnięciu i odpaleniu wyjmowałem po kolei kable i okazało się, że nie ma iskry albo jest bardzo mała na 2 i 4 kablu. jakieś pomysły? Jeśli stawiacie na cewkę to napiszcie jak ją można sprawdzić, bo nie mogłem znaleźć nic oprócz podmienienia.
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 15 Mar 2011, 19:01   

sprawdz przewody od cewki do EDISa
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Mar 2011, 19:42   

byłem właśnie u mojej fofci, za pierwszym razem odpaliłem i znowu tak dziwnie chodziła, ruszyłem to zaraz zgasła (czuć że przeciążona), znowu odpaliłem, sprawdzałem kable wn i tym razem chodziły jak przed wymianą kabli, czyli 4 kabel nie ma iskry i nic się nie zmienia po wyjęciu itd.
Te kable co idą do cewki sprawdzę jutro bo dzisiaj to już ciemno, mógłbyś mi opisać jak działa cewka, skąd idzie do niej prąd, iloma kablami i jak rozdziela?
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2011, 21:16   

kuba87 napisał/a:
sprawdz przewody od cewki do EDISa
jak by coś nie tak było z tymi przewodami to by siadły 2 świece, a jak siada tylko jedna to raczej cewka dostała przebicia...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Mar 2011, 21:37   

tzn tak jak pisałem na początku na jednym kablu nie miałem iskry, dzisiaj je wymieniłem i po 500m na dwa gary nie paliła (m.in ten jeden kabel co wcześniej nie dawał iskry), a teraz z powrotem ten sam jeden nie ma iskry. Ogólnie to różnie z tą iskrą na jednym kablu nie ma a po wyjęciu moc spada, innym razem po wyjęciu nie spada bo już spadła, na innym ciągle nei ma iskry i ciągle nie pali itd. A z tego co właśnie kiedyś czytałem że jak by kabel to by padł chyba 1 i 4 cylinder? A mi padał 2 i 4
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.