Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
[MK3] Kontrolka akumulatora - zapala się
Autor Wiadomość
beeper
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2006, 11:21   [MK3] Kontrolka akumulatora - zapala się

Ostatnio zauwazylem, ze w trakcie jazdy czasami mocniej, czasami delikatnie podswietla sie kontrolka akumulatora. Dosc czesto przy przejedzaniu przez kałuże. Już czas na wymiane czy moze to co innego?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Wrz 2010, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Sty 2006, 12:17   

na początek wymień pasek klinowy . A z akumulatorem to na końcu zacznij walczyć .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Sty 2006, 17:29   Re: Kontrolka akumulatora

beeper napisał/a:
czasami delikatnie podswietla sie kontrolka akumulatora. Dosc czesto przy przejedzaniu przez kałuże.
Wjazd w kauże powoduje ochlapanie alternatora woda, a mokry altenrator nie za dobrze daje prąd, ogólnie elektryka wody nie lubi...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
beeper
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2006, 00:04   

diodalodz napisał/a:
na początek wymień pasek klinowy . A z akumulatorem to na końcu zacznij walczyć .

Masz moze jakies skany z ksiazki jak to wymienic? ;]
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2006, 01:33   

hm . wejdz pod auto poluzuj śrube mocujaca alternator bedzie pewno na klucz 13 wiec potrzebujesz 2 szt . Wychodzisz na powierzchnie odkręcasz śrube alternatora od góry (też 13 ) cofasz alternator i zdejmujesz pasek . nowy zakładasz na koło pasowe na silniku na alternator i na końcu na pompe wody. często warto zabrać kogoś do pomocy kto popchnie auto na 5 biegu przy zakładaniu paska na pompe wody . watwiej wskakuje. naciągasz pasek skręcasz od góry a potem na dole i finisz :)
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2006, 19:01   

Witam sugeruję sprawdzenie szczotek może są już mocno przydarte i kwalifikują się do wymiany.
 
 
Matis 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 89
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 6 Sty 2006, 19:52   

mam to samo, tak jak pisał JoeMix elektryka nie lubi wody wymiana paska raczej nie pomoże. Wymieniłem i dalej to jest jak wjade w głęboką kałuże a ładowanie jest prawidłowe.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2006, 04:19   

hm
A powiedzcie mi jaki wpływ ma woda na zapalanie sie kontrolki bo nie rozumiem . Kontrolka jest wpięta pod diody wzbudzenia alternatora . Cały mostek jest hermetycznie zalany plastikiem . To samo tyczy sie regulatora napięcia (orginalnego) jedynym miejscem gdzie moze dostać sie woda to szczotki . które w mig powinny zetrzeć wode . Z tego co wiem woda nie ma również wpływu na pole magnetyczne wirujące . A kontrolka moze sie zapalać tylko jak jest wadliwy regulator/szczotki albo i tak jest najczęściej gdy niewłasciwie jest naciągnięty pasek albo wyrobione koła pasowe . A dzieje sie tak bo powstaje efekt domina . Wpadacie w wode pasek dostaje lekkiego uślizgu nieznacznie spada napięcie widzi to regulator i zwiększa prad wirnika . A co za tym idzie zwiększa sie opór obrotu winika (mocniejsze pole magnetyczne) i robi sie efekt domina aż do momentu kiedy na wirnik zostanie podany prąd maxymalny (wtedy zaczyna głośno piszczeć pasek) przesuszy sie troszke i sytuacja wraca do normy . Wystarczy niewielki wyciek z uszczelniacza wału albo dekla łańcuszka rozrządu + woda i poślizg gotowy . A na wyrobione koła metoda jest jedna wymiana . niektórzy stosuja inne (szersze) paski klinowe ale moim zdaniem rozwiażanie to jest średnio słabe .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.