Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
17 Lip 2014, 08:11
Silnik : Czujnik położenia przepustnicy CPP budowa naprawa
Autor Wiadomość
soltys 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 22 Wrz 2004
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Sty 2005, 21:56   

raczek widze ze sie troche orientujesz i mam pytanie bo ja mam troche inny czujnik i jak go rozbieralem to jedno sciezke mam sama a dwie nastepne sa jakby polonczone tak jak u ciebie styki 47 46 jak podlanczam czujnik pod omomierz to miedzy wszystkim stykami zmienia mi sie wartosc tylko pomiedzy tymi dwoma caly czas pokazuje ok 3,88 omow nie wiem czy tak am byc dodam tylko ze mam jeszce dwa czujniki w domu i takze sie na tych stykach nie zmieniaja wartosci. czy tak ma byc czy wszystkie 3 czujniki sa do dupy?????
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 00:32   

Caly ten czujnik (według mnie - do tego doszedłem) składa sie z ścieżki po której sie przesówa nóżka regulacyjna i drugiej ścieżki której nic nie dotyka (pełni chyba funkcje rezystora). Ten "rezystor" połączony jest z tym co sie przesówa po drugiej ścieżce i w ten sposób wartości mamy powiększone o wartość tego "rezystora".
Gdy czujnik jest w pozycji "0" to "potencjomentr" ma wartość 0 Ohm, ale na wyjściu mamy ok. 1.2 Ohm (tej wartości nie jestem pewien, bo ja mialem popękaną ścieżke).

Wartość która sie nie zmienia(ale u mnie między 26 a 46, chyba te dwie nóżki we wtyczce na podstawie "trójkąta" jak patrzysz od strony dziobków), to jest wartość całej ścieżki - ona zawsze jest stała (lub równa zero gdy ścieżka jest przerwana), a zmieniają się przyłożone do jednej z tych pinów i do (w oryginale czerwonego) tego sterującego - i tam sie zmienia.

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje pytanie i wmiarę zrozumiale napisalem mysle, ze rozwiałem choć troche Twoje wątpliwości.

Fajnie, że cos podałeś, to jak niedługo uzbieram wszystkie potrzebne wartości - zabieram sie za tworzenie wlasnego czujnika :>
Przydały by mi się jeszcze wartości między resztą (tam gdzie sie zmieniają).
Byłbym wdzięczny za wartości:
1-2 i 1-3 - gdy jest puszczony potencjometr (sprężyna odbija na "0")
1-2 i 1-3 - gdzieś około w połowie - to oczywiście nie jest aż tak potrzebne
1-2 i 1-3 - jak jest przekręcony do oporu...
 
 
lukop2 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2004
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sty 2005, 10:15   

Czesc ;
Chlopaki tylko nie krzyczcie ;) Bo ja mam pytanie a zaraz otrzymam pelno postow ze "cos tam"...Sluchajcie jestem typowym laikem w sprawach mechaniki ale podejzewam ze mam uszkodzony "czujnik polozenia przepustnicy" ale nie wiem dokladnie czy to TO. Objawy mam takie - jade autkiem i zwalniam na luz bieg to mam wysokie obroty dopiero jak autko stanie obroty te wchodza na niskie-tak sobie gdzies wyczytalem ze takie objawy dotycza wlasnie tego czujnika.Czy to prawda?I jak to mozna sprawdzic inaczej?
Dzieki za pomoc.
_________________
...::MK3;91';1.1::...
BYDGOSZCZ
 
 
 
lukop2 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2004
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sty 2005, 10:57   

W Bydgoszczy ta zabaka kosztuje ok 280-300 zeta.
_________________
...::MK3;91';1.1::...
BYDGOSZCZ
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 11:37   

lukop2 ja mialem tak samo, jak troche naprawilem (pisze troche, bo watrtosci sa tylko zblizone) samochód nie ten, nie dławi sie gdy na wolnych wciskam gaz do oporu i gdy puszczam z obrotów odrazu zchodzi, jest juz wszystko OK.
Czasami widzialem inni pisali (powodem moze byc silnik krokowy) -zależne od typu silnika.

Pozdro
 
 
soltys 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 22 Wrz 2004
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sty 2005, 17:22   

dzieki raczek za odpowiedz w ksiazce serwisowej fiesty znalazlem takie wartosci ale to sa wartosci dla xr2 moze u ciebie tez takie poeinny byc styk 26+,46- 315-550 omow, 47+,46- 300-1500, 26+, 47- 3500-5500 omow no i wlasnie nie wiem czy to sa granice czy od polozenia zero do max.
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 17:44   

Nie wiem czemu, ale w jednym miejscu w książce jest:
26+ i 46- - 315 do 550 Ohm
47+ i 46- - 300 do 1500 Ohm
26+ i 47- - 3500 do 5500 Ohm

a tam gdzie jest "testowanie" wszystkiego pokolei(taka tabela):
47 i 46 - 1.2 do 2.5 kOhm <- czemu tu są inne.
47 i 26 - 3.3 do 5.5 kOhm (to sie zgadza)

szkoda, że w książce nie jest napisane jasno... dlatego sie pytam różnych osób o pomiary sprawnych czujników...
 
 
soltys 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 22 Wrz 2004
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sty 2005, 17:55   

tych drugich wartosci nie widzialem ale powiedz jak wiesz czy te wartosci sa skrajnymni wartosciami od polozenia zero do max czujnika czy poprostu wskazanie omomierz ma miescic sie w tych wartosciach bez krecenia czujnikiem
 
