Przesunięty przez: szynszyl 20 Maj 2014, 13:37 |
[MK3] Nie chce zapalić |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 12:43
|
|
|
Cytat: | zielony-czerwony: 9,68MΩ i nie zmienia się w zależności od wychylenia dźwigni.
zielony-żółty: 8,39MΩ.
czerwony-żółty: 8,39MΩ |
Jeśli wychodzą ci Mega Omy to czujnik jest uszkodzony.
Mega to praktycznie przerwa, skóra ma mniejszy opór
Pomiarów należy dokonać kilka.
1
włącz stacyjkę, odłącz CPP, poszukaj 1 pinu po stronie instalacji auta. Miernik na zakres 20 VDC, Pomiar między masą nadwozia i pinem 1 powinien dać ok 5V. (przewód brązowa czarny)
2
włącz stacyjkę, odłącz CPP, poszukaj 2 pinu po stronie instalacji auta. Miernik na zakres 20 VDC, Pomiar między masą nadwozia i pinem 2 powinien dać ok 0V. (przewód brązowy)
3 za pomocą cieniutkiego przewodu (np z uzwojeń transformatora, ewentualnie z sieci komputerowej) wepnij się w pin 3 (brązowo zielony). Cała zabawa polega na tym, że trzeba się tam wpiąć na połączonej wtyczce. Gdy ci się to uda: Miernik na 20VDC jeden przewód do masy drugi do pinu 3.(włącz stacyjkę) Bez dotykania pedału gazu wartość powinna być ok 0,2-1V. Przy maksymalnym wciśnięciu gazu powinna urosnąć do ok 4,8V. Podczas powolnego dociskania gazu, nie mogą pojawiać się nieciągłości, czyli np przeskok z 3V na 2V i po ułamku sekundy powrót do 3V.
Przed pomiarami sprawdź miernik mierząc napięcie na akumulatorze (powinno wynieść ok 12,6 V) |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 15:24
|
|
|
No ok ale ma ktoś schemat tej wtyczki od instalacji zapłonowej?bo ja nigdzie nie mogę znaleźć. Wiem że chyba jakrzec miał jakieś schematy instalacji elektrycznej ale nie pamiętam czy do hcs'a, czy tylko do CVH i Zeteca.
[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 15:26 ]
Cytat: | Jeśli wychodzą ci Mega Omy to czujnik jest uszkodzony.
Mega to praktycznie przerwa, skóra ma mniejszy opór |
Tyle to akurat się zorientowałem |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 16:36
|
|
|
Wszystkie pomiary robisz w gnieździe CPP, nie ruszasz gniazda na ścianie grodziowej. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 17:20
|
|
|
No tak diodalodz, ale chodzi mi też o to czemu raz komp ustawia mi krokowca w pozycji otwarcia tak ze silnik zawsze startuje jak rakieta a jak mu sie tam coś odwidzi to palec silniczka cały chowa i silnik za ch..j nie chce zapalić.
Czujniki odpowiedzialne za zapłon i moment wtrysku są sprawne.
CPP zreanimowałem więc mam sprawny,stycznik biegu jałowego jest ok bo sprawdzałem. Zasilanie krokowca 9V. Zasilania CPP nie sprawdzałem już bo diagnostyka nie wykazywała żadnych niesprawności z tej strony. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 17:55
|
|
|
to sprawdź jakie napięcia są na CPP, a będziesz miał pewność. Pomiar należy też zrobić na komputerze czy jest stały +12V i na czujniku temperatury czy zgadza się jego charakterystyka. Ponadto trzeba sprawdzić krańcówki w silniczku czy przełączają. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 18:47
|
|
|
krańcówki w silniczku przełączają bo je sprawdzałem |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 19:08
|
|
|
na kompie musisz mieć :
pin 18 - sygnał z krańcówki silnika krokowego
pin 1 - zasilanie na stałe z akku
pin 7 - czujnik temperatury silnika
pin 30 - sygnał uruchomienia rozrusznika
pin 5 - plus po stacyjce
Opór czujnika temp w funkcji temp.
20st C - 35-40 kohm
40 st C - 15-17 kohm
60 st C - 7,1-8 kohm
80 st C 3-4,5 kohm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 23:02
|
|
|
limus napisał/a: | Dzisiaj rozebrałem vss i z moich o obserwacji wynika , że jak nie poprzecierały się przewody , lub nie ma za dużych luzów , to nie ma możliwości aby się popsuł.
Urządzenie jest niezwykle proste . | odpięcie VSS często działa cuda i nie winny tu jest VSS a komputer,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 25 Maj 2014, 23:19
|
|
|
diodalodz napisał/a: | na kompie musisz mieć :
pin 18 - sygnał z krańcówki silnika krokowego
pin 1 - zasilanie na stałe z akku
pin 7 - czujnik temperatury silnika
pin 30 - sygnał uruchomienia rozrusznika
pin 5 - plus po stacyjce
Opór czujnika temp w funkcji temp.
20st C - 35-40 kohm
40 st C - 15-17 kohm
60 st C - 7,1-8 kohm
80 st C 3-4,5 kohm |
Tutaj podałeś charakterystykę czujnika zasysanego powietrza |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Maj 2014, 12:37
|
|
|
oba czujniki maja taką samą charakterystykę. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 20:50
|
|
|
Panowie nie wiem czy każdy sterownik ma te same ustawienia, ale coś mnie zaniepokoiło.
