Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
6 Maj 2006, 16:02
Silnik : próba olejowa
Autor Wiadomość
KRiS 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2004
Posty: 68
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22 Wrz 2005, 21:36   Silnik : próba olejowa

Hej znalazlem na jakims forum(chyba o tigrze) takie cusik. Możecie się jakoś wypowiedzieć, czy faktycznie sposób ten jest dobry do sprawdzenia pierścieni??


"W momencie wystąpienia objawów zmierz kompresję. Jeśli na którymś cylindrze będzie zbyt niska, zrób próbę olejową (nakrętka oleju przez otwór świecy i mierzysz jeszcze raz). Jeśli ciśnienie sprężania wzrośnie, to pierścienie do wymiany (choć w tym przypadku to wątpliwe, bo nie dymi i objawy mijają po jakimś czasie), ...
... To proste - jeśli jest niskie ciśnienie w cylindrze z powodu zużytych pierścieni, wlanie odrobiny oleju uszczelni je i przy kolejnym badaniu (zaraz po wlaniu tego oleju) ciśnienie będzie większe. To standardowa procedura badania pierścieni tłokowych."
_________________
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 4 Kwi 2009, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Wrz 2005, 21:46   

Może być jeszcze inaczej - czasami nagar powoduje zapieczenie sie pierścieni w zamku cylindra i niby wychodzi ze nie ma kompresji. Jeśli nie jesteśmy pewni czy brak kompresji wynika ze zużycia pierścieni lub ich przypieczenia to można spróbować zalać silnik na noc naftą (nafta rozpuszcza nagar). Oczywiście przed zalaniem nafty należy zlać olej i wymnić filtr oleju...
_________________
 
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2005, 08:43   

Łokmen napisał/a:
Może być jeszcze inaczej - czasami nagar powoduje zapieczenie sie pierścieni w zamku cylindra i niby wychodzi ze nie ma kompresji. Jeśli nie jesteśmy pewni czy brak kompresji wynika ze zużycia pierścieni lub ich przypieczenia to można spróbować zalać silnik na noc naftą (nafta rozpuszcza nagar). Oczywiście przed zalaniem nafty należy zlać olej i wymnić filtr oleju...


Możesz coś więcj o tym napisać.
Znaczy sie że zlewam olej, zakładam nowy filtr i zalewam naftą na stan tak jak olej.
Nie odpalam, nie kręce i po nocy zlewam. Później zalewam nowym olejem i nowy filtr.
Piszesz że to rozpuszcza nagar. A nie robi żadnych negatywnych skutków??
Bodo
 
 
wójas 22
[Usunięty]

Wysłany: 27 Wrz 2005, 15:40   

Łokmen napisał/a:
Może być jeszcze inaczej - czasami nagar powoduje zapieczenie sie pierścieni w zamku cylindra i niby wychodzi ze nie ma kompresji. Jeśli nie jesteśmy pewni czy brak kompresji wynika ze zużycia pierścieni lub ich przypieczenia to można spróbować zalać silnik na noc naftą (nafta rozpuszcza nagar). Oczywiście przed zalaniem nafty należy zlać olej i wymnić filtr oleju...

dokładnie u szwagra w Celice pomogło bo kopciła więc warto spróbować
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27 Wrz 2005, 15:49   Re: Próba olejowa

KRiS napisał/a:
Hej znalazlem na jakims forum(chyba o tigrze) takie cusik. Możecie się jakoś wypowiedzieć, czy faktycznie sposób ten jest dobry do sprawdzenia pierścieni??


"W momencie wystąpienia objawów zmierz kompresję. Jeśli na którymś cylindrze będzie zbyt niska, zrób próbę olejową (nakrętka oleju przez otwór świecy i mierzysz jeszcze raz). Jeśli ciśnienie sprężania wzrośnie, to pierścienie do wymiany (choć w tym przypadku to wątpliwe, bo nie dymi i objawy mijają po jakimś czasie), ...
... To proste - jeśli jest niskie ciśnienie w cylindrze z powodu zużytych pierścieni, wlanie odrobiny oleju uszczelni je i przy kolejnym badaniu (zaraz po wlaniu tego oleju) ciśnienie będzie większe. To standardowa procedura badania pierścieni tłokowych."


Tak .. Często tak się robi
_________________
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 27 Wrz 2005, 18:01   

Bodo napisał/a:
Łokmen napisał/a:
Może być jeszcze inaczej - czasami nagar powoduje zapieczenie sie pierścieni w zamku cylindra i niby wychodzi ze nie ma kompresji. Jeśli nie jesteśmy pewni czy brak kompresji wynika ze zużycia pierścieni lub ich przypieczenia to można spróbować zalać silnik na noc naftą (nafta rozpuszcza nagar). Oczywiście przed zalaniem nafty należy zlać olej i wymnić filtr oleju...


Możesz coś więcj o tym napisać.
Znaczy sie że zlewam olej, zakładam nowy filtr i zalewam naftą na stan tak jak olej.
Nie odpalam, nie kręce i po nocy zlewam. Później zalewam nowym olejem i nowy filtr.
Piszesz że to rozpuszcza nagar. A nie robi żadnych negatywnych skutków??
Bodo

Zlewasz olej i zostawiasz stary filtr, nie zakręcasz miski olejowej tylko coś pod nią podstawiasz - czstą bańkę (np. wycięte suche opakowanie po 5l oleju silnikowym). Kupjesz 2 litry nafty(no chyba ze cie stać na zakup 6 litrów nafty to wtey zakręcasz miske i zalewasz cylindry po otworki świec na całą noc....), wkyręcasz świece i zalewasz cylindry naftą. Tam gdzie masz dobre pierścienie i kompresję nafta bedzie stała lub zlatywała baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo powoli a tam gdzie nie masz pierścieni lub mas zje zapieczone nafta zleci ci szybko w kilka minut. Powtarzasz zabieg kilka razy i potem kręcisz przez kilka sekund silnikiem (uwaga na resztki nafty - zeby nikt nie stał w poblizu komory silnika bo zostanie opryskany) zeby rozruszać pierścinie i wytrącić nagar. Jak uznasz ze wszystko jest git albo nie da sie reanimować tym sposobem pierścieni to czekasz az nafta zleci z miski olejowej, zakręcasz ją i albo zalewasz starym olejem albo nowym wymieniając przy tym filtr oleju.
Jakby co to dzwoń do mnie na kom. .......
_________________
 
 
 
Bodo
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2005, 06:40   

Może się pokusze na taki teścik. I tak już nie mam nic do stracenia :)
Dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Kompresja, próba olejowa
szynszyl Mechanika 6 23 Sie 2007, 16:17
szynszyl
Brak nowych postów "Secret menu" Forda - próba odczytania błędów
Huk Mechanika ogólna 5 6 Lip 2019, 01:15
JoeMix
Brak nowych postów Miska olejowa
dorjan74 Mechanika ogólna 0 10 Paź 2019, 00:35
dorjan74
Brak nowych postów [MK3] Miska olejowa
Pele Mechanika 2 24 Lip 2010, 14:38
mimik44


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.