Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 19:28 |
[MK6] Awaria skrzyni biegów czy sprzęgła? |
Autor |
Wiadomość |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 8 Gru 2013, 12:54
|
|
|
Jako zadowolony użytkownik ze swojej Fiesty ST założę nową skrzynię i zakupie szpere Quaife'a, musze się tylko dowiedzieć jak bardzo ona spina te oba koła na raz.
W opisie pisze Kod: | "Posiada automatyczną zmianę siły działania i sama dobiera odpowiedni moment do równomiernego napędu obu kół." |
Także sądzę, że nie powinny mi napędzać samochodu cały czas oba koła bo to było by i fajne ale dla kogoś kto jeździ na rajdach nie do użytku codziennego na drogach publicznych.
vegetagt - problem tkwi z wysokością auta jak i to że ma on napęd tylko na oś przednią na obecną chwilę optymalnym dla mnie samochodem było by coś wyższego i z napędem 4x4 - ale obecnie nie moge sobie na taki pozwolić więc planowo Fiesta zostanie ze mną do 2015 roku a potem sie zobaczy |
|
|
|
 |
Michał.K
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 18:52
|
|
|
Jeśli to dalej aktualne...Ponoć skrzynia w ST to częsty problem,na angielskich forach bardzo narzekają na IB5+. Ponoć dobrym rozwiązaniem jest wrzucenie skrzyni MTX75 z Mondeo (Duratec HE 2.0, 2.3). Koszt takiej skrzyni niewielki, ma dobre opinie ale nie wiem jak dużo rzeźby jest z włożeniem do Fiesty. Tutaj link do oferty gotowej przekładki, są wymienione części zestawu. http://sico-developments....rbox-conversion |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 19:38
|
|
|
Ponad 5000zł za rzeźbę skrzyni kontra niecałe 4 tysiące za szperę z wymianą... dla mnie wybór byłby jasny |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 19:40
|
|
|
Michał.K napisał/a: | Koszt takiej skrzyni niewielki, | Taaa... Cytat: | MK6 Fiesta ST MTX75 gearbox conversion
£1050.00 |
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 19:54
|
|
|
Jak dla mnie to rzeźbienia jest za dużo przy zakładaniu tej skrzynki MTX75 więc nawet nie zgłębiałem tego tematu z drugiej strony tą skrzynie zakładają ludzie co startują z zakładaniem turbosprężarki bo chcą mieć więcej koni pod maską a w planach mają powyżej 200 koni a więc mnie to nie potrzebne
Z drugiej strony to skrzynie IB5+ już kupiłem (ze starej nic nie zostało) i przyjechała do mnie a teraz czekam aż przyjdzie mi Quaife
Przy okazji będzie wymieniony wysprzęglik centralny bo jest na wykończeniu i prawdopodobnie sprzęgło + docisk
PS. Chciałbym podkreśli, że ludzie narzekają na IB5+ ze względu na "wybuchający" dyferencjał, a nie na samą przekładnię |
|
|
|
 |
Michał.K
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 21:13
|
|
|
1050Ł liczą sobie za gotową skrzynię,link wrzuciłem dla samego opisu zestawu potrzebnego do zmiany.Koszt samego MTX75 to 450zł na allegro(o tym myślałem pisząc o niewielkich kosztach), więc może da się to ogarnąć w naszych realiach w zdecydowanie mniejszym budżecie. Daj znać jak jeździ się zeszperowaną fiestą, jestem wyjątkowo ciekawy! |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Gru 2013, 22:46
|
|
|
Michał.K napisał/a: | więc może da się to ogarnąć w naszych realiach w zdecydowanie mniejszym budżecie |
Tak czy siak to jest >5 tysi za "przelotkę", do tego 5 stów za skrzynkę, do tego minimum 5 stów za robotę (której nie każdy mechanik się podejmie, co stanowi dodatkowy problem, wszak nie każdy ma przydomowy garaż z kanałem lub podnośnikiem).
Do tego pewnie spory problem przy zrzucaniu skrzyni (tj. przy wymianie sprzęgła czy innych czynnościach eksploatacyjnych), do tego bardzo niestandardowa konfiguracja, której w 99 przypadkach na 100 nie doceni kolejny kupujący. Długo można by było tak wyliczać, a na końcu dodać "plus brak szpery".
Dłubanie skrzyń ma sens jak masz auto za sporą forsę i masz z takiego moda więcej pożytku niż "niepadającą różnicówkę" (czytaj: przeniesienie absurdalnego momentu, fabrycznie łożyskowane zębatki z wytrzymalszych materiałów, zestopniowanie biegów potrzebne do startów sportowych, więcej biegów, czterołapa zamiast FWD/RWD, itd., itp.)
