[MK3] Dławienie się przy dodawaniu gazu. |
Autor |
Wiadomość |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 12:03 [MK3] Dławienie się przy dodawaniu gazu.
|
|
|
Witam, mam dosyć spory problem, mianowicie moja fiesta 1.1 B z 95r. na jednopunkcie strasznie się dławi przy dodawaniu gazu.
Właściwie do takiego stopnia, że nie idzie nią wyjechać z garażu, objawy przypominają takie jak by nie dostawała paliwa i nie wiem co może być przyczyną. Czy w tym modelu jest coś takiego jak silnik krokowy?
Dodam, że elektrycy sprawdzali:
napięcia OK
ciśnienie na silniku OK
ciśnienie tłoczonego/podawanego paliwa RÓWNIEŻ OK
Zresztą jak się wypnie z wężyk to paliwo sika aż miło do słoika.
Więc tak na 1 rzut oka to coś nie tak z dalszym podawaniem paliwa. No i tutaj już nie wiem co może być nie tak, jakieś sugestie?
Dzięki z góry za pomoc wszystkim. |
|
|
|
 |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 12:37
|
|
|
Świeczki zmien. Na ciepłym czy na zimnym się dusi? |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 12:46
|
|
|
Napiszę tak, dałem go do mechaników, bo gasnął na luzie przy dojazdach do skrzyżowań, jeśli się go odpaliło i chodził na luzie nigdy nie gasł jak stał tylko przy dojazdach do rond itd.
Potem zaczęły się problemy jakiś miesiąc temu, nie szło odpalić, jak się go pchnęło czy zaciągnęło odpalał bez problemu, natomiast na rozrusznik za choinkę nie szło, kręcił, kręcił i nic.
Dlatego dałem go do elektryków no i mechaników w 1 pkt. żeby zobaczyli co jest grane.
Wyelminowali problem bo zaczął palić jakieś tam części elektroniczne powymieniali ale teraz zaczął się problem tego typu, że zapali ale zachowuje się tak, że im więcej gazu się dodaje nogą to gaśnie.
Nie zależnie czy na zimnym tak robię bo odpala.
Czy postoi 10 minut odpalony i wsiądę do rozgrzanego dodam gazu tak samo się zachowuje.
To chyba nie będą świeczki bo jaki to by miało związek z takim zachowaniem? ;| |
|
|
|
 |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 16:38
|
|
|
Ja bym podejrzewał czujnik położenia przepustnicy oraz MAP sensor. A gdzie to jest to znajdziesz na forum. Kolejność kabli świec znajdziesz w przykłejonych tematach u góry. Sprawdziłbym też sprawność sondy. Wszystko jest napisane na forum |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 17:35
|
|
|
nom było już kilka dziesiąt razy dla wtrysków, czujnik położenia przepustnicy, filtr paliwa lub przeczyścić silnik krokowy (ma każdy samochód posiadające elektryczne ssanie), szczęśliwego nowego roku |
_________________
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:26
|
|
|
nightmoon90, na początek pomiary i reanimacja CPP, reanimacja krokowca, sprawdzenie czujnika temp silnika (wkręconego od dołu w kolektor dolotowy) - wszystko znajdziesz na forum
matrix-1990, silnik krokowy = wtrysk paliwa = brak czegoś takiego jak "ssanie". sterownik ze względu na wskazania czujników temperatury wzbogaca mieszankę przez wydłużenie czasu wtrysku. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:29
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | ma każdy samochód posiadające elektryczne ssanie | Nie każdy mk1 1,6 ma elektryczne ssanie i nie ma silnika krokowego |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:32
|
|
|
zapomniałem dopisać:
nightmoon90 napisał/a: | Czy w tym modelu jest coś takiego jak silnik krokowy? | niekonwencjonalny (to właściwie elektryczny siłownik przepustnicy biegu jałowego), ale jest. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Sty 2010, 13:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:44
|
|
|
Ja uważam że takie zachowanie bez wieszania się obrotów ani gaśnięcia na wolnych to jest sprawa ciśnienia w kolektorze dolotowym, tak więc MAPsensor |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 23:10
|
|
|
No właśnie Ci super mechanicy zaczęli mi pokazywać i cytuję
"o to tu, to tutaj masz pewnie popsute..." tacy już fachowcy kasujący po 200zł! ZGROZA
Jak się później doczytałem to MAPsensor mi pokazywali palcami, tylko za choinkę nie mogę go na szrotach dorwać, nie mają i koniec...
