Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 15:50
[MK1] Kolejny dzień mija
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Mar 2006, 21:52   [MK1] Kolejny dzień mija

Kolejny dzień mija

Pierwszy post w tej telenoweli był krótką notką o ulepieniu przedniej rozpórki.

W chwili gdy piszę te słowa jest prawie siedem lat później (szesnaście lat od kiedy prowadzę mody Wanny) , temat ma ponad osiemdziesiąt stron, ponad tysiąc sześćset postów i ponad sto pięćdziesiąt tysięcy wyświetleń ( dane z 5.12.2012)

Zatem idąc za słowami Qzyna :" To jest FKP - tutaj dzielimy się wiedzą"

poniżej przedstawiam spis treści do wątku o modyfikacjach mk1 by Żółw, tak abyście mogli z niego korzystać (pomysł zaczerpnięty od DemptD-a):

str. 01: Rozpórka przednich kielichów.
str. 01: Stabilizator tył.
str. 01: Sportowa kierownica.
str. 01: Stabilizator przód.

str. 02: Zasilanie paliwem Monowtrysk Opel Astra / Moduł zapłonowy VW Golf.
str. 02: Stabilizator silnika górny.
str. 02: Przeniesienie akumulatora do bagażnika + wyłącznik główny prądu.

str. 03: Chłodnica oleju mk1/CVH
str. 03: MK1 Turbo
str. 03: MK1 RS Turbo

str. 04: Historia powstania turbo mk1.

str. 05: Dostosowanie komory silnikowej mk1, oraz osprzętu do CVH Turbo

str. 08: Poszerzenia błotników

str. 09: Dopasowanie przedniego pasa i atrapy pod intercoolera i wiatraka przed chłodnicą.

str. 10: Kolejne malowanie w czarny matt.

str. 12: Osłona termiczna stożkowego filtra powietrza.
str. 12: Zasilanie LPG w RS Turbo
str. 12: Montaż zaworu upustowego (Blowoff) w RS Turbo
str. 12: Wanna i Kobiety :)

str. 13: Przeróbka skrzynki bezpieczników w mk1 na nowy typ z 21. bezpiecznikami.

str. 14: Elektryczna pompa paliwa w baku mk1

str. 15: Coilovers w mk1
str. 15: Manual Boost Controler w mk1 RST
str. 15: Górny stabilizator silnika.

str. 16:Coilovers - krok po kroku - jak założyć.

str. 17: Przednie tarcze hamulcowe i klocki z fiesty mk3

str. 19: 4 eliminacja YTParty

str. 21: Przewody hamulcowe w stalowym oplocie
str. 21: Dorabianie uszczelek RSTurbo
str. 21: Bandaż termiczny wydechu w RSTurbo
str. 21: 5 YTParty (3 miejsce w klasie 120 - 160 KM)

str. 22: trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z elektrycznym napinaczem.
str. 22: Przegrody w baku mk1/2 do zamontowanie elektrycznej pompy paliwa.

str. 23: MK1 na felgach 15 cali.

str. 25: 6 YTParty.

str. 26: kubełki Bimarco C w mk1
str. 26: wybebeszanie wnętrza.
str. 26: Surge Tank w mk1

str. 27: hamulce tarczowe na tył
str. 28: cd.

str. 29: przewody hamulcowe w stalowym oplocie.
str. 29: negatywy na przednich kołach.

str. 30: remont podłogi.
str. 30: dodatkowe zegary

str. 31: wysokociśnieniowy układ paliwowy
str. 31: mikser LPG do Turbo.

str. 32: akumulator za siedzeniem.
str. 32: centralny wyłącznik prądu.
str. 32: regulator ciśnienia hamowania tylnej osi.

str. 34: podpórka nóg dla pilota.

str. 35: obudowa pomp paliwa.

str. 36: Adaptacja T2 z escorta 1.8TD do muszli od FRST

str. 37: Adaptacja puszki filtra powietrza z FRST do mk1
str. 37: Mocowanie pasów szelkowych w oryginalnych miejscach tylnych pasów.
str. 37: Dodatkowa poduszka pod skrzynią pięciobiegową w mk1

str. 39: Szpera z ERST w skrzyni czterobiegowej w mk1.
str. 39: Fotki na temat: "jak poznać czy w skrzyni jest szpera?"
str. 39: Rurowy kolektor wydechowy bardzo home made.

