Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
6 Kwi 2014, 15:43
[MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.
Autor Wiadomość
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lis 2013, 09:02   

Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... :9:

zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Lis 2013, 09:40   

kruban napisał/a:
Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... :9:

zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... :devil:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lis 2013, 09:57   

Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... :9:

zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... :devil:

Mogę przesłać filmik jak próbuje z 5 przejść na wsteczny, bo nie mam czasu ani ochoty ( bardziej umiejętności ) rozbierać osłon i sprawdzać jak fizycznie to zabezpieczenie wygląda.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Lis 2013, 20:57   

Wracając do kwestii elektronicznej blokady. Choć może słowo "elektroniczna" jest lekko przesadne. Działa to mianowicie tak, że powyżej pewnej prędkości (coś między 8-12km/h) zostaje "włączony" ogranicznik i drążka nie da się przesunąć w pozycję wstecznego. Działa to wówczas tak jak te zwykłe mechaniczne blokady z grzybkiem itp. Natomiast poniżej wyznaczonej prędkości ta blokada zostaje automatycznie zdjęta tak jakby został podniesiony grzybek i tyle :)
Bardzo to fajne i wygodne. Co więcej pomimo, że w 6 biegowej skrzyni jest to zbędne bo wsteczny jest za 6 to jednak jest czyli można jak się chce :)

Natomiast tutaj gdzie by się przydało tak na wszelki wypadek to jednak nie ma.
Wcześniej użyłem słowa "synchronizator" oczywiście błędnie. Nie wiem jak jest zbudowana skrzynia w fieście. W ogólnie specjalnie na mechanice się nie znam. Nie wiem co zgrzyta, jak zapinany jest wsteczny w tym aucie, czy to jest jakieś sprzęgło kłowe czy coś w ten deseń, coś co zazębia wsteczny. Pewne jest to, że ostatecznie wbić się nie da przy takiej prędkości ale do uszkodzenia tego elementu w jakimś stopniu może pewnie dojść.

O żonę się nie boję bo ona zawsze miała tylko 5 biegów i nie ma takich bezwarunkowych odruchów :) Natomiast ja po prostu będę musiał się pilnować bardziej i tyle :)

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Lis 2013, 21:21   

kruban napisał/a:
Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
Parzych napisał/a:
kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... :9:

zapraszam do Wrocka, można samemu spróbować
Wystarczy że nakręcisz filmik i nam zaprezentujesz to "zabezpieczenie"... :devil:

Mogę przesłać filmik jak próbuje z 5 przejść na wsteczny, bo nie mam czasu ani ochoty ( bardziej umiejętności ) rozbierać osłon i sprawdzać jak fizycznie to zabezpieczenie wygląda.
Już nie musisz kręcić filmiku, Twoje stwierdzenie, że nie da się nawet na postoju przejść bezpośrednio z piątki na wsteczny dało mi do myślenia, dzisiaj na postoju z włączonym silnikiem wykonałem 2 próby i... nie mogłem wbić wstecznego wychodząc z piątki... <wow> Tylko jestem ciekawy, co i w jaki sposób udało mi się kiedyś zrobić, że wychodząc z piątki przy ok 140km/h udało mi się zgrzytnąć wstecznym... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Lis 2013, 21:43   

Parzych napisał/a:
Tylko jestem ciekawy, co i w jaki sposób udało mi się kiedyś zrobić, że wychodząc z piątki przy ok 140km/h udało mi się zgrzytnąć wstecznym...


To sprawdź teraz znowu przy 100 ? :)
Ja jutro, jak nie zapomnę, sprawdzę u siebie na postoju.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2013, 21:45   

Parzych, musiałeś przejść przez luz, albo zgrzytnęła czwórka.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Lis 2013, 22:45   

vegetagt napisał/a:
Parzych, musiałeś przejść przez luz, albo zgrzytnęła czwórka.


Co masz na myśli pisząc "przejść przez luz" ? Przecież zmieniając z jednego biegu na drugi zawsze przechodzi się przez luz ? Czy chodzi Ci oto, że zrobił to za wolno tak jakby najpierw wyrzucił na luz, a potem dopiero poszedł w kierunku wstecznego ?

