Licznik z obrotomierzem - problem |
Autor |
Wiadomość |
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 14:24 Licznik z obrotomierzem - problem
|
|
|
Witam, mam problem z oboromierzem. Kupilem nie dawno licznik do MK3 z obracakiem, po podlaczeniu obotomierz wskazuje za malo obotów okolo 2 razy, podlaczylem do fiesty kumpla i to samo, za to licznik od kolegi u mnie dziala. Próbowalem kalibracji, i nic na wolnych pokazuje ok 500 obr/min, a ja naprawde docisne podczas jazdy nie przekroczy 2000 obr/ min, Jak ma ktoś jakis pomysł to piszcie.
Licznik podobno jest od fiesty 1,4 ja mam 1,1, ale sprawdzalem i cewki sa takie same
pozdrawiam |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 14:56
|
|
|
z tego co piszesz to wychodzi ze kupiłeś uzkodzony obrotomierz |
_________________
|
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 18:59
|
|
|
Ja mam tak samo pokazuje o połowe za mało i nic nieda sie z tym zrobić chyba ? |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 23:11
|
|
|
W sumie na to by wychodzilo, tylko koles od ktrego kupilem (allegro )zarzeka sie ze dziala. Mam jeszcze jedno pytanie - po rozkreceniu licznika i wyjeciu obracaka jest tam potencjometr (chyba do kalibracji) nie wiecie jaka srednio ma on ustawiona wartosc?? bo krecilem nim ale nic to nie pomoglo.
Aha ale jezeli jest uszkodzony ten obrotomierz to co moglo w nim pasc ze tak dziwnie pokazuje?? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 23:34
|
|
|
Było o tym juz nie raz, trzeba przlutowac w obrotku rezystor aby przystosować go do auta w jakim ma pracować, potencjometr jak sam napisałęś służy do kalbybracji, czyli jakes +/- 100-200 obrotów |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 5 Lut 2006, 23:41
|
|
|
dzieki wielkie za info, poszukam
[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 23:37 ]
kurde szukalem ale znalazle moze jeden konkretny temat apropo rezystara ktory trzeba podmienic.
MAM PROSBE JAK KTOS MA KONKRETNY LINK TO PROSZE PODAJCIE, |
|
|
|
|
rysiek [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2006, 13:06
|
|
|
Jeżeli obrotomierz pokazuje połowę obrotów, to trzeba wziąśc dwa sygnały od styków 10 i 12 modułu EDIS (lub dwa minusy od cewki) i podać je poprzez dwie diody i jedną diodę zenera do obrotomierza.Rysunek mogę podać ale nie wiem jak go dołączyć do posta |
|
|
|
|
piterak [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lut 2006, 14:02
|
|
|
Miałem chyba to samo:
http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7911
Stało mi sie to jakoś we wrześniu jak te mocne ulewy były.
Tylko u mnie pokazywał jeszcze mniej,
zrobiłem tak:
-pojechałem do elektryka on mówi ze zegary do wymiany to ja OK, kupiłem na szrocie, wkładam i to samo.
W sobote w garażu zresetowałem komputer tak jak należy,
przeczyściłem wd-40 kostki przy zegarach, przy tym Microcraft w silniku, pojechałem nad jezioro, postał na słońcu i wszytsko działało jak dawniej.
Aha i wszytskie kostki czyściłem te co są koło wtrysku Nie wiem po co ale wyczyściłem WD-40
Pogrzeb troche zanim kupisz nowe zegary...