str. 40: Regulacja wałka rozrządu w CVH przy pomocy regulowanego koła rozrządu.

str. 44: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH

str. 46: Motocyklowe gaźniki Mikuni w CVH poprawka

str. 51: Poprawka blachy (która z kolei ??)

str. 52: Klatka bezpieczeństwa wg. załącznika J

str. 56: DeCarbon w fieście mk1

str. 57: Kolejne malowanie BlackMatt

str. 58: Podstawki do lewarowania auta z klatką

str. 59: Drążek Panharda z regulowaną długością (do obniżonego zawieszenia)
str. 59: Compomotive 13` - by Puma

str. 61: Długie szpilki do mocowania kół zamiast śrub w mk1

str. 62: Podwójny stabilizator z tyłu w mk1

str. 63: Mikuni Solex dwa podwójne gaźniki w CVH na osprzęcie Dbilasa

str. 65: CVH LowBudget (któreś z kolei)

str. 66: Stara vs Nowa głowica w CVH. (Serca vs Hemi)

str. 68: Wanna i Kobieta.

str. 69: Dodatkowe oświetlenie w mk1
str. 69: Stareeeee foty (jeszcze analogowe)

str. 70: Trening Bednary 2012 (Goha)
str. 70: "Nocka" debiut (pilot/nawigator Rkalitka)
str. 70: "Barbórka" Tor Kielce.

str. 71: Superoes Kielce

str. 75: Kolejny nocnik :)

str. 76: CVH Maxi by Qzyn

str. 77: Naprawa silnika w dużym pokoju by Puma&Żółw

str. 78: Naprawa regulowanego koła rozrządu CVH
str. 78: Mechaniczne kasowacze luzu w CVH montaż i regulacja

str. 82: Kolejny dzień mija...

CDN :)

Poniżej oryginalna treść pierwszego posta:

Heh . Pochwale sie( a jak ) - dzis dokończyłęm taki oto sobie wynalazek :



jest on troche niewyraźny na tych fotkach , ale pod maskąchromik wygląda fajowo . ( no i jest to pierwsza rozpórka którązbudowałęm sćiśle wg prawideł budowania rozpórek ;-) ) .

zrobiłem sobie jeszcze zegarke w chromowanej obudowie , ale nie wiem gdzie go zamontować :[/b]
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Sty 2013, 18:42, w całości zmieniany 91 razy  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14 Mar 2006, 22:24   

hmmm wygląda mi to normalnie ;) nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
Oczywiście to takie pytanie laika ;-)
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Mar 2006, 22:37   

Laskosz napisał/a:
hmmm wygląda mi to normalnie ;) nie łatwiej zamiast tego U co się przykręca do kielicha to znaleźć jakąś mk1 na złomie i wyciąć kawałęk góru z kielicha i z tego robić mocowanie?
Oczywiście to takie pytanie laika ;-)
Pozdro


Laiku - spróbuj - podobno wsadzenie CVH do mk1 to tez kaszka z mleczkiem ...

Pozdro
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Mar 2006, 00:18   

Hm no nie bardzo niestety to zda egzamin taka podładka z kielicha . A to dlatego że bedzie sie miedzy nią a kielichem trzymać woda i wzrasta ryzyko korozji :) pozatym całe siły i tak opieraja sie na śrubach i jest to siła ścinająca która jest ogromna dla pręta i szerokiej podkładki .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Mar 2006, 00:24   

hehe . i dlatego śróby 10.9 są tam jaknajbardziej wskazane
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2006, 07:36   

hmmmm... tak sobie mysle... żółwik a dalbyś rade zbudować rozpurke do mojej RST ???? :D
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Kwi 2006, 08:05   

Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane " :D

Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy :yes:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2006, 09:05   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Jak to mawiał towarzysz Lenin : " NIe ma rzeczy niemożliwych , są tylko jeszcze niezbadane " :D

