Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
4 Maj 2014, 18:15
Przeniesienie napędu : CTX przekładnia automatyczna
Autor Wiadomość
kajmig
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 01:00   Przeniesienie napędu : CTX przekładnia automatyczna

Czolem. Mam Fieste 91 rok z silnikiem 1.1 w automacie. Niedawno jezdzilem oplem kadettem z 80 roku z motorem 1.3. i zanipokoilo mnie to, ze moja fiesta jest strasznie mulowata w porownaniu do wspomnianego kadetta. Zdaje sobie sprawe, ze silnik w kadecie jest troche mocniejszy ale jednak wydaje mi sie, ze nie jest to taka dynamika jazdy jak powinna byc. Mam takie wrazenie od poczatku jak posiadam moja fieste. Mial ktos moze podobny model? prosze o pomocw ustaleniu czy jest to normalne czy moze jest tutaj jakis feler. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Wrz 2010, 12:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 17 Wrz 2004, 07:31   

Myślisz ze autoamt jest lepszy od manuala. Masz najsłabszy silnik i do tego prawdopodobnie najgorszy automat na świecie, wiec raczej nie ma co sie dziwić - ludzie ktorzy mają 1,1 na manualu też narzekają ze mają muła...
_________________
 
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 08:10   

automaty tak maja a jak sa z niajmniejszymi silnikami to juz calkiem :? zobacz jakie masz obroty jak startujesz manualem a jakie w automacie :? u mnie musi ciagnac juz od tysiaca :cry: babska skrzynia nic sie nie poradzi :oops:
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 08:44   

U mojego braciaka w Preludzie całkiem ładnie chodzi na automacie, ale tam jest silniczek 1.8 105KM
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 10:22   

u mnie jest 3 litry :wink: :mrgreen:
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 10:25   

Pawel napisał/a:
u mnie jest 3 litry :wink: :mrgreen:


oplostwo zaczyna się panoszyć ;)
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 11:03   

milo jest to sie panoszy :D 8)
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 13:02   

Witam. No jasne że jest miło i przejżyście. Widzieliście fanów opla. Koszmar!!!!!
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 13:05   

Sławek napisał/a:
Witam. No jasne że jest miło i przejżyście. Widzieliście fanów opla. Koszmar!!!!!


Chciałbym zauważyć że Pawel jest z OKŁ :cojest:
 
 
Sławek
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 13:13   

Sory za przejęzyczenie. Chodziło mi o stronę miłośników opli. Co to jest OKŁ?
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 13:15   

Opel Klub Łódź o ile się nie mylę :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2004, 15:31   

Łokmen napisał/a:
Masz najsłabszy silnik i do tego prawdopodobnie najgorszy automat na świecie...

CTX z fiesty jest spoko, tylko ze TO JEST AUTO M I E J S K I E DO JAZDY PO MIESCIE, a nie do wyscigów... i napewno, biorąc na uwage jego przeznaczenie nie jest mułowaty...


Pawel napisał/a:
zobacz jakie masz obroty jak startujesz manualem a jakie w automacie

Nie bardzo rozumiem wypowiedzi... Automatem trzeba u,mieć jeżdzić, tak samo jak manualem, bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności i z manulaem nie pojedziesz szybciej... Z ilu obrotów Ci ruszyć tym automacikiem.. z 1tyż... z 2... z 4tyś... (tyle ze juz bedzie mocno piszczeć - jak na 1,1 oczywiście)...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 21:17   

nie mam pojecia jak chcesz automatem uslizgnac sprzeglo i pojechac z 4 tysiecy ? :roll: pewnie ze mozesz hamulec wcisnac ale to jest nie zdrowe dla skrzyni :? dlatego musisz ruszacz z bardzo niskich obrotow i tam wlasnie automaty tracu do manulala :x
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Wrz 2004, 21:53   

Pawel napisał/a:
nie mam pojecia jak chcesz automatem uslizgnac sprzeglo

Widać że nie wiesz jak pracuje sprzęgło w autoamcie... Sprzegła Hudrokinetyczne mają to do siebie że ZAWSZE pracują z poślizgiem (około 5-10%) dlatego właśnie auta z automatycznymi skrzyniami faktycznie mają niecogorsze osiągi niż take same auta (ten sam silnik) z manualnymi skrzynkami... Jak się rusza z 4 tysięcy? Ano tak samo jak w zwykłym aucie, najpierw wciskaż gaz a potem puszczasz sprzegło...