Szukałem dziś na allegro ale też nie znalazłem.
Czy nie wiecie gdzie to kupie w jakiejś przystępnej cenie z CPP bo jak wam zapodam zdjęcie przewodów CPP dziś oglądałem to tragicznie pokruszony jest przewód ten po prawej miedź na wierzchu, tylko z tego co się doczytałem nowy to kwestia 280-300zł
Gdyby ktoś mi mógł ewentualnie wskazać choćby na allegro taką aukcje był bym bardzo wdzięczny, bo jeśli nie ma to będę pisał do osób, które na części sprzedają poczciwe Fieściny... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 18:24
|
|
|
Jeśli chodzi o MAP sensor to sczytałem numery są takie: E7DF-9F479-A2A no i dowiedziałem się na szrocie, że największą rolę w tym wszystkim odgrywa końcówka A2A i o takich numerach końcowych powinienem szukać sensora (objeździłem szroty ale nigdzie nie dostałem) ale znalazłem identyczny na allegro: http://moto.allegro.pl/it...enia_94_98.html
Czy może się ktoś w tej kwestii wypowiedzieć, bo jeśli to prawda to kupie ten z allegro.
Kolejna sprawa mój CPP chyba umiera nie zdążyłem go dziś reanimować ale zdjęcie powie samo za siebie, co o nim sądzicie, szukać nowego prawda?
No i przyszła pora na krokowca, rozebrałem, przeczyściłem ale zauważyłem, że element, który z zewnątrz zakreśliłem, trochę był wykręcony na takim strasznie długim gwincie i był luźni więc go dokręciłem do końca, czy to może mieć istatny wpływ na jego pracę? Bo teraz jak złożyłem, to się troszkę schował pod tą silikonową uszczelką, to taki plastikowy wałeczek nakręcany na gwint o długości może 7cm...
To chyba na tyle, dzięki za aktualną pomoc |
|
|
|
 |
budo [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 19:29
|
|
|
Z CPP można powalczyć... |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 19:31
|
|
|
skręcenie trzpienia krokowca to niedobry pomysł, teraz nie będzie wystarczająco otwierał przepustnicy. wykręć to spowrotem mniej więcej tak jak było... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 19:47
|
|
|
bidżej teraz to dopiero do mnie dotarło, kiedyś dziadek mi dospawywał kawałek do nakrętki żeby był styk między końcówką bo był 1cm luzu i w ogóle wtedy to było strasznie problematyczne z obrotami a teraz dotarło do mnie, że nie musiał tego robić bo wystarczyło silnik krokowy rozebrać i to delikatnie wykręcić.
Dzięki za info chłopaki. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
nightmoon90
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 20:59
|
|
|
Jeśli przy zgaszonym silniku tam ma być luz to nie wiem jak tego dokonać przecież nic się nie dzieje z tymi częściami jeśli silnik się zgasi bądź włączy nie oddalają się od siebie jedynie przy dodaniu gazu tam się chyba oddalają te elementy bądź odwrotnie? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2010, 22:49
|
|
|
Po 2 sekundach od zgaszenia silnika silniczek krokowy uchyla przepustnicę i tak zostaje . |
|
|
|
 |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:18
|
|
|
i jak z tym map sensorem? bo to on jest winowajcą |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
 |
|