Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:14
MK3, gaśnie, sprawdzony TPS
Autor Wiadomość
piotrekk
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lis 2005, 18:26   MK3, gaśnie, sprawdzony TPS

Gdy silnik jest zimny, wtedy potrafi zgasnąć po przejachaniu kilku metrów, przy dojeżdżaniu do skrzyżowań także gaśnie, dopiero gdy się nagrzeje zaczyna chodzić normalne. Silnik jest na monowtrysku.
Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (z kodów wychodziło, że to on może być walnięty), ale pomiar wskazuje, że jest sprawny. Gdzieś trafiłem w kodach na to, że ten sam kod odpowiada za silnik (bodajże przy przepustnicy) - czy to prawda i czy może mieć on wpływ na gaśnięcie ? Czy to ten silnik obok czujnika położenia przepustnicy (4 przewody) ? W jaki sposób w aucie działa ten silnik - czy może coś w stylu ssania na zimnym silniku ?
Czy czujnik temperatury silnika ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika czy ma charakter wyłącznie informacyjny (pokazywanie temp. na tablicy) ?
PS. Auto nie ma instalacji gazowej.
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lis 2005, 19:03   

podepne sie pod temat..bo mam DOKŁADNIE ten sam problem.. czyszczenie silniczka krokowego nic nie dało..denerwujaca "usterka"
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Lis 2005, 19:32   

krokowiec przekształca impulsy elektryczne w dyskretne ruchy mechaniczne. Oś silnika krokowego obraca się o niewielkie przyrosty kąta pod wpływem impulsów elektrycznych, podawanych w odpowiedniej kolejności. Obroty silnika są związane bezpośrednio z podawanymi impulsami na kilka sposobów. Kierunek obrotów osi jest ściśle związany z sekwencją podawanych impulsów, prędkość obrotów zależy od częstotliwości tych impulsów, a kąt obrotu - od ich ilości. reasunując: silnik krokowy działa na sekwencje impulsów napieciowych, dajac precyzyjny obrót, małą bezwładność i natychmiastowy obrót lub zatrzymanie. budowa w zasadzie prosta. jest wiele ich rodzajow, zatem szkoda sie rozpisywac, bo to do niczego nie doprowadzi. może lekturka tego pomoże. http://www.roverki.pl/article.php?sid=312

nasz thomas z kolei napisał http://fiesta.dobrynet.pl...zepustnica.html

jak wyszyścić: http://www.fiestaklubpols...=silnik+krokowy

jak reaktywować http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=400
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lis 2005, 19:54   

reasumując Twe dywagacje Szynszyl :lol: -krokowiec może być przyczyną takiego zachowania silnika czy nie?

cofam pytanie....może, thx
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Lis 2005, 21:15   

hans666 napisał/a:
-krokowiec może być przyczyną takiego zachowania silnika czy nie?

cofam pytanie....może, thx

w mojej 1.6i 8V nie ma krokowca. a u ciebie 1.8i 16V pewnie już znowu jest :yyy: - nigdy sie nad tym nie zastanawiłem :ups:
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 16 Lis 2005, 09:50   

W 1,8 16V nie ma silnika krokowego. Jest tylko czujnik położenia przepustnicy i zawór doprowadzający powietrze, który jest odpowiedzialny za wolne obroty. Dawkowanie powietrza na wolnych obrotach odbywa się poprzez regulację częstotliwości otwierania i zamykania się tego zaworu.
Inną przyczyną wachania wolnych obrotów, może być zabrudzenie przepływomierza. Można spróbować przepłukać go beznyną ekstrakcyjną. Przy okazji sprawdzić jakość połączeń elektrycznych przy zaworze wolnych obrotów i przepływomierzu.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lis 2005, 10:57   

Rycho napisał/a:
W 1,8 16V nie ma silnika krokowego


nie twierdze Rychu, ze sie mylisz..ale co to jest w takim razie?:

http://www.ford.sklep.pl/...n,172926,0.html

jak to w koncu jest? mylnie nazywają tą czesć?
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 16 Lis 2005, 12:57   

w nawiasie podali nazwe zwyczajowa
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.