[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 21:31
|
|
|
Peedro napisał/a: | 180* sory Fordon 180* to tak jakby linia prosta | Chopok przekręcając coś o 180* jest to do góry nogami |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 21:58
|
|
|
ok ;] moje przestrzenne myślenie leży |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11 Sie 2011, 22:16
|
|
|
Gdzie podpiąć wężyk co zaznaczyłem na zielono?
FOTO |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 00:52
|
|
|
Odlacz go w hooy bo to EGR jest tylko obczyscic i skrecic, po czym zapomniec o EGR. Nam nie chodzi o ekologie lecz o Nm i KM |
_________________
 |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 22:24
|
|
|
Oki
Kurcze nie wiem jak to popodłączać na tej pompie, pomożecie krok po kroku...?
Daje zdjęcie, co wykręcić? Jaki kabelek jest do tego elektrozaworka?
Pompa |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 23:06
|
|
|
Cienka zyla co idzie kolo zielonej izolacji to jest eletrozawor immobilisera, na przodzie jest elektrozawor od gaszenia silnika z 3 kablami kolor bialy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 23:15
|
|
|
to który z tych kabelków muszę podpiąć pod te 12V? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Sie 2011, 23:26
|
|
|
miernik w lape i sprawdzasz bo immo mial sygnal roznie puszczany i trzeba sprawdzac, juz mialem tak ze endura nie odpalala wlasnie przez to ze gosc podlaczyl tak samo wtyczke jak byla a wina byly odwrotnie podpiete kabelki... bedzie slychac jak dasz mase na jeden i plus na drugi takie "cyk" to tylko elektrozawor... w mondeo bylo tak ze raz dawali np 6 kabli bialych a raz 5 czarnych i chooy to dalej dzialalo.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 11:06
|
|
|
Dobra, jutro nad tym pokombinuje...
Czyli na pewno nie trzeba dawać zasilania na żaden kabelek co wychodzi od tego czerwonego plastiku?
Zasilanie musi być na kabelku co wychodzi od elektrozaworu i od elektrozaworu z immobilizera, czyli trzeba złączyć jakiej 2 kabelki i potem dać na nie + ?? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 12:06
|
|
|
W swojej instalacji masz kabel z + po zaplonie i to podlaczasz pod elektro zawor w TD, Ten czerwony plastik to mozesz jeszcze komus sprzedac bo jest to czujnik polozenia konika gazu a ten ktory masz bedzie pasowac do 1.1 i 1.3 bo zasada dzialania jest taka sama dla wszystkich TPS-ow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 14:42
|
|
|
Podłącze jutro ten jeden kabelek z elektrozaworu do + z instalacji, najwyżej wykręce jeden wtrysk i zobacze, czy ropa leci.
Jedyne co to nie umiem pojąć to jak ten immo w Fordzie działa... |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 10:55
|
|
|
Próbowałem na różne sposoby podłączać te kabelki, ale paliwo dalej nie leci...
Zdjęcie porozcinanych kabelków:
Pompa
1. Cienki czerwony kabelek
2. Kabelek stalowy
3. 3 kabelki
Macie jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 14:26
|
|
|
Tam gdzie ida 3 kable jest elektro zawor immo i jego wykrecasz a w jego miejsce srubka zeby nie zblokowac przeplywu paliwa. natomiast 1 i 2 to jest masa i plus dla glownego eletrkomagnesu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jonteczek

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 20 Sie 2011, 20:10
|
|
|
Jeśli dobrze widzę po zdjęciach pompy, to elektrozawór znajduje się pod oryginalną metalową osłoną. Te trzy cienkie kabelki wchodzą pod taki metalowy pancerz? Jeśli tak, to od nowości był nie tykany i czeka Cię dodatkowa praca kolego.
Skoro po przykładaniu +12V na przewody elektrozaworu nie cyka, to prawdopodobnie jest padnięty. W takim wypadku niezbędna będzie szlifierka kątowa, bo aby się dostać do dziada, musisz naciąć tę osłonę. Możesz też spróbować ściągnąć ją kulturalnie, rozwiercając nity, ale wówczas nie objedzie się bez demontażu pompy...
Na pocieszenie jednak dodam, że za około 40zł można dostać zamiennik elektrozaworu "STOP" dla pomp Lucas. Podmieniasz, podpinasz doń tylko jeden przewód +12V z instalacji I wszystko będzie śmigać.
Powodzenia. |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 21:41
|
|
|
Byłem na wakacjach 2 tyg...
A więc tak:
a)cienki czerwony kabelek wchodzi tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółeczko(po podaniu 12V na niego, nie słyszałem żeby coś cykało)
b)3 czarne kabelki oraz kabelek stalowy wchodzą pod żółtą osłonę(zielone kółeczko),
Fotka
Nigdy nie robiłem nic przy żadnej pompie wtryskowej, proszę wytłumaczcie mi co i jak krok po kroku |
|
|
|
 |
jonteczek

