|
Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014, 20:16 |
Gaźniki - dane techniczne i regulacja |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 4 Lut 2006, 00:11 Gaźniki - dane techniczne i regulacja
|
|
|
Silniki samochodu marki Ford Fiesta wyposażone są w różne gaźniki. Ponieważ niektóre instrukcje obsługi dla różnych gaźników są takie same, opisano jedynie te przy gaźnikach VV. Instaluje się gaźniki o następujących typach:
- Motorcraft 1V przy silnikach o mocy 40, 45, 53 KM;
- Motorcraft VV - gaźnik o stałym podciśnieniu w silnikach o mocy 50 i 69KM;
- Weber 2V - gaźnik wielogardzielowy w silnikach o mocy 66, 73, 84, 96KM
Regulacja gaźnika::
Każdy gaźnik sprawdzany jest u producenta i dostosowany do markowego paliwa. W tej regulacji nie należy więc nic zmieniać. Bardzo wysokie zużycie paliwa i niewłaściwa moc silnika mają prawie zawsze inne przyczyny, przy czym styl jazdy i warunki w ruchu drogowym odgrywają szczególnie ważną rolę. Ograniczyć się można jak zwykle do starannej regulacji obrotów biegu jałowego. Poprawna regulacja jest ważniejsza niż się zazwyczaj sądzi, gdyż wywiera ona wpływ w fazie przejścia silnika do momentu osiągnięcia zakresu średnich obrotów.
Wskazówka:
Od września 1976 roku śruby w gaźniku, które służą do zmiany składu spalin, muszą być w sposób pewny zaplombowane, na podstawie postanowień prawnych. Położenie i ilość regulacyjnych zależne są od typu gaźnika. Możliwe jest usunięcie kapturków zabezpieczających obcęgami lub śrubokrętem.
Gaźnik Weber 2V
Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości CO
- rozgrzać silnik, temperatura oleju winna wynosić co najmniej +60*C, wentylator chłodzący musi być odłączony
- wyłączyć odbiorniki energii elektrycznej (radio, reflektory itp.)
- ściągnąć wtyczkę z wyłącznika termostatycznego na wentylatorze chłodzącym i połączyć oba bieguny jednym kablem. Chłodnia pracuje stale podczas regulacji.
- sprawdzić regulację momentu zapłonu
- przyłączyć obrotomierz i przyrząd do mierzenia zawartości tlenku węgla zgodnie z instrukcją, filtr powietrza pozostaje zamontowany.
- zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min, następnie pozostawić na obrotach biegu jałowego.
- skoro tylko ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych, odczytać wartości zmierzone i porównać z wartościami zadanymi
- jeżeli obroty biegu jałowego nie odpowiadają wartości zadanej, pokręcać śrubą regulacyjną nad dyszą elektryczną wolnych obrotów aż wartość ta zostanie osiągnięta.
- w przypadku odchyłki zawartości tlenku węgla, usunąć kapturek zabezpieczający ze śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika. W tym celu wykonać otwór pośrodku kapturka, wkręcić odpowiednia śrubę i wyciągnąć tę śrubę wraz z kapturkiem. Jeżeli to konieczne, wymontować filtr powietrza a następnie ponownie założyć.
- zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min. Następnie odczekać na biegu jałowym silnika, aż ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych.
- wyregulować zawartość CO przez obrót śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika na zadaną wartość. W razie konieczności skorygować obroty śruba regulacyjną obrotów biegu jałowego.
Uwaga: Regulację należy wykonać w ciągu 30 sekund po ustabilizowaniu się wskazań przyrządów. W przeciwnym wypadku powtórzyć regulację.
Sprawdzenie i ustawienie przewyższenia liczby obrotów
- doprowadzić silnik do temperatury roboczej, temperatura oleju +60*C, ciepła chłodnica
- wyłączyć silnik
- wymontować filtr powietrza
- przyłączyć przyrząd kontrolny zawartości CO i obrotomierz zgodnie z instrukcją
Silnik gaźnikowy CVH 1.3l, 1,6l
- wcisnąć z powrotem dźwignię przepustnicy głównej i zamknąć przepustnice rozruchowe
- zwolnić dźwignię przepustnicy głównej, dzięki temu tarcza schodkowa w regulatorze rozruchowym ustala się na najwyższym stopniu.
- zwolnić przepustnicę rozruchową
Uwaga: przepustnice rozruchowe muszą teraz odskoczyć w położenie pełnego otwarcia. Jeśli tak nie jest, znaczy to, że silnik jeszcze nie jest dość ciepły lub regulator rozruchowy nie funkcjonuje prawidłowo.
- uruchomić silnik, bez włączania pedału gazu i sprawdzić obroty.
- jeżeli wielkość sprawdzana wykazuje odchyłkę, poluzować nakrętkę na śrubie regulacyjnej która znajduje się nad dźwignią przepustnicy głównej i wyregulować obroty przez wkręcani i wykręcanie tej śruby
- skontrować śrubę regulacyjna
- założyć filtr powietrza
Gaźnik Motorcraft 1V:
Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości tlenku węgla: |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
chathouk
Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 15:07
|
|
|
a jest moze jakis dobry gaznikowiec w lodzi bo chyba bede musial wyregulowac gaznik... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Paź 2011, 18:50
|
|
|
Myszka Damian - Naprawa Gaźników
Adres:
Rumuńska 5
91-336 Łódź
zobacz na mapie
Dane kontaktowe:
tel. 426518699
albo
Zakład
Zakład mechaniki pojazdowej
Blokowa 11
93-403 Łódź
woj. łódzkie
Tel.: 042 6818629 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|