Oprzesz sprawe o bufet w ZG to pogadamy :yes:


no BAAA że opre :fox: hehehehehe :-D
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Maj 2006, 10:53   

u kumpla w warsztacie wystawał zza szafy taki pręt . po bliższych oględzinach okazało sie iż jest to tylny stabilizator który zakupiłem kiedys do mojej fiesty ( co zreszta szeroko reklamowałem na forum i odgrażałem sieżę go w końcu założę ) wczoraj stało sie . Po dniu pracy tylna belka zaczęła być stabilizowana :

fotka bez stabilizatora czyli szpachel , baranek natryskowy trochę rdzy i dziurek ( nawet niewiecie jak trudno zrobićfotkę tak żeby jak najmniej dziur było widać ) :



fotki mocowań stabilizatora o które kiedyś prosił MikeB4 ( sorry że tak długo musiałęśczekać ) uwaga duże foto . co dziwne te elementy są przykręcane do budy a nie spawane ( jakby ktos potrzebował wymiary niech da znak - pomierzę bo sam musiałem jedno reanimować )

http://czarnymatowy.w.interia.pl/s2.jpg

http://czarnymatowy.w.interia.pl/s3.jpg

Stabilizator przykręcony do belki ( przez tuleje metalowo gumowąz odpowiednim odsadzeniem coby nie stukał )



Tutaj cała lewa strona ( jeszcze na starych tulejach i gumach ) - musiałem dać dłuższe śruby mocujące amortyzator - a ponieważmusiały być to wytrzymałościówki dałem śruby mocujące głowicęod jakiegos GM ( te były pod ręką )



Mocowanei do budy i belki z prawej strony - całę mocowaneim do belki musiałem wyrzeźbić gdyż stare rozsypało sie w rękach - łącznik stabilizatora powinien byc w pozycji obciążenia pionowo ( jeżeli jest inaczej tzn że stabilizator jest źle umocowany do budy )
Poza tym na fotce widać że tuleja łącznika idąca do belki musi miećdłuższy el metalowy aby stabilizator nie opierał sie o belkę





Co do dodatkowych czynności to dodam że po wstępnym zamocowaniu musiałem wszystko zdjąć i dorobić nowe gumy ( zarówno do lączników jak i do mocowania ) gdyżstare rozpadały sie w rękah , dodatkowo dałęm także duże podkłądki pod śruby mocowań w bagażniku ( 5 cm średnicy ) które wkródce obspawam tak aby podłoga byłą w tym miejscu wzmocniona ( przeciwdziałąćto będzie pracy podłogi podczas uginania stabilizatora )

Kolega zapytał mnie czy będe wywalał drążek Panharda więc uprzedzam podobne pytania tutaj - w zawiasie mk1/2 stabilizator nie spełni funkcji drążka czyli nie utrzyma tylnej belki na swoim miejscu jeżeli chodzi o ruch na boki auta , on stabilizuje belkętylko w pozycji góra dół i zmniejsza przechył , za utrzymanie belki na boki nadal odpowiada Panhard ( sprawa umowna bo czasami wydaje mi sie że belka trzyma sie na przewodach i to dosyćdługich ) czyli po założeniu stabilizatora Panhard zostaje .

ps : Wrażenia z jazdy - pomimo tego że mam z tyłu dystanse ( 20 mm strona ) i twardy zawias z dobrymi gazowymi amorami po założeniu stabilizatora odczułem znaczną poprawę w prowadzeniu auta w zakrętach - jest ono stabilniejsze i jakby bardziej zwarte ( kto jeździł mk1 wie o czym mówie ) - jeżeli nznajdziecie cośtakiego to zakładajcie bo warto :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Maj 2006, 00:18   

widziałem na zywo i powiem tak :) bardzo elegancko . Zaczynam projektować w głowie rozwiązanie dla mojego auta :) Hm bede sie wzorować ale pewno bedzie nieco inna koncepcja :)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Maj 2006, 09:44   