Może masz to co ja miałem. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lut 2006, 15:49
|
|
|
rysiek napisał/a: | Jeżeli obrotomierz pokazuje połowę obrotów, to trzeba wziąśc dwa sygnały od styków 10 i 12 modułu EDIS (lub dwa minusy od cewki) i podać je poprzez dwie diody i jedną diodę zenera do obrotomierza.Rysunek mogę podać ale nie wiem jak go dołączyć do posta | To jest najlepcijszy pomysł gdyż nie tracimy zazwyczaj dobrej fabrycznej kalibracji obrotka... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 6 Lut 2006, 21:59
|
|
|
Moze sie myle bo szkole konczylem jakis czas temu, ale byla to szkola energetyczna, i z tego co pamietam to diody zenera mialy cos wspolnego z prostowaniem oradu ( cyba ze zmiennego na staly), takze raczej z diodami nie chcialbym eksperymentowac,
jakby ktos podal konkretnie ktore rezystory przelutowac i mniej wiecej o jaka wartos je zmiejszyc dla silnmika 1,1
pozdr |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 07:02
|
|
|
Przepol napisał/a: | Moze sie myle bo szkole konczylem jakis czas temu, ale byla to szkola energetyczna, i z tego co pamietam to diody zenera mialy cos wspolnego z prostowaniem oradu ( cyba ze zmiennego na staly), takze raczej z diodami nie chcialbym eksperymentowac, |
Zwyklą dioda ma włascisości prostujące prąd - przepuszcza go tylko w jedną strone, diody zenera mają włściwości stabilizujące...
Przepol napisał/a: | jakby ktos podal konkretnie ktore rezystory przelutowac i mniej wiecej o jaka wartos je zmiejszyc dla silnmika 1,1 |
Tego właśnie nikt Ci nie poda, musisz go dobrać experymentalnie, co spowoduje iż obrotrek nie bedzie doklądny, dlatego skoro zaniże 2 krotnie obtory trzeba mu bać 2 punkty pomiaru i zwiększy wartośc..... weź izolowany przewód i nawuń nim spręzynkę na przewodzei WN od pierwszego cylindra, podobną cefkę zrób na cylindrze 2, obie koncówki przewodu złacz razem i podaj to na wejście obrotka... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rysiek [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 09:15
|
|
|
Rysunek wysłałem do Przepola,a pomysł nie jest mój tylko ze strony EDISA |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 7 Lut 2006, 09:40
|
|
|
dzieki za rysunki, jak tylko znajde chwilke czasu to zmatuje to wedlug schematu i podlacze - zobaczymy co wyleci w powietrze |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11 Cze 2006, 07:28
|
|
|
mozna by prosic taki rysunek na bongo16@wp.pl |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 11 Cze 2006, 11:46
|
|
|
BONGO własnie przeslalem te rysunki |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11 Cze 2006, 23:01
|
|
|
ja też moge prosić o rysunek na pawloplus@wp.pl ?? Z góry dzięki |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 23:30
|
|
|
PRZEPOL dzieki wielkie...a ja mam pytanie...bo wedlug mnie w edisie w silniku 1.3 trzeba sie podpiac pod 11 i 12 koncowke a nie 10 i 12 jak kots pisal wczesniej...tak wyuchodzi wedlug madrej ksiazki i shecmatów :> |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 13 Cze 2006, 00:18
|
|
|
Mam zamiar zmodernizować bryczkę o obrotek. Mam tylko pewne obawy. Ze schematu wynika że instalacja powinna być gotowa i że wszystkie liczniki są takie same, tylko EDIS inaczej nimi steruje zależnie od silnika... a na forum czytając posty wynika że połowę instalacji samemu trzeba podpiąć i jeszcze dodatkowo jakieś cyrki wychodzą...
|
_________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~ |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Cze 2006, 00:59
|
|
|
Instalacja nie jest gotowa, bo liczniki są inne, i nie dawali kabla do obrotka jak go nie było - we wtyczcce od licznika jest puste miejsce, w które trzeba właśnie wpiąć te dodatkowy kabel. Nie pół instalacji, tylko jedną żyłę - czyli CAŁĄ instalację do obrotka |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 13 Cze 2006, 10:04
|
|
|
Bongo Z tego co ja pamietam jak zakladalem obrotka to dodpinalem sie pod jeden przewod
w edisie
musialbym zobaczyc tylko ze auto stoi u lakiernika i nie mam teraz jak sprawdzic. |
|
|
|
|
|