Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dziwne oboty silnika
Autor Wiadomość
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 22 Mar 2006, 00:15   [MK3] Dziwne oboty silnika

Witam, niedawno jadąc do nagle silnik zaczął wariować na obrotach, (tzn, przy wciśnięciu sprzęgła obroty zamiast spadać utrzymywały się około 3000, i dopiero po jakiś 3-5 sek schodziły na normalne czyli ok 900), Pogrzebałem, poruszałem, i nic dopiero kumplem stwierdził ze może linka od gazu, poruszałem pogrzebałem i było ok,
Ale dziś odpiołem klemy z akumulatora bo i po zapięciu ich spowrotem zaczęło dziać się to samo czyli przy wciśnieciu sprzegła podczas jazdy znów 3000 obr na pare sek.
Wnioskuje że raczej to nie linka od gazu (chyba ze ma coś wspólnego z klemami od akumulatora ? :)

Jak macie jakieś pomysłu to prosze od podpowiedź gdzie zacząć szykać usterki

Dzieki
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 22 Mar 2006, 00:33   

a zdażyło ci się ze gasnie samochód :?:
moze być wiele przyczyn ale bardzo często takie zachowania są przypisywane awarii czyjnika kontroli położenia przepustnicy - lub zniszczeniu izolacji na kabelkach do niego idących.....
lub krokowiec zaczyna siem kończyć.
_________________
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 22 Mar 2006, 00:48   

auto nie gasnie, izolacje przy czujniku porawilem bo byla przetarta,
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Mar 2006, 07:17   

Przepol napisał/a:
auto nie gasnie, izolacje przy czujniku porawilem bo byla przetarta,
Nie musi gasnąć! Ja miałem dokładnie taki sam problem i u mnie przyczyną był czujnik poł. przep.. Wyglądał jak nowy - zero przetarć i wogole, ale w połowie swego zakresu obrotu, miał tak jakby "dziure" w przewodzeniu. Tu masz napisane, jak go załatwiłem http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=12123 od tamtej pory problemy się skończyły.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 22 Mar 2006, 22:39   

Witam, dzieki za pomoc !!!
Ale ja doszedlem do innego wniosku: Dzis rano odpalilem fure i dalej obroty swirowaly ale po jakis 6km nagle wszystko wrocilo do normy.
Rano w pracy odpiolem klemy z zamiarem resetu kompa, po 7 godz zapiolem klemy i znow obroty zaczely wsirowac podczas jazdy ale juz po 2 km bylo ok, zadnych skokow obrotow,
Wyglada to jakby komp sie programowal albo cos w tym stylu (MOGE SIE OCZYWISCIE MYLIC), ale narazie jest ok zobaczymy co bedzie jutro i przez pare nastepnych dni
pozdrowienia,
Gratuluje pomyslu na czyszczenie CPP :)
 
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 23 Mar 2006, 03:17   

Przepol napisał/a:
...
Wyglada to jakby komp sie programowal albo cos w tym stylu (MOGE SIE OCZYWISCIE MYLIC)

Nie mylisz się. Po resecie kompa (czyli odłączeniu i podłączeniu aku) należy przeprowadzić procedurę jego samoadaptacji - na biegu jałowym ze 3 minuty a potem przejechać jakieś 8 km.
W Twoim przypadku proponuję raz a porządnie: wyczyścić silnik krokowy i czuj. położ. przepustnicy i sprawdzić go, dobrze zaizolowac przewody, zrobić poprawnie reset kompa i problem powinien zniknąć, a jeżeli nie to wtedy można szukać innej przyczyny.
Pozdro :)
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 24 Mar 2006, 10:42   

Odpukac!!! jak dotąd jest wszysko ok!! Po tym resecie jest odczuwalna różnica w jeździe, auto sie nie przydławia i jest dynamiczniejsze,
Wielkie dzieki wszystkim za pomoc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.