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Lis 2013, 22:51   

FFDriver napisał/a:
Czy chodzi Ci oto, że zrobił to za wolno tak jakby najpierw wyrzucił na luz, a potem dopiero poszedł w kierunku wstecznego ?
Też się nad tym zastanawiałem, ale mam wrażenie że chciałem zmienić jak z trójki na czwórkę i mnie zgrzytnięcie "otrzeźwiło", że nie mam szóstki... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2013, 22:59   

FFDriver, dokładnie. Chodzi mi o to, że lewarek przez chwile był na środku, a nie przeszedł po boku skrzyni.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 29 Lis 2013, 21:40   

Koledzy i koleżanki porobiłem kilka testów przed momentem i jestem lekko wstrząśnięty i nieco zmieszany :)
Najpierw na postoju próbowałem prosto z 5 wbić wsteczny i co ... i nie da się tak jak pisze kruban i Parzych. Normalnie blokuje i tylko na 4 da się przejść.
Potem próbowałem podczas jazdy i wydaje się, że również się nie da.
Oczywiście podczas jazdy robię to cholernie delikatnie więc nie jest to do końca takie miarodajne.
Jednak wtedy kiedy bezwiednie próbowałem to zrobić przysiągłbym, że poszedł jednak drążek w kierunku wstecznego.
Nie wiem już co o tym myśleć.
Sprawdzałem jak to wygląda z innych biegów i w takim przypadku nie jest wsteczny blokowany. Czyli np. już z 4 czy 3 da się bezpośrednio przejść na wsteczny. Na postoju fizycznie wbijałem wsteczny, a podczas jazdy tylko sprawdzałem, że drążek idzie tam i nie jest blokowany.
To wszystko próbowałem przy małych prędkościach. Na spokojnie jeszcze przez weekend to sprawdzę przy prędkościach powyżej 100km/h.

Bardzo to dziwne bo przysiąg bym, że wtedy poszedł drążek bezpośrednio z 5.

Pozdrawiam
FFDriver
Ostatnio zmieniony przez Parzych 29 Lis 2013, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lis 2013, 21:56   

FFDriver, może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła. Albo trafiłeś bieg pozycje pomiędzy 4 a R? W skodzie raz tak z 2 na 3 wrzucilem, że lewarek zablokowalo pomiedzy 1 i 2, a po puszczeniu sprzęgła zgrzytneło i mogłem normalnie go cofnąć.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Lis 2013, 22:36   

Zdaje się ktoś nie wcisnął sprzęgła do końca - wtedy nawet skrzynka z synchro będzie zgrzytać... No ale najlepiej na inżynierów zwalić :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Lis 2013, 16:09   

juz nawet kiedyś o tym gadaliśmy ze znajomymi i nie ma opcji wrzucenia wsteczniaka, tym bardziej przy zejściu z piątki przy powiedzmy 70-100km\h ... no może przy zaparciu nagami o deskę to coś by sie tam wycisnęło, ale nie w standardowy sposób, na logike wyobraźcie sobie młodych adeptów jazdy co oni by zrobili ze skrzyniami jakby mozna to było wykonac jak przy zwykłej zmianie biegów, masakra :-)

edit. z trójki jak najbardziej, często jak wsteczny grymasi (bo nie ma synchro to grymasi) warto spróbować wbić go z trójki to włazi za pierwszym
_________________

 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 30 Lis 2013, 16:44   

vegetagt napisał/a:
może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła


No tak jest, każda inna poza 5.

Jeszcze raz przypominam, że absolutnie nie chodzi o fizyczne wbicie wstecznego tylko o fakt, że drążek idzie w tamtym kierunku.
Tak jak TSRules piszesz fizyczne wbicie pewnie wymagałoby niezłej siły fizycznej :)

Pufcio napisał/a:
Zdaje się ktoś nie wcisnął sprzęgła do końca


Akurat tego, że sprzęgło było wciśnięte jestem pewien.
Bardziej zastanawiam się nad tym czy mi w głowie nie zgrzytnęło :)
Może rzeczywiście poszło w stronę 4 ale nie wbiłem biegu bo się w porę zorientowałem, że nie mam 6. Sam zgrzyt, jak napisałem, może powstał tylko w mojej wyobraźni.
Szczególnie, że potem jak już świadomie sprawdzałem to właśnie nie robiłem tego z 5 tylko z luzu gdzie już taka sytuacja pozwala na "wykonanie" zgrzytu i ten był realny więc utwierdziłem się w przekonaniu, że ten pierwszy też był prawdziwy :)
Ludzki mózg płata czasem figle, a może tylko mój ? :-)