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 22:55
|
|
|
zajcu200 napisał/a: | a)cienki czerwony kabelek wchodzi tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółeczko(po podaniu 12V na niego, nie słyszałem żeby coś cykało) |
Tym się na razie nie masz co przejmować. To włącznik magnetyczny zimnego rozruchu. Ma on ułatwiać rozruch w niskich temperaturach. Uruchamiany jest oryginalnie przez sterownik i ma za zadanie przyśpieszyć kąt wtrysku. Twój silnik - jeśli będzie w dobrym stanie - spokojnie da sobie rady bez niego Aby go uruchomić, musisz mu na jeden przewód podać +12V, drugi do masy - powinien wówczas "cyknąć". Jeśli tego nie robi, to jest po prostu zepsuty. Tak jak napisałem wyżej: nie zaprzątaj sobie nim głowy.
zajcu200 napisał/a: | b)3 czarne kabelki oraz kabelek stalowy wchodzą pod żółtą osłonę(zielone kółeczko), |
No i właśnie pod tą żółtą osłoną znajduje się elektrozawór, który musisz wy... ten tego, no wiesz - wymontować Osłona jest przykręcona czterema śrubami, ale ich główki są wyprofilowane tak, że nie odkręcisz ich żadnym innym narzędziem, jak tylko cienkim punktakiem wraz z młotkiem. W każdym razie, aby to zrobić, musisz mieć pompę zdemontowaną, na stole. Jeśli silnik masz już zamontowany (a podejrzewam, że tak jest), to bardziej opłaca Ci się naciąć z góry tę osłonę. Rób to w miarę ostrożnie, wszystkie przewody w pobliżu odłącz i odegnij w cholerę, uważaj na przewody od świec żarowych.
Oczywiście nacięcie w odpowiedni sposób osłony, to nie koniec zabawy W końcu to Ford Elektrozawór będzie osłonięty takim blaszanym "czymś". Po ściągnięciu tego "czegoś" z niego, pozostanie już tylko go wykręcić. Tu również nie ma letko Zapomnij o typowej nasadce, czy choćby kluczu francuskim. Ten zawór, to jeden walec na całej długości. Możesz próbować tzw. rol-cęgami. Ewentualnie, jak się dobrze mu przyjrzysz, to na samej górze będzie miał takie mini-nacięcia. Ja go odkręciłem przykładając do takiego nacięcia cienkiego punktaka i bijąc młotkiem udało mi się dziadostwo ruszyć... później już poszedł.
(Opis czynności na podstawie pompy Lucas F18 ITCI 40 z roku 1999r., możliwe, że niektóre szczegóły mogą nieznacznie odbiegać od Twojego przypadku, bo masz starszy motor i pompę. Podejrzewam jednak, że będziesz miał wszystko w 99% takie same.)
Powodzenia |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 23:52
|
|
|
Super opis, o to mi chodziło, dzięki
Jutro nie mam czasu, ale w środę się za to wezne.
Powiedz mi jeszcze co potem jak już odkręce ten elektrozawór? Co w jego miejsce? |
|
|
|
 |
jonteczek

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 6 Wrz 2011, 08:46
|
|
|
Jedziesz do sklepu motoryzacyjnego i kupujesz elektrozawór "STOP" dla pomp Lucas. Kosztuje śmieszne pieniądze. Ewentualnie, możesz poszperać na Allegro (mi znalezienie go zajęło pół minuty) :
http://allegro.pl/elektro...1791946195.html
Montujesz, podajesz +12V jednym przewodem (to z Twojej oryginalnej instalacji) i to wszystko
Tu Ci zaznaczyłem na zdjęciu, jak najlepiej nacinać tę osłonę.
Aby tam do niej dojść, najlepiej będzie założyć do szlifierki tarczę w połowie już zużytą (mniejsza średnica), zdjąć z niej osłonę, wykręcić wtryski i heja! Nacinaj ostrożnie i z wyczuciem. Jak już osłona zostanie na cienkich skrawkach, a nie będzie się dało ich dociąć, to majzel w ręce (może być dłuto), młotek i bijesz. Nie jest aż tak mocna, jakby się mogło wydawać.
Demontujesz elektrozawór i wkręcasz zamiennik. Tak to powinno, mniej więcej wyglądać:
 |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
 |
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 10 Wrz 2011, 23:04
|
|
|
Dzięki jonteczek, zrobiłem wg twojego opisu i jest git,
A powiedzcie mi czy pompa wtryskowa sama zaciąga sobie paliwo, czy jest jakaś pompka w baku? Bo coś mi paliwo z powietrzem idzie, może ta ręczna pompka będzie nie szczelna...
Aaa i jeszcze jedno, do czego jest ten czarny mały prostopadłościan(z wtyczką), przed filtrem paliwa? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1121 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 11 Wrz 2011, 01:39
|
|
|
Pompa sama paliwo zaciąga, przy tych silnikach nie ma żadnych pomp w baku. Jak masz powietrze w wężu paliwowym, to znaczy że masz nieszczelny układ. To czarne coś o czym piszesz to podgrzewacz paliwa. One lubią zasysać powietrze, i po tylu latach do tego się pewnie sprowadza jego działanie. Najlepiej go wywalić, do działania tego silnika nie jest potrzebny. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|