Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:16
Alternator/instalacja
Autor Wiadomość
GilU 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 24
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21 Lis 2005, 17:03   Alternator/instalacja

Witam,
Odkad trzeba jezdzic na swiatlach zaczalem miec problemy z odpalaniem samochodu, tzn z czasem pada mi akumulator. Po naladowaniu go prostownikiem jakis czas udaje sie jezdzic, ale pewnego dnia znow pada akumulator. Zaczalem grzebac przy alternatorze (zalozylem ze akumulator jest dobry gdyz jest calkiem nowy, pozatym bez problemu laduje sie prostownikiem). Wymienilem regulator napiecia na jakis tani z tajwanu, ale nic sie nie zmienilo. Wiec to tez odpada. Podczas mierzenia napiecia na akumulatorze przy wlaczonym silniku mam okolo 13.5v..z tym ze napiecie to pokazuje sie dopiero w momencie jak przygazuje auto..zaraz po odpaleniu silnika jest troszke ponizej 12v (wsyzstko na wlaczonych swiatlach). Nie wiem dlaczego dopiero po czasie zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki, przed odpaleniem silnika nie swieci sie kontrolka ladowania (a chyba powinna...czy jestem w bledzie?). Doszly mnie sluchy ze przez ta kontrolke jest podlaczone uzwojenie wzbudzajace alternatora ktore musi byc zasilane zeby alternator odpowiednio ladowal - sprawdzilem wiec zarowke czy nie jest spalona, ale okazala sie dobra. I teraz pytanie, gdzie szukac przyczyny? W instalacji elektrycznej, czy w samym alternatorze? Czy ktos mial podobny problem? Czy ma ktos schemat instalacji elektrycznej do mk3 1.8D?

Pozdrawiam :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Lis 2005, 17:08   

Na alternatorze sa 3 przewody 2 (lub 1) take grube idące na rozrusznik a potem a akumulator... i jeden taki cieniutki - zmasuj ten cieniutki do masy i na właczonym zapłonie zobacz czy zapala się kontolka ładowania - jak się swieci to jest okej, problemu szukaj w akternatorze...

http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela-10.html
http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela-11.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21 Lis 2005, 17:14   

ja miałem takie same objawy co Ty ale w mk2 ale alternatory w fordzie mają prawie taką samą budowę... w moim przypadku padł regulator...ale jeżeli wymieniłes regulator i nadal nic sięn nie zmieniło to prawdopodobnie masz wytarte pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora..... ja dałem sobie zrobic te pierścienie ślizgowe a przy okazji przwineli mi uzwojenie na wirniku za 60 zł i mam ładowanie igiełka.. bez obciążenia ładuje mi 14,3 V a na światłach około 14V :)

ładowanie przy włączonych światłach i załączonym nadmuchu na maxa powinno wynosić najmniej 13,8 volta.
_________________
Model:Ford Mondeo MK2 '98 liftback Silnik: 1.8 16V 115KM + LPG IV gen.

Model:Ford Mondeo MK4 '07 kombi Silnik: 2,5T R5 220KM
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 21 Lis 2005, 21:14   

ja mam przy odpalonym silniku i właczonych swiatlach radiu i wzmacniaczu na biegu jałowym 13.6 v i mam problemy rano z odpaleniem....ale mam alarm w aucie...a aku z sierpnia tego roku
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Lis 2005, 22:18   

sprawdz sobie przekaźnik świec rzarowycj fiesta z silnikiem 1.8 d ma to do siebie rze te przekaźniki padaja i rozwalja aku po nie rozłnczaja świec miałem tak juz ze 2 razy ale teraz mam patenta nato wyciołem wzbudzenie z przekaźnika i jest oki tylko że teraz świece rzeją równy czas nawet jak silnik jest ciepły ale to nie problem
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
GilU 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 24
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21 Lis 2005, 23:00   

Dziekuje wszystkim za pomoc, Czesciowo problem udalo mi sie juz rozwiazac :) Wg. wskazowki JoeMixa zmasowalem przewod i kontrolka dalej nie swiecila. Pozniej podlaczylem mase bezposrednio na zarowke i zaswiecila. Uszkodzony byl przewod miedzy zaroweczka a alternatorem. Teraz juz wszystko ladnie swieci jak powinno tyle ze napiecie ladowania i tak nie przekracza 13,6v :/. Jutro rano sprobuje jeszcze wlozyc spowrotem stary regulator a ten made in taiwan za 20zl wywale, moze cos sie poprawi :)

Pozdrawiam, i jeszcze raz dziekuje za pomoc :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Alternator
Wymiana
lehu8 Elektryka silnika 1 9 Cze 2021, 20:43
lehu8
Brak nowych postów alternator
gdzie idzie podlaczenie kabelka...
Bartsun Elektryka 3 8 Sie 2005, 16:43
Gość
Brak nowych postów alternator
pvzon Elektryka 4 14 Lis 2007, 10:53
pvzon
Brak nowych postów Alternator...
Karyl95 Elektryka ogólna 8 22 Cze 2015, 13:41
blind227
Brak nowych postów Alternator XR
ic3ek Elektryka 6 13 Mar 2008, 00:45
ic3ek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.