Ostatnio powalczyłem także nieco o połączenie kierowcy z autem i dzięki Herrkamowi moją starą dużą i nadającąsiepowoli do remontu kierownicę zastąpiłem niecoo mniejszą :



teraz niestety skończyła sie jazda z kierownicą prowadzoną prawym kolanem ( trzeba ją naprawdęmocno trzymaćzaby nie wyrwało z ręki ) ale za to ukł stał sieszybszy i precyzyjniejszy . Jedynąmodyfikacja przed założeniem było stoczenie o 4 mm naby od strony plastiku ( tarła o obudowę kolumny )
Porównanie starej i nowej :



oraz kokpit w całej okazałości :



ps : Wielkie dzieki dla Herrkama :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 17 Maj 2006, 10:12   

Ładnie to wygląda. Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne :lol:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Maj 2006, 10:31   

xr2fun napisał/a:
Powinieneś jeszcze jedną rzecz wymienić - zawartość czerwonej skrzynki na pełne :lol:


Zadanie wykonane :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 17 Maj 2006, 19:31   

Ale efektów na zdjęciach nie widać :D
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Maj 2006, 19:53   

Zółw pokaż zdjęcia przodu :) od spodu oczywiście :P
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Maj 2006, 21:04   

xr2fun napisał/a:
Ale efektów na zdjęciach nie widać :D


hehe wiesz to jest wspomagacz moich głyupich pomysłów odnośnie autka ( dziśdzieki tej skrzyneczce przybył mi stabilizator z przodu )

do niedawna moje mk1 pod spodem wyglądało tak :





W sumie niewielkie zmiany czyli rama pod zesp napędowy , obniżone mocowania drążków , wykrojenie na skrzynię i par einnych pierdół
Dziś jednak postanowiłęm dorzsucićnieco metalu do mojego autka - oto on :



Montarz stabilizatora przeniego ( i to z zuypełnie innego auta ) nastręcza sporo problemów - szerokość auta , mocowanie do budy , mocowanie do wachaczy , wydech , wybierak , najniższy punkt auta itp ,
Pierwsza przymiarka czy to wogóle da sie zrobic:





montarz zacząłem trochez dupy strony bo od mocowania drążka do wachaczy



aby złapaćodległości musiałem zaznaczyć sszerokość drążka i wyjaćoba wachacze z auta stojącego pod obciążeniem ( nie takie proste żeby nic sięnie poprzesuwało ale jest na to sposób )
Po zazanczeniu i wyjęciu wiercimy otwory ( o ściśle określonej średnicy w miejscach odpowiadających szerokości stabilizatora )



Następnie przygotowałem stabilizator do montarzu do moich wachaczy ( tulejki , dorabianie dystansów , przeróbka końcówek , troche toczenia , gwintowania itd )





Kolejnym krokiem jest zamontowanie spowrotem wachaczy i stabilizatora





teraz gdy stabilizator był na swoim miejscu wynikowo dorobiłem mocowania do budy ( w moim przypadku do ramy ) wykożystałem mocowania wycięte z oryginalnej belki





Ostatnie sprawdzenie czy aby nie jest za nisko :





i jużmożna wszystko zdjąćaby pomalować , zabezpieczyć i dorobićtuleje gumowe i poskładać spowrotem .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Gru 2007, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lehu8 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 329
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 18 Maj 2006, 21:46   

Nieźle to zrobiłeś 8) mów jak się jeździ z tym :)
_________________
-L E H U- ID#49
Fiesta Mk2 1.1-była

http://smg.photobucket.co...ent=Nowy-45.jpg -lehofiesta mk1
http://photobucket.com/albums/v418/lehu8/fiesta2/ -lehofiesta mk2
http://smg.photobucket.co.../lehu8/fiesta3/ -lehofiesta mk3
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Maj 2006, 21:54   

miły dla oka jest drążek skrętny z seicento :) pomyślimy nad tym 8)
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Maj 2006, 07:40   

Laskosz napisał/a:
drążek skrętny z seicento :)


pudło . ale próbuj dalej .

Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 19 Maj 2006, 08:18   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do jazdy to najsłabszym ogniwem stały sie amory ale stabilnośćw zakrętach sie znacznie poprawiła ( gokartowo sięzrobiło )

zeby tylko buda wytrzymała i sie nie rozsypała podczas takiej jazdy gokartowej :)
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.