Pawel napisał/a:
pewnie ze mozesz hamulec wcisnac ale to jest nie zdrowe dla skrzyni

Znowu się kłąnia trochę niewiedzy, hamulec i gaz w automatach w zasadzie niwelują się wzajemnie,,,... jeśli wciśniesz hamulec i dodasz gazu, to co prawda silnik wejdzie opornie na wyższe obroty, ale sprzegło czując duży opur na kołach raczej nie przenieszie większości momentu na koła... Do do szkodliwości tego dla skrzyni, no tam tez wszystko pracuje w oleju pod ogromnymi ciśnieniami i poślizgi im nie grożne, co prawda we Fieście skkrzynka posiada stalowy pas który zastępuje 3-5 przekłądni planetarnych i ten pas można zerwać, (napewno łątwiej uszkodzić pas stalowy niż uszkodzić przekładnie planetarną) tak więc trzeba z wyczuciem...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 17 Wrz 2004, 21:58   

to sie nie nazywa sprzeglo hydrokinetyczne :wink: raczej przekladnia :roll: i nie wiem gdzie ty chcesz puscic sprzeglo w automacue :roll: wiesz jezdze automatem juz wiele lat i jeszcze w zadnym nie widzialem sprzegla :roll:
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 17 Wrz 2004, 22:06   

hehehehehe - dałeś plamę Joe....
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Wrz 2004, 08:04   

Łokmen napisał/a:
hehehehehe - dałeś plamę Joe....

...czują dziwną satysfakcje w Twoim tekscie... pozatm nieraz mam wrazenie że niekturzy tu tylko czekają jak mi się podwinie noga, szkoda, bo kilka razy już faktycznie wywinołem byka, co zauwazyli chłopaki na spotach w łodzi, ale ze na forum nikt nie zareagował to tak zostało :wink:

Pawel napisał/a:
to sie nie nazywa sprzeglo hydrokinetyczne :wink: raczej przekladnia :roll:

No to gratulacje - widze ze zachecilem cię do lektury czy coś... szkoda ze nie doczytałeś do końca, sprżegło to sprzegło a przekłądnia to przekłądnia - oba hydrokinetyczne... trochę inaczej są zbudowane i działąją na podobnej zasadzie, ale problem jest taki że w Fieście nie ma ani jednego ani drugiego :D

Pawel napisał/a:
wiesz jezdze automatem juz wiele lat i jeszcze w zadnym nie widzialem sprzegla :roll:

Czyli jak kolego? Na swiatłach na luz wrzucasz czy jak? Bo widszisz ja mam automat i na swiatłąch mam wcisniety hamulec, s aprzeglo włączone, dzieki temu nie musze ruszac lewarkiem, gdyz bieg mam stale wlaczony... i to jest ten luksus z automata... ze nie trzeba ruszac lewarkiem... A skoro masz automat wiele lat to pewnie wiesz ze automaty posiadają róznego rodzaju udogodnienie typu pull-down, czy kick-dowwn... a także pozwalają ręcznie wybierac przełożenia, wiec nie wiem gdzie ten problem z bardziej dynamiczną jazdą....


Rozwiejmy problem automata w fiescie...

To jest obreazek z ksiązki, kto ma ksiazke proponuje otworzyć na strnie 140 gdyż w tekscie bede uzywal numerkow z obrazka a ten jest malo wyrazny, jednoczesnie zaznaczam iz czelowo pomine pewne fakty, a prewne zaogólnie lub nawet wprowadze margines błedu... zainteresowani i ci który mają automaty od lat napewno zaskoczą...


