Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:55 |
R(Si)1800 Darasa |
Autor |
Wiadomość |
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 22:55 R(Si)1800 Darasa
|
|
|
witam....
od jutra zaczynam prace przy silniczku.... jako ze posiadam 1.8 16V fabrycznie osłabiony do 105 koni i zaczeło brakowac mocy.... zdecydowałem sie odzyskac brakujace 25 koni zabrane przez fabryke....
jako iz ciezko jest dostac potrzebne zamienniki< wałki, komp, przepustnica> po dlugich poszukiwaniach zdecydowałem zakupic cały silnik, zastanawiałem sie na przezuceniam calego silnika ale nie wiem w jakim jest stanie a na slowo sprzedacy tez nie bede liczył. dlatego padlo na przeszczep w/w czesci... poniewaz moj silnik jest w dobrej kondycji i wiem co mam
postaram sie tu wrzucic opisy i zdjecia dokonanych prac ktore co poniektorym moze pomoga w przyszlosci
pozdrawiam |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
Ostatnio zmieniony przez Daras84 1 Maj 2007, 23:57, w całości zmieniany 14 razy |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 12:23
|
|
|
z racji tego ze mam bardzo mało czasu ktory moge poswiecic Fiescie <praca, dziewczyna wiadomo o co chodzi> dzisiaj udało mi sie tylko przezucic przepustnice .... roznica w wymiarach jest znaczna niemierzyłem dokładnie ale w 105 koni jest ok 40mm. a w 130, 50mm, roznice widac gołym okiem po prawej przepustnica z 130....
prepustnica z 105
i z 130
nie robiłem zadnj jazdy porownawczj bo nie ma sensu .... jedna roznica ktora zauwazyłem to silnik <na postoju> tak jakby szybciej wkrecał sie na obroty. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Cioska [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:11
|
|
|
Życzę powodzenia w pracach nad silnikiem
Powiedz tylko jedno, czy obie przepustnice mają taki sam obwód odubowy, czy ta z wersji 105 konnej jest już mniejsza? Czy też dopiero w środku się średnica zmienjsza? Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:11
|
|
|
Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty
Pozdrawiam i życze miłej pracy |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Dynamike [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:19
|
|
|
PUMA napisał/a: | Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty
Pozdrawiam i życze miłej pracy |
Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:24
|
|
|
Dynamike napisał/a: | PUMA napisał/a: | Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty
Pozdrawiam i życze miłej pracy |
Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem. |
W takim razie Daras84 proponuje zrobic ten szybki SWAP, a potem rozebrac i przejżeć silnik RS1800 a następnie wsadzic go. Taka mała sugestia odemnie.
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:06
|
|
|
witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)...
a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:) |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:22
|
|
|
SteiN napisał/a: | witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)...
a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:) |
pierwsze słysze - zazwyczaj planuje sie i odchudza koła zamachowe |
_________________
|
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:31
|
|
|
owszem mialem na mysli walki rorzadu .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo) |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:33
|
|
|
prwdo podobnie chodziło koledze o zmniejszenie bezwładnosci w głowicy (układ rozrządu) ale tak tylko mozna poopsuc sobie silnik,
a co do koła zamachwego to fajt odchudza sie koło zamachowe ale w tedy traci sie moment obrotowy (zmniejsz sie bezwładnosc wału korbowego) a n a seryjnym silniku wzasadzie sie tracji!! jest to fajna rzecz ale przy kompletnie stuningowanym silniku (wałki głowica program itd) do tego trzeba dynamicznie wyważyc cały wał korboy. W seryjnym silniku bezsensu!! (moim zdaniem - oparte na doświadczenu) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 7 Lis 2005, 20:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:33
|
|
|
ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:41
|
|
|
SteiN napisał/a: | owszem mialem na mysli walki rorzadu .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo) |
nie wiem czym sie zajmujesz jaką masz wiedze na temat sił działajacych w silniku ale troche nie masz pojecia o czym mówisz!!
Jedyny sposób odchódzenia wałków to założenie lżejszych kół rozrządu.
A co do 155KM w silniku RS1800 to wszystko sie da a taka moc to sie robi innym wydechem i dolotem oraz programem!! To nie jest zadne osiągniecie!! (moc silnika - nie na kołach)
Zapamietaj jedną sprawe: silnik w RS1800 to fabrycznie stuningowany silnik 1,8 105KM, i anglicy wyciągają z niego około 160KM (przy założeniu że silnik nie ma byc do remontu co 1000KM).
A jeszcze jedno niby to jest tylko 160KM (ty mówisz o 150 lub wiecej) tylko oni mówią o takiej mocy na kołach nie silnika!!!!! A to zasadnicza różnica. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:42
|
|
|
Łokmen napisał/a: | ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum |
nierozumiem takiego oburzenia, kolego od 4 lat siedze w klubie tuningowym i znam sporo ludzi co w tym siedza juz od ohoho... ale tu nie o to chodzi kazdy sposob modernizacji silnika ma swoje zalety i wady.. tak samo jak ktos mi mowi ze filtr storzkowy w silniku 1,2 albo 1,4 mu cos daje a myla sie, tak samo niby wyciecie katalizatora tez to jest nieprawda..
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005, 20:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:53
|
|
|
ja sie nie denerwuje ...
owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:57
|
|
|
SteiN napisał/a: | ja sie nie denerwuje ...
owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie
Pozdrawiam! |
Zanim zaczniesz to polecam lektóre http://www.fiestaturbo.com/ tak żeby nikt cię nie zrobił w konia!! Nie wiem czy czytałes moje posty, bo sie przewinęły pomiedzy twoją rozmowe z łokmenen ale mysle ze powinienes |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:05
|
|
|
owszem czytalem
co do zrobienia w konia to tym raczej sie nie martiwe bo mam zaufanie do znajomych a dwa osoby ktore beda siedziec nad moim silnikiem to jedna ma najszybszego Leona w Polsce a 2 przygotowuje autka do rajdow
ale i tak dziekuje za uwagi, poniewaz napewno bede je bral pod uwage tymbardziej ze forda mam pierwszy raz zawsze jezdzilem autami wloskimi i wiem ze macie wieksze pojecie o tej marce autka niz ja.
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:38
|
|
|
A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam:
" jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
SteiN [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:42
|
|
|
PUMA napisał/a: | A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam:
" jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
Pozdrawiam |
tez racja, i tez myslalem nad zmiana silnika.. ale stwierdzilem ze bede krecic ten.. a jak ten padnie to bede szukac czekgos na turbinie .. albo od vectry 2,5 v6 tylko niemam pojecia czy wejdzie |
Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005, 21:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:43
|
|
|
z mniejsca mówie ze nie wejdzie |
_________________
|
|
|
|
|
|