[MK3] Szwankująca pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Wrz 2006, 20:07 [MK3] Szwankująca pompa paliwa
|
|
|
Ostatbio zauważyłem niekpokojący objaw związany z pompą paliwa. Sprawa wygląda następująco - kiedyś jechałem bez radia i stojąc na światłach usłyszałem stuknięcia dochodzące z tyłu. W sumie nie raczej nie może to być innego niż pompa paliwa. Stuknięciom odpowiada falowanie obrotów, tzn. pstryknięcie pompy, zaraz po tym na chwilkę spadają obroty. Przysłuchiwałem się przekaźnikowi i nie słychać żeby kłapał, więc wygląda na to że to tylko w pompie coś stuka. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale jak dla mnie to popma powinna chodzić cały czas, jak tylko odpali się sinik, a kwestia regulacji ciśnienia należy do wtrysku. Jak dla mnie wygląda na to, że pompa się zaciera. Z drugiej jednak strony nie zauważyłem spadku mocy, ani prędkości. Nie słychać też żeby silnik przerywał. Może dlatego że przerwy są na tyle krótkie, że jest to nieodczuwalne w rozpędzonym samochodzie.
W sumie nie chciałbym wydawać kasy na marne, więc pytam jeszcze raz - czy słusznie obwiniam pompę ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2010, 18:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 3 Wrz 2006, 20:20
|
|
|
pompa paliwa w silniku G6A (1,1i) powinna mieć następujące parametry:
napięcie zasilania: 12V
maksymalne ciśnienie na pompie: 2.3 - 3.0 bara
ciśnienie w układzie: 0.8 - 1.2 bara
jak masz manometr z trójnikiem to wpinasz sie w układ i wszystko wiadomo, jesli nie to możesz sprawdzić pompę w inny sposób mianowicie jej wydajność - odkręcasz przwód paliwowy podstawiasz naczynie zwierasz przekaźnik od pompy i sprawdasz ile litrow w okrelonym czasie wleci ci do tego naczynka (niestety nie pamiętam ile ma być litrów przez ile sekund)... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Wrz 2006, 22:07
|
|
|
Może pompa nie dostaje prądu.
Niżej jest temat, poczytaj w poście szynszyla, może Ci pomoże:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=18584 |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Wrz 2006, 07:40
|
|
|
No właśnie z tą elektryką mi trochę nie pasuje. Gdyby faktycznie coś nie stykało to objawy byłyby bardziej przypadkowe tzn. chodzi, chodzi za chwilę bez powodu gaśnie, odczeka się parę minut i znowu chodzi ... itd. A u mnie są regularne cyknięcia, pyk i obroty spadają, drugie pyk i znowu są jak trzeba. Ostatnio objaw się nasilił także rozglądam się za pompą używaną. Na nową się chyba nie zdecyduję. W każdym razie dam znać jaki będzie efekt. |
|
|
|
 |
gliniaczek [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2006, 21:50
|
|
|
witam też miałem podobny problem ale u mnie pompa całkowicie padła a wspomnę że mam xr-ke, ale przed wymianą pompy też mi silnik przerywał i miał nierówne obroty...a po chwili było oki. Ale pewnego dnia pompa stanęła na dobre, wyjąłem ją podłączyłem na krótko i chodziła później wsadziłem spowrotem do baku i chodziła ale znowu tak samo lecz tylko przez 20 min a później sie wyłączyła. I tak w kółko jak ją wyjąłem to chodziła a po wsadzeniu już nie chciała. Proponuję pomyśleć nad wymiana pompy ale najpierw najlepiej po życzyć od jakiegoś znajomego i sprawdzić. Jak już wymienisz pompę to wymień od razu przerywacz, nie jest to duży koszt bo ok10-15 zł a masz sumienie spokojniejsze, u mnie najpierw padła pompa a po miesiącu przerywacz, wyjąłem pompę a tu wyszło że przerywacz miał nadpalone styki (mój błąd że nie sprawdziłem najpierw przerywacza) po wymianie przerywacz chula aż miło.
Ja kupiłem pompę za 50 zł od jakiegoś handlarza ale to akurat była okazja.
Pozdro narka
Jeżeli masz jakieś pytania pisz a chętnie odpowiem |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 25 Wrz 2006, 21:56
|
|
|
do ohv-ki pompa koszt 31 -41 zł -chyba ze cos przegapiłem |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
nygma
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Wrz 2006, 23:39
|
|
|
Pompa paliwa wymieniona - kompletnie. Sama pompka oraz ta część gdzie jest pływak i złączka. Nie bardzo wiem o jakim przerywaczu mowa ? Chodzi o przekaźnik, czy może to czarne co jest pod pokrywą pompy ? Jeśli to co jest pod pokrywą to raczej nie przerywacz, a jeśli jednak to nie wiem jak działa ten przerywacz.
Ogólnie pompa wymieniona od dawcy. Nie uwierzycie ale oryginalna pompa paliwa 1200PLN.
W każdym razie po wymianie całego kompletu, żadnej różnicy, objawy dokładnie takie same. teraz musiałbym przyjrzeć się regulatorowi ciśnienia na wtrysku. A może to bak się nie odpowietrza i coś nie tak jest z powrotem ? Narazie nie mam pomysłu. Wymienię membranę we wtrysku, jeszcze raz spróbuję dolać dodatku do benzyny, cholera może coś się odetka. |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Wrz 2006, 20:40
|
|
|
nygma napisał/a: | Nie bardzo wiem o jakim przerywaczu mowa ? |
O przekaznik. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.