To jest wspomniana przez kolege przekłądnia hydrokinetyczna... a iucie takim nie potrzebne jest juz zadne dodatkowe sprzeglo ai tez inne uklady przeniesiena napedu (no moze uklad ruznicowy i uklad biegu wstecznego) - przekladnia dziala na tej zasadzie iz cala jest zanuzona w specjalnym oleju, wspólpracujace 3 elemety ( turbina-kierownica-pompa) nie dotykaja wogóle do siebie więc są praktycznie wieczne, stykaja sie tylko z wysokiej jakosci olejem... dział to tak, jak silnik pracuje na wolnych to turbina sie obraca i powoduje zawirowania oleju (no, pompuje olej) ten po przepłynieciu przez kierownice, (ta też sie jakochś tam obraca) uderza w lopatki pompy... i stara sie ja popuchać do przodu... jeśli hamulce są nacisniete to auto stoi, jesli nie to zaczyna wolno poruszac sie do przodu... wraz z przycisnieciem pedału gazu wirnik krecci sie coraz szybciej wytwarzając coraz wieksze cisnienie...to wszystko powoduje ze całośc zaczyna sie coraz szybciek krecić... sekret polega na tym ze manilulując kierownica, mamy wpływ na ciśnienie i strumien oleju - i dzięki temu zmienia się przełożenie przekładni... wda jest taka, ze nie da sie gwałtownie zmienic biegu, np. na niższy, czy tez nie da sie gwałtownie ruszyć... zawsze bedzie to mułowato... tlatego takich przekłądni się w zasadzie nie stosuje, bardzo luksusowe samochody posiadają skrzynie w której poza innymi przekłądniami, sprzegłami i innymi wynalazkami występują 2-4 przekłądnie hydrokinetyczne - zaleta... przekłądnia pa przełożenie ciągłe - zero szarpnięc... - We fiestach nie stosowana...

Wrócmy do rysunku z ksiązki, jak widac w podpisie tez nie ma sprzegła hydrokinetycznego

Z rysunku widac że jest prawie identyczne z przekłądnią hydrokinetyczną, nie ma tylko ów kierownicy, tak więc nie ma możliwości zmiany przełozenia... wałek wyjściowy zasze bedzie się nieco wolnij obracał niż wejściowy ze względu na poślizg na oleju... poaztym całkiem dobre sprzegło - zero szarpnięc - We fiestach nie stosowana...

Patrzymy na rusunek (2) - przekłądnia planetarna... oto schemat

Znajduje sie tez w układzie róznicowym... jak dział najlepiej sprwwdzcie sami... unieście przut auta... włączcie 1 biek i silnik na wolnych... jak nie macie oporów na kołach to powinny się krecić oba... jeśli zaczniecie jedno przychamowywać to o ile przyhamujecie jedno to o tyle 2 zacznie się szybciek kręcić... jak jedno zatrzymacie całkiem to 2 się bedzie kręcić 2 razy szybciej... nie bede się rozwodził nad samą teorią... - we fieście odpowiada za bieg wsteczny tylko...

Jak widac we fieście są aż 2 sprzegła (3,4) - Peweł twierdzi ze w automacie od lat nie widział żadnego :D - tak wiec jedno sprzegło jest do jazdy do przodu drugie do tyłu, bo w automacie wszystkie bieki są zawsze właczone na stale, a każdy bieg ma swoje sprzęgło - i w zalezności które sprzegło wyłaczymy to tak pojedzie auto... zasadza sprzegiełek z CTX jest troche inna niże uklądu hydrokinetycznego.. jest podobna do zwykłego sprzegiełka z tym że tarczek dociskowych jest kilka (na rysunku można policzyc na każdej 3 diciski (D) i mięczy nimi tarcze (T) - czyli D-T-D-T-D - nie wiem czy na rysunku tyle narysowali czy rzeczywiście tyle ich jest... faktem jest to iż pracuja one stale w oleju... i to pod sporym ciśnieniem, czyli w sumie nie zużywają się aż tak bardzo... kiedy mamy na wybieraku N (luz) lub P (parking - doatkowo blokuje przednie koła) to oba sprzegielka sa włączone i auto stoi - jak wybierzemy R (bieg wsteczny) to wyłacza się sprzegło biegu wstecznego (3) i jak widzimy przez przekłądnie planetarną zmienie się przełozenie i auto posuwa do tyłu, - na rysunku który dałem wyżej widac ze wewnatrz pierscienie jest tylko jeden tryb, a na rysunku zksciązki (zwłaszcza tam gdzie pokazuje 2) widać ze są 2... więc ten dodatkowy trubik zmienia kierunek obrotów, aby auto jechało do tyłu... jak wybierzemy D (Jazda do przodu - normalna) lub L (do przodu z wymuszonym niższym przełozeniem) wyłaczy się sprzego jazdy do przodu i auto zacznie wolno jechac do przodu... jesli wciśniemy hamulec to sprzeło się wyłaczy i auto sie zatrzyma... Sprzegiełka te sterowane są hydraulicznie, im wyższe obroty silnika tym berdzie są do sieboie sciskane i tym bardziej przeznoszą napęd... jeśli chodzi o samą zmianę biegów, to za to odpowiada już układ z pasem stalowym (działą podobnie jak przerzutki w rowerze) ale jest to opisane w ksiazce wiec nie bede powtarzał...

