Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:04 |
Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
FG [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 23:55 Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła
|
|
|
Szukalem na Forum i nieznalazlem podobnego problemu do mojego, a jesli taki post juz jest wybaczcie
Od pewnego czasu zauwazylem ze jak wcisne gaz zeby przyspieszyc, obroty wchodza mi na wyzsze i to slychac po pracy silnika, jako ze niemam obrotomierza w liczniku, natomiast po paru sekundach spadaja do pierwotnego stanu dalej wkrecajac silnik juz normalnie lub czasem zostaja i musze spuscic noge z gazu, o tyle jest to niebezpieczne ze podczas wyprzedzania juz nieraz musialem uciekac przed rozpedzonymi autami z naprzeciwka.
To strasznie irytujace falowanie obrotow bo czasem oprocz tego ze wyskoczy na wyzsze obroty to pracuja nierownomiernie po tym jak spadną
Moze ktos z was ma jakies pomysly w czym szukac mam przyczyny, dodam ze silnik jest na Gaźniku |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 11 Kwi 2009, 17:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaroslaw82 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 06:48
|
|
|
szczerze mowiac to troche dziwne.... wskazuje na problemy z przepustnica. Najpierw sprawdzilbym linke od gazu (nie do konca wiem jak to jest rozwiazane w MK3) czy o cos nie chaczy.
A jaka benzyne lejesz? Na dobrej stacji czy "taniej"? Moze w gazniku sa jakies swinstwa? Chc wtedy objawy bylyby inne.
Moze sonda lambda? (jesli ja masz- bo szczerze mowiac nie wiem) Jesli masz to jej uszkodzenie jest bardzo prawdopodobne- falujace obroty i podwyzszone spalanie, takie sa tego objawy, czyli calkiem podobne do twoich.
Poza tym to nie mam wiecej pomyslow, ale spytam sie kumpla ktory jest mechanikiem- i dam Ci znac.
Pozdro |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 08:40
|
|
|
Rozumiem, że obroty wzrastają podczas jazdy kiedy przyśpieszasz (dodajesz gazu) a auto nie rozpędza sie proporcjonalnie do obrotów. Jeśli tak to masz problem ze sprzęgłem, ślizga się. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
FG [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 09:34
|
|
|
Tak, obroty wzrastaja tylko kiedy przyspieszam, najpierw autko rozpedza, potem wchodzi na wysokie obroty, chwilke faluja, auto wtedy nieidzie proporcjonalnie z obrotami bo jak skoczy na wysokie niema mocy, potem spada do odpowiednich i auto znowu dostaje moc.
Leje na Orlenie i w sumie nigdy niemialem problemu z ich benzyna, wymienialem ostatnio swiece, olej wraz z filtrem i akumulator, a jeszcze wczesniej filtr powietrza,
Najgorsze jest to ze czasem dzieje sie to na kazdym biegu od 2go wzwyż a czasem objade sporo kilometrow zanim obroty wzrosną przy przyspieszaniu, nastepnie faluja i normują się, naprawde opadaja mi rece bo bylem juz o 2 mechanikow i kazdy rozklada rece, mowiac zebym wymienil mase czesci, tylko po co jak prawdopodobnie jedna z nich odpowiada za usterke |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 09:58
|
|
|
Sprzęgło na bank do wymiany - zrób sobie taki test jak masz porządny ręczny to go zaciągnij wrzuć 1 bieg i na ręcznym spróbuj ruszyć. Jam masz słąbawe sprzęgło to bedzie widać ze na początku bedzie sie slizgać a pod koniec wysprzęglania samochód może bedzie próbował jechać. |
_________________
|
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 12:32
|
|
|
Na bank sprzeglo tez tak mialem po wymianie gut powiem lepiej niz gut |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
FG [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 13:19
|
|
|
Łokmen dzieki! Sprawdzilem, faktycznie objawy sprzegla, przy okazji znalazlem usterke kolektora ssacego ktory lapal mi lewe powietrze.
Zmienilem linke gazu przy okazji i auto niedopoznania, juz niemusze cisnac do dechy zeby cos z niego wydusic :-/
Zrobilem ten test jak pisał Łokmen, faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu
Dziekuje wszystkim za pomoc
[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 14:35 ]
Kurcze pol auta musze rozebrac zeby wymienic tarcze sprzegla Eszz.... wrrrr
Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 18:06
|
|
|
FG napisał/a: | ..... faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu
.............
....Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ? |
Ja bym odrazu wymieniał a nie dojeżdzał do końca bo tak zaraz załatwi sie docisk oraz koło zamachowe... |
_________________
|
|
|
|
|
FG [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 20:56
|
|
|
Ekhm sorrki ze tak natretnie, ale wlasnie jechalem na niedalekim dystansie i od samego poczatku eskapady do powrotu w chwili obecnej kazde mocniejsze przycisniecie gazu skutkowalo wejsciem na wysokie obroty, natomiast delikatnie rozpedzajac i wciskajac gaz powoli sie rozpedza
Nadal Twierdzicie po tych objawach ze to sprzeglo na 100% ?
Chce miec poprostu pewnosc zanim skrzynie sciagne zeby dobrac sie do wymiany na nowe lub nadlozenia na tarcze nowych okladzin :(
Dodam ze dzieje sie to tylko i wylacznie podczas jazdy na jakims biegu, bo na luzie jak cisne gaz to pieknie wchodzi i spada z obrotow
Co do wymiany Łokmen, odstawilem dzisiaj juz fieste i musze przesiasc sie do mazdy, wiec spokojnie docisku nierozwale (o ile juz moze byc niesprawne ) |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 8 Lis 2005, 22:06
|
|
|
Tak to na 100% tarcza sprzęgła |
_________________
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 9 Lis 2005, 01:32
|
|
|
sprzeglo bo kiedys jak jechalem mondeo to podobnie bylo. obroty wysokie a jakos mocy malo przy 1.6 16V :S |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
pawlooo [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lis 2005, 17:22
|
|
|
mam takie pytanie...czy mozna kupic przewody te ktore ida od silnika krokowego, nie mam wogole na nich izolacji...??[/quote] |
|
|
|
|
|