Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:04
Układ chłodzenia : spuszczanie płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
darioze
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lis 2005, 23:45   Układ chłodzenia : spuszczanie płynu chłodzącego

Jak w fieście MK3 spuścić płyn chłodzący? Co waszym zdaniem najlepiej nalać - petrygo, borygo, a może coś innego?
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 11 Kwi 2009, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 5 Lis 2005, 23:48   płyn

CZE :P

zciągnij dolny wąż z chłodnicy albo jeśli ma spust - odkręć go ....odkręć również korek ze zbiornika wyrównawczego ...- prościzna ..prawda ?

POZDRAWIAM ;-)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
darioze
[Usunięty]

Wysłany: 5 Lis 2005, 23:58   

Tylko czy ma korek? Tego właśnie nie wiem i chciałbym się dowiedzieć.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 6 Lis 2005, 00:15   

Po pierwsze temat był przerabiany całkiem niedawano wiec przeszukaj dział mechanikę a po drugie otwórz maskę i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest.
_________________
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Lis 2005, 01:25   

a spostowy jest w chlodnicy przynajniej w moim aucie:) na dole po prawej patrzac od przodu :D
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 6 Lis 2005, 10:58   

a u mnie spustowego nie ma. nawet mnie to wkurzyło, az zadzwoniłem do rkrmanna. :hihihi: pozostało zdjecie dolnego weza chłodnicy
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
darioze
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2005, 11:30   

Dzięki, poszukam :-) A co do twojej wypowiedzi Łokmen :
Łokmen napisał/a:
a po drugie otwórz maskę i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest.
gratuluje pomysłu: spuszczać płyn chłodzący przez korek od zbiorniczka wyrównawczego.
Ostatnio zmieniony przez darioze 6 Lis 2005, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Lis 2005, 11:30   

Tak to wyglada w silnikach 1,4 i 1,6 z 8 zaworami

OPRÓŻNIANIE l NAPEŁNIANIE UKŁADU CHŁODZENIA
• Obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia przez zdjęcie korka wlewu ze zbiornika wyrów¬nawczego. Należy rachować środki ostrożności, aby nie poparzyć się parą wydobywającą się z wlewu (patrz punkt dotyczący sprawdzania szczelności układu).
• Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w chłodnicy (rys 2.51) i spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika,
• Zakręcić korek spustowy i powoli napełnić układ odpowiednią cieczą niezamarzającą przez wlew zbiornika wyrównawczego.
• odczekać aż z wlewu przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza,
• Zamknąć korek wlewu
• Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu chłodzenia,
• Nagrzać silnik do temperatury normalnej pra¬cy— górny przewód układu chłodzenia (prowa¬dzący z chłodnicy do termostatu) musi być gorący — i wyłączyć silnik. W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym do właściwego poziomu.


ja leje borygo...nigdy mi nie zamarzło:) no i tanie jest. Ale ostatnio mechanik mi powiedział że to różowe jest do bani, i lepiej zainwestowac w koncentrat...ale że fiestka zawsze jeździła na borygo to juz jej nie pomoze:)))
 
 
 
darioze
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2005, 11:41   

Dzięki. W sumie borygo od petrygo różni się tylko temperaturą zamarzania (na korzyść petrygo). Jeszcze jedno pytanie: ile mniej więcej płynu chłodzącego jest w układzie?
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Lis 2005, 19:36   

niecale 8l chyba....
tak czy owak wiecej niz 5l, a co za tym idzie 2 butle(karnisterki...jeden ch** jak to zwał)
to sie równa 10l wiec na bank starczy:)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Lis 2005, 21:15   

Wklejanie kawałków z ksiązki (i to z błedami) nie jest dobrym pomysłem bo w ksiązce sobie kazdy moze sam przeczytać... a na forum odpowiadamy raczej konkretnie na zadawane pytania - wcześniej dałeś info o silniku gaźnikowym kidy chodziło o silnik na wtrysku - tu teraz też jest nie do końca bo połowa ludzi może do bólu szukać korka spustowego w chłodnicy - a jesli i nawed by znależli to tamtędy i tak nie zleci cały płyn...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 6 Lis 2005, 23:40   

Zgodnie z tym co mówi Joe - co do spuszczenia całego płynu z układu chłodzenia należy spuścić płyn z kadłuba silnika. Dokładny opis i zdjęcia są na forum /dział mechanika/ - temat poruszany stosunkowo niedawno.
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:20   

pisząc post miałem na celu nakierowanie forumowicza to był mój główny cel.
-> Na wstępie zaznaczyłem że tak jest w wersji 1,4 i 1,6, zapomnialem slowa gaznikowcyh. mój bład
Pozatym ksiązka jest szeroko dostępna i nie ma problemu by do niej zajrzeć chociaż orientacyjnie (nie wiem jaka wersja jest dostępna na forum, ja zdobyłem swoja z innego źródła). Sposób wymiany płynu chłodzącego w wielu autach jest bardzo zbliżony.

Podałem fragment od wersji gaźnikowej bo tylko o takiej wersji benzynowej miałem w książce, napewno sa edycje opisujace wersje silnikowe z zasilaniem na wtrysku

ksiażka jakiej używam stanowi dla mnie główne źródło wiedzy (o moim motorze jest w niej wszystko co potrzebuje), dopiero gdy nie znajduje w niej odpowiedzi zadaje pytania

p.s.
Nie polecam tylko zlecania wymiany płynu u mechanika do którego nie mamy 100% zaufania bo odwala jakąś fuszerkę. Mi jak zmieniali to okazało się że nie spuścili płynu z kadłuba silnika (pyzatym cały układ miałem zapowietrzony. Skończyło się tak że w weekend pojechałem do rodziny na kanał i wszystko musiałem robić od nowa.
 
 
 
Sielak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 18:47   

darioze napisał/a:
gratuluje pomysłu: spuszczać płyn chłodzący przez korek od zbiorniczka wyrównawczego.


To sie Lokmen wkurzy :) zapewniam cie ze nie chodzilo mu o spuszczanie plynu przez zbiorniczek, ale o to ze nalezy odkrecic korek aby wyrownac cisnienie...
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 19:50   

Witam
No a ja mam pytanie czy wymiana płynu chłodniczego w autku z LPG przebiega tak samo jak w autku z benzyną???Hmmm do MK2 silnik 1,1 też wchodzi 7 litrów płynu???

Pozdro
 
 
Sielak
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 20:36   

Wymiana plynu przebiega tak samo... co do ilosci plynu w mk2 to niestety nie pomoge...
 
 
Andreoz
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 21:01   

Witam
Co do ilości płynu to już sam znalazłem swoja stara serwisówke i silnik 1 oraz 1,1 potrzebuja 5,8 litra płynu:))Sam się pytam sam sobie odpowiadam:)))

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Układ chłodzenia : wymiana płynu , opróżnianie
Gość Mechanika 2 18 Lis 2005, 21:29
JoeMix
Brak nowych postów Pompa płynu chłodzącego
Boguszyce Mechanika ogólna 1 28 Mar 2019, 14:22
JoeMix
Brak nowych postów Wymiana płynu chłodzącego
janb Mechanika silnika 8 22 Gru 2020, 08:30
janb
Brak nowych postów Ubywa płynu chłodzącego.
M147 Mechanika ogólna 3 13 Kwi 2018, 17:02
M147


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.