Koniec terori teraz trochę praktyki... we fieście mamy do wyboru dwa tryby pracy skrzyni D - do normalnej jazdy i L - do jazdy na wymuszonym niższym przełozeniu (np. w górach, czy jak mamy przyczepkę)... trzeba wiedzieć ze przełączenia D-L czy L-D można dokonać w dowolnymniemal momęcie (co jest wspomniane w ksiazce) jest teżnapisane jak uzyskać 4,2 tyśiaca obrotów przy maksymalnym przełożeniu skrzyni... ważne natomiast w CTX jest to ( i to tez jest w ksiązce) - nacisnięcie na pedał gazu powoduje zwiekszenie prędkości obrotowej silnika i zwiekszenie przełożenia przekładni, zmniejszenie nacisku powoduje zmniejszzenie przełożenia - ciekawe czemu nie powoduje zmniejszenie predoosci obrotowej silnika...

Na koniec wspomnę iż zakres przełożeni przekłądni CTX miesci się w zakreśie standardowej (czyli nie sportowej) przekłądni 6- biegowej czyli w sumie auto powinno mieć dynamikę nieco leprza niż auta z 4 biegowym manualem... i pewnie ma tylko trzeba umieć jeśdzić....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawel
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2004, 08:42   

ale ty jestes jakis dziwny :roll: na swiatlach uzywam hamulca co nie znaczy ze to jest sprzeglo w rozumieniu takim w jakim my dyskutujemy :roll: powiedz mi prosta rzecz jak ty chcesz ruszyc automatem z powiedzmy 5-6 tysiecy obrotow ? :roll: u mnie sie nie da :cry: a manualem sie da i nie pisz mi jak skrzynia dziala tylko mi odpowiedz na to proste pytanie :D ja twierdze tylko to ze wlasnie przy starcie automat traci bo musisz zaczynac od bardzo niskich obrotow a wiec i niskiej mocy
 
 
bonio
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2004, 12:10   

Pawel napisał/a:
ale ty jestes jakis dziwny :roll: na swiatlach uzywam hamulca co nie znaczy ze to jest sprzeglo w rozumieniu takim w jakim my dyskutujemy :roll: powiedz mi prosta rzecz jak ty chcesz ruszyc automatem z powiedzmy 5-6 tysiecy obrotow ? :roll: u mnie sie nie da :cry: a manualem sie da i nie pisz mi jak skrzynia dziala tylko mi odpowiedz na to proste pytanie :D ja twierdze tylko to ze wlasnie przy starcie automat traci bo musisz zaczynac od bardzo niskich obrotow a wiec i niskiej mocy


Dajesz w rurę i wrzucasz D.....śmigasz piskając
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Wrz 2004, 16:40   

bonio napisał/a:
Dajesz w rurę i wrzucasz D.....śmigasz piskając

Lubie konkretnych ludzi :-) czuli tak samo jak w manualu, dejesz gazu w podłoge i dopiero puszczasz sprzegło ( no w automacie puścić sie nie da, ale da się wyłaczyć )
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z automatyczna skrzynia CTX
zottek Mechanika silnika 0 16 Lis 2016, 16:08
zottek
Brak nowych postów [MK3] Automatyczna skrzynia (CTX)
Wszystko o Automacie czyli (CTX). Porady, informacje, problemy itp...
Nesor Mechanika silnika 6 4 Gru 2013, 14:48
vegetagt
Brak nowych postów automatyczna skrzynia CTX łozysko?
Nesor Mechanika ogólna 13 2 Lut 2019, 20:58
Nesor
Brak nowych postów Przeniesienie napędu : sprzęgło
PUCIO Mechanika 2 4 Lis 2005, 16:22
Gość
Brak nowych postów Przeniesienie napędu : wyciek ze skrzyni
Gość Mechanika 16 22 Gru 2005, 22:40
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.