Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:04 |
Układ chłodzenia : spuszczanie płynu chłodzącego |
Autor |
Wiadomość |
darioze [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 23:45 Układ chłodzenia : spuszczanie płynu chłodzącego
|
|
|
Jak w fieście MK3 spuścić płyn chłodzący? Co waszym zdaniem najlepiej nalać - petrygo, borygo, a może coś innego? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 11 Kwi 2009, 10:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RKRman

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 51 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 23:48 płyn
|
|
|
CZE
zciągnij dolny wąż z chłodnicy albo jeśli ma spust - odkręć go ....odkręć również korek ze zbiornika wyrównawczego ...- prościzna ..prawda ?
POZDRAWIAM ;-) |
_________________ fajnie było ją mieć
 |
|
|
|
 |
darioze [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Lis 2005, 23:58
|
|
|
Tylko czy ma korek? Tego właśnie nie wiem i chciałbym się dowiedzieć. |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 00:15
|
|
|
Po pierwsze temat był przerabiany całkiem niedawano wiec przeszukaj dział mechanikę a po drugie otwórz maskę i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 01:25
|
|
|
a spostowy jest w chlodnicy przynajniej w moim aucie:) na dole po prawej patrzac od przodu |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 10:58
|
|
|
a u mnie spustowego nie ma. nawet mnie to wkurzyło, az zadzwoniłem do rkrmanna. pozostało zdjecie dolnego weza chłodnicy |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
darioze [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 11:30
|
|
|
Dzięki, poszukam A co do twojej wypowiedzi Łokmen :
Łokmen napisał/a: | a po drugie otwórz maskę i zobacz a potem zadawaj pytania bo korek od zbiorniczka wyrównaczego jest. | gratuluje pomysłu: spuszczać płyn chłodzący przez korek od zbiorniczka wyrównawczego. |
Ostatnio zmieniony przez darioze 6 Lis 2005, 11:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 11:30
|
|
|
Tak to wyglada w silnikach 1,4 i 1,6 z 8 zaworami
OPRÓŻNIANIE l NAPEŁNIANIE UKŁADU CHŁODZENIA
• Obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia przez zdjęcie korka wlewu ze zbiornika wyrów¬nawczego. Należy rachować środki ostrożności, aby nie poparzyć się parą wydobywającą się z wlewu (patrz punkt dotyczący sprawdzania szczelności układu).
• Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w chłodnicy (rys 2.51) i spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika,
• Zakręcić korek spustowy i powoli napełnić układ odpowiednią cieczą niezamarzającą przez wlew zbiornika wyrównawczego.
• odczekać aż z wlewu przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza,
• Zamknąć korek wlewu
• Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu chłodzenia,
• Nagrzać silnik do temperatury normalnej pra¬cy— górny przewód układu chłodzenia (prowa¬dzący z chłodnicy do termostatu) musi być gorący — i wyłączyć silnik. W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym do właściwego poziomu.
ja leje borygo...nigdy mi nie zamarzło:) no i tanie jest. Ale ostatnio mechanik mi powiedział że to różowe jest do bani, i lepiej zainwestowac w koncentrat...ale że fiestka zawsze jeździła na borygo to juz jej nie pomoze:))) |
|
|
|
 |
darioze [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 11:41
|
|
|
Dzięki. W sumie borygo od petrygo różni się tylko temperaturą zamarzania (na korzyść petrygo). Jeszcze jedno pytanie: ile mniej więcej płynu chłodzącego jest w układzie? |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 19:36
|
|
|
niecale 8l chyba....
tak czy owak wiecej niz 5l, a co za tym idzie 2 butle(karnisterki...jeden ch** jak to zwał)
to sie równa 10l wiec na bank starczy:) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 21:15
|
|
|
Wklejanie kawałków z ksiązki (i to z błedami) nie jest dobrym pomysłem bo w ksiązce sobie kazdy moze sam przeczytać... a na forum odpowiadamy raczej konkretnie na zadawane pytania - wcześniej dałeś info o silniku gaźnikowym kidy chodziło o silnik na wtrysku - tu teraz też jest nie do końca bo połowa ludzi może do bólu szukać korka spustowego w chłodnicy - a jesli i nawed by znależli to tamtędy i tak nie zleci cały płyn... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2005, 23:40
|
|
|
Zgodnie z tym co mówi Joe - co do spuszczenia całego płynu z układu chłodzenia należy spuścić płyn z kadłuba silnika. Dokładny opis i zdjęcia są na forum /dział mechanika/ - temat poruszany stosunkowo niedawno. |
|
|
|
 |
_-MoKrY-_

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:20
|
|
|
pisząc post miałem na celu nakierowanie forumowicza to był mój główny cel.
-> Na wstępie zaznaczyłem że tak jest w wersji 1,4 i 1,6, zapomnialem slowa gaznikowcyh. mój bład
Pozatym ksiązka jest szeroko dostępna i nie ma problemu by do niej zajrzeć chociaż orientacyjnie (nie wiem jaka wersja jest dostępna na forum, ja zdobyłem swoja z innego źródła). Sposób wymiany płynu chłodzącego w wielu autach jest bardzo zbliżony.
Podałem fragment od wersji gaźnikowej bo tylko o takiej wersji benzynowej miałem w książce, napewno sa edycje opisujace wersje silnikowe z zasilaniem na wtrysku
ksiażka jakiej używam stanowi dla mnie główne źródło wiedzy (o moim motorze jest w niej wszystko co potrzebuje), dopiero gdy nie znajduje w niej odpowiedzi zadaje pytania
p.s.
Nie polecam tylko zlecania wymiany płynu u mechanika do którego nie mamy 100% zaufania bo odwala jakąś fuszerkę. Mi jak zmieniali to okazało się że nie spuścili płynu z kadłuba silnika (pyzatym cały układ miałem zapowietrzony. Skończyło się tak że w weekend pojechałem do rodziny na kanał i wszystko musiałem robić od nowa. |
|
|
|
 |
Sielak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:47
|
|
|
darioze napisał/a: | gratuluje pomysłu: spuszczać płyn chłodzący przez korek od zbiorniczka wyrównawczego. |
To sie Lokmen wkurzy zapewniam cie ze nie chodzilo mu o spuszczanie plynu przez zbiorniczek, ale o to ze nalezy odkrecic korek aby wyrownac cisnienie... |
|
|
|
 |
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 19:50
|
|
|
Witam
No a ja mam pytanie czy wymiana płynu chłodniczego w autku z LPG przebiega tak samo jak w autku z benzyną???Hmmm do MK2 silnik 1,1 też wchodzi 7 litrów płynu???
Pozdro |
|
|
|
 |
Sielak [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:36
|
|
|
Wymiana plynu przebiega tak samo... co do ilosci plynu w mk2 to niestety nie pomoge... |
|
|
|
 |
Andreoz [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:01
|
|
|
Witam
Co do ilości płynu to już sam znalazłem swoja stara serwisówke i silnik 1 oraz 1,1 potrzebuja 5,8 litra płynu:))Sam się pytam sam sobie odpowiadam:)))
Pozdro |
|
|
|
 |
|