Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:14
Świece w 1.8D [mk3]
Autor Wiadomość
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Paź 2005, 15:05   Świece w 1.8D [mk3]

Pytanie jak w temacie...

Od niedawna jestem posiadaczem tego auta i tak sobie powoli wymieniam te elementy, które należy wymienić... no i doszedłem do świec żarowych.

W sumie ze starymi nie ma problemu (ciekawe co będzie jak temperatury staną się ujemne...) ale wolę się przygotować przynajmniej teoretycznie :P .

W sklepie się dowiadywałem o to co proponują i mam do wyboru:
1) Beru - 50 pln
2) Herzog - 32 pln
3) LDM - 25pln

Niestety cena za sztukę :yyy:

No i pytanie - warto w takim starym aucie ('90) kupować świece za 200? chyba nie...
skłaniam się ku wyborowi pośredniemu, ale wolę poznać opinię ludzi, którzy używają którejś z tych świec..

A może coś innego? Bosh Duraterm???abo coś??

niestety w FAQ na temat świec do diesela znalazłem tylko:

Cytat:

Witam! Przydałoby się wyminić siece jakie proponujecie i jakie są zalecane do mojego autka, dodam, że jest to mk 2, 1.6 D. Z góry dzięki.
<ciach>
witam mam taką sama MK2 1.6d alle niepamiętam dokładnie jak mi sie przypomni to dam znać
Pozdro


więc nie bijcie za kolejny temat o świecach
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów

Wysłany: 26 Paź 2005, 16:28   Re: Świece w 1.8D [mk3]

LewyG napisał/a:
No i pytanie - warto w takim starym aucie ('90) kupować świece za 200? chyba nie...

Jasne że nie - lepiej kupić tandetniejsze świece niż mieć problemy z odpaleniem auta...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Paź 2005, 17:12   

Cytat:
Jasne że nie - lepiej kupić tandetniejsze świece niż mieć problemy z odpaleniem auta...


Chodziło mi o stwierdzenie, czy warto tyle przepłacać: 4*32=128, 4*50=200, 200-128=72 róznica wbrew pozorom spora, a może się okazać, że płacisz za to, że świece są oryginalne i markowe. A tańsze odpowiedniki mogą działać tak samo dobrze i bezproblemowo.

A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać... :devil:

Wiadomo fajnie mieć oryginały ale nie każdego na to stać...

Wolę uniknąć sytuacji, jakie spotkały forumowiczów z kablami JANMOR no i liczyłem na jakies opinie, w stylu: świece X są znacznie lepsze od Y i róznica w cenie jest warta ich niezawodności/jakości/etc...
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów

Wysłany: 26 Paź 2005, 17:41   

Moaja siostra ma w sklepie iskry i Beru (mówimy o żarowych) i jeszczenikt nic nie powiedziaż że coś jest nie tak jak być powinno... większośc klijentów bierze Iskry prawdopodobnie ze wzgledu na cene...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Paź 2005, 19:09   

Czyli można zaryzykować tezę, że Iskry się sprawdzają...

Inna sprawa to żywotność takiej świecy. Chociaż nawet jeśli by trzeba je zmieniać 2 razy częściej, to sądze, że wielu użytkownikom łatwiej wydać 100 (zakładam, że w najdroższym przypadku są w cenie włoskich LDM) raz na 1,5 roku niż od razu 200 choćby i miały trzymać ponad 3 lata.

Joe, a zdradziłbyś w jakiej cenie są świece (Beru i Iskry) u siostry w sklepie??
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 26 Paź 2005, 19:40   

Ja z własnego doświadczenia poleciłbym beru. Teraz mam boscha i stwierdzam ze beru były dużo lepsze - "lepiej grzały".
Przelicz sobie co jest tańsze czy raz na dłuższy czas kupić lepsze świece czy części kupować tańsze.
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Paź 2005, 20:15   

bartboro, co rozumiesz przez pojęcie "lepiej grzały"?
na co sie to przekłada w praktyce? lepsze osiągi? mniejsze spalanie? coś innego?

