Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Lut 2006, 17:49   Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla

Samochód Ford Fiesta napędzany jest silnikiem rzędowym, czterocylindrowym. chłodzonum wodą, który umieszczony jest poprzecznie do kierunku jazdy.

W zależności od mocy montuje się silnik gaźnikowy OHV, względznie CHV

Silnik OHV (overhead valves - silnik górnozaworowy) o mocy od 40 do 84 KM skonstruowany został na zasadzie prądu skrzyżowanego. To znaczy, świeża mieszanka paliwowo-powietrzna zasysana jest po jednej stronie a spaliny wypychane są po przeciwległej stronie przez instalację wydechową. Zawory wlotowe i wylotowe są na przemian rozmieszczone na głowicy silnika i uruchamiane przez popychacze, drążki popychaczy i dźwigienki zaworowe. Potrójnie ułożony wałek rozrządu znajduje się z boku cylindra i napędzany jest przez wał korbowy za pośrednictwem łańcucha drabinkowego. Wał korbowy jest potrójnie oparty ( w silnikach 1.3 i 1.6 wał jest podpart w pięciu miejscach) i w celu wyważenia mas zaopatrzony w przeciwciężary. Poniżej rozdzielacza zapłonu przykręcono pompe olejową po stronie zewnętrznej kadłuba silnika. Bezpośrednio na pompie olejowej osadzono skośnie z pochyleniem w dół, szeregowy filtr olejowy.

Silnik CHV o mocy od 69 do 96 KM posiada głowicę z metalu lekkiego. Pod pojęciem CHV rozumie się zawory nachylone w formie litery V (w układzie "V") sterczące w półkolistej komorze spalania (C - Compound, V - Valve Angle, H - Hemisphercial Chamber). Napędzany przez pasek zebaty, leżący u góry wałek rozrządu uruchamia zawory za pośrednictwem dżwigienek zaworowych i hydraulicznych popychaczy zaworów (kompensator luzu zaworowego). Z tej przyczyny luz zaworowy nie musi być już regulowany przy okazji obsługi samochodu. Rozdzielacz jest bezpośrednio przykręcony do głowicy silnika i napędzany przez wałek rozrządu. W bloku cylindrów znajduje się z przodu zębata pompa olejowa. Napędzana jest za pośrednictwem czopu zabieraka przez wał korbowy, który oparty jest na pięciu łożyskach na kadłubie silnika i dla wyważenia mas zaopatrzony w przeciwciężary.

Numer silnika OHV jest umieszczony jest na kadłubie silnika, patrząc w kierunku jazdy, z przodu po lewej stronie. W przypadku silnika CHV numer ten znajduje się po prawej stronie obok rury wydechowej. Dwie pierwsze litery podają datę produkcji, przy czym pierwsza litera odpowiada za rok produkcji, np.: C - 1982, natomiast druga określa miesiąc produkcji, np.: M - lipiec.



Po tych literach następuje 5 - cyfrowy numer bieżący w serii.

Kod modelu silnika składa się z 3 liter i określa pojemność skokową i stopień sprężania silnika.



np.: JPC = 1,3 l/benzyna "Super"/FIESTA

Numer podwozia znajduje się na blaszce podłogowej po stronie pasażera pod dywanikiem pomiędzy siedzeniem a listwą progową.

Uwaga: ostatnie siedem znaków numeru nadwozia to numer silnika, więc jeśli się one nie pokrywają to silnik był zmieniony.

Ważniejsze dane techniczne silnika:



Silnik wysokoprężny
Silnik wysokoprężny w samochodzie Ford Fiesta pomyślany został jako silnik rzędowy czterocylindrowy chłodzony wodą, zamontowany z przodu poprzecznie do kierunku jazdy. Cylindry są częścią składową kadłuba silnika i nie dają się wymieniać. W razie potrzeby można je szlifować. Po dokonaniu szlifowania konieczne są zazwyczaj nadwymiarowe tłoki. Głowica jak i kadłub wykonane są z żeliwa szarego. Pompa wtryskowa rozdzielaczowa firmy BOSCH, początek tłoczenia 0,92+/-0,01 mm przy GZP (górnym zwrotnym położeniu tłoka) cylindra 1. Ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczach 143 bar. Pompa wtryskowa nie wymaga większej konserwacji a napędzana jest od wału korbowego przez 3 koła zębate walcowe o uzębieniu prostym.
Od listopada 1987roku silnik wysokoprężny wyposażony został w układ recyrkulacji spalin.

Kod:
Prosze o dopisywanie własnych spostrzeżeń, jeśli będą one trafne tak jak np 5 podpór wału w silnikach 1.3 i 1.6 OHV a także nr silnika i nadwozia to zostaną one umieszczone w tym poście.


Pozdrawiam
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
Ostatnio zmieniony przez Laskosz 6 Lut 2006, 22:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Tomasz Ziemak
Gość
Wysłany: 5 Sty 2007, 11:04   Numery silnika

Witam!!!
Czy ktoś może mi rozszyfrować te numery?
Numer bity na silniku po lewej stronie: 771F943008
A numer nadwozia WPFBAD090860
Pozdrawiam!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Dane stowarzyszenia i konta bankowego
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Lut 2008, 15:28
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Czyli co po co i dla czego.
Fordon Tuning mechaniczny 43 5 Maj 2012, 22:31
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.