Szczerze mówiąc kibicuję koledze i sam jestem mocno zainteresowany jakie odczucia będzie miał po pierwszej ostrzejszej jeździe ze szperą |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 18:36
|
|
|
W końcu mechanik będzie mógł chwycić się za składanie samochodu
Dziś przyszła szpera, wygląda to tak:
Zostałem uświadomiony także co to jest łożysko podporowe półosi i czemu nadaje się do wymiany - moje szura prawie jak grzechotka.
W przyszłym tygodniu auto w końcu powinno wrócić na drogę |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 19:41
|
|
|
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 19:45
|
|
|
faaajne to to |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Kikol
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: z za miedzy
|
Wysłany: 13 Lut 2014, 14:08
|
|
|
hawaja24 napisał/a: |
W przyszłym tygodniu auto w końcu powinno wrócić na drogę |
i jak jeździsz już ?
Ja mam od kilku dni tez sam problem (padła skrzynia)
Topik mi pomógł dzieki, przez chwile myslalem ze wcisne jakąś 6bieg. skrzynke z mondeo czy focusa ale zostałem sprowadzony na ziemie
dzwonilem tez do http://www.pumaspeed.co.uk/ bo mają tam opcje zrobienie fieściny na 200kucy. Zapytałem sie wiec jak to sie ma do tej skrzyni (ib5) odpowiedzial mi ze jak pada skrzynka to najczęściej wymieniaja ja na "nową" bo przeróbka na MTX75 to droga sprawa.
a tu co napisali jeszcze inni Angole z SiCo Developments :
Hi mate, the MTX75 is a custom kit we provide - theres no 'part numbers' as such as we designed it with custom bits where needed.
There is an MMT6 gearboxx which is 6-speed and will fit - i have most things but not the top mount for it - i will be getting one soon to fit it to a Fiesta ST but probably wont be any use to you as you will probs want the car up and running asap.
Jestem troszku zaskoczony bo to mój pierwszy fordzik.
Wczesniej mialem cieniasa 106kucy na 1,2 8v a tam czesci z alfy. palio itp.
no i z 6-skrzynia z zespawanym mech. roznicowym czysto pod 400m. i powiem ze jezdzilem nim na codzien |
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 15 Lut 2014, 19:33
|
|
|
A więc samochód odebrałem dzisiaj i zrobiłem nim około 70 km testowych, z czego 30 km po górskich zawiłych drogach mokrych i szczytami ze śniegiem i szczerze powiem nawet na pełnym bucie nie było typowego "zzzzzz" i podlatywania obrotomierza do góry tylko auto ładnie drapało się do góry. Łatwo było zauważyć, że działa ona błyskawicznie bynajmniej w mojej opinii bo miałem kilkanaście momentów co prawe koło na podjeździe zaczynało tracić przyczepność to od razu było słychać jak lewe koło zaczyna drapać po asfalcie i auto ciągnie do przodu cały czas.
Niestety mam jeszcze dwa problemy ale z nimi da się jeździć
są to:
-ciężko chodzący lewarek, biegi wbija się bez problemów, żadnego nie wybija, nic nie zgrzyta natomiast poruszanie lewarkiem w celu wbicia biegu wymaga użycia trochę siły ( mam wrażenie, że jest to efekt zastania samochodu)
-lewarek po wybiciu biegu nie wraca sam od siebie na środek tylko czasem sie haczy gdzieś i to samo jest jak np chce zmienić bieg z 4 na 2 to wybije bieg bez problemu, lewarek gdzieś się haczy i nie moge przejechać na pozycje do wbicia 2 biegu (czyli przesunąc go w lewo) a jak już przejade na nią to bieg wchodzi bez problemu. I teraz nie wiem co z tym zrobić |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 16:42
|
|
|
Dobrze wiedzieć, że szpera spełnia zadanie. Pytanie co do reszty - to już występowało? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 46 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 17:40
|
|
|
A więc dziś lewarek chodzi już lekko tak jak zawsze chodził od kiedy kupiłem samochód, nie wiem co się stało bo wczoraj jeszcze trzeba było się z nim siłować jak parkowałem pod domem. Natomiast nadal występują te "haczenia" przy zmianie biegów czyli przejeżdżaniu lewarkiem po wybiciu biegu na pozycje do wbicia innego jak trzeba przejechać po ukosie czyli z biegu np. drugiego na trzeci po linii prostej nie haczy się - i to nadal raz się gdzieś zahaczy a raz nie.
I chyba jestem przewrażliwiony bo zbiornik wyrównawczy jest przypocony, tak jakby wybijało mi płyn przez korek bo cały gwint na korku był mokry a wcześniej nigdy tego nie widziałem - wszystko w okolicach zbiornika suche i bez zacieków. |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Lut 2014, 21:19
|
|
|
Może to kwestia ustawienia linek (bo chyba w mk6 są już linki?)... Nie mam pojęcia. Musieliby się spece od mk6 wypowiedzieć |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
|