No i tu pojawia się pytanie o "dłuższy czas" w przypadku Beru i "częściej" w przypadku reszty...

jak to wygląda w praktyce???

Naprawdę bym chciał wsadzić Beru do swojej fiesty, tylko cena mnie odstrasza - świeżo kupione auto i kupe kasy już w nie wsadziłem: nowy aku, nowa przednia szyba, nowe filtry, nowe boczki a jeszcze OC zostało do zapłacenia...

Stąd moje pytanie o to czy naprawdę warto..
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Paź 2005, 07:24   

Kup nowe swiece i tyle... a co do tego czy takie czy takie kupisz to na co cie stac... ja jade dzis po uzywki bo mi pierdyknely w kaledaz 2 sztuki... a uzywki tylko dlatego ze wymieniam silnik :) i nie mam zamiaru wiece kasy klasc w ta jednostke...

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Paź 2005, 13:15   

Przyjrzałem się tym, które są w tym momencie wsadzone i mam 2xbosch i jakieś 2x inne.
Zaryzykuję średni przedział cenowy i wymienię komplet na niemieckie (120pln).
Oby były lepsze niż włoszczyzna (jak to się w sklepie z częściami do forda wyrazili :P )
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Paź 2005, 13:57   

witam ja kupowałem świece 4 lata temu dałem za sztuke ze 60zł i wogóle onich teraz zapomniałem co to świece?? żadnych problemów zimą!! kupić raz a porządnie takie moje zdanie choc nie twierdze że tanie to złe ale praktyka pokazuje swoje no nie chłopaki

kupisz tanie niedajborze pęknie taka świeca ci o cylinder załatwiony cho tak sie stac nie musi
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
mikul
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lis 2005, 05:32   

Ludzie!!!! Co wy piszecie? Świeca pęknie? Większe, mniejsze spalanie? Aż się tego k***a nie da czytać. Mam wrażenie, że fiestami jeżdzą sami idioci. Dlatego częściej zaglądam na forum essiego - choć sam mam fiesteę. Ku**a.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów

Wysłany: 1 Lis 2005, 07:40   

Dlatego że chyba nawed nie czytałeś, chodzi tu o silnik o zapłonie samoczynnym i swieca żarowa np. przy przegrzaniu może pęknąc wszak rozgrzewa się do czerwoności...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Presto 


Model: Ford Fiesta Mk2`89
Wersja: CL
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 203
Skąd: Rybnik
Wysłany: 1 Lis 2005, 12:09   

jak świece żarowe to tylko dobre typu Beru lub Bosch żadne Iskry to jest szajs czy jakies inne tanie. Wszystko zależy od tego czy to robisz dla siebie czy na sprzedaż. Czasami oszczędność jest pozorna, ja tak zaoszczędziłem jakieś 80 zł tylko, że te tanie mi padły do 6 tyś km. Teraz mam Bosch i nie widze różnicy względem Beru :)
No i teraz autko mi pali po jednym podgrzaniu a na tych tanich po około 2 tys km musiałem podgrzewać już dwa razy
 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Lis 2005, 15:12   

Dzięki za wszystkie porady :brawo:

Zdecydowałem się jednak na opcje świec średnich cenowo. Na zimę będą wsadzone nowe, więc nie powinno byc problemów z odpalaniem diesela. przez ten czas, będe w stanie (mam nadzieję 8) ) odłożyć kasę na te lepsze...

a po zimowym okresie użytkowania zdam relację z tego czy było warto czy nie.

Sami wiecie jak to jest po zakupie samochodu, duuużo rzeczy trzeba powymieniać. Poza standardowymi, filtrami i płynami, mi doszła jeszcze przednia szyba i akumulator. Pewnie gdyby nie to, to pewnie bym kupował najlepsze świece do autka.