Moje pomiary już wcześniej Wam zaprezentowałem i zrobię to ponownie:
Chciałem zaznaczyć że Ori Webera ma wartości:
zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: 36,5MΩ
czerwony - żółty: 36,5MΩ
Ale ostatnio dokopałem się do strony jednego z użytkowników a dokładnie jakrzeca/Jacka
U niego pomiary CPP wynosiły odwrotnie niż u mnie choć w tej samej skali tylko przy odwrotnych ustawieniach czujnika. Czy to może być powodem takich sputnikowych startów i oporów przy zapalaniu? Niżej daję linka:
http://jackrzec.republika...reanimacja.html |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Maj 2014, 21:58
|
|
|
Pomierz napięcia, komputer nie czyta oporu tylko napięcia. Ma przetwornik A/C i po tym wie co się dzieje. Gówno go obchodzi ile omów ma czujnik. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 00:49
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Pomierz napięcia, komputer nie czyta oporu tylko napięcia. Ma przetwornik A/C i po tym wie co się dzieje. Gówno go obchodzi ile omów ma czujnik. |
Ale po coś jest wstawiona ta opornica w czujniku i po coś ma wyznaczony zakres oporności.
Przecież jak wiemy V=Ω×A, więc ten opór ma znaczenie, bo im wyższy opór tym wyższe napięcie jest podawane na kompa.
Więc komp musi wiedzieć na podstawie tej opornicy, kiedy jest otwarta przepustnica, a kiedy nie. W związku z czym musi wiedzieć czy jak na powrocie do kompa jest 2,5V to jest otwarta, czy jak na powrocie do kompa jest 12,5V to jest otwarta. Więc wydaje mi się że teraz już jakąś różnicę robi to ile jest omów w jakim położeniu czujnika |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 11:13
|
|
|
Robi, ale taki pomiar jest tylko orientacyjny. W komputerze masz scalony stabilizator napięcia na 5V. Z niego zasilany jest czujnik. Pomiar napięcia wykluczy zwarcia do masy i +12V gdzieś w wiązce. Pokarze także nieciągłości rezystora. Każdy układ inaczej pracuje bez prądu niż z prądem. Miernik przepuszcza przez te rezystory znikomy prąd. Po drugie na silniku czujnik dociśnięty jest do monowtrysku śrubami, do tego pojawiają się wibracje i temperatura. Tych zmian środowiska na biurku nie zrobisz . Najlepiej wpiąć się w sam komputer i wyprowadzić sobie 2 przewody do wnętrza pod woltomierz . |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 22:15
|
|
|
Z moich obserwacji wynika , że diodalodz ma rację .
W moim aucie dwa czujniki mające prawie identyczne ( prawidłowe ) opory dawały róże efekty.
Czy może ktoś mi łopatologicznie wyjaśnić jak sprawdzić czy komp otrzymuje prawidłowe napięcie ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Maj 2014, 23:00
|
|
|
tak
Trzeba zmierzyć napięcie pomiędzy masą kompa a złączem na którym przychodzi sygnał
Pin 46 -MASA (brązowo czerwony)
Pin 47 - SYGNAŁ (brązowo zielony)
Kolory mogą się różnic.
Bez wciskania pedału od 0,2-1V
Przy pełnym wciśnięciu 4,8V
NO i warunek zachowania pełnej ciągłości podczas wciskania. |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 31 Maj 2014, 09:18
|
|
|
Dziękuję .
Rozumiem , że sterownik nie otrzymuje minusa na kablu , tylko jest ten minus poprzez masę.
Powiedz proszę na jakich pinach i jak sprawdzić , czy ten sterownik ma zasilanie .
Jest może gdzieś jakaś rozpiska , jaki pin w sterowniku do czego jest podpięty ?
Chciałbym posprawdzać , bo w moim aucie coś jest nie tak .
Czujniki niby ok . a chodził dobrze dopiero jak odpiąłem vss.
Niestety samoczynnie po kilku dniach wróciło w wszystko do starej normy - czyli muł i spore spalanie .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 31 Maj 2014, 17:33
|
|
|
schemat ukł. elektrycznego w CFI
 |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 31 Maj 2014, 20:11
|
|
|
Dziękuję , ale ja tylko w żelastwie nie gubię się za bardzo .
Jak już są kabelki i schematy , to idzie mi kiepsko.
Dlatego w podobnych tematach potrzebuję wytłumaczenia podobnego do pierwszego postu na tej stronie .
Doszedłeś już do ładu ze swoim autem ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 31 Maj 2014, 21:02
|
|
|
nie nie doszedłem, bo siostra nią jeździ.
[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 13:52 ]
Problem z zapalaniem jak rakieta już ujarzmiony. Okazało się że walnięty już do końca był dzień TPS. Teraz udało mi się go wydzwonić prawie nówkę Webera jakiś tydzień temu. Teraz zapala normalnie na 1500 obr i spada do jałowych.
Pomiary prawidłowo działającego TPS:
zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: chyba w zasadzie brak bo one sąpołączone tak jakby razem na graficie
czerwony - żółty:1,26kΩ(zamknięta przepustnica)- 4,78kΩ(otwarta na full przepustnica) |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
|