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lis 2013, 17:21   

FFDriver napisał/a:
vegetagt napisał/a:
może jest jakaś pozycja, gdzie lewarek idzei w strone wstecznego biegu, a blokada już odpuściła


No tak jest, każda inna poza 5.


ale mówimy przecież o przerzuceniu 5->R, a nie każda inna pozycja -> R. A w to, że przerzucając w bieg taki sposób, ale wykonując lewarkiem ruch 0.5 cm do środka blokada odpuszcza, a wajcha idzie dalej na R, to bym był w stanie uwierzyć.
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 7 Gru 2013, 21:48   

FFDriver napisał/a:
Druga kwestia to czujniki "cofania".
Albo nie potrafię znaleźć albo one tak mają, że działają tylko po wbiciu wstecznego lub wciśnięciu przycisku.
O ile nie widzę przeciwskazań co do takiego działania czujników tylnych o tyle przednie powinne działać zawsze np. poniżej jakiejś prędkości.

Muszę więcej pojeździć, ale na razie odnoszę wrażenie, że w każdej sytuacji, w której oczekuję działających czujników, włączają się one samoczynnie :-)

Co do wstecznego - nie mam potrzeby wrzucania wstecznego (6tki), bo 5-ty bieg będę pewnie wbijał na "autostradach" :-P (~ 2k rpm ~ 80km/h). Co ciekawe, pomimo podpowiedzi wrzucenia wyższego biegu, zapinanie 5tki poniżej 70km/h nie jest optymalne w moim silniku patrząc na spalanie.

Martwi mnie za to wsteczny, który jest bardzo delikatny i trzeba go dokładnie wbijać.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 7 Gru 2013, 22:22   

LefQ napisał/a:
zapinanie 5tki poniżej 70km/h nie jest optymalne w moim silniku patrząc na spalanie


Spalanie to jak już Ci pisałem jeszcze Cię zaskoczy - negatywnie :)

Co do szybkiego wbijania wyższego biegu to nie ma sensu bo poniżej 2k obrotów silnik dostaje wibracji.

LefQ napisał/a:
Martwi mnie za to wsteczny, który jest bardzo delikatny i trzeba go dokładnie wbijać.


No czasem trzeba poprawiać.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 21 Lip 2015, 10:31   [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.

Tak wrócę do tematu zabezpieczenia wstecznego.
Niestety ale jednak nic w MK7 nie ma i jest to totalna porażka.
To, że ja mam odruch wbijania 6 to się nie dziwię. Jednak jechałem z moją żoną. Ona prowadziła.
Niestety ona dość szybko wbija wyższy bieg. Choć nigdy nie jeździła z 6 biegową skrzynią ma ochotę w pewnym momencie po prostu wbić kolejny bieg. Dla niej trochę wyższe obroty oznaczają, że auto się męczy :P Ponieważ nie robi tego tak typowo, że jest to taki zdecydowany ruch, tylko zmienia biegi z takim przejściem przez luz :P normalnie chciała 2x wbić wsteczny :( Zgrzyt który powstał w ogóle jej nie przeszkadzał (z powodu wiecznie wypadającego wstecznego) myślała, że to po prostu coś jest nie tak i próbowała go poprawić/dobić !!
Z różnych wad konstrukcyjnych MK7, ta niestety jest moim zdaniem największa i niedopuszczalna. To jest to samo co z pozbawieniem klapki wlewu paliwa zamykania. Absolutnie niezrozumiałe i niewytłumaczalne decyzje o niezamontowaniu czegoś co jest absolutnie podstawą.
Co do wstecznego to ja od razu wiem kiedy źle wszedł, żona natomiast tego do końca nie czuje i bardzo narzeka na jego ciągłe wyskakiwanie :(
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Lip 2015, 17:35   [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.

Cytat:
Ponieważ nie robi tego tak typowo, że jest to taki zdecydowany ruch, tylko zmienia biegi z takim przejściem przez luz :P normalnie chciała 2x wbić wsteczny
nic dziwnego że jej się to prawie udawało , obojętnie która skrzynia ma zabezpieczenie przed włożeniem wstecznego biegu, a jeżeli ktoś przez "luz" próbuje włączyć bieg to zawsze mu to się uda , w jednych skrzyniach jest to pierścień na dźwigni a w innych tak jak u nas w IB5 jest blokada . Może sam przetestuj czy włożysz z 5 na wsteczny bieg ( oczywiście na postoju ) i nie uda ci się to na pewno.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 167 9 Paź 2010, 23:09
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.