Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 5 Maj 2006, 19:32 |
Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy |
Autor |
Wiadomość |
lukop2
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2004 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 7 Wrz 2004, 14:20 Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
|
|
|
Witam kolegow...wiem ze ten temat poruszany byl juz wielkorotnie ale nie chcialem dopisywac mojegop pytania do innego postu gdyz moglo by byc niezauwazone.
Mam Fiestke '91 1.1 silnik i chcial bym aby ladni mruczala:)..wiem ze na pewno bede niebawem usuwal katalizator ktory zreszta juz nie spelnia swojej funkcji. Wyczytalem w pewnym poscie ze mozna zamiast koncowego tlumika wstawic tlumik przelotowy od Poloneza - to prawda ??Od jakiego poldka , nowego czy starego....Chce poprostu aby bylo mnie slychac (chociaz nie za mozno)
Dzieki za rady i nie wsciekajcie sie ze poruszam ten temat poraz n-ty L:) |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Cze 2006, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ehaer [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2004, 15:16
|
|
|
hmmm ja mam koncowy tlumik WM sport polecam bo fajnie sobie buczy(nie jest to wyjec ale zostawia fajne brum za samochodem) i ladnie wyglada 8) |
|
|
|
|
2pet [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2004, 15:22
|
|
|
od polonka mozesz dopasowac WuPexa jak nie bedziesz miał kat. to bedzie ciekawy efekt |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2004, 19:58
|
|
|
eee,zwykły ze starego polda,tylko nie wiem jak w mk3 jest,możliwe,że bedziesz musiał chwile pokombinować,jak wywalisz kata i zamiast ostatniego dasz poldolotowego to bedzie fajnie
tłumik do starego polda kosztuje 30,- i jest to zwykła przelotówka bez udziwnień,np.KM to przelotówka z takim buczy gównem w środku,więc poldolot jest lepszy,bo mniejszy opór stawia .
moje zdanie odnośnie Twojego wydechu,to pier wywal kata potem zobacz jak chodzi,bo może bez kata brzęczeć troche to jest normalne,jeżeli chcesz bas,to potrzebujesz sprawny mały tłumik przelotowy zamiast katalizatora i ostatni tłumik bardzo luźny bo[upraszczając]pierwszy tłumik[katalizator to swego rodzaju tłumik]tłumi dzwięki wysokiej częstotliwości a tylni niskiej,to duże uproszczenie,ale sprawdza sie jeżeli nie wiemy z której strony zabrać sie za wydech .
osobiście wsadziłbym wolny wydech z tłumikiem z polda teraz mam tylko ostatni tłumik z mk2 i jest bardzo cicho |
|
|
|
|
lukop2
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2004 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 09:32
|
|
|
Oki...wiec bede powoli kombinowal ...moze cos z tego wyjdzie , napewno podziele sie uwagami....fajnie by bylo gdyby tanim kosztem mozna uzyskac ladny dzwiek
Pozdrawiam |
|
|
|
|
.mat. [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 13:24
|
|
|
tłumik z polda,wymiary:
średnica puszki : 120mm
długość puszki : 400mm
średnica rury : 40mm
te wszystkie wymiary są niezbyt dokładne,zwłaszcza średnica rury wchodzącej do tłumika,z tego co wiem powinno być 42mm
oprócz puszki jest jeszcze kawałek rurki,ale to można obciąć więc nie pisałem |
|
|
|
|
Wodz
Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 40 Skąd: Okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 13:36
|
|
|
Ja jestem zadowolony z ultera.Jak dla mnie bardzo przyjemny pomruk basu szczególnie w granicy 2000obr. |
_________________ Ford Fiesta Xr2(mk1)
Fiesta stara ale jara!!! |
|
|
|
|
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 15:16
|
|
|
A ja już mam naraszcie KM i bardzo mi siępodoba w okolicach 3500 obr/min |
|
|
|
|
RKRman
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 8 Wrz 2004, 22:13 wydeszek..
|
|
|
cze !
zamontowałem do MK-3 1100 cm pojedynczego Ulterka fi 80
za dwórurką mam strumienia łuskowego a z serodkowego tłumika została tylko obudowa
jazda bardzo przyjemna niemęcząca ( wypaliłem dopiero jakieś 3000 km. )- na pewno już słychać różnice po założeniu.
strumień robi ładny , metaliczny przedzwięk po 3500 tyś .
POZDRAWIAM |
_________________ fajnie było ją mieć
|
|
|
|
|
Findziu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:24
|
|
|
Miałem podobny problem: Fajny dźwięk + moc. W sklepie polecili Mi wstawić cały nowy wydech, ale od modelu z większą pojemnością. DO tego strumienica imitująca katalizator żeby się na kontroli nie przyszepili, ładna końcówka i ponoć da się pobrykać z ładnym bassem. Wyliczyli Mi taką zmianę na 320zł z robocizną... Jak zarejestruje, uzbieam i pozmieniam to opiszę efekt :lol: |
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:27
|
|
|
to tanio jak cholera |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:44
|
|
|
co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1?? |
|
|
|
|
Findziu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:46
|
|
|
DŻEJKU napisał/a: | co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1?? |
Nazwiska nie znam, ale kolo był strasznie ubogi z ryja!
Czyli mówisz że takie zmiany zjebią Mi autko?! |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:48
|
|
|
pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema |
|
|
|
|
Findziu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:08
|
|
|
DŻEJKU napisał/a: | pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema |
Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...
W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink: |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:23
|
|
|
nie jestem specem w tym temacie ale producent obliczył w jakiś sposób układ wydechowy i jak go zabardzo odetkasz to pogorszysz osiągi. le wciąż nie wiem czy masz na myśli tylko tłumik końcowy czy cały układ.
powiekszanie średnicy układu ma sens w silnikach turbo a w wolnossących moim zdaniem nie wolno przesadzić.
ja ucze się na swoim aucie i cały czas staram się dojść do złotego środka próbuj i ty-może sprzedawca wiedział co mówi- dla mnie to bzdura |
|
|
|
|
Findziu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:27
|
|
|
Koleś mówił o całym wydechu. Twoja logika jest jednak także poprawna - nie można przesadzać! Jednak wybebeszenie katalizatora i doodanie strumienicy to będzie chyba podstawa! Do tego końcówki, albo sportowy końcowy wydech i jestem w niebie 8) Dzięx za radę. Będę informował o postępach! |
|
|
|
|
DŻEJKU [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:36
|
|
|
tylko nie dawaj strumienicy zamiast kata ale w miejsce środkowego tłumika. na koniec załóż przelotowy tłumik i będzie cacy. ale wszystko trzeba z umiarem bo jak zabardzo odprężysz układ to będzie kicha. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 22 Wrz 2004, 09:30
|
|
|
Findziu napisał/a: | DŻEJKU napisał/a: | pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema |
Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...
W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink: |
Jesli przesadzisz z większym przekrojem rury - to efekt odetkania bedzie taki ze cześć mieszanki będzie poprostu wyssysana zanim zdąży sie spalić - a nawet może dojść do tego ze nnie bedzie chciał jeździć samochód bo nie bedzie paliwa w cylindrach.... |
_________________
|
|
|
|
|
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Wrz 2004, 09:54
|
|
|
jak to przecież podczas spalania zawory są zamknięte!! to jak może wyssać mieszankę |
|
|
|
|
|