Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:16 |
Rozebrałem dzisiaj stacyjke i co ?? |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sty 2006, 20:09 Rozebrałem dzisiaj stacyjke i co ??
|
|
|
Od kilku miesięcy miałem problemy z kostka stacyjki . NA szczęście nie były to poważne dolegliwości wiec to olewałem . Od jakiegoś miesiąca miałem zaostrzenie niedomagania i dzisiaj postanowiłem ze to zrobie . Hm ale jak robić to robić wiec mowie sobie to przy okazji rozbiore stacyjke . Dodam ze każda część da sie wymontować od wkładki po blokade kolumny kierownicy . Umyłem wszystko benzyna ekstrakcyjna . Ale wiecie co znalazłem w mechaniźnie blokady . Opiłki to w sumie nic nowego , ale odnalazłem troche smaru z 79 roku . Zgadnijcie ci sie z nim stało . Skostniał tak ze można go było tylko zdrapać bo nie dał sie umyć . to właśnie on był przyczyna złej pracy stacyjki bo zastygł tak ze ograniczył luz blokady . W sumie w godzinke rozberałem i poskładałem wszystko od stacyjki po wkładke . Musiałem delikatnie przeszlifować wkładke bo czas zrobił swoje i średnio pasowała do kluczyka (albo kluczyk do stacyjki . Jak by nie było teraz jest lepiej |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Sty 2006, 22:58
|
|
|
czyli problem powróci
za kolejne 25 lat
Ale wtedy wymyślimy coślepszego |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sty 2006, 23:30
|
|
|
wtedy nie bedzie juz potrzebna bo nikt nie ukradnie mk1 bo bedzie miał za mało intelektu zeby posługiwać sie manualna skrzynia biegów . |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 00:23
|
|
|
ha! ale pamietaj ze jej wartosc teraz z roku na rok bedzie rosnac...... potem juz tylko zawodowcy na zamowienie beda takie mk1 kradli ;> |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 02:54
|
|
|
hm rozebrałem kostke stacyjki na jednym styku brakuje ponad 1 mm materiału . extra. Nie spodziewałem sie tego |
|
|
|
|
RSeba [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 12:09 Re: Rozebrałem dzisiaj stacyjke i co ??
|
|
|
Ciekawe czy normalne jest w mk1 ze podczas pracy silnika mozna wyjac kluczyk ze stacyjki i zamkanc auto |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 12:38
|
|
|
hehe nie jest to normalne . Teraz juz nie moge wyjąć kluczyka . 2 dni temu jeszcze było to możliwe . Zanieś wkładke stacyjki z kluczykiem do gościa co klucze dorabia to powinien mieć nowe zapadki i ci pięknie zrobi . |
|
|
|
|
RSeba [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 12:53
|
|
|
tak zrobie + nowy kluczyk hmmm ciekawe czy stacyjka z mk2 pasuje bo wyglada bardzo podobnie |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 15:13 Re: Rozebrałem dzisiaj stacyjke i co ??
|
|
|
RSeba napisał/a: | Ciekawe czy normalne jest w mk1 ze podczas pracy silnika mozna wyjac kluczyk ze stacyjki i zamkanc auto |
Mi to kiedyś pasowało nawet podczas jazdu wyciągłem kluczyki bo kumpel chciał sobie piwo otworzyć a ja miałem otwieracz właśnie z kluczami i dało się jechać bez kluczy |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 18:39
|
|
|
wkładka raczej pasuje co do stacyjki nie wiem . Ale ford często robił coś podobnego co powinno pasować a nie pasuje:) jedyna metoda to sprawdzić |
|
|
|
|
RAF_74 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Sty 2006, 22:11
|
|
|
W Trabancie to było normalne rozwiązanie, kiedyś (14 lat temu) jechałem na jedynce pod ostrą wyboistą górę i wypadły kluczyki ze stcyjki na podłoge i nic jechałem dalej Niezłe ... ale Trabant to miał różne ciekawe rozwiązania |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Sty 2006, 17:37
|
|
|
Dioda w zgierzu ja reanimowałeś ( na piotra skargi ? ) ?
pytam bo mnie czeka taka sama wycieczka |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sty 2006, 18:05
|
|
|
hm ja pozamieniałem zapadki miejscami i doszlifowałem . To jest dobra i tania metoda . Stacyjka działa idealnie . |
|
|
|
|
RSeba [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sty 2006, 15:00
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm ja pozamieniałem zapadki miejscami i doszlifowałem . To jest dobra i tania metoda . Stacyjka działa idealnie . |
Niezly pomysł juz mam co robic :-D |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23 Sty 2006, 17:21
|
|
|
jeśli ktoś ma powiedzmy 2h czasu i trochę samozaparcia to polecam kupić zestaw naprawdzy stacyjki i samemu nową poskładać...mnie to kosztowało 70 zł i właśnie ok 2h roboty...podczas gdy pan co klucze robi wołał sobie za to jeszcze dodatkowo 70 zł...więc warto |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
Presto
Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 203 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 15:57
|
|
|
Dioda jak możesz to opisz sposób demontażu wkładu stcyjki ( może w mk2 podobnie sie to robi)...bo te gg coś Ci szwankuje i nie idzie się dogadać |
_________________ Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.
Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM |
Ostatnio zmieniony przez Presto 26 Sty 2006, 19:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Sty 2006, 19:00
|
|
|
Wkładasz kluczyk przekrecasz na pozycje 1(radio). z tyłu stacyjki jest otworek . bijasz w niego mały srubokret i ciagniesz za kluczyk . wkład powinien wyjsc.czasami mozna kluczykiem poruszac . |
|
|
|
|
|