A przy okazji olej fordowski 15W40 będzie dobry do diesela?????moge kupić za 59,90 za 5 litrów wieć róznica prawie żadna w porównaniu z marketowym Lotosem (na którego wszyscy tu bluzgają). a może jakiś inny olej będzie dobry do diesela???
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Lis 2005, 21:09   

olej 15W40 jest wsam raz na diesla ja sam na takim latam a leje texaco jak dla mnie super jak wymieniasz wszystko po zakupie autka mam nadzieje że nie zapomniałęś o pasku rozrządu to ważna rzecz a wszczegulności w 1.8 bo one są awaryjne pod tym względem a wymienia je się co 40tyś
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Lis 2005, 21:58   

MATEUSZ napisał/a:
pasku rozrządu to ważna rzecz a wszczegulności w 1.8 bo one są awaryjne pod tym względem a wymienia je się co 40tyś

Poprawka sa 2 paski zebate w katalogu wystepujace jako paski rozrzadu... ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
LewyG 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Lis 2005, 22:52   

MATEUSZ napisał/a:
jak wymieniasz wszystko po zakupie autka mam nadzieje że nie zapomniałęś o pasku rozrządu to ważna rzecz a wszczegulności w 1.8 bo one są awaryjne pod tym względem a wymienia je się co 40tyś


z paskiem nie ma problemu - był wymieniany 20kkm temu (według słów sprzedającego - a wszyscy wiedzą ile te słowa są warte ;/ ). Kontrolnie podjechałem do znajomego mechanika, żeby to sprawdził i rzeczywiście było tak jak gość mówił. Uraczył mnie stwierdzeniem, że silnik igiełka :jupi: . Po czym dodał, że dobrze by było wymienić:

- osłonę przegubu (szybko)
- kielichy (co to wogóle jest???)
- przekładnie kierowniczą ew. regenerować

i przejrzeć rozrusznik bo coś zgrzyta przy odpalaniu :-/ , no i zainteresować się blachą

Odnoszę wrażenie, że jak zrobie sobie to wszystko od początku to auto pięknie mi się odwdzięczy i będzie wozić tam gdzie zapragnę. Gorsza sprawa jest taka, że wszystko kosztuje ale czego się spodziewać po 15-letnim samochodzie.
_________________
Była Fiesta 1.8D
Jest Xsara 1.8 16v 115KM
 
 
 
mikul
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lis 2005, 23:52   

No popatrzcie świeca żarowa potrafi pęknąć od rozgrzania - to ciekawe, bardzo... (ja myślałem, że się przepala żarnik w środku ale widocznie nic nie wiem o silnikach diesla).I taka świecę naprawdę stosuje się do silników ZS ;) ? kto by przypuszczał.
JoeMix - Ty jesteś wytypowany do zdobywcy nagrody FIESTA FORUM IDOTIX, którą sam osobiście ufunduję.
A tak apropo daję 100zł na nagrodę dla największego imbecyla na forum? Robimy zrzutę?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów

Wysłany: 2 Lis 2005, 06:31   

mikul napisał/a:
No popatrzcie świeca żarowa potrafi pęknąć od rozgrzania - to ciekawe, bardzo...

No widzisz opona tez potrafi pęknąć od zbyt szybkiej jazdy - tez Ci pewnie nigdy nie strzeliłą wiec na to lejesz co?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Lis 2005, 12:51   

wydaje mi sie że będziesz zadowolony z diesla bo ja jestem zrobiłem juz nim ponad 500000tyśkm i jest super

bamientaj tylko że to diesel a nie benzyna i ten silnik nie lubi być przegrzewany to jest stara deneracja silników jak raz zagotujesz wode to juz 1 tłok zapieczony to ich wada
dbaj o olej płyny to nie piłuj go to będzie długo służył
zastanawia mnie jak tój mechanik sprawdzil że pasek jest dobry??
tyle co z nam sie na mechanice to tego nie sprawdzisz jak ja wymieniam po 40tyś to on też jest dobry z wyglądu wiec uważaj
pasek raptem kosztuje jeden 70zł a ten drugi na pompe około40zł
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.