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 19:13   

Według książki te wartości to są odczyty położeń zerowych - nic nie ma mowy o kręceniu... Ale po ustawieniu przepustnicy na maxa podejrzewam ze wartości na nużkach się zamienią (1.2-2 z 3.3-5.5)...
 
 
soltys 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 44
Dołączył: 22 Wrz 2004
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Sty 2005, 21:29   

no wlasnie mi o to chodzilo bo myslalem ze te wartosci sa po przekreceniu bo jak krecilem to napewno nie miescilo mi sie w tych granicach
 
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2005, 23:23   

Wlasnie zalozylem nowiutki czujnik ktory zakupilem na allegro. Jutro wyjme go jeszcze raz i postaram sie Wam pomierzyc wartosci. Po pierwsze samochod zachowuje sie zupelnie inaczej, oczywiscie na plus. Przy ostrej jezdzie silnik jakby mniej buczal, a z wydechu juz nie ma tak intensywnego zapachu. Kolejny objaw, to na zimnym silniku po zapaleniu samochodu, obroty skacza do 2000 - tak samo mialem przy zepsutym, tyle ze teraz dwa razy szybciej wskazowka opada do 1000 i robi to w ciagu sekundy. Po prostu 2000 i skok na 1000, a przy zepsutym niedosc ze trwalo to bardzo dlugo, to jeszcze bardzo powoli opadala do 1000. I nastepna rzecz jaka zauwazylem; samochod jakby sie lepiej zbieral, i na piatym biegu wczesniej przy 3000 obr. mialem predkosc niecale 100km/h a teraz mam ciut ponad 110 km/h :) Najwieksza jednak zaleta tego ze zalozylem nowego czujnika ;) jest naprawde zauwalanie cichsza praca silnika przy wysokich obrotach. Teraz przy 4000 chodzi ciszej niz dawniej przy 3000. Potencjometr kupilem za 170 zl u kontrachenta na allegro - NOWY :)

Pozdrawiam.

EDIT : Jeszcze jedna prosba. Na co powinienem zwrocic uwage po wymianie czujnika, co jeszcze powinno sie zmienic macie jeszcze jakies sugestie ??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Sty 2005, 00:04   

fido2001 napisał/a:
Wlasnie zalozylem nowiutki czujnik ktory zakupilem na allegro.

Pożycz mi swój stary czujnik ;-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
fido2001
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 00:39   

Nie ma sprawy, tylko jak ja ja mieszkam w Krakowie ...
 
 
raczek26
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2005, 09:46   

fido2001 jesli jeszcze nie robiłeś po wymianie czujnika to zrób reset kompa(tak mi sie wydaje, zeby rozpoznał nowe wartości), na forum ludzie piszą jak zrobić - według książki to:
- na rozgrzanym silniku odłączyć akumulator i podłączyć,
- odpalić i przez 3min niech pochodzi na wolnych
- po 3 minutach potrzymać go chwile (nie pamietam ile ale ze 2min) na obrotach ok.2500...
 
 
DaRio1984
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lip 2008, 22:48   CPP

Hej jak tam udało ci się zrobić ten czujnik ten patent? bo ja mam wlasnie problem
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lip 2008, 22:50   

archeolog :rotfl:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
BoguslawJ
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2009, 20:58   

dołącze swoje skromne doświadczenia z fiestą :
miałem właśnie ostatnio podobny problem mianowicie po odpaleniu nierówne pulsujące obroty między 1600-2000obr i po pewnym czasie wskakiwały na 3000-4000 obr. oczywiście diagnoza mechanika - silnik krokowy ( koszt 200+robocizna) ale na tym zresztą forum dowiedziałem się iz może to być CPP, zabrałem się do pracy... demontaż krokowego, wymycie WD-40 niby ładniej pracuje ale brak poprawy. Krok2-CPP- odkręciłem od przepustnicy , odpaliłem auto i chciałem sprawdzić reakcję silnika ruszyłem nim w jedną drugą stronę i ...BINGO obroty spadły do 1000, równa praca i zaoszczedzone sporo kasy...złożyłem i śmiga. Czas naprawy- 1 godz koszt hmmm trudno oszacować ,trochę WD-40 mydło do rąk , odrobina proszku do prania , satysfakcja - nieoceniona. Pozdrawiam wszystkich kombinatorów i dziękuję za pomocne podpowiedzi
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Kwi 2009, 21:54   Re: CPP

DaRio1984 napisał/a:
Hej jak tam udało ci się zrobić ten czujnik ten patent? bo ja mam wlasnie problem
Cholera wie, dostałem pocztą swego czasu 2 czujniki (nie pamiętam od kogo) zostały one przerobione i odesłane,,, i? - temat umarł.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kusko13gp 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Dębica
Wysłany: 20 Maj 2010, 15:01   

Odgrzeje kotleta :joint:
Są dostępne zamienniki na allegro CPP za 200PLN co one wartają montował je ktoś?
Ewentualnie zajmuje sie ktoś tą regeneracją co jest opisana wyzej? z chęcia dał bym do takiego zabiegu kilka tych potencjometrów.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Maj 2010, 16:26   

bidżej napisał/a:
efekt mógł być tylko jeden - nowe ori CPP za 179pln + przesyłka (i tak tanio, biorąc pod uwagę że pojawiły się zamienniki za 265pln :yyy: )


kusko13gp napisał/a:
Ewentualnie zajmuje sie ktoś tą regeneracją co jest opisana wyzej?
Kolega mi obiecał swój stary,,, spróbuje go przerobić jak te wcześniejsze i jak będzie ktoś chętny do